Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Este cineva posesor de Sandero 1.2l 16v?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Diverse - Dacia Sandero
FiveThreeFive
Daca este cineva posesor de Sandero 1.2l 16v, il rog sa posteze impresiile despre aceasta motorizare.
In special ma intereseaza valorile consumului (urban / extraurban) si, daca exista aceasta informatie, o comparatie cu Sandero 1.4l 8v. Multumesc anticipat.
roland
Consumul e dat pe site. Poti face comparatie cu ce vrei. Si nu, nu e trucat consumul de pe site.
Si, consumul depinde de oras, aglomeratie, lungimea drumurilor cu motorul rece, numarul de stopuri/ambuteiaje, turaia la care mergi, soferul, etc.
Nu vei obtine nimic relevant din acest topic.
dax
Consumul postat de un neamt pare nu fie mai bun decat varianta 1.4

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/331715.html
victor.gugu
http://www.consomo.ro/consum_dacia_sandero..._75_cp-837.html

Vad ca in Romania a iesit sensibil mai mic
teddyplays
Eu am o astfel de masina. Am facut cu ea in jur de 280 de km pana acum.

Pe CB: Mers in Bucuresti ziua, in timpul saptamanii (semafor dupa semafor, bara la bara): 9-9,5%
Mers in Bucuresti noaptea, cu schimbat pe la 2500-3000 de turatii: In jur de 7,5 - 8. In afara nu am scos-o. Cu schimbat pe la 2300-2500, consumul scade sub 7,5.

Mi s-a spus ca o sa scada consumul dupa 3000 de km parcursi cu masina.

Sunt multumit de motorizarea aceasta.

Multa Bafta
mdinisoae
Am si eu aceasta motorizare. Am facut ~ 700 Km din care majoritatea (~600) extraurban (drum Bucuresti - Focsani - Galati - Bucuresti inapoi pe autostrada). Consumul mediu a fost de 6,7. Pe autostrada am mers cu o medie de 135 Km/h (ceva peste 3500 rpm). Cuplul maxim dat de fabrica este la 4250 rpm si este adevarat ca acolo se simte si in realitate (testat tot pe autostrada).
Este adevarat ca in timp incepe sa mai scada consumul, la cealalta masina am simtit cam dupa 10000 Km (este diesel).
O singura nelamurire am : Cat are rezervorul? Inainte de plecarea din Bucuresti mai aveam 3 liniute pe indicatorul de bord, am alimentat cu 54,6 litri (!!!) ... si prima liniuta s-a stins abia dupa 350 Km. Dupa ce am terminat calatoria (~ 700 Km) indicatorul arata o liniuta peste jumatate. Eu tind sa cred ca este senzorul de la rezervor defect.
IRONICK
Mai baga tu benzina si disperare si o sa vezi ce se intampla. Cand pistoletul a sarit prima data, te opresti din alimentare. Atunci insemna ca ai bagat 50l, adica capacitatea rezervorului. Restul pana la 65l este spatiu de expansiune. Consumul este normal, cel putin in perioada de rodaj si la viteza de 135km/h (care nu este medie!!!).
mdinisoae
Buna chestia cu expansiunea ... inseamna ca indicatorul de benzina nu e defect smile.gif
Media respectiva era specificata "pe autostrada".
IRONICK
Media nu este viteza cu care circuli tu. Ca sa ai media aia, trebuie sa circuli cu viteze mult mai astronomice ...
mdinisoae
Stiu bine ce inseamna o medie (cred ca s-a facut pe la clasa a 6-a) ... ma opresc de la alte comentarii
Adydum
QUOTE(mdinisoae @ 3 Nov 2009, 00:55)
Eu tind sa cred ca este senzorul de la rezervor defect.
*



