Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: montarea unui alternator de laguna pe berlina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
DannY_SmekeruL
am cumparat de curand un alternator de renault laguna Valeo de 76 A si doresc sa il montez pe o dacie berlina,problema este ca nu prea stiu cum sa leg firele.Prinderea de motor o rezolv eu,dar cu firele mi*am cam prins urechile.mentionez ca ma pricep la electronica masini deoarece am refacut toata instalatia masini de unul singur cu cartea in mana.atasez cateva poze cu alternatorul.
ct-03-tvy
pai ar trebui sa te pricepi si la partea electrica,daca zici ca ai facut toata partea electronica a masini radmasa.gif

ce e electronic la o masina de productie romaneasca mai veche de 10-15 ani.... releu de semnalizare..si pleyerul radmasa.gif +a[rinderea daca o ai tongue.gif


una peste alta,..sa lasam caterinca,.L.E B+ legi la cablu gros de culoare rosie cu papucu de 6

la L e becul de control, in caz ca nu mai produce curent,...alimentezi borna cu + printrun bec(inseriata cu becu)..


la borna cu + legi furu verde care alimenteaza cu ecxcitatie alternatoru vechi, dai continuitate....acolo unde ai releu de incarcare vechi,...cablul care vine cu + de la contact cu firu verde care pleca excitatia spre alternatoru vechi,....folosesti firu ala practic...sa dai + alternatorului..


borna cu W ..ai .? nu prea se vede bine in poza


tu scapi mai usor,...la mine a fost jale ,spor la citit http://www.daciaclub.ro/Alternator-releu-d...6362-s1080.html
DannY_SmekeruL
cand am zis partea electronica a masini m-am referit la instalatia electrica.borna cu W am si pe aceasta borna am inteles ca se leaga excitatia(asa era la renault laguna).acum citesc posturile de pe linkul de mai sus.
Multumesc pt sfaturi
ct-03-tvy
papucul de la W e pentru turometru..... incearca sa vezi ce se intampla..fara W,...si va incarca si fara nici un fir legat .acolo,..!!!!sa nu te puna pacatele.sa bagi + direct in papucu W!!!!
bygy007
B+ se leaga la baterie L se inseriaza o lampa (bec de 2W 12V ) cu contactul de cheie
DannY_SmekeruL
deci sa vad daca am inteles.
Leg:
B+ la firul gros de culoare rosie
L la contact cu un bec inseriat.
+ la firul verde care se duce in releul de incarcare de la vechiul alternator.
Acum am si eu ceva nelamuriri.
-minusul unde il leg
-restul firelor de + care erau legate la vechiul alternