Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dinamica Supernovei
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3
alinii
Salut,

Iau pulsul acestui forum din cand in cand si sunt intristat sa vad ca nu se vorbeste decat de probleme, ca cei care sunt multumiti de supernovele lor iau ca argument doar consumul mic si fiabilitatea motorului.

Voua nu vi se pare distractiva supernova la sofat? Nu conduce nimeni mai sportiv, n-are nimeni nimic de apreciat la ea? Cu ce masini o comparati, ce altceva ati condus de vi s-a parut Supernova asa o caruta cu roti?

Am o DSN Confort din 2002, luata de noua, cu 120000de km acum. E usoara, urca rapid in turatii, suspensiile ii sunt rigide si se tine bine in curbe, cutia ii este ff bine etajata si nu cracneste! Pe serpentine face legea de cele mai multe ori si intotdeauna adrenalina imi dubleaza pulsul!

Consider ca masinuta asta se comporta dinamic admirabil! In curbe intra in supravirare daca "tai gazu' ", lucru rar la o masina fara pretentii, tinuta in turatii mari scrasneste rotile chiar si in treapta a 3a cu dubla debraiere, lucru ce te poate scoate fara emotii din orice imprejurare, franele se comporta predictibil si sunt eficiente, iar cuplate cu frana de motor iti transforma masina intr-un miel! Directia nu e extraordinara, dar e destul de precisa si potrivita pt dsn.

Tin sa mentionez ca o forjez de-ai zice ca ies dracii din ea de ani de zile, si drumuri precum Dealu Negru, Transfagarasan (cand era asfaltul mai bun, ce-i drept), Valeni de Munte- Cheia- BV, Paraul Rece, Rucar-Bran, etc etc mi le rezerv cu toata bucuria!!! Rareori pe acolo turometrul coboara sub 4000 de ture...

Masina a necesitat de-a lungul timpului schimbarea axului volan, a planetarei dreapta, a catalizatorului si a catorva bucse. Ce-i drept, din timp in timp ma mai bag pe dedesubt ca sa verific bara antiruliu, care uneori se mai deranjeaza - o consecinta a simplitatii suspensiei.

Vreau alta masina pt ca o am de prea mult timp, pt ca vreau mai mult, dar pana acum n-am gasit ceva sa ma dea pe spate. Desi nu am inca toti banii, ma orientez catre ceva de 7000-8000 euro, second hand. Ce poti lua cu banii astia?
Am condus Astra Clasic, e masina de mosi! schimbatorul nici macar nu e unde trebuie, e pus sa schimbi vitezele cu mana pe cotiera!!! Megan 1.4 16v 100cp - adormeam la volan pana accelera intr-a 2a, dar'mite intr-a 4-a(si asta la 4500rpm - probabil vina cutiei, raportul greutate- putere fiind ok). Hyundai accent - motor lent, suspensii de barca. Mondeo MK1 1.6 - motor mult subdimensionat. Loganurile nu intra in comparatie, ar fi fara sens. N-am incercat 1.6 16v, totusi.

Diesel-urile sunt facute pt autostrada, parerea mea. N-au nerv, sunt tractoare. Dintre toate, un Focus 1.6 (varianta din 2003) mi s-a parut cel mai incisiv, unde poate treceam cu vederea lag-ul pana la pornirea turbinei, pt ca apoi merita toata atentia. Problema e ca motorul pare atat de greu ca masina intra ca un bolovan in comportament subvirator, in curbe, bineinteles. Chiar si dupa acomodare, tot mi-e tarsa cu ea.
Citroen C4 - acelasi motor diesel 1.6 (stiti ca grupul PSA ofera acelasi dieseluri la peugeot, citroen, ford, mazda si volvo). Comportament f bun in curbe, dar dinamica diferita de ford, fiind mult mai lent - de-a dreptul plictisitor.

Surpriza a venit de la Mazda3 1.6 benzina, in care-mi pusesem sperantele. Comportament incredibil in curbe, dar masina, in treapta a2a are reprize mai slabe decat supernova mea ... probabil din pricina cutiei, poate si din pricina faptului ca era o masina cu abia 10000km nerodata, sa zicem . Pana acum totusi este varianta mea nr 1, dar nu e o varianta ieftina deloc.

Cam asta este. Sper ca nu v-am plictisit, dar sunt curios care sunt si parerile voastre. Unde situam DSN pe scala aceasta a comportamentului dinamic? Cu ce le-ati schimba daca ati dispune de o suma moderata de bani?

Cu tot respectul!
fiderzen
dacia mea berlina 1.6 trage mult peste supernova(am si supernova, si e ok, dar nu e sportiva ..nu-mi da impresia asta).....si sa nu mai zic de kadett, detin si un kadett GSI...si e mult peste supernova, chiar daca e fabricat in 1989 wink.gif
Maskatu
Topicul ăsta ar trebui împărțit în două.... în prima parte vorbești despre dinamica super novei și în a doua întrebi ce mașină să îți recomandăm în 7000 de euro. Partea a doua ar trebui făcut un topic cu ea și pus la DIVERSE.
dr_mKe
No_1 Franele lasate stock sunt slabe, au fading puternic.
No_2 Cutiile de viteze cu trepte sincronizate nu necesita "dublu ambreiaj".
No_2bis Cutia de viteze putea sa fie etajata ca pe Clio, adica mai scurt in ultimele 2 trepte, consumul ar fi fost discret mai mare.
No_3 Nu vorbii tampenii despre sasiul Fordului Focus. SN este la ani lumina distanta.
No_4 Comportamentul naravas al puntii spate de SN nu complimenteaza soferul de rand, care poate fi usor scos in decor de comportamentul masinii. Cei avizati apreciaza puntea spate jucausa. Dacia 1310 are comportament supravirator mai puternic si mai greu de tinut sub control, iar cu motorul de 1.6 si frane lasate nemodificate este o ruleta ruseasca. Motorul de 1.6 cu carb dublu corp trage de rupe.
No_5 Cu siguranta n-ai dat peste post-urile si linkurile subsemnatului wink.gif

In concluzie, SN este o masina cu o dinamica mult peste pret si pretentii, cu conditia sa fie facute cateva upgrade-uri aparent nesemnificative la capitolul anvelope, fluide, frane.
Comparatia cu un Focus insa este nerealista si bulangista. Probabil ai condus TDCI 1.6 @90cp care cu toata mica intarziere (daca stai sub turatia optima) este o masina cultivata. De sasiul de Focus, oricare generatie, n-are sens sa discutam. Unde SN subvireaza masiv, astuia nici macar nu-i scartaie inca gumele. Unde tu te lupti cu fuga spatelui, Focusul merge ca pe sine si mai are inca rezerve. Daca doresti lift-off oversteer, o face mult mai progresiv si controlabil, revine la trasa chiar daca nu faci nimic. SN insa lasata in voia fizicii in momentul cu pricina, se rasuceste urgent.
Cate ar mai fi de discutat rolleyes.gif
adrian20ro
Eu sunt multumit de sn mea..nu are nici o modificare e ca din fabrica, performante multumitoare, la capitolu stabilitate e oky dar sa nu intreci limita, pe drum de munte serpuit se misca bine mai ales cu greutate in ea.

