Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimb ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Anonymous
Am fost ieri sa schimb uleiul. Maimutza de la service in primul rand a strambat din nas ca de ce fac asta la 6000 km si nu la 10000.. etc.In sfarsit, am reusit sa-l conving ca asa vreau eu (asta nu m-a scutit ca pe tot parcursul operatiunii sa imi arate in mod repetat ce ulei bun dau eu jos din motor, cum altii ar mai merge cu uleiul ala mii si mii de kilometrii si alte pilde si zicatori romanesti). In fine, dupa ce da drumul la ulei, se repede sa desfaca filtrul. Eu ii atrag atentia ca este presiune in ele si ca sa-l mai lase si incepe asta sa rada ca ce prostii stiu, etc.. In fine, l-a desfacut, normal ca era presiune, l-a improscat pe fatza (era si fierbinte) a injurat, a fost placut biggrin.gif .



Asa ca atentie: daca schimbati singuri uleiul, lasati sa curga tot si dupa aia dati jos filtrul (cu grija).
Anonymous
Multumiri de sfat. Nu stiam.
sstanescu
168.gif Excelent! Nici eu nu aveam habar de asta, insa daca el nu stia, si nici nu a fost suficient de suspicios sa te asculte, nu pot decat sa ma tavalesc pe jos de ras!



Nu vreau sa ii jignesc pe cei adevarat meseriasi si carora le place ceea ce fac, indiferent ce job o fi ala, insa mecanici auto parca se fac toti cei ce nu sunt in stare sa invete altceva!
JCV
Am si eu o nelamurire:

Am fost azi de dimineata si mi-au schimbat filtrul de ulei (tacane motorul la pornire) si n-am apucat sa vad cum il schimba.

Am vazut ca era ceva ulei scurs pe blocul motor. Oare am pierdut ulei mult, nu mai trebuia completat?

help, abia dimineata o sa vad nivelul la ulei.
Anonymous
Uleiul scurs de pe blocul motor este de cand ti-a scos vechiul filtru, dar de ce ti-ai schimbat numai filtrul si nu ai facut schimbul complet, filtru+ulei?

Problema cu valva din filtru?

Hhmm, eu n-am observat nici o modificare de "sound" dupa schimbarea uleiului+filtru, chiar mi sa parut ca a devenit mai zgomotos asa ca chestia cu valva poate este pur teoretica sau zgomotul la DSN provine din alta parte.
JCV
M-am linistit, nivelul la ulei e ok.

E o poveste mai lunga cu filtrul, incerc sa-ti spun pe scurt: intr-o dimineata rece am observat ca imi tacane motorul la pornire, am sunat la Vocea Clientului etc, am fost trimis la o constatare la service, apoi cei de la Pitesti au trimis un expert care dupa ce s-a consultat cu cei de la service a recomandat schimbarea filtrului. Mentionez ca in prealabil cei de la service mai schimbasera la un client filtrul tot pt aceasta problema. Filtrul pe care l-au pus este pt Renault Clio, Megane etc si este marca Kolbenschmidt, mai multe nu stiu despre el.

Pot sa spun ca astazi cand am pornit motorul sunetul a fost mult diminuat. O sa mai ascult si va mai spun.

As vrea sa fac si schimbul de ulei, e bine? Sau sa o mai las pana la 6-7k de km?

scuze pt lungimea postului.

S-auzim de bine!
JCV
Revin cu precizari.

Tacanitul a ramsa dupa schimbul filtrului parca totusi nu asa de pronuntat.

Acum o saptamana am facut si schimbul de ulei si dupa 3 zile pot sa spun ca se vede o diferenta clara - nu mai pot de bucurie ca nu mai tacane(cel putin la ultimele 2 porniri n-a mai tacanit).

Precizez ca am 5000km si uleiul pe care l-am pus este ELF Competition STI 10W40. Momentan sunt foarte multumit de el. 8)

Drum liber! :wink:
AL
unde ti-au schimbat filtrul cu acel minunat Kolbernschmidt??? Ma intereseaza sa il schimb si eu... tocmai am scapat de tacanit prin schimbarea motorului si nu as vrea ca cel nou sa pateasca la fel... cei de la Dacia mi-au vorbit despre acest filtru insa pana acum nu l-am gasit.
JCV
La Timisoara. Nu stiu de unde il aveau(cred ca l-au luat de la un distribuitor de piese care aducea marfa de Germania). Era "Made in Germany" si pe cutie scria ca este pt Megane, Clio etc.

O sa te tin la curent cu evolutia motorului, dar am marea rugaminte sa-mi spui si mie ce sa fac in cazul in care tacanitul revine. Cu lux de amanunte daca se poate.

Multumesc anticipat
AL
Vezi ca am postat un raspuns pe forumul celalalt legat de pasul urmator... daca zgomotul revine.



Am mai intrebat si de filtrele respective... ma intereseaza daca exista vreun accept din partea Dacia pentru montarea lor sau este optiunea serviceului... imi trebuie o dovada ca sa pot obtine confirmare de la Vocea Clientului... deoarece nu vreau sa pird garantia data pentru noul motor.
JCV
Salut Al! Eu sunt "Xman" pe forumul celalalt si tot eu am pus intrebarea si acolo - multumesc pt raspuns.

Acum as vrea sa-ti mai dau ceava detalii:

1. Nu sunt sigur ca astea(Kolbenschmidt) sunt cele mai bune filtre pt DSN pt ca mie nu mi-au schimbat tacanitul in mod hotarator(aici este si subiectivism).

2. Renumele de cele mai bune filtre a venit de la cele 2 DSN din Timisoara(cel putin atat stiu eu) care s-au prezentat cu problema la dealer-ul Dacia si carora li s-a administrat "una schimbare filtru de ulei". Nu zic ca filtru nu ar fi bun (e facut de neamt), insa am cautat pe net si n-am gasit decat site-uri in germana( nu stiu o iota) asa ca n-am reusit sa dau de filtre pe respectivele site-uri.

3. Te rog sa-mi scrii mail-ul tau ca sa tinem legatura.

Daca te mai pot ajuta cu ceva, cu toata placerea.

Numai bine
Anonymous
ce ulei trebuie utilizat pentru dsn?
Anonymous
Sunt inca in rodaj cu DSN. Am observat in cartea de garantie ca producatorul nu considera necesar schimbul de ulei la 1000 de km. Voi ce credeti?
c#c
De ulei am inteles : cam toti propun ELF10w40 STI sau OMV 10w40 Control light, dar ce tip de filtru e mai bun (variante) ?

10x
Anonymous
Uleiul cu care vine DSN este unul dintre cele mai bune lucruri care se gaseste la ea. Este ulei Texaco 10W40 produs si imbuteliat special pentru Dacia Renault la fabrica Texaco din Bulgaria. Asa ca nu are vre-un rost sa va aflati in treaba schimbandu-l inainte de termen sau mai stiu eu ce.
Bogdan.spd
In mod normal, n-ar trebui sa faci schimb de ulei atata timp cat motoarele ar trebui sa aiba rodajul facut. Problema este ca in ultima vreme doar "ar trebui" ... daca nu crezi du-te in fabrica si uita-te ... asa ca "preventiv" trebuie aplicat un regim de exploatare redus in prima mie de km si moderat inca 2 -3 k km + schimb ulei in primii 2 k km. Asta este, daca tot cumperi masina macar sa faci tot posibilul pt a acoperi incompetenta altora.

Dupa cum vezi, nu m-am legat de ulei ci de faptul ca el ar tine mai mult daca anumite standarde ar fi respectate ... Oricum eu schimb uleiul la cca 7 k km, am 35 k km si motorul (inca) nu bate, desi e alergat cat cuprinde.

Bafta!
Bogdan
QUOTE
si motorul (inca) nu bate
Ce intelegi prin "bataia" motorului ? E vorba de tacanit-ul de care vorbeste toate lumea, sau mai exista si alta bataie !? :shock:
Bogdan.spd
QUOTE
QUOTE
si motorul (inca) nu bate
Ce intelegi prin "bataia" motorului ? E vorba de tacanit-ul de care vorbeste toate lumea, sau mai exista si alta bataie !? :shock:


Da, e vorba de tacanitul de care vorbeste toate lumea, ala pe care l-am auzit pe decelerare, la mai multe DSN-uri ... pe mine m-a ocolit pana acum biggrin.gif. Nu intra in discutie zgomotele date de injectoare si tacheti, care nu sunt asa grave, in opinia mea.
verygood
QUOTE
M-am linistit, nivelul la ulei e ok.

E o poveste mai lunga cu filtrul, incerc sa-ti spun pe scurt: intr-o dimineata rece am observat ca imi tacane motorul la pornire, am sunat la Vocea Clientului etc, am fost trimis la o constatare la service, apoi cei de la Pitesti au trimis un expert care dupa ce s-a consultat cu cei de la service a recomandat schimbarea filtrului. Mentionez ca in prealabil cei de la service mai schimbasera la un client filtrul tot pt aceasta problema. Filtrul pe care l-au pus este pt Renault Clio, Megane etc si este marca Kolbenschmidt, mai multe nu stiu despre el.

Pot sa spun ca astazi cand am pornit motorul sunetul a fost mult diminuat. O sa mai ascult si va mai spun.

As vrea sa fac si schimbul de ulei, e bine? Sau sa o mai las pana la 6-7k de km?

scuze pt lungimea postului.

S-auzim de bine!


Nu poti sa aflii cumva codul filtrului? Ma intereseaza si pe mine si am si posibilitatea sa il procur. Dar am nevoie de cod?



Merci
AL
se gaseste la AutoNet... calea 13 septembrie colt cu Panduri... cauta pe net si vei gasi si telefoanele lor...costa 235.000 lei
AlexV
A vazut cineva pe la noi prin magazine uleiuri AMS? Sau foloseste cineva ulei full-synthetic pe DNS.

Ma gandesc sa le incerc si cele mai bune ar fi AMS de care nu am gasit. Am gasit doar Mobil 1 care cica este mai prost.



Toate bune.
AlexV
Apropo filtru din ala de ulei scump folosesc si eu si nu este cu nimic mai bun decat celalalt. Nu are mai multe filtre doar este mai scump.

Il am de la service pentru ca nu aveau din celalalt.
...Roadrunner...
Care-i faza cu "AMSOIL" asta ?...n-am auzit ...

Apropo ...eu merg de 80000 cu ulei Mobil 1 semi-syntetic 10W40 si motorul merge ca nou ... nu consuma ulei ...trage beton ...Ce-i care ma stiu pot sa confirme ...
AlexV
AMSOIL este singurul ulei 100% sintetic. Este pur si simplu facut molecula cu molecula. Asa se obtin hidrocarburile din el si acesta contine niste particule PAO. Mobil 1 dupa vreo 20 de ani de la aparitia uleiului amsoil a adoptat o versiune a sa si a denumit-o SuperSYN care nu este chiar asa de buna. Dar oricum trebuie sa fie mai buna decat celelalte.

Uleiul Shell, Castrol ... sunt ori naturale, semi sintetice care de fapt sunt uleiuri naturale amestecate cu un alt tip de ulei provenit tot din petrol dar printr-o procedura mai deosebita, ori sintetice adica aceste uleiuri care numai sintetice nu sunt.



Daca vrei mai multe info cauta pe net AMSOIL.



P.S.

Ce imi place mie cel mai tare este ca pe toate site-urile producatorilor de ulei scrie ca BMW, VW, Porsche, Audi, Volvo, si Mercedes recomanda numai uleiurile lor. PARADOX
AlexV
AMSOIL, Valvoline si Pennzoil sunt printre putinii care dar datele tehnice ale uleiurilor. La shell este o rusine totala, pe o pagina scrie ca Helix ultra e semisintetic pe alta scrie ca e full.
...Roadrunner...
...parerea ta ...