N-are nimic senzorul, ai alimentat pana in buza, corect?
La mine e la fel, rezervorul e de 50 L dar intra 68 L pana in buza. Prima liniuta dispare cand am consumat primii 5 litrii din rezervor, dar primii consumati sunt cei 18 din coturi si furtune pana la buza busonului. Deci prima liniuta se duce dupa 18+5 l iar urmatoarele din 5 in 5 litrii
IRONICK
QUOTE(mdinisoae @ 3 Nov 2009, 01:04)
Stiu bine ce inseamna o medie (cred ca s-a facut pe la clasa a 6-a) ... ma opresc de la alte comentarii
Care era diferenta intre viteza media afisata de cb si viteza afisata de vitezometru?
tribunul
QUOTE(mdinisoae @ 3 Nov 2009, 00:55)
O singura nelamurire am : Cat are rezervorul? Inainte de plecarea din Bucuresti mai aveam 3 liniute pe indicatorul de bord, am alimentat cu 54,6 litri (!!!) ... si prima liniuta s-a stins abia dupa 350 Km. Dupa ce am terminat calatoria (~ 700 Km) indicatorul arata o liniuta peste jumatate. Eu tind sa cred ca este senzorul de la rezervor defect.
*



Toti sandeii au acelasi rezervor.

Esti asa de priceput la viteze medii si turatii la cuplul maxim, dar nu stii sa alimentezi corect?
mdinisoae
Vad ca sunt oameni care au probleme cu viteza mea medie obtinuta pe autostrada. Am spus mai devreme ca ma voi abtine de la alte comentarii pe tema asta ... desi la fiecare conectare imi trec destul de multe replici taioase.
@ Adydum - am alimentat pana in "buza".
@ tribunul & IRONICK - ma mir ca moderatorul acestui thread nu da nici un avertisment pentru provocari la "flame"-uri.
Si pentru informare ta IRONICK: NU am CP. Cu siguranta ca CP-ul iti afiseaza viteza medie pe autostrada NUMAI daca resetezi counter-ul la intrarea pe autostrada ... si citesti viteza medie la iesirea de pe autostrada.

Am postat aici pentru a ma lamuri care este adevarata capacitate a rezervorului si nu a intra in conflict cu ceilalti; in mod normal daca ai informatii corecte sau probleme este bine sa le postezi pe forum pentru membrii forumului, asta e scopul lui.
IRONICK
QUOTE(mdinisoae @ 4 Nov 2009, 19:37)
Si pentru informare ta IRONICK: NU am CP. Cu siguranta ca CP-ul iti afiseaza viteza medie pe autostrada NUMAI daca resetezi counter-ul la intrarea pe autostrada ... si citesti viteza medie la iesirea de pe autostrada.
Sa trecem peste cp, care este de fapt cb (computer de bord). La motorizarea de 1.2 16v, la 1000rpm in tr.5 ai o viteza reala de 111.195km/h. Deci la 3500rpm ce viteza ai tu in tr.5? Si care este diferenta fata de viteza reala si viteza afisata dupa formula?
mdinisoae
Sa trecem peste ComPuterul de bord.
Sunt curios de ce postezi in thread-ul asta daca nu ai motorizarea asta (ai fi vazut exact ce viteza ai " ceva peste 3500 rpm" asa cum am postat mai sus)? Tind sa cred ca doar vrei sa te afli in treaba si sa iti cresti numarul de postari?
Asa cum am spus mai sus, lasa pe altii care au experienta si cunostintele necesare sa populeze forumul, precum si cei cu probleme;nu mai intoxica forumul cu aberatii si interpretari.


Off Topic :
Ca sa iti clarific si cum e calculata viteza medie de CP (ComPuter). Cel mai simplu altgoritm este in functie de vitezele la intervale de timp
la T1 ai viteza V1
la T2 ai viteza V2
Media la T2 este: Vm1 = (V1+V2)/2
la T3 ai viteza V3
Media la T3 este Vm2 = (Vm1+V3)/2

si asa mai departe ... ( adevarul ca e un pic mai complicat decat la clasa a VI-a si imi dau seama de ce nu ai inteles).

