Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme distributie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
kitzsteinhorn91
Recent am descoperit ca "meseriasul" la care am dus masina sa imi refaca motorul, a facut o mare greseala si anume: in toate cartile am citit ca ordinea de aprindere este 1-3-4-2, cilindrul 1 fiind la volant. "Desteptul" mi-a pus cilindrul 1 in partea opusa adica spre radiator. Ce este de facut ca sa aduc motorul la normal ? Influenteaza aceasta configuratie defectuoasa intr-un fel mersul motorului ? Ajutor !
tichondrius95
Adica a facut totul pe dos, dar motorul merge bine, sau ai probleme cu el? Cel mai sigur, e sa mergi la un service si sa ceri un sfac unui mecanic priceput, e complicata treaba, sa reglezi si aprindere, si distributie...trebuie mecanic bun.
kitzsteinhorn91
Merge bine, dar in orice viteza ar fii, cand se apropie turatia de 2000 rpm, cand accelerez se opinteste o secunda si apoi isi da drumul. In schimb daca accelerez usor si treptat merge bine, daca accelerez un pic mai brusc, are opinteala asta. Eu suspectez treaba cu distributia invers montata !
tichondrius95
Opinteala poate fi si din carburator, nu e reglat bine, sau din aprindere, nu neaparat din distributie. Dar tot ma intreb cum poate sa monteze aiurea distributia, nu ar avea cum sa porneasca motorul. esti sigur de faza asta. Te-ai uitat si la alta masina sa vezi da fishele vin la fel de la delcou la bujii, in aceeasi ordine.
kitzsteinhorn91
Am potrivit semnul de pe volanta cu cel de pe carcasa si luleaua era in dreptul fisei care ducea la cilindrul dinspre radiator. Carburatorul l-am curatat si spalat, e ca nou. Din aprindere ce poate fii ?
tichondrius95
Curata un pic platina, fa-i distanta din nou, poate ai o platina mai proasta, si regleaza-i avansul, se regleaza sucind delcoul stanga dreapta,da cel mai bine se regleaza - desfacand putin piulita care tine delcoul in bloc, are acolo o piulita si o furca, slabesti putin piulita aia, si lasi motorul pornit, si delcoul se regleaza exact in pozitia care ii trebuie lui, dupa care strangi piulita aia. Asa mi-a zis mie un mecanic. Acum faza cu aprinderea invers, poate a pus volanta invers k aveai dintii tociti, si in cazul asta se modica pozitia semnului , nu mai corespunde.
br17rfg
Nu are cum sa puna volanta invers,poate coroana a pus-o invers....
Avansul se poate regla foarte frumos si cu motorul oprit...este topic pe tema asta...
tichondrius95
da la coroana ma refeream, scz icon_mrgreen.gif
razvaneluu
pe dreq , ai piesele invers in motor si vrei sa mearga bine ..
burlacu marian
poate a reparat si delcoul si a pus piesa care intra in pinionul de antrenare rotita la 180 grade insa asta nu afecteaza mersul ci doar faptul ca pistonul 1 devine 4 si invers. Problemele care le ai pot veni de la reglajul carburatorului sau avansului. In nici-un caz nu mai pornea motorul daca nu punea la punct aprinderea .
G I M
Si fisele tot decalate sunt? Adica a inversat 1 cu 4 si 2 cu 3? Vezi sa nu fie sucit delcoul cu 180 de grade...si evident si fisele...
Mr_Devil83
distributie defazata cu 180 de grade eu n-am vazut. Ai reductie 2:1 la distributie, adica la 2 ture ale arborelui cotit o tura a axei cu came.

Sigur ai pinionul de la delcou pus invers si de aia cilindrul 1 in cazul tau e cel de la radiator. Apropo, vezi ca daca ai volanta la semn, o data luleaua o sa fie in dreptul plotului cilindrului 1 si daca mai dai o tura de volanta si o mai pui o data la semn o sa fie luleaua in dreptul cilindrului 4.

Ceilalti 2 profesori de mecanica...stiti macar ca afurisita aia de coroana se pune la cald, adica o incalziti cu autogenul bine si o puteti monta in ce pozitie vreti voi? Si nu are nici o importanta in ce pozitie o puneti.
1300
Da jos delcoul si vezi in ce pozitie e pinionul. radmasa.gif la primul meu motor de 1400 facut am pus pinionul invers si nu pornea...dar am schimbat fisele intre ele si a mers happy.gif ...incepator deh.
br17rfg
QUOTE(Mr_Devil83 @ 10 Aug 2009, 19:13)
Ceilalti 2 profesori de mecanica...stiti macar ca afurisita aia de coroana se pune la cald, adica o incalziti cu autogenul bine si o puteti monta in ce pozitie vreti voi? Si nu are nici o importanta in ce pozitie o puneti.
*


Ultima oara cand am schimbat coroana a fost acum vreo 2 ani(am pus noua ca deja mai fusese pusa pe o parte) si am incalzit-o cu lampa de benzina ca de autogen nu am....

asta daca te refereai la mine
kitzsteinhorn91
QUOTE(Mr_Devil83 @ 10 Aug 2009, 20:13)
Apropo, vezi ca daca ai volanta la semn, o data luleaua o sa fie in dreptul plotului cilindrului 1 si daca mai dai o tura de volanta si o mai pui o data la semn o sa fie luleaua in dreptul cilindrului 4.


