Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Se ridica acul la apa in merd dak pornesc AC
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
klaus86
Initial am crezut ca nu isi mai face treaba termostatul si l-am scos. Acum nu se mai ridica apa in mers si acul ramane constant dak merg fara AC, dar dak il pornesc incepe sa creasca temperatura si problema e ca atunci cand ajunge la limita, nu imi porneste ventilatorul, care l-am verificat in service, la calculatori si culmea, a pornit la 98 grade. ce pot sa fac?? problema asta o am doar vara cand folosesc AC. a mai patit cineva????
misu78
Ai rezistenta GMV arsa. 26 RON/buc.
klaus86
nu e de la ea. ca e verificata
djasu82
verifica conexiunea dintre GMV rezistente si relee... vezi daca bobina de la releu cupleaza iar contactele din releu abia se ating cu siguranta curentul pica pe contacte iar gmv nu porneste de loc. Releele joaca feste plus sigurantele relelor sau chiar sigurantele de pe circuit ! Foloseste spray contact .
danut81
In primul rand verifica senzorul de temperatura,scoti mufa acestuia si daca pleaca ventilatorul este senzorul de vina.Daca ventilatorul nu pleaca,il verifici intai pe el legandu-l direct la baterie,dupa care trebuie verificate sigurantele,cele 2 relee, rezistenta gmv si aici curatata cu atentie mufa acesteia.Sa folosesti cu incredere smirghel fin si sray de contacte.
klaus86
pt danut81:

Daca scot mufa de la senzorul de temperatura ventilatorul pleaca. chiar dak masina nu e pornita, chiar dak apa nu fierbe. ce inseamna asta?
danut81
Nu trebuie sa plece ventilatorul cu masina oprita daca scoti mufa senzorului de temperatura,dar daca porneste inseamna ca electroventilatorul merge.Nu am inteles daca mai ai termostatul,dar obligatoriu trebuie sa il pui la loc si este recomandat sa il pui nou.Trebuie sa verifici mufa senzorului de temperatura si poate schimbat senzorul daca tot nu vrea sa porneasca ventilatorul.
klaus86
La mine nu este problema principala faptul ca nu mai porneste ventilatorul. Mi-am tras fire inauntru si il pornesc ori de cate ori vad ca se ridica acul.

Problema este de ce atunci cand pornesc aerul conditionat si merg cu viteza, normal vantul bate in radiator si ar tb sa tina apa la o temperatura constanta, aceasta se incalzeste. Asta nu inteleg eu. Ca senzorul ajuta sa porneasca ventilatorul sau nu, insa la mn pb de ce se incalzeste apa in mers. Termostatul l-am scos, pompa de apa este schimbata recent, si rezistenta GMV verificata.

va rog sa postati cei care intelegeti despre ce este vorba si mai ales aveti habar
djasu82
pai daca iti indica ceasul temperatura atunci ce probleme ar avea senzorul de temperatura cadoar prin el vezi temperatura pe ceas ! Alta e buba.
klaus86
BV. eu nu tot asa am spus? e ceva in neregula ca se ridica apa.
danut81
"La mine nu este problema principala faptul ca nu mai porneste ventilatorul"
Pai tocmai asta este probleme ta principala.De fiecare data cand dai drumul la AC,si pe toata perioada functionarii acestuia electroventilatorul trebuie sa porneasca pe prima treapta. Chiar daca mergi la drum intins el trebuie sa functioneze astfel incat sa mentina apa la o temperatura constanta.In oras,cu Ac pornit ventilatorul trebuie sa porneasca pe treapta a 2a.
Si pune termostatul la locul lui.
djasu82
poate nu cupleaza releul verifica releele kalus86 fiindca daca nu comanda asa iti sta GMV.
misu78
Eu zic ca nu e nimic in neregula. Daca afara sunt 45 de grade la nivelul asfaltului, mergi cu 110-120, dai drumul la AC, ventilatorul porneste, acul de la apa nu va sta niciodata pe mijloc ci intotdeauna undeva la ora 11.
-alex-
In cat timp de la pornirea AC indicatorul pentru temperatura apei iti indica cresterea de temperatura? Eu nu am AC dar cand pornesc ventilatorul pentru habitaclu acelasi lucrul il patesc si eu. La cateva secunde de la pornirea ventilatorului pe indicatorul de temperatura apei se vede o crestere care dispare cu oprirea ventilatorului, variatia de temperatura cred ca este una falasa si e posibil sa fie produsa de zgomotul de pe alimentare generat de motorul ventilatorului.
andrew14_maverick
Spunea cineva mai demult ca treaba asta e din cauza ca nu avem firul de masa de la instrumentele de bord destul de gros. Si ca solutia este sa mai pui inca unul; insa eu nu stiu care este acela, poate cineva sa ne ajute?
C@talin
hai sa va zic cum e la tico cu Ac in bucuresti in aglomeratie tongue.gif
Cum tico are radiatoru ala mic,afara cald 30 grade,aglomeratie etc.pornesc Ac ,si stau si stau dupa parca 30 -40 min deja acu de la apa e la jumate,daca opresc Ac incepe acu sa scada.

Bine la tico e problema ca nu face fata GMV si radiatoru mic sa raceasca si apa si freonu.
Pe afara nare treaba,da ce patesti tu seamana cu ce pateste tico in aglomeratie cu AC tongue.gif
DragosP
Pentru initiator:
1. Daca e cald afara, e o problema "aproape" normala.
2. Daca vei continua cu acelasi stil de scriere, nu-ti vei mai vedea nici un post, nici un topic, nimic! Citeste regulamentul forumului relativ la "dak" si alte asemenea exprimari!
klaus86
Eu am apelat la acest site pentru o problema care e destul de grava si in cautare de ajutor. Nu am dat importanta scrierii da daca e necesar sa scriem doar gramatical atunci imi cer scuze pt neconcordante.

Repet: nu e deloc o situatie NORMALA pentru ca atunci cand acul se ridica, apa fierbe pana imi explodeaza o conducta (de la presiune/ temperatura) si se aprinde becul de la apa in bord. Apoi incepe distractia cand tb sa schimb imbinare si din nou antigelul.

Alte pareri competente?
DragosP
Circuitul de răcire îl mai ai etanș?
klaus86
da
klaus86
alte pareri???
cristi87
asa pateam si eu,la fel ca tine.dar eu aveam caloriferul spart.daca mergeam p DN cu 100,km asa,si dadeam drumul la a.c.,crestea apa sus de tot sau chiar daca nu dadeam drumul la a.c....desi gmv mergea.in urma cu ceva timp,am anulat caloriferul,si uimitor,p drumul spre bz,cu 110,km asa.....acul de la apa statea sub jumate cu mult,km p la ora 7
klaus86
cum anulez calorifrul?
gcgeorgescu
si la mine se ridica acul la h11 daca merg cu aer , dar la peste100km/h. in oras acul creste din cauza caldurii si aglomeratiei pana porneste gmv ul, cand dau drumul la aer scade la jumate.
klaus86
???
j00hn
Azi m-am intors de la mare si am observat acelasi lucru ca la klaus. Am mers numai cu aeru pornit si cu apa ridicata pana la prima liniuta de sus...iar de racit mi s-a racit abea cand am ajuns pe autostrada si am mers constant ( aproape ) Mi se mai ridica doar cand ii mai trageam pana pe la 160-170 . Eo zic ca e normal .

Ma scuzati daca nu se intelege nimic din ce-am zis dar sunt foarte foarte obosit...
C@talin
e normal,radiaotru e mic,ELv si el posibil subdimensionat,nu face fatza sa raceasca si apa si freonu la fel de bine cand e viteza mica.
radurazvan
am si io o intrebare sunt nou pe acest site si vreau sa va intreb am rupt din greseala soda aceia care iti indica apa la bord si am inlocuito cu una noua iar acum se ridica apa la maxim si numi porneste eletroventilatorul si mie frica sa nu fiarba apa dar chestia e ca electo ventilatorul lam probat si merge cine ma poate ajuta sad.gif(sad.gifsad.gif
Maskatu
Pai sa o luam pe rand. Este posibil ca sonda de apa pe care ai luat-o sa nu fie buna. Prin urmare sa trimita informatii eronate ceasului din tabloul de bord. Atata timp cat apa este inca "rece" si nu a ajuns la temperatura necesara comandarii gmv-ului pentru pornirea electroventilatorului, nu stiu daca acesta ar trebui sa porneasca, atata timp cat apa este rece, si sonda de ulei "minte" ceasul.

Incearca eventual si cu alta sonda de apa. Tu ce ai cumparat? Ce firma? Dupa cum am mai spus, electroventilatorul porneste mult mai greu iarna, in conditiile in care apa ajunge destul de greu la 60-70 de grade si se stabilizeaza undeva la 80 de grade, asta la temperaturi sub zero grade. Mie nu cred ca mi-a mai pornit de cateva saptamani... si este si normal atata timp cat temperatura apei nu a ajuns la valoarea necesara declansarii electroventilatorului.

Trebuie sa mergi ceva km prin oras + semafoare multe pentru ca apa sa "fiarba" atata de tare incat sa porneasca ventilatorul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.