Exista si alti algoritmi de calcul al vitezei medii pentru OBC (On Board Computer) ... nu ma apuc sa detaliez ... poti sa o faci singur cautand pe Internet

Prin urmare, daca de la intrarea pe autostrada si pana la iesire (o distanta in jurul a 100 Km ... nu o stiu la zecimala) circuli cu viteze intre 130 Km/h (viteza maxima legala pe autostrada - afisata pe bord ca nu am GPS) si 150 Km/h pe portiunile unde am facut depasirile si testele de rigoare pentru a simti Cuplu Maxim
(vezi Tribunu de ce am devenit expert?) si sa vad cum se comporta masina la acea viteza (nu am dat mai mult pentru ca este inca in rodaj) vei ajunge la o viteza medie aproximativa de 135 Km/h (o viteza un pic peste viteza legala admisa, pe distanta ~ 100 Km si timpul X ... asta chiar nu mi-a trecut prim cap sa mai si cronometrez). Nu am testat viteza reala la Sandero dar presupun ca peste 90 Km/h diferenta dintre ce afiseaza bordul si viteza reala (de exemplu pe GPS) ar fi de 10 Km/h.
Ca sa nu te iei si de consumul mediu afla ca l-am facut prin metoda plin-plin (ma refer la "plin ochi") si in masina au fost 2 persoane, un copil si bagajele aferente (ca sa nu te iei de mine ca nu am respectat conditiile ideale de calcul ale consumului).

Observ ca esti abonat la Lista cu banari, ... cu riscul de "a lua o pauza" ma intreb ce fac moderatorii acestui forum in cazul asta?
Eu sigur stiu ca nu iti voi mai raspunde la nici un comentariu ... imi pierd timpul (macar de ar fi cu folos).

klaus
Sandero nu a descoperit apa calda la dacia. Exista ditamai topicul cu volumul rezervorului la logan, motivele pentru care apar diferente intre volumul nominal si capacitatea reala de "umplere", probleme ce ar apaarea la umplerea "peste capacitatea nominala" etc. Poate nu ar fi rau sa arunce lumea cate un ochi pe el.
De asemenea exista topic legat de histerezisul sondei de combustibil.
QUOTE(mdinisoae @ 5 Nov 2009, 01:16)
Sa trecem peste ComPuterul de bord.
De aici deducem si alte prescurtari in limba romana:
CA - ComAndant, CB - ComBina(t), CE - ComEmorare, CL -ComLau, CO - ComOdat, CP - ComPartiment, CS - ComSomol, CU - ComUnal etc.
O fi in limba engleza notiunea de PC, dar vine de la Personal Computer (2 cuvinte). In romana e tradus oarecum prin "Computer Personal", dar eu nu am auzit in engleza de Personal Computer on board...
QUOTE(mdinisoae @ 5 Nov 2009, 01:16)
Cel mai simplu altgoritm este in functie de vitezele la intervale de timp
la T1 ai viteza V1
la T2 ai viteza V2
Media la T2 este: Vm1 = (V1+V2)/2
la T3 ai viteza V3
Media la T3 este Vm2 = (Vm1+V3)/2

si asa mai departe ... ( adevarul ca e un pic mai complicat decat la clasa a VI-a si imi dau seama de ce nu ai inteles).

In primul rand viteza medie NU ESTE media vitezelor medii.
In al doilea rand, viteza medie este distanta/timp (in speta x/t). Viteza instantanee e un dx/dt (derivate = x - distanta foarte mica) din cate stiu eu. Adunarea unui x/t cu un dx/dt cred ca da oarece erori in calcul. Plus ca e mult mai facil, chiar si pentru un CB, sa calculeze distanta/timp. Distanta o are (kilometrajul) si timpul il are (ceasul intern)