Deci inseamna ca distributia este montata corespunzator daca la prima tura, luleaua este la fisa cilindrului 1, iar la a doua rotatie, luleaua este la fisa cilindrului 4 ? Motorul merge bine, dar are o opinteala cand turatia scade sub 2000 rpm si se accelereaza brusc. De exemplu daca merg cu socul tras, aceasta opinteala dispare oricat de brusc as accelera.

Si mai am o intrebare. Am facut plinul cu vreo 40L de benzina apoi am fost pe ruta Ploiesti - Busteni si inapoi, iar astazi ruta Ploiesti - Bucuresti si retur, si am constatat ca mai am jumatate de rezervor. E normal sau e consumul prea mare ? Care este reglajul corect si optim al surubului de amestec de la carburator ? Cum se regleaza corect ?
Adrian_Boy
QUOTE(kitzsteinhorn91 @ 10 Aug 2009, 22:38)
Deci inseamna ca distributia este montata corespunzator
*



Nu stiu cat de corect este montata, mai exact ma refer la cum a fost montat lantul si daca sa pastrat aliniamentul semnelor de pe pinioanele distributiei.

Problema se asemana ca la a mea, eu unul cred ca este din carburator sau ceva de la setul motor (tije culbutori strambe, arcuri supape varza etc.), am incercat cu doua modele de carburatoare de 1300 si 1400.
La cel de 1300 am schimbat tot la el, chiar l-am si planat, iar la cel de 1400 am pus nou. Am renuntat la platina in locul unui senzor plus multe alte piese de calitate (bobina, fise, bujii 4 modele incercate, lulea etc.)

Daca rezolvi zine si noua, poate pui si o poza cu motorul wink.gif
nelu_1985
problema asta cu datu'n nas de tipu asta vine de la carburator 100%, am patit-o si eu acuma dupa ce am facut motorul cand am montat un corp de carburator de 1.4, exact la fel se manifesta avea un moment de ezitare dupa care pleca ca din pusca; eu cred ca e vorba de jiglere neimprecheate, prea mare ala de aer, sau prea mic cel principal, eu cel putin asa m-am gandit, mai mult daca miscam putin socul mergea struna, deci sa obturez putin admisia de aer; alta chestie e ca nu am reusit sa-i reglez amestecul de nici o culoare, consuma mult si mirosea a benzina dupa mine mai rau ca-n peco. In cele din urma am pus un corp de 1.3 (cel cu care am umblat inainte) cu care merge foarte bine, decat ca acuma trebuie sa-i trag socul la prima pornire la rece, iar inainte pornea la prima cheie fara acceleratie fara soc fara nimic, dar in schimb nu da in nas deloc la accelerare la rece, o fi amestec mai bogat.
Urmeaza sa iau din nou corpul ala la puricat sa vad ce-i cu el, e probabil sa aiba si vre-un canal infundat, ma gandesc sa fac o ciorba si sa incerc apoi cu alte jigloare
kitzsteinhorn91
Si mai am o intrebare. Am facut plinul cu vreo 40L de benzina apoi am fost pe ruta Ploiesti - Busteni si inapoi, iar astazi ruta Ploiesti - Bucuresti si retur, si am constatat ca mai am jumatate de rezervor. E normal sau e consumul prea mare ? Care este reglajul corect si optim al surubului de amestec de la carburator ? Cum se regleaza corect ?

11 Aug 2009, 13:21:
Spuneti-mi si mie va rog mult daca este normal ce am scris in postul de mai sus in legatura cu consumul de carburant daca este normal sau este mare. Si as vrea sa imi mai spuneti care este reglajul corect al surubului de amestec.
Cristixx
QUOTE(kitzsteinhorn91 @ 11 Aug 2009, 10:37)
Si mai am o intrebare. Am facut plinul cu vreo 40L de benzina apoi am fost pe ruta Ploiesti - Busteni si inapoi, iar astazi ruta Ploiesti - Bucuresti si retur, si am constatat ca mai am jumatate de rezervor. E normal sau e consumul prea mare ? Care este reglajul corect si optim al surubului de amestec de la carburator ? Cum se regleaza corect ?

<span class='edit'>11 Aug 2009, 13:21:</span>
Spuneti-mi si mie va rog mult daca este normal ce am scris in postul de mai sus in legatura cu consumul de carburant daca este normal sau este mare. Si as vrea sa imi mai spuneti care este reglajul corect al surubului de amestec.
*



Fa si tu un calcul, ai facut peste 250km si iti indica acul la jumate, asta inseamna ca mai ai cam 20-25 de litri in rezervor, poate mai mult (nu indica deloc exact), deci nu ai consumat nici 20 l, daca ai mai umblat si prin Bucuresti e foarte bun consumul atunci. A mea consuma 6-7 l in afara si 8-10 in oras, in functie de trafic, iarna 12 l. Cel mai simplu e sa iei un furtun, niste bidoane si sa scoti tot din rezervor ca sa vezi cat a ramas smile.gif
kitzsteinhorn91
Deci inseamna ca ma incadrez cu consumul in limitele normale. E bine atunci. Si inca o intrebare. Beculetul de la benzina mi se aprinde doar cand sta masina in soare si mi se incalzeste bordul, in rest nu se aprinde cand e pe rezerva. Ce ii pot face, ca e destul de greu accesul la tabloul de bord.

Si pentru Adrian_Boy, postez si o poza cu motorul (e ceva mai veche poza, acum a aparut si o aprindere electronica mai noua decat cea din poza tongue.gif )

E adevarat ca pentru a mi se aprinde acel bec la bord pentru benzina, imi trebuie o sonda litrometrica speciala ? blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.