Sandero nu a descoperit apa calda la dacia. Exista ditamai topicul cu volumul rezervorului la logan, motivele pentru care apar diferente intre volumul nominal si capacitatea reala de "umplere", probleme ce ar apaarea la umplerea "peste capacitatea nominala" etc. Poate nu ar fi rau sa arunce lumea cate un ochi pe el.
De asemenea exista topic legat de histerezisul sondei de combustibil.
QUOTE(mdinisoae @ 5 Nov 2009, 01:16)
Sa trecem peste ComPuterul de bord.
De aici deducem si alte prescurtari in limba romana:
CA - ComAndant, CB - ComBina(t), CE - ComEmorare, CL -ComLau, CO - ComOdat, CP - ComPartiment, CS - ComSomol, CU - ComUnal etc.
O fi in limba engleza notiunea de PC, dar vine de la Personal Computer (2 cuvinte). In romana e tradus oarecum prin "Computer Personal", dar eu nu am auzit in engleza de Personal Computer on board...
QUOTE(mdinisoae @ 5 Nov 2009, 01:16)
Cel mai simplu altgoritm este in functie de vitezele la intervale de timp
la T1 ai viteza V1
la T2 ai viteza V2
Media la T2 este: Vm1 = (V1+V2)/2
la T3 ai viteza V3
Media la T3 este Vm2 = (Vm1+V3)/2
si asa mai departe ... ( adevarul ca e un pic mai complicat decat la clasa a VI-a si imi dau seama de ce nu ai inteles).
In primul rand viteza medie NU ESTE media vitezelor medii.
In al doilea rand, viteza medie este distanta/timp (in speta x/t). Viteza instantanee e un dx/dt (derivate = x - distanta foarte mica) din cate stiu eu. Adunarea unui x/t cu un dx/dt cred ca da oarece erori in calcul. Plus ca e mult mai facil, chiar si pentru un CB, sa calculeze distanta/timp. Distanta o are (kilometrajul) si timpul il are (ceasul intern)
Insa o forma a formulelor invocate sunt folosite si la CB-ul de la dacia, dar in zona consumului instantaneu (cand exista, ca acum nu mai exista)
QUOTE(mdinisoae @ 5 Nov 2009, 01:16)
Prin urmare, daca de la intrarea pe autostrada si pana la iesire (o distanta in jurul a 100 Km ... nu o stiu la zecimala) circuli cu viteze intre 130 Km/h (viteza maxima legala pe autostrada - afisata pe bord ca nu am GPS) si 150 Km/h pe portiunile unde am facut depasirile si testele de rigoare pentru a simti Cuplu Maxim
(vezi Tribunu de ce am devenit expert?) si sa vad cum se comporta masina la acea viteza (nu am dat mai mult pentru ca este inca in rodaj) vei ajunge la o viteza medie aproximativa de 135 Km/h (o viteza un pic peste viteza legala admisa, pe distanta ~ 100 Km si timpul X ... asta chiar nu mi-a trecut prim cap sa mai si cronometrez).
Legat de viteza medie, in exemplele date pentru a fi o viteza medie de 135km/h, cu mers constant cu 130 (imposibil, ca mai dai de unul care te incurca pe autostrada) si varfuri de 150 km/h ar trebui mers (din 100 km) 72,22 km cu 130km/h si restul (27,78 km) cu 150 km/h.
QUOTE(mdinisoae @ 5 Nov 2009, 01:16)
Nu am testat viteza reala la Sandero dar presupun ca peste 90 Km/h diferenta dintre ce afiseaza bordul si viteza reala (de exemplu pe GPS) ar fi de 10 Km/h.
Ca o noutate (pentru unii), exista tot pe sectiunea loganului (care cam imparte aceleasi componente cu sandero...) un topic fix despre eroarea vitezometrului care e introdusa prin efectul legii (e obligatorie prin norme ONU)
QUOTE(mdinisoae @ 5 Nov 2009, 01:16)
Ca sa nu te iei si de consumul mediu afla ca l-am facut prin metoda plin-plin (ma refer la "plin ochi")
metoda plin-plin trebuie facuta cu mai multe plinuri, pentru ca exista diferente importante de "plinuri" (pozitia masinii in benzinarie, temperatura exterioara, volatilitatea combustibilului etc)
QUOTE(mdinisoae @ 5 Nov 2009, 01:16)
Observ ca esti abonat la Lista cu banari, ... cu riscul de "a lua o pauza" ma intreb ce fac moderatorii acestui forum in cazul asta?
Cainele moare de drum lung...