Insa o forma a formulelor invocate sunt folosite si la CB-ul de la dacia, dar in zona consumului instantaneu (cand exista, ca acum nu mai exista)
QUOTE(mdinisoae @ 5 Nov 2009, 01:16)
Prin urmare, daca de la intrarea pe autostrada si pana la iesire (o distanta in jurul a  100 Km ... nu o stiu la zecimala) circuli cu viteze intre 130 Km/h (viteza maxima legala pe autostrada - afisata pe bord ca nu am GPS) si 150 Km/h pe portiunile unde am facut depasirile si testele de rigoare pentru a simti Cuplu Maxim
(vezi Tribunu de ce am devenit expert?) si sa vad cum se comporta masina la acea viteza (nu am dat mai mult pentru ca este inca in rodaj) vei ajunge la o viteza medie aproximativa de 135 Km/h (o viteza un pic peste viteza legala admisa, pe distanta ~ 100 Km si timpul X ... asta chiar nu mi-a trecut prim cap sa mai si cronometrez).

Legat de viteza medie, in exemplele date pentru a fi o viteza medie de 135km/h, cu mers constant cu 130 (imposibil, ca mai dai de unul care te incurca pe autostrada) si varfuri de 150 km/h ar trebui mers (din 100 km) 72,22 km cu 130km/h si restul (27,78 km) cu 150 km/h.


QUOTE(mdinisoae @ 5 Nov 2009, 01:16)
Nu am testat viteza reala la Sandero dar presupun ca peste 90 Km/h diferenta dintre ce afiseaza bordul si viteza reala (de exemplu pe GPS) ar fi de 10 Km/h.

Ca o noutate (pentru unii), exista tot pe sectiunea loganului (care cam imparte aceleasi componente cu sandero...) un topic fix despre eroarea vitezometrului care e introdusa prin efectul legii (e obligatorie prin norme ONU)
QUOTE(mdinisoae @ 5 Nov 2009, 01:16)
Ca sa nu te iei si de consumul mediu afla ca l-am facut prin metoda plin-plin (ma refer la "plin ochi")
metoda plin-plin trebuie facuta cu mai multe plinuri, pentru ca exista diferente importante de "plinuri" (pozitia masinii in benzinarie, temperatura exterioara, volatilitatea combustibilului etc)
QUOTE(mdinisoae @ 5 Nov 2009, 01:16)
Observ ca esti abonat la Lista cu banari,  ... cu riscul de "a lua o pauza" ma intreb ce fac moderatorii acestui forum in cazul asta?
Cainele moare de drum lung...
mdinisoae
OFF TOPIC
klaus, m-a mancat si pe mine in ... probabil ca o sa ma abonez si eu la crema ta.
Vad ca se trateaza mai mult daca eu am mintit sau nu in legatura cu viteza medie, modul de calcul (pe linga matematica trebuia sa mai introduc si formula vitezei de la fizica, imi cer scuze), daca/cum si in ce conditii am rulat pe autostrada (viteza vantului, ploie sau uscat, pante s.a.m.d.), daca/cum si in ce conditii am facut plinul ...
In comparatie cu alte forumuri se pare ca aici fiecare scrie ce il taie capul (mistocareli, atacuri la persona, etc), nu se intelege termenul de "~ sau aproximativ", nu se citeste complet postul facut de cel/cei dinainte, si cel mai grav este ca moderatorii sunt in vacanta (caci nu inteleg de ce nu se iau masuri). Forumul a ajuns sa fie populat de posturi aruncate aiurea de neaveniti, in loc sa lase loc celor cu experienta si cunostintele necesare pentru a raspunde unor probleme; era civilizat sa primesc un link la topicul/topicurile unde se discuta depre volumul rezervorului la Sandero/Logan - scuze ca nu am avut inspiratia sa dau o cautare (ca sa nu folosesc termenul in engleza, altfel cine stie ce idei mai apar si pe tema asta cu englezismele).