Am un stil de mers calm, adik f calm, in oras nu trec de 2200 2500 rpm max, masina imi consuma putin si sunt multumit ca raman cu banii in buzunar.

La capitolu plastice mai scartaie ea putin dar le-am mai remediat...pt 5500 ron este excelenta,
Bogyciu
Am condus si eu multe masini si Supernova are un singur avantaj: e usoara. Motorul e bine proportionat cu caroseria si te ajuta si cutia in acelasi timp. Daca avea 200kg in plus cred ca disparea senzatia de dinamicitate (presupun ca ati realizat toti cand ati mers cu ea incarcata)... Fratele meu are un Megane 1,6 8v din 2000, a venit pana la Bucuresti la aeroport sa ma ia cu Supernova mea cand m-am intors din vacanta si a ramas uimit de calitatile masinii si cat de "fashneatza" e. Acum stiti cum e, atat platesti, atat primesti, mai umbli la o suspensie, la niste anvelope mai de doamne ajuta (acum merg cu dimensiunea standard de iarna si scrasnesc rotile in fiecare curba mai stransa), mai niste consumabile de calitate si mai poti ridicat putin standardul....
fiderzen
supernova mea are 1120kg :-? am cantarit-o saptamana trecuta...ori era de vina cantarul ori...nu stiu:)) singurele chestii care le-am facut a fost sa antifonez tot interiorul si oalele pe interior si pe sub masina..dar nu cred ca s-a ingreunat asa mult doar din cauza asta...
a mai cantarit cineva o supernova curand? biggrin.gif
misu78
Da, eu o cantaresc pe a mea in fiecare zi sa-i fac consumul. radmasa.gif
fiderzen
=)))) ce solutie practica folosesti smile.gif)
Tince1290
a mea a fost cantarita de un catel dar nu stiu de ce dupa cantarire s-a incapatanat sa mai spuna ceva huh.gif ...probabil a fost prea usoara si a ramas socat ce raport putere/greutate are....comparativ cu loganul de 1.4 tongue.gif

oricum masina asta e foarte buna.....ca doar cu trecerea timpului performantele cresc, aceasta devenind tot mai usoara si scapand de piesele si caroseria in exces biggrin.gif...spre deosebire de altele (glumesc desigur tongue.gif)

acuma pe bune....si eu sunt foarte multumit de masina aceasta fiind mult mai sprintena si mai stabila in curbe decat loganul de 1.4.....probabil totul se datoreaza inaltimii mai mici, centrului de greutate mai jos, garda mai mica, aerodinamica si masa mai mica.....este o masina dinamica insa nu cred ca trebuie sa exageram.....sunt multe masini mult-mult mai "dinamice"....in plus e de mentionat ca dinamica buna este compensata de lipsa de confort...

si cum a spus dr_mKe puntea spate este jucausa 04.gif si distractiva dar poate fi si periculoasa.....per ansamblu....eu spun ca este o masina dinamica si pentru mine este de departe cea mai dinamica masina si cu cea mai placuta dinamica (sa ma joc putin si cu cuvintele) pe care am condus-o (e drept ca am avut parte de obicei doar de dieselare cu motoare mai mari de 1.5 si de benzinare mai puturoare....gen 1310, logan...iar cand am prins benzinare mai puternice nu le-am prea putut "testa")...eu sunt multumit....si sunt sigur ca nu o sa -mi vand supernova prea curand tongue.gif
iulian sn2001
Despre cat de jucausa este supernova pe sosea sunt multe de zis.Se pare ca nimeni nu a mentionat faptul ca la o viteza mai mare de 130km/h daca faci o manevra brusca te poate purta din parapet in parapet pana nu mai ramane nimic din ea.
Bogyciu
Probabil a ta...
iulian sn2001
Hai ma kiar?Sa inteleg ca sn-ul tau la 130km/h abia se aseaza pe sosea?Si cam ce manevre bruste ai facut tu la viteza aia si nu ai iesit in decor?
Tince1290
pot sa intreb...de ce sa faci manevre bruste la viteza asta? huh.gif ca doar asta e limita de viteza pe autostrada si din cate stiu pe autostrada nu prea sunt curbe stranse sau asa....

eu am avut o singura problema la viteza mare dar atunci aveam cauciucuri batrane...si intr-o curba pe la 120 masina a subvirat si a intrat pe contrasens....dar a fost de la gume sigur....ca tragand de volan intai treptat...cand am tras mai brusc am simtit fata cum topaie si masina si-a schimbat trasa si a mers chiar drept....ca si cum nu as fi virat deloc.....dar dupa ce am schimbat gumele nici o problema....pe tronsonul turda-cluj pe care il practic cel mai des sunt multe curbe periculoase cu limita de 60 si mai mereu intru cu peste 110 si nu am avut nici macar un derapaj.....e drept ca mai sus de 130 nu am mers in niciuna (aproape...).....dar la cum sunt construite drumurile...daca nu depasesti limita de viteza cu mai mult de 50 km/h nicio sansa sa pierzi controlul intr-o supenova (decat daca nu ai chiar deloc talent in ale condusului tongue.gif ).....parerea mea wink.gif ...(deinde si de conditiile de drum bine-inteles wink.gif )
dr_mKe
Sub rezerva faptului ca nu stim in ce stare tehnica se afla masina ta si nu stim nici ce-ti poate pielea la volan, SN este o masina cu tinuta de drum foarte buna la viteze mari. Directia cu demultiplicare ceva mai lunga devine foarte potrivita pe autostrada, in cazul in care sunt denivelari (cum erau cele de pe bucuresti-pitesti) masina isi pastreaza trasa fara corectii din volan, lucru pe care un Logan de exemplu nu il face la fel de bine. La viteze mari este mai stabila in linie dreapta decat Clio Symbol. Daca tu vrei sa faci slalom rapid si mai si ridici gazul, atunci fii sigur ca nu mai apuci sa ne scrii pe forum, indiferent ce masina conduci si nu are ESP.
Ce spune Tince vis a vis de lipsa de talent intr-ale condusului rezuma excelent si parerea mea despre postul tau wink.gif
Bogyciu
Evitat vulpe, evitat si franat - ferit idiot care se baga in depasire fara sa se uite in oglinda, depasire mai "din scurt" (venit f tare din spate si depasit masina care mergea cu viteza melcului exact cand aveam "fereastra" pe contrasens) si altele... Nu merg tocmai incet (130-140...) iar drumul pe care il frecventez de obicei e plin de tiruri cu piatra (sunt vre-o 3 cariere in zona) iar daca nu tragi de masina si stai dupa ei una e ca iti "lucreaza" capota si parbrizul si alta e ca mai mult de 90 nu pot masinile alea (nu le permite drumul si probabil nici tahograful)... Ce sa zic, acum am si amortizoare intarite si taiat din arcuri putin, cu toate ca nici inainte nu era de speriat. Te invit la o tura...


