Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: semnalizare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
cristi 2007
am si eu o problema care se manifesta in felul urmator:cu ceva timp in urma pusesem avaria iar la un moment dat luminle de semnalizare au ramas blocate adica aprinse nu mai clipeau cum fac in mod normal.acum patesc la fel dar cu semnalizarile stanga sau dreapta uneori merg,dar de cele mai multe ori raman blocate.eu suspectez poate releul de semnalizare.voi ce credeti?apropo unde se afla acest releu?
shake
da.

e in spate la sigurante , sau te uiti pe dedesupt

il scoti ii cureti contactele , ale mele erau negre.

daca nici asa nu merge incearca sa'l desfaci sa'l cureti si acolo.
casto vs03skp
curata mufele si vor merge;)
i96nds
Asa am patit si eu - dar era in garantie masina. Nu stiu daca doar au curatat releul sau daca l-au inlocuit cu totul. Dar sigur e de la releu.
alex_20
e de la releu si se intampla des...am vazut si la multe loganuri chestia asta...eu am curatat mufele si akum functioneaza foarte bine..multa bafta mandru.gif
cristidincluj
90% e de la releu! vezi ca in stanga jos sub bord , chiar in spatele sigurantelor este tabloul cu relee. In functie de dotarile masinii ai mai multe sau mai putine relee. Tot in acel loc este si decodorul de cheie contact. Eu am Scala si am releu semnalizare, releu centralizata(e doar pt.martorul de lumini atunci cand inchizi si deschizi masina) si releu temporizator stergatoare de parbriz.
Partea interesanta este aceea ca ele din fabrica ar trebuii sa aiba pe tabloul de relee o punga trasa. In acel loc poate sa ajunga apa atunci cand ploua si masina este parcata in diferite pozitii. Eu am patit sa intre apa la releul de centralizata care s-a si ars, la cel de semnalizare a palpait putin anapoda dar dupa aceea si-a revenit, deci am scapat doar cu 40 ron (costul releului respectiv).
eu am dat tot tabloul jos l-am uscat si numai dupa aceea am pus releul nou sus dar inainte am dat cu niste spray de contacte (cica e garantat ca daca intra apa nu are nimic dar numai vreo 6 luni). Mai mult, am luat decodorul de cheie de acolo si l-am bagat sub volan unde este sigur ca nu ajunge apa si merge foarte bine pus intre bord si tubulatura pentru clima/aer. tot tabloul este prins intr-un singur surub daca bine imi aduc aminte ,surub pe care il vezi numai daca iei jos capacul de la sigurante.
spor la treaba!!
alex_axn
salutare!

am si eu o problema legata de semnalizare (cred) simptomele fiind:

-uneori cand calc frana, fara sa semnalizez, se aprinde cu intensitate scazuta martorul de semnal dreapta in bord (doar dreapta, niciodata nu am observat si cel stanga)

-uneori cand actionez semnalizarea (stanga sau dreapta) si calc si frana incepe si semnalizeaza foarte repede (auzind si sunetul emis de uch tot cu frecventa crescuta) revenind la frecventa normala imediat ce eliberez pedala de frana

- am mai observat, lasand masina cu pozitiile aprinse, ca atunci cand inchid usile (din inchiderea centralizata) si se aprind de 2 ori avariile, pozitia dreapta spate isi schimba intensitatea (sau este temporizata in genul semalizarii)

- am arsa o pozitie pe fata, dar are mai mult de 1 an de zile, iar aceasta problema a aparut de 1 luna de zile - (o sa incerc totusi sa schimb aceasta pozitie sa vad daca are vreun efect)


Ceea ce se intampla acum, nu ma deranjeaza atat de tare, doar ca imi e sa nu afecteze si altceva.. care sa aiba repercursiuni mai grave.


A mai avut cineva aceste simptome? Ce ar putea fi?