Ma asteptam la ma multe comentarii de la cei cu Sandero 1,2 16 V (cred ca asta este rostul acetui topic) si daca mai devreme am spus ca nu mai comentez la aberatiile lui IRONICK, va trebuisa extind si la ceilalti.

klaus
Eu am vazut mai multe aberatii de la alt user (daca e sa ma intrebi pe mine), dar asta e, fiecare cu opiniile si evaluarile proprii...
AR-18-MOS
QUOTE(mdinisoae @ 5 Nov 2009, 12:46)
scuze ca nu am avut inspiratia sa dau o cautare (ca sa nu folosesc termenul in engleza, altfel cine stie ce idei mai apar si pe tema asta cu englezismele).
*


Nu, nu trebuia sa ai inspiratia ci doar sa citesti/respecti regulamentul.
teddyplays
Am mai scris pe acest forum ce viteze se obtin la ce turatii ale motorului de 1.2 16v, la pagina de Logan 1.2 16v.

Eu nu am reusit sa obtin un consum asa de mic (am facut 1050 de km cu masina pana acum). Fata de ce am scris mai sus: consumul in bucuresti este de peste 9 litri/100km in timpul zilei.

Condusul "mai sportiv" (cat de sportiv se poate pe acest motor..) duce consumul tot spre 8.5 - 9 l/100 km.

Condusul "economic" (cu schimbat la 2000) da spre consumul din cartea tehnica (in jur de 7.5 urban), dar masina este lesinata rau. Nu tu demaraj, nu tu cuplu, nu tu depasiri, nu tu "fortat" galbenul la semafor.


Concluzia mea este: Pentru un oras este o motorizare ideala (in special pentru Bucuresti). Pentru economie, consum mic, stat la relanti. Masinuta poate fi condusa si destul de sprinten, dar se simte imediat la consum.

Pentru mers mult extraurban... Nu o recomand. Pe autostrada (sau drum european/national), consumul va fi (la aceeasi viteza) mai mare decat la un motor mai puternic. Masina "trage greu" la vitezele mari, si asta cu 2 oameni in masina.
slider2
QUOTE(mdinisoae @ 5 Nov 2009, 00:16)
Prin urmare, daca de la intrarea pe autostrada si pana la iesire (o distanta in jurul a  100 Km ... nu o stiu la zecimala) circuli cu viteze intre 130 Km/h (viteza maxima legala pe autostrada - afisata pe bord ca nu am GPS) si 150 Km/h pe portiunile unde am facut depasirile si testele de rigoare pentru a simti Cuplu Maxim
(vezi Tribunu de ce am devenit expert?) si sa vad cum se comporta masina la acea viteza (nu am dat mai mult pentru ca este inca in rodaj) vei ajunge la o viteza medie aproximativa de 135 Km/h (o viteza un pic peste viteza legala admisa, pe distanta ~ 100 Km si timpul X ... asta chiar nu mi-a trecut prim cap sa mai si cronometrez).
*



sa inteleg ca tu ai luat in calcul ca la intrarea pe autostrada aveai deja cel putin 130km/h, chiar asa sa fie?? eu cred ca ai intrat (si iesit, ca si acolo e la fel treaba) cu o viteza mult mai mica, deci pe acele sectoare de drum media a fost mult coborata. daca ai ocazie sa-ti activezi cb-ul (nu mai scrie cp, ca aia inseamna cai putere), sau sa conduci o alta masina cu o astfel de dotare, vei observa ce repede scade viteza medie, si ce foarte greu creste...

QUOTE(teddyplays @ 5 Nov 2009, 13:21)
Condusul "economic" (cu schimbat la 2000)
*



chit ca vei consuma o idee mai putin, eu chiar nu ti-as recomanda sa mergi in acest stil...

iar legat de consum mie unul nu mi se pare chiar asa de redus. variantele cu motor mai potent consumand cu 1L, maxim 2 in plus la 100km. deci abia la 1000km esti mai castigat cu maxim 80ron.... mare economie...
Andy_ACS
La 1000 km 80 ron - la 100.000 8000ron... asta pe langa rca si impozitul mai mic, nu e rau.