PS Postul ii era adresat lui Iulian
dr_mKe
Hahaa, vulpea o calci doar nu-ti risti viata excl.gif Masina nu are slabiciuni la capitolul stabilitate de nici o culoare, doar ca 90% din cei care se cred mari soferi precum colegul cu slalomul fac greseala "fatala" (pentru capacitatea lor de a simti si controla masina) cu ridicatul gazului exact cand fac manevra. Acest gest este folosit in mod expres in perioada de initiere a schimbarii directiei pentru a provoca spatele sa intre in derapaj controlat pentru cei care stiu ce fac sau necontrolat si accident pentru cei care se cred Schumacheri excl.gif excl.gif excl.gif
Bogyciu
Nu prea iti vine sa lovesti vulpea la 130 +... Iar despre ridicatul gazului eu unul nu am pomenit nimic, poate inferioara si gaz cat ii trebuie...
dr_mKe
N-am zis ca ai pomenit tu mai Bogyciu biggrin.gif Am zis ca asta face colegul slalomist, cel mai probabil radmasa.gif
La 130 o vulpe iti poate sparge si radiatorul daca o prinzi pe mijloc, dar mai bine un radiator spart decat o masina facuta praf cu proprietarul idem. Nimanui nu-i vine sa calce vulpi la 130, dar nah din 2 rele o alegi pe cea mai mica tongue.gif
Unii poate fac slalom ca sa le nimereasca cat mai din plin, poti sa stii ? radmasa.gif
Bogyciu
Stiu pe cineva care a vrut sa calce un iepure si a darmat un stalp ideea e ca totul depinde de situatia in care te afli, timp de reactie bla-bla-bla... Chiar zilele trecute am prins o pisica sub roata din stanga, se circula in coloana la 70-80 (in localitate) si a tasnit de pe margine, nu am incercat decat sa o evit, daca franam brusc (pt ca viteza imi permitea) riscam sa ma trezesc cu un nas un c*r de la cel din spate...

Revenind la dinamica, per total eu unul sunt multumit, masina "ma ajuta" in multe situatii...
iulian sn2001
QUOTE(Bogyciu @ 16 Aug 2009, 11:00)
Evitat vulpe, evitat si franat - ferit idiot care se baga in depasire fara sa se uite in oglinda, depasire mai "din scurt" (venit f tare din spate si depasit masina care mergea cu viteza melcului exact cand aveam "fereastra" pe contrasens) si altele... Nu merg tocmai incet (130-140...) iar drumul pe care il frecventez de obicei e plin de tiruri cu piatra (sunt vre-o 3 cariere in zona) iar daca nu tragi de masina si stai dupa ei una e ca iti "lucreaza" capota si parbrizul si alta e ca mai mult de 90 nu pot masinile alea (nu le permite drumul si probabil nici tahograful)...   Ce sa zic, acum am si amortizoare intarite si taiat din arcuri putin, cu toate ca nici inainte nu era de speriat. Te invit la o tura...
PS Postul ii era adresat lui Iulian
*




QUOTE(dr_mKe @ 16 Aug 2009, 11:18)
N-am zis ca ai pomenit tu mai Bogyciu  biggrin.gif Am zis ca asta face colegul slalomist, cel mai probabil  radmasa.gif
La 130 o vulpe iti poate sparge si radiatorul daca o prinzi pe mijloc, dar mai bine un radiator spart decat  o masina facuta praf cu proprietarul idem. Nimanui nu-i vine sa calce vulpi la 130, dar nah din 2 rele o alegi pe cea mai mica  tongue.gif
Unii poate fac slalom ca sa le nimereasca cat mai din plin, poti sa stii ?  radmasa.gif
*



Stimabili colegi! "Colegul slalomist" locuieste in Italia de cativa ani buni si anual face cate un drum sau doua it-rom si retur.Tot"colegul slalomist" a dus sn-ul la limita conducand cca 1400-1500km cu viteze cuprinse intre 130-160km/h(cu opriri doar pentru alimentare).
Nu are rost sa intru in amanunte despre experienta fiecaruia la volan si nici despre zecile de mii de km pe care le parcurge fiecare anual.
Va invit sa conduceti un wv un mercedes si un audi sportiv.Despre stabilitate vorbim dupa.Este drept ca nu se poate compara o masina de 3000€ cu una de 30.000€ dar hai sa nu exageram.
In urma cu doi ani am evitat un accident pe una din autostrazile din ungaria(A2) si la o viteza de 140km/h la o manevra brusca a fugit curul sn-ului.Singurul obiect care a reusit sa mai corecteze traiectoria masinii a fost parapetul din stanga.
Dar de' ce stiu eu.....Altii au grila de la radiator skimbata si sn-urile lor sunt mult mai stabile.
Tince1290
pai stai putin prietene....ca una e cand vorbesti de dinamica unei masini si de comportamentul ei si alta e cand discuti de evitarea unui accident la viteza mare....

noi vorbeam aici despre dinamica masinii...comportament la viteza...stabilitate....sunt alte povesti....sa nu uitam ca la 130 km/h esti in ultima treime a vitezometrului.....nu stiu ce asteptari prea mari poti sa ai relativ la o manevra brusca la aceasta viteza....adica...pana si la masinile contruite pentru viteza in ultima treime a vitezometrului nu iti prea permit sa tragi brusc de volan si sa stea masina lipita de drum....poti sa faci (sau nu) orice comparatie vrei tu.....ideea e ca masina asta este o masina usoara cu un motor suficient de puternic pentru ea....tinuta buna de drum...insa sa fim rezonabili.....masina NU a fost construita sa eviti vulpea (glumesc) la +130 tongue.gif ....