Eu zic ca nu are sens sa te gindesti de uleiuri full syntethic la SupeRNova deoarece motorul este unul cu performante mici spre medii ...astfel incit unul semisintetic este mai mult decit suficient. Uleiurile sintetice se folosesc la motoarele cu 4 sau 5 supape pe cilindru, turboalimentate, cit si la cele de turatie mare (zona rosie incepe undeva la 8-9ooo de ture), unde frecarile si fortele dezvoltate de motor sunt foarte mari. Aceste motoare functioneaza la un regim termic ridicat, unde un ulei mineral sau semisintetic nu face fata ...

In alta ordine de idei... marii producatori recomanda uleiuri proprii tocmai din aceste considerente. Aceste uleiuri sunt fabricate in regim OEM tot de catre marii producatori...(de uleiuri)...
tavy_01
salutare!

as vrea sa-mi spuneti si mie ce parere aveti de ARAL 10w-40.

MULTUMESC!

IL02MLU :roll: :roll: :roll:
Bob
Eu am ulei Mobil1 s 5W-40. Maimuta de la service din Timisoara a comentat de ce nu pun ulei recomandat de Dacia (adica bidonul pe care scrie Dacia Oil). Mi-a scris si in cartea de garantie ca uleiul folosit nu e cel recomanfat de producatorul automobilului. Am deja cu masina 40 000 km si inca nici o problema la motor. Nu vad care e problema cu ulei semi sau sintetic la motorul de DANONA. Astept si eu comentarii. :shock:
DSops
Sorry, Dacia poate sa recomande tipul de ulei, nu si producatorul. Este la fel ca si la un aparat de ras Gilette, in care spune ca obtii "best results using Gilette shaving foam".
Bob
Multzam. Servicul de care vorbeam era Auto Europa.
GeorgeSorin
In legatura cu schimbul de ulei , am si eu o mica intrebare care ma framanta. Am in momentul de fata 24.000 km parcursi si trebuia sa fac schimbul de ulei undeva la 22.350 km dupa spusele clor de la servisul AMG din Pantelimon. Nu am reusit sa ajung sa fac schimbul de ulei inca si voiam sa stiu daca se poate intampla ceva grav cu motorul din cauza asta? Am verificat ieri uleiul : ca nivel este OK (cam 1 mm mai jos decat nivelul de maxim) iar ca si culoare este destul de OK (nu este negru).

Multumesc anticipat
dr_mKe
Masina ai cumparat-o din banii munciti de tine ? Daca da se pare ca muncesti tare lejer pe bani multi si nu iti pasa. Eu zic sa-l lasi pana se face negru ca smoala. Nu are sens sa-l schimbi daca nu arata asa, are nivelul bun pe joja si motorul trage. Nu ?
Get real ! Ai deschis cartea tehnica, caietul de intretinere ? Citeste acolo.
GeorgeSorin
Masina e cumpara ta din banii mei ... insa nu vad ce relevantza are treaba asta ... intradevar daca te face sa te simti mai bine muncesc destul de mult si bani destul de multi ca nu poti sa ii numeri ... insa mi-am luat Logan pentru ca imi place designul acestei masini...il consider foarte reushit si sunt destul de nationalist...problema este ca poti sa raspunzi la o intrebare scur si la obiect fara sa faci mishto de om? Daca nu ... atunci nu mai raspunde ... vezi de treaba ta !
dr_mKe
Eu nu inteleg rostul unui topic de genul asta de vreme ce "problema" este discutata si para-discutata.
Desigur topicul are iz nationalist tongue.gif
Numai bine.
klaus
QUOTE(GeorgeSorin @ 14 Jan 2008, 13:16)
[...] voiam sa stiu daca se poate intampla ceva grav cu motorul din cauza asta? [...]
*
grav nu, dar e bine sa te grabesti cu schimbatul lui
SYL
QUOTE(GeorgeSorin @ 14 Jan 2008, 13:34)
problema este ca poti sa raspunzi la o intrebare scur si la obiect fara sa faci mishto de om? Daca nu ... atunci nu mai raspunde ... vezi de treaba ta !
*




Ok, atunci posteaza la sectiunea pt Logan, aici e sectiunea pt Supernova !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.