Bafta!
slider2
asa este, dar pentru un utilizator obisnuit, cei 100.000km sunt facuti undeva intre 5 si 10 ani. rezulta o economie pe an intre 800 si 1600ron, doar din consum.
si repet aceste sume sunt calculate la valoare maxima. ma indoiesc ca un 1.6 16v condus normal, intr-un oras ca bucurestiul va consuma mai mult de 1L in plus la 100km parcursi fata de 1.2 16v, condus in aceeasi maniera si pe acelasi traseu.
IRONICK
QUOTE(mdinisoae @ 5 Nov 2009, 12:46)
In comparatie cu alte forumuri se pare ca aici fiecare scrie ce il taie capul (mistocareli,  atacuri la persona, etc)
Pai atunci du-te pe alte forumuri. Chiar nu inteleg de ce iti pierzi timpul aici unde lumea face misto de tine si te ataca. Acolo unde computerul de bord se numeste cp si lumea stie sa faca plinul de combustibil.
bobo77
QUOTE(mdinisoae @ 5 Nov 2009, 12:46)
Forumul a ajuns sa fie populat de posturi aruncate aiurea de neaveniti, in loc sa lase loc celor cu experienta si cunostintele necesare pentru a raspunde unor probleme;
*


Esti penibil cu neaveniti...dupa ce ca spui numai prostii nici nu vrei sa inveti, mai esti si nou si vorbetsti despre useri vechi care au ajutat mult si pe multi pe acest forum si nu numai.Fii mai relaxat...
mdinisoae
@ slider2 : am si alta masina cu calculator de bord si am statistici de mai bine de 2 ani de zile (consum mediu, consum calculat, viteza medie, timp, distanta si altele); >10k km facuti pe autostrada (nu locuiesc in RO, ca sa mai dezleg ceva mistere)
@ bobo 77 : citeste posturile mele scrise mai sus inainte de a face afirmatii. Nu m-am luat de oamenii care aduc informatii corecte si raspund la probleme altora, ci de cei care arunca vorbe in vant fara sa cunoasca datele reale (nici macar sa ceara mai multe detalii in cazul unor nelamuriri). Daca user ca IRONICK este vechi (ma uit la numarul de posturi) si abereaza ... ce pot sa fac? M-am relaxat deja ... merci pentru sfat.
@ IRONICK : Amice (folosesc cuvantul acesta deoarece se pare ca s-a consolidat "relatia" noastra), sunt pe alte forumuri de ani de zile si nu am avut parte de ironiile/prostiile pe care le-ai debitat intr-un singur thread. Este adevarat ca se urmareste de catre moderatori ca sa fie respectate regulile.

CP-ul il folosesc zilnic pentru COMPUTER, imi pare rau ca in contextul dat te-a dus mintea la Cai Putere (cum se spune pe romaneste: unde dai si unde crapa).

Astept cu interes mai multe impresii de la posesorii de Sandero 1.2 16 V.

IRONICK
QUOTE(mdinisoae @ 9 Nov 2009, 18:59)
CP-ul il folosesc zilnic pentru COMPUTER
Esti sigur ca nu il confunzi cu un calculator de buzunar? Dupa cum alimentezi, nici ala nu pare ca stii sa il folosesti.
QUOTE(mdinisoae @ 9 Nov 2009, 18:59)
sunt pe alte forumuri de ani de zile
Crezi ca ii pasa cuiva de aici? Mai baga si niste facultati si atunci o sa fi idol pe forumuri.
teddyplays
Poate mai intereseaza pe cineva: Masina mea este cumparata in Leasing, si deci cu Casco. (nu o sa zic ce firme, daca e cineva interesat PM).

Platesc asigurarea 40 euro pe luna + tva, cel putin asa scrie pe factura. Nu stiu daca este mult sau putin.

Si inca ceva: daca numa insel motorul de 1.2 75 cp este identic cu cel de 1.2 75 cp de pe noul clio.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.