Multumesc!
b-73-zdv
s-ar putea sa fie slabite firele de masa prinse pe caroserie
BoomPunk
Ai scurt in mufa de la tripla spate.Probabil chiar cea dreapta.Contactorii din mufa se slabesc in timp si nu mai fac legatura cum trebuie.De aia patesti asa.Scoate mufa din tripla,desfa-o cu o surubelnita subtire(daca vei studia mufa atent,vei realiza ca se poate desface si vei avea acces la contactorii metalici din interior),strange din nou acele tablite din interior,ca sa faca legatura bine din nou.Daca tot faci asta,fa-o la ambele triple,ptr orice eventualitate.
alex_axn
multumesc frumos boompunk!

in cele din urma am umblat la mufa de la tripla de pe dreapta, am incercat sa strang un pic contactorii si se pare ca totul a revenit la normal. Sper ca asa sa si ramana:)

sa auzim de bine!
danygaro
Probelema: semnalizarea !!!
Cum s-a intamplat: in ultimele 2 luni, la actioanarea parghiei de comanda de la volan, semnalizarea functiona pentru catava secunde (se auzea clicaitul releului - este cu UCE) apoi nimic ... liniste, desi parghia nu revenise in pozitia de mijloc). Daca apasam butonul de avarie, cam la fel, clicaia releul si semnalizatoarele de cateva ori, dupa care ... nimic.
Am mers in aceste conditii "cand inca mai functiona" , pana acum cateva zile, cand nu mai vrea deloc, sub nici o forma.
Mentionez ca la actionarea alarmei, semnalizatoarele functioneza, se aprind exact cum trebuie. Buba cred ca este pe undeva ori pe la releu ori la blocul de lumini ... ?
Astept pareri, eventuale costuri !!!
Meci anticipat !!!


Daca este de la acel releu, cum ajung ... concret la el, cum il recunosc ???
Blocul de sigurante stiu unde este,. Am inteels ca este in spatele lui. In aceste conditii, blocul de sigurante este detasabil ???
Merci anticipat !!!
augustin87r
E releul. Bagati capul pe sub bord, in zona parghiei de deschis capota. Acolo o sa vedeti releele. Cel care e mai lung e cel de semnalizare. Scoateti-l de acolo si inlocuiti-l cu altul. Uitati-va si la papuci sa vedeti daca nu sunt oxidati. Daca sunt oxidati, spray de contacte....

Semnalizarea la alarma e cu alt releu...
danygaro
Merci pentru pont. Dar cum imi dau seama ca releul e nefunctional ??? Sa nu fie buba din alta parte.
Cam cat ar costa altul nou ??
Nimic ??


2 Jan 2011, 15:49:
???
Nimic ??
danygaro
Revin. Releul l-am gasit, l-am depistat, dar cum naiba il scot de acolo ???
Am tras eu un pic de el, si in sus si in lateral, nu am fortat. Nu iese !!!

Care este schepsisul ???

PLus ca acolo e un "ghem" de conductori, mai este unitatea centarala a alarmei.
Astept un sfat, si eventual un pret al releului, daac stie cineva.
Merci anticipat !
CIPTUNING
Releul iese din soclu prin tragere. Baga o surubelnita intre "baza" de sus a releului si soclu, in sistem parghie.
Posibil ca la tine, din cauza apei, sa se fi "sudat" prin rugina piciorele releului de papucii soclului. Da tot blocul de relee jos si te uiti de deasupra ce se intampla (are o clema in zona blocului de sigurarante)
alexandrusiri
buna ziua.stiti cumva ce culori au firele de semnalizare din butonul de avarii sau de sub bord sau din maneta de semnalizare?
psychoo
Atasez mai jos niste poze care arata pozitia releului de flash si semnalizare, iar pt alexandrusiri detalierea pinilor butonului de avarie si a manetei de semnalizare. Nu stiu culoarea firelor dar ser sa fie de folos informatiile acestea.
Bafta.
alexandrusiri
multumesc pt promtitudine.
danygaro
Multumesc !!!

Va spun dupa ... interventie !!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.