@solenza_scala bordul este cu siguranta cel original !
Salut..am si eu o dacia 1300 din '73 nu vrei sa le facem cunostinta?
Masina este produsa in perioada in care s-au facut dupa licenta Renault cu piese frantuzesti si romanesti!
-Farurile sunt Cibie si stopurile SEIMA deci frantuzesti
-Bordul este Electroprecizia (romanesc) dar si eu am romanesc pe a mea din 73 (este original) iar contactul probabil a fost frantuzesc (Neiman) si schimbat intre timp cu toate ca ar putea fi cel original avand in vedere ca este din 75,cand deja multe se faceau la noi in tara.
-Motorul este 810-99 produs in Romania cu subansamble frantuzesti (daca nu a fost umblat in motor)
-Carburator romanesc carfil IRM
Daciile care aveau piese integral de provenienta franceza fiind practic Renault 12 asamblate la noi (motor 810-02) s-au facut pana in 72.Erau dotate cu carburator Solex,frana de mana era acolo unde ai facut poza cu contactul,dedesubt si multe altele (emblema mare de ex..etc).Deci acele dacii pot fi considerate "frantuzoaice adevarate".
Ce avem noi sunt ROMANESTI cu subansamble franceze.
Probleme la masina ta:
Din cate vad tablaria nu prea se prezinta bine..daca doresti sa pastrezi masina iti recomand sa dai atentie acestui subiect.Vad ca ai deja o gaura in aripa stanga,probabil si podeaua portbagajului este putin atacata dar ceea ce va trebui sa verifici inainte de a folosi acea masina sunt LONJEROANELE>acele grinzi de rezistenta care se gasesc sub masina,in fata si care sunt suportul pe care este asezat motorul si trenul de rulare.
Cauta un prieten sau un mecanic si pune-l sa ciocaneasca acele lonjeroane iar daca sunt putrede (adica se rup si curge rugina din ele) ori le repari ( ceea ce e foarte scump) ori tragi masina definitiv pe dreapta.
Daca sunt ok,avnad in vedere vechimea masinii si grosimea redusa a tablei din care sunt confectionate trebuie chemat pe cineva sa astupe gaurelele mici de scurgere din ele si sa introduca in interorul lor ulei ars,sa plimbe masina pe o rampa apoi sa dea jos acel ulei...astfel masina te va tine mai mult!
Multa bafta,ai de gand sa o pastrezi si sa-io redai strlucinrea de alta data sau era doar o curiozitate?
Deci Dacia ta este teoretic din anii buni ai modelului (75) depinde cum a fost pastrata..cam prost vad.Dupa disparitia embelmei rombice din capota motorului ( cea cu inscriptii in limba franceza) calitatea daciei 1300 a scazut mult.