raman la parerea mea....si anume ca supernova are o dinamica reusita....si probabil acesta este unul din principalele puncte forte ale masinii....
iulian sn2001
QUOTE(Bogyciu @ 16 Aug 2009, 10:33)
Probabil a ta...
*


Tince toata discuta a pornit de aici(Adik...mai sus)
Eu am spus ca la viteze mai mari de 130 nu mai sta foarte bine pe sosea.Drept replica am primit raspunsul de mai sus.
Cum spuneam si in postul anterior:Unii au grila radiator skimbata si masina lor este mult mai stabila. wink.gif
dr_mKe
Tie iti face impresia ca esti singurul care a mers pe autostrada. Asta-i exact ca povestea cu gainile care s-au cocotat pe gard radmasa.gif
Sa mergi peste 130 kmh pe autostrada este ceva absolut normal si nu pune nici o problema deosebita. Masina este stabila si la viteza maxima, iar trenul de rulare poate suporta si un motor mai puternic. Vulpea se calca nu se ocoleste, btw. Pot sa-ti arat ce se intampla la 80 la ora daca reusesti sa aduni cateva manevre care destabilizeaza masina. N-are sens sa intram in detalii. O masina poate fi provocata sa derapeze destul de usor mai ales daca se aduna 2-3 factori favorizanti.
Cand ti-a fugit spatele, mai tii minte ce ai facut ? Cat de repede ai initiat miscarea din volan, ce ai facut dpv al tractiunii, etc ? Cu ce gume era masina incaltata, cati km aveau amortizoarele din dotare si asa mai departe ? Crezi ca daca erai intr-o alta masina de marima echivalenta fara ESP (masina de familie normala) si faceai la fel nu derapai in exact aceleasi conditii ? Te inseli amarnic. Bine ca n-ai patit nimic mai rau blush.gif Daca nu era parapetul probabil sfarseai facand un tank slapper urmat de rasucire violenta . . .
In iarna prin Oltenia am fost pus in situatia sa evit un animal care s-a aplecat in masina dupa nush ce si a virat brusc intrand pe sensul meu. A fost suficient de aproape sa-i vad mecla si totusi am reusit sa-l evit fara sa pierd controlul masinii. Daca-n momentul respectiv si eu schimbam un cd sau aveam atentia distrasa de altceva, cine stie cum reactionam. Sunt prea multi factori care pot influenta felul in care reactionezi, pe langa cel de baza, in speta cat de bine simti si controlezi masina.
Presupui ca intr-un Merc fara ESP ramaneai pe drum ridicand brusc gazul si virand ?

ESP ar trebui impus ca obligatoriu pentru orice masina noua comercializata in EU

SN este o masina care face fata comparatiei cu masinile de clasa echivalenta produse in anii 2000 fara nici cel mai mic complex, din punct de vedere al tinutei de drum. De restul n-are sens sa discutam laugh.gif la greieri n-o intrecea nimeni radmasa.gif
iulian sn2001
Viteza- 140Km/h(indicata pe vitezometru) pe navigator 130.
Telescoape-bilstein pe gaz
Cauciucuri-mikelin energy all seasons.

La viteza maxina este stabila???Cu conditia sa nu franezi si nici sa nu iei de volan mai mult de 5 grade.
Bogyciu
QUOTE(iulian sn2001 @ 16 Aug 2009, 15:32)
Tince toata discuta a pornit de aici(Adik...mai sus)
Eu am spus ca la viteze mai mari de 130 nu mai sta foarte bine pe sosea.Drept replica am primit raspunsul de mai sus.
Cum spuneam si in postul anterior:Unii au grila radiator skimbata si masina lor este mult mai stabila. wink.gif
*




Raspunsul a venit pe masura afirmatiei tale. Te invit pe A2 la o plimbare si la 130km/h voi face o manevra brusca, de evitare, de trecere de pe o banda pe alta mai agresvia, ce vrei tu (numai nu intoarceri cu frana de mana) si iti garantez eu ca nu ating nici un parapet. Daca nu reusesti sa tii masina pe sosea in situatii limita poate nu e cazul sa tii un volan in mana. Nu ma dau mare pilot de rally (cu toate ca asta nu are nici o treaba cu condusul pe drumurile publice) dar la afirmatiile de genul modificari la grila fata iti fac masina mai stabila ma atac, si asta pt ca vin de la oameni care habar nu au ce am facut au cu masina si ce piese bag in ea. Pt cultura ta generala cel care mi-a facut amortizoarele e un nene din BV care face amortizoare de rally de cand nici nu iti trece tie prin cap. PS Aveam si pleaope pana acu ceva timp, iti dai seama cat de stabila era... Bafta tuturor, e ultimul meu post pe Daciaclub....

Tince1290
hai bre nu te supara......apar mereu discutii contradictorii....nu trebuie luate personal...si tu te-ai luat intr-un fel de masina lui si a facut si el putin misto....nu fiti copii....normal ca nu are el de unde sa stie cum e masinuta ta si nici tu cum e a lui....deci comparatiile si atucurile astea nu-si au rostul....eu sunt de parere ca totusi intr-o supernova iesita din fabrica (ca pana la urma topicul nu se refera la o masina anume ci la "masina" in sine) la o manevra mai brusca la 130 se poate pierde usor controlul....cum a spus dr_mke..depinde de mai multi factori....

acum trag eu concluziile pentru amandoi tongue.gif.....masina se comporta bine chiar si la viteza mare....atat in linie dreapta cat si in curbe insa una stock poate derapa daca soferul executa o manevra brusca sau pur si simplu neispravita .....dar in acelasi timp derapajul poate avea in spatele lui si uzara unor piese sau consumabile.....

in concluzie....conduceti prudent si incercati sa nu depasiti viteza legala cu prea mult....si faceti ce v-a invatat la scoala de conducere auto (si ce a spus colegul nostru mai sus)...daca apare un animal micut in fata....frana si atat.....nu se trage de volan in nicio situatie...nici in orash unde e viteza mai mica....risti sa pierzi controlul si sa ajungi pe contrasesns sau pe trotuar...nu se merita nici cel mai mic risc pentru o amarata de bara care costa 200 ron...drumuri bune
iulian sn2001
Da...felicitari pentru pleoape sau cearcane sau cum se numesc.
Sa stii ca am absolvit scoala de "mers serpuit" inaintea lui Tince1290.Si cu toate astea nu ma dau pilot de formula 1 si nici nu invart volan de renault pe dacia nova.Asta vrand sa insemne ca stiu ce masina am in posesie.
Este o masina buna pentru banii ei dar asta nu inseamna ca este lipita de sosea la viteze mari.
Este stiut faptul ca are o tinuta de drum mai buna decat loganul asa ca nu mai faceti comparatii intre ele.

@ Tince te-am trecut la carnetel.Nu mai pupi axul ala inferior despre care ti-am vorbit. sleep.gif
and_rei
daca lovesti o vulpe cu 130 km/h iti faci fata masinii muci :| si daca n-ai centura musti original din volan huh.gif
Tince1290
QUOTE(iulian sn2001 @ 16 Aug 2009, 19:07)
@ Tince te-am trecut la carnetel.Nu mai pupi axul ala inferior despre care ti-am vorbit. sleep.gif

*



sad.gif imi pare rau...am vrut doar sa ajut si sa detensionez situatia.....oricum sa sti ca in curand va incepe "marea reparatie" la masina....mai am de facut cu ea asa un drum turda-targoviste apoi un tur targoviste-brasov-sibiu-pitesti-targoviste si apoi unul targoviste-bucuresi-targoviste.....si apoi o sui pe rampa...am absolut toate piese necesare si vreau sa elimin toate trancaniturile ce vin de la bucsi, caseta de directie + verificare amortizoare, frane si reglare geometrie....m-am saturat mereu sa fiu ajutat si vreau sa invat sa serpuiesc pe fortele mele.....deci oricum nu mai aveam nevoie de ax....cautam alt incepator care sa aiba nevoie tongue.gif

QUOTE(ianys_andrey @ 16 Aug 2009, 19:37)
daca lovesti o vulpe cu 130 km/h iti faci fata masinii muci :| si daca n-ai centura musti original din volan  huh.gif
*



hai ca acuma ai spus-o si tu....doar nu e trabant....nu e din carton tongue.gif....cate kg are o vulpe?.....gandeste-te la masa masinii si la viteza si apoi la masa vulpii...cred ca vulpitza (sau vulpoiul icon_mrgreen.gif ) va fi cea facuta muci.....ma indoiesc si ca ar putea ajunge la radiator...totusi are de trecut prin ceva metal.....si oasele cedeaza mult mai repede decat metalul.....deci chiar muci nu..

si tinere...centura trebuie purtata mereu tongue.gif...

off-topic: nu mai plec maine ca s-a spart o conducta de apa vineri si inca nu am rezolvat problemele....dar peste 2 saptamani ne dam cu kart-urile icon_mrgreen.gif ....vezi ca nu am uitat tongue.gif
dr_mKe
In discutia asta eu iau partea lui Bogyciu. La 140 pe bord n-am nici o problema sa scot putin spatele la plimbare pe franare inaintea unei curbe. Schimbari de banda din scurt la 140 se pot face fara probleme atata vreme cat tii ce trebuie facut si cum. Daca ridici gazul sau franezi in timpul asta si mai si bruschezi directia ai toate sansele sa initiezi un derapaj amplu. Cel putin pastrand gazul in pozitie neschimbata ai toate sansele sa termini manevra fara nici un incident. Astea sunt chestiuni pe care unii le simt instinctiv, le invata si le perfectioneaza in timp.
Nici eu nu am pretentii de pilot dar nu consider asemenea situatii problematice decat cand apar si alti factori care nu pot fi controlati de cel de la volan.
Vis a vis de vulpe, spoilerul, proiectoare eventual si in mod sigur radiator iti strica. Sa-ti faca masina praf in nici un caz. Ce naiba doar n-ai avea ghinionul sa prinzi o vulpe obeza cantarind 50 kg radmasa.gif

PS > din cate stiu eu de la persoane care lucreaza la Dacia, nu exista amortizoare Bilstein pe gaz pentru SN, doar denunirea din popor. Mai important cati km au amortizoarele ?
iulian sn2001
Pai aveau vreo 80k.Dar se tineau foarte bine daca tinem cont de faptul ca masina nu a fost folosita pentru carat(un bagaj ceva...dar mai mult nu).Iar strazile pe care am mers erau de cele mai multe ori bune(fara rape in asfalt).La 100k am pus bilstein pe ulei si parca se leagana mai mult decat inainte.
dr_mKe
Adevarat, ai pus Bilstein modelul pentru Solenza, numite popular "pe ulei" pentru ca sunt mai moi.
Cand ai la dispozitie o parcare mare si goala incearca urmatoarea manevra. Sa spunem 80 kmh si faci slalom fara sa ridici piciorul din gaz. N-o sa fie nici o problema. Mai incerci o data dar cand incepi sa virezi prima data ia piciorul din gaz si continua slalomul. Daca nu faci o pirueta frumoasa sa nu-mi mai spui pe nume. Evident un slalom viguros, nu incet si cu grija. Fuga spatelui apare din cauza transferului brusc de mase catre fata care descarca momentan puntea spate, scazand implicit si aderenta,lucru care apare cand ridici gazul sau franezi concomitent cu virarea. Intr-o forma controlata poate fi folosit fie pentru reducerea subvirarii fie ca sa arunci putin spatele in derapaj wink.gif
Daca ai posibilitatea in Italia vei putea face cursuri de "evitare activa" a accidentelor prin invatarea manevrelor de gen wink.gif Mai toate circuitele mari gazduiesc asemenea cursuri din cate stiu eu.
cristi87
eu stiam ca amortizoarele cu care au venit unele modele de DSN din fabrica sunt pe gaz..si nu stiu gresit...
iulian sn2001
Nu stiu nimic despre existenta unor astfel de circuite.Poate ca sunt in orasele mai mari...nu te contrazic.
Fii atent.Ai 130km/h(indicat de navigator nu de vitezometru).Este 1 noaptea si in fata ta se afla o masina gen...wv passat(la marime ma refer).Mergi de 200km in urma lui si pare sa pastreze o viteza constanta.Fara motiv vacarul ala calca frana brusc.Tu realizezi ca nu ai nici cea mai mica sansa sa opresti masina fara sa il tamponezi pe ala si iei in scurt(foarte scurt) stanga.Moment in care eliberezi acceleratia.Apoi e simplu...masina fuge de fund...odata in stanga...odata in drepta si apoi inca odata stanga pana atingi parapetul.
Actiunea se petrecea pe banda 2 de pe autostrada A2(sau M5).Si s-a terminat pe banda 3.
Vreau sa cred ca am parcurs suficienti kilometri cat sa prevad un accident si sa il evit fara probleme.Tu(Dr_mke) ce faceai in situatia aia?Daca faceai manevra mai lent il pocneai pe ala din fata.

16 Aug 2009, 23:52:
QUOTE(cristi87 @ 16 Aug 2009, 23:47)
eu stiam ca amortizoarele cu care au venit unele modele de DSN din fabrica sunt pe gaz..si nu stiu gresit...
*



Asa stiam si eu cristi ca modelul meu de sn(din 2001) are amortizoare pe gaz.Dar nu sunt sigur de asta asa ca prefer sa nu ma contrazic.
dr_mKe
Un bun prieten cu SN din 2001 si-a inlocuit amortizoarele si te asigur ca nu erau deloc pe "gaz".
Depinde la ce distanta de aflai de masina gen Passat si de cat de obosit erai de pe drum. Personal pastrez distanta mare fata de masina din fata pe autostrada si nu am fost pus in situatia sa nu pot frana. Ultima patanie de gen s-a petrecut in ungaria pe M5 cand in fata toti au inceput sa franeze, era in jur de amiaz si nici vorba sa poti schimba banda fara sa lovesti alta masina. Am franat pana la oprire in relativa siguranta tocmai din cauza distantei mari fata de masina din fata mea pe banda respectiva. In masina eram 3 persoane cu bagaje de vacata si nu aveam deloc viteza legala, iar in stanga mea era direct parapetul de protectie.
Am patit insa situatii similare pe drumurile romanesti, ultima acum cateva saptamani catre Timisoara cand am ocolit un bou caruia nu-i mergeau luminile pe spate deloc (noaptea), l-am prins din urma dupa o curba fara vizibilitate si singura manevra a fost ocolirea, la ceva peste 100 kmh. Rotile au scartait putin dar nimic mai mult. Repet inca o data, daca aveam ghinionul ca in momentul ala sa beau apa, sa ma scarpin pe cap, sa schimb postul de radio sau alte cate mai poti face prin masina cand conduci intram in el pentru ca nu mai aveam timp sa-mi dau seama ce se intampla.
Ce vreau sa te mai intreb, cand ai luat stanga stiai ca banda cealalta este libera sau ai facut manevra "orb".
Distanta fata de "vacar" nu era prea mica si-l deranjai cu farurile chit ca probabil avea oglinzi heliomate ?
Eu am fost nesimtit la un moment dat prin Austria, tot noaptea pe cand ne intorceam la pensiune,pe autostrada nu mai retin care, am avut un spate un Espace 3 incarcat cu faruruile lasate maxim in sus care statea aproape de noi. Evident ca-n SN vedeam stele verzi de la farurile lui. Am incetinit, nimic. Apoi am schimbat banda, l-am lasat sa treaca, mi-am ridicat farurile si m-am pus in spatele lui sa vada ce bine-ti prinde un far in oglinda wink.gif

Italia-i plina de circuite biggrin.gif Cauta si vezi cat costa o asemenea afacere. Ar fi ideale asemenea lectii in timpul scolii de soferi wink.gif chiar daca par exagerat in ochii unora. Multi nu stiu cum sa franeze si sa evite un obstacol cu ABS...
iulian sn2001
Am spus masina gen passat pentru ca nu stiu ce marca era.
Eram in urma lui la aproximativ...6-7 metri.In momentul cu pricina aveam pozitia omului plictisit la volan.Cotul mainii stangi pe geam si capul in palma.Volanul il tineam cu drepta(sa nu se inteleaga ca eram pe "pilot automat" laugh.gif )
Cu farurile nu cred ca il deranjam...mergeam de o ora jumate in spatele lui si nu a pus nici o avarie(oricum am farurile mai "kioare")
Iar pe banda 3 nu era nici o masina.La ora aia nu mai era trafic.Mai era ici-colo cate un ratacit care nu avea somn si vroia sa ajunga mai repede la destinatie.

Cred ca nici la politie(daca ajungeam) nu dadeam atatea detalii ca aici.
dr_mKe
Ok, daca erai la 6-7-10 metri de el vina iti apartine 100% tie. La 130 kmh nu stai asa de aproape fata de masina din fata pentru ca daca respectivul franeaza brusc se poate intampla excat ce ai patit tu. La asa distanta mica chiar si faza scurta deranjeaza pe cel din fata.
Cate puncte de control ale distantei intre masini sunt pe autostrada si tot nu se pastreaza distanta corespunzatoare . . . . . Motiv pentru care nepastrarea distantei fata de masina din fata este sanctionata mai dur decat incalcarea limitei de viteza.

Acum o iau iar pe partea cu "scosul ochilor" si iti spun ca dupa atata amar de condus pe autostrada nu respecti regulile de baza, in schimb ne spui noua pe un ton vehement ca nu ai permis de ieri de azi si ca duci masina la extrem pe autostrada.

Inainte de toate invata eticheta autostrazii si respect-o, dupa care poti sa vii sa ne tii noua (cel putin mie) morala.

Sper ca nu mai circului la 10 m de masina din fata la 130 kmh acum, pentru binele tau.
Tince1290
a vrut sa stea in tunelul aerodinamic creat de cel din fata pentru a consuma mai putin benzen tongue.gif ....ti se parea tie ca sunt doar 7 metri...sigur erau mai mult...

un calcul "simplu" arata ca la 130 km/h (adica 130.000/3600 m/s) parcurgi 1 metru la ~0.027 secunde....adica timpul de reactie este foarte foarte mic......si eu din cate stiu....atletii ce alearga la viteza...au timpul de reactie (adica de la momentul in care se aude pistolul pana la momentul in care pleaca) de peste 0.1 secunde....deci sigur era mult mai mult....ti se parea wink.gif


sper ca nu am gresit la calcule biggrin.gif
iulian sn2001
QUOTE(dr_mKe @ 17 Aug 2009, 10:23)
Ok, daca erai la 6-7-10 metri de el vina iti apartine 100% tie. La 130 kmh nu stai asa de aproape fata de masina din fata pentru ca daca respectivul franeaza brusc se poate intampla excat ce ai patit tu. La asa distanta mica chiar si faza scurta deranjeaza pe cel din fata.
Cate puncte de control ale distantei intre masini sunt pe autostrada si tot nu se pastreaza distanta corespunzatoare . . . . . Motiv pentru care nepastrarea distantei fata de masina din fata este sanctionata mai dur decat incalcarea limitei de viteza.

Acum o iau iar pe partea cu "scosul ochilor" si iti spun ca dupa atata amar de condus pe autostrada nu respecti regulile de baza, in schimb ne spui noua pe un ton vehement ca nu ai permis de ieri de azi si ca duci masina la extrem pe autostrada.

Inainte de toate invata eticheta autostrazii si respect-o, dupa care poti sa vii sa ne tii noua (cel putin mie) morala.

Sper ca nu mai circului la 10 m de masina din fata la 130 kmh acum, pentru binele tau.
*



Doctore am impresia ca ma confunzi cu agentul termic.Eu nu am tinut morala nimanui.Eu am spus clar ca nu este kiar atat de stabila.Nu m-am laudat niciodata cu modificarile aduse (inexistente dealtfel) si nici nu m-am dat pilot de rally cum au altii tendinta sa o faca.
Am adus in discutie drumurile facute de mine pentru ca din replicile voastre rezulta ca voi aveti impresia ca vorbiti cu nu stiu ce junior care nu stie sa tina volanul drept.
Cat despre marcajele alea...vreau sa te vad pe tine cum le respecti cand autostrada este full de masini.Incerca tu sa lasi 50m pana la masina din fata ta si apoi sa te vad cum faci cand intre tine si masina din fata intra constant alte masini.
De la dinamica sn-ului..... am ajuns sa invat sa conduc de la cei mai buni maestri in ale sofatului.

Eu am raspuns la intrebarea din titlul topicului: dinamica si stabilitatea este relativ...slaba(comparativ cu cea a altor masini)
Ps.Asta este parerea mea proprie si personala si nu poti contesta asta.
Numa bine si spor la sofat.
djasu82
eu zic ca a lu Bogyciu asa cum o are preparata cu arcurile taiate implicit amortizoarele plus gentile mult mai late decat un s.n. normal nu are probleme nici la 150 . Cu ale noastre daca o calci cand intri in depasire riscul e sa pirzi volanul daca nu sti cum la viteza mare. Mai bine stai in coada intri in depasire cu o viteza mica si o calci. Am vazut destule pe A1 cum se pupa multi din aceasta cauza si mai ales pe drumurile nationale . Parerea mea orice masina dusa la extrem o pierzi din mana nici esp si restu eletronici nu face fata daca tu esti nebun si nu sti ce faci.
Mai bine condus normal si nu ai stres. Vedeti si voi cand intrati in bucuresti de pe A1 cum se fac majoritatea masinilor armonica fiindca reduc toate de la 130 ca mai mult nu cred ca se mai poate ca e monitorizata cam toata magistrala implicit A 2.
Vorba unui amic nu avem magistrala cu 4 benzi pe sens ca sa mergem si noi ca oameni civilizati din occident tot la coada vaci suntem sad.gif.
dr_mKe
In afara de autostrazile din romania si cele italiene, in ungaria, austria si elvetia se respecta destul de bine regula asta din cate am observat eu.
Nu poti nega faptul ca mersul foarte aproape de cel din fata este o mare cauza de accidente chiar si pe drumurile nationale, nu doar pe autostrada.

Dinamica si stabilitatea masinii a fost cotata ca foarte buna de presa (peste Renault Clio Symbol), inclusiv de cea mai buna revista auto de la noi. Confortul suspensiei a fost insa criticat de toata lumea.
Probabil ca si despre Logan ai sa spui ca are stabilitate slaba. Cea mai titrata revista auto europeana a conchis in urma probelor standardizate ca este la nivelul masinilor din clasa ei, gen Golf , versiunea MCV este usor peste Golf Variant in toate probele dinamice exceptand distanta de franare.

Adevarul este ca ai stat la distanta foarte mica de masina din fata la viteza mare pe o autostrada goala noaptea cand nimeni nu-ti intra in fata. Ai ales singur sa stai la 6-7 metri de masina antemergatoare. Mai mult il faci "vacar" pe cel din fata care dpv legal poate frana cum doreste.
Eu trag concluzia ca inca nu stii sa tii volanul drept ! Stabilitatea masinii nu are nici o problema, doar eroarea celui de la volan.

Speram ca inveti din propriile greseli.
nextwebmaster
Recent, ora 22:00, in apropierea loc. Moțca, jud. Iași. Dupa un varf de panta, apare o coloana pe sensul opus si o pereche de faruri pe contrasens, periculos de aproape. Viteza mea aprox. 115 km/h (pana acolo drumul fusese foarte liber). Franat violent (pana pe la 60 km/h) timp in care am iesit cu jumatate de masina pe ecartament, am trecut la milimetru de "vacarul" care depasea fara greturi pe linie continua dubla. Totul fara probleme, cu 3 persoane in masina (inclusiv eu), o valiza mare in portbagaj. Deci, se poate, secretul e sa-ti pastrezi calmul si sa nu tragi de volan ca un imbecil si sa nu "ambreiezi" pe franare. biggrin.gif

In ceea ce priveste sprintul masinii, ce pot spune decat ca inca accelera in a 3-a de la 2500 rpm pe urcare prin Cheile Bicazului, cu masina plina la refuz (4 persoane si multe, multe bagaje, dar in limita masei de pe talon). huh.gif

Iar pe drumul intre Praid si Sovata, n-am avut absolut nimic de reprosat, comportamentul masinii nefacand nimic altceva decat sa completeze privelistile frumoase din zona. rolleyes.gif

Uleiul ceva mai de soi, bujiile ceva mai ok, si eventual, amortizoarele schimbate fac din SuperNova o jucarie interesanta smile.gif

PS: Am uitat sa mentionez ca in ziua respectiva plecasem din Deva, deci faza s-a intamplat dupa vreo 550 km condusi in ziua respectiva. (asta ca sa ma dau si eu mare "chilot" biggrin.gif )
turturel
on:
referitor la dinamica masinutei aka dsn..mie mi se pare una destul de bunicica ca masina stock..iar buna daca ii pui alte discuri-placute, jante-cauciucuri, modificare suspensie.
acum referitor la vitezele cu care poate circula acest automobil atat de drag noua:
cand aud ca unii merg cu 130-150-160, etc pe drumurile publice..ma ingrozesc si spun Sa Ii Fereasca Dumnezeu de vreun accident cu masina la vitezele alea ca NICI MACAR ADN-ul nu mai ramane din ei. si asta o spun cu tot respectul fata de toata lumea de aici si de unii colegi care imi sunt si amici. va spun sincer ca si eu i-am dat in bot dar de vreo 2-3 ori 150 si de mai multe ori 110-120..dar in general merg cu 80-90 deoarece la vitezele astea pot evita, zic eu, aproximativ orice pericol si consumul este foarte bun.
deja cand sari destul de mult calul cu viteza calci fara sa vrei cu piciorul pe lumea cealalta caci inevitabilul se poate produce in orice moment. la 160 la ora nu mai scapi nici dintro masina mai rasarita a anului 2008-2009 daramite din una proiectata in anii 80-90 si fabricata un deceniu mai tarziu.
off:
acum 2-3 saptamani in braila a avut loc un accident in care a fost implicat un tramvai si un dsn..masina intrand in tramvai cu circa 100 la ora..unii spun 140 dar trebuia sa ii dea talpa rau ca sa ajunga in cateva sute de metri la viteza aia. rezultatul a fost ca toti ocupantii masinii au murit pe loc si masina nici macar la remat nu mai mergea dusa...praf!!
indiferent de tinuta de drum buna a masinii eu totusi nu cred ca ar trebui incercate asemenea experiente pe drumurile publice pt ca se pot lasa cu urmari tragice. in cadrul discutiei de mai sus eu unul dau dreptate ambelor parti..dsn e o masina buna care iti poate aduce zambetul pe buze dar poate fi si o masina dificila care atunci cand este scapata de sub control iti poate aduca vata in nas si pantofi de lac in picioare.
eu unul prefer sa merg in limita legala deoarece ma inspaimanta gandul de a face rau cuiva printr-un accident si pt facptul ca sunt prea sarac sa platesc amenzi, sa imi repar singur masina, etc.


nu vreau sa starnesc polemici cu acest post dar cred ca suntem toti constienti ca viteza ucide!
Tince1290
up.gif
iulian sn2001
QUOTE(dr_mKe @ 17 Aug 2009, 16:39)
In afara de autostrazile din romania si cele italiene, in ungaria, austria si elvetia se respecta destul de bine regula asta din cate am observat eu.
Nu poti nega faptul ca mersul foarte aproape de cel din fata este o mare cauza de accidente chiar si pe drumurile nationale, nu doar pe autostrada.

Dinamica si stabilitatea masinii a fost cotata ca foarte buna de presa (peste Renault Clio Symbol), inclusiv de cea mai buna revista auto de la noi. Confortul suspensiei a fost insa criticat de toata lumea.
Probabil ca si despre Logan ai sa spui ca are stabilitate slaba. Cea mai titrata revista auto europeana a conchis in urma probelor standardizate ca este la nivelul masinilor din clasa ei, gen Golf , versiunea MCV este usor peste Golf Variant in toate probele dinamice exceptand distanta de franare.

Adevarul este ca ai stat la distanta foarte mica de masina din fata la viteza mare pe o autostrada goala noaptea cand nimeni nu-ti intra in fata. Ai ales singur sa stai la 6-7 metri de masina antemergatoare. Mai mult il faci "vacar" pe cel din fata care dpv legal poate frana cum doreste.
Eu trag concluzia ca inca nu stii sa tii volanul drept ! Stabilitatea masinii nu are nici o problema, doar eroarea celui de la volan.

Speram ca inveti din propriile greseli.
*



Mda...cum ziceam.Ma confunzi cu apa calda.Si da ala din fata era un vacar pentru ca a franat brusc fara nici un motiv.Probabil ca a atipit si s-a trezit speriat.Iti doresc sa parcurgi anual macar jumate din kilometrii pe care ii fac eu cu masina si sa nu ai parte de incidente(daca nu ai avut deja).
Ps.Daca vreti sa faceti din cenzurat bici...pardon din sn masina de rally nu aveti decat.Eu o mentin stok pana imi voi permite alta masina de 10x mai buna decat sn.
Consider ca am spus tot ce aveam de spus pe acest topic asa ca incercati sa nu mai dati reply la postul meu.
Cel care a deskis topicul a spus ca sn este mai rapida si mai stabila decat alte masini straine.Nimic mai adevarat.Numa ca masinile cu care a comparat el sn-ul nu sunt singurile.
dr_mKe
Mai Titi tongue.gif adica ma iei in balon biggrin.gif Depinde de conditiile de drum la ce viteza esti in siguranta. Pe ninsoare 80 la ora e crima curata, iar pe un drum liber cu vizibilitate 130 este cat se poate de ok.

PS > SN este mai stabila si mai rapida decat un Fiat Albea care-i mai scump, si mai sunt unele care nu stau la fel de bine la grup motopropulsor si sasiu.
iulian sn2001
Nu stiu cum drak de comparati sn cu toate rablele.Ce e fiat ce e dacia.Tot un drak.
turturel
nu i-au pe nimeni in balon,colegu'. ideea e ca am cam prins frica de viteza cu masina decand am vazut atatea accidente...mai ales cel cu tramvaiul de la mine din oras. si cand ma uit la ea..imi dau seama ca in caz de impact frontal..Dumnezeu cu mila.
dr_mKe
O comparam cu masini produse in anii 2000-2003, masini ieftine in general, de clasa mica. Fata de o Skoda Felicia de exemplu, SN este mult mai infipta la viteze mari. Directia la Clio este mai precisa in curbe, dar tinuta in linie dreapta la viteza mare nu este la fel de buna. Asta este si atuul SN, poti merge cu viteza ridicata pe drumuri valurite, cu petece fara sa stai sa tii de volan cu grija ca urmatoarea denivelare te trage intr-o parte. Fiatul Albea are o tinuta de drum, hai sa spunem "vaga" ca sa nu folosim calificativul proasta. Daca e s-o comparam cu Peogeot 206 este ceva diferenta, masina aia este atat confortabila cat si agila. Un Polo-i pe aproape cu agilitatea, dar departe la confortul suspensiei. Fiesta n-am condus sa stiu sa-ti spun cum merge, nici Honda Jazz, nici Hyundai Accident, nici Kaveo si asa mai departe.
Toata lumea este de acord ca are o tinuta de drum buna fara complexe fata de masini duble ca pret, mai putin tu care ai derapat stand la nici 10 m de unul pe autostrada. Oricine citeste chestia asta o sa aiba cam aceiasi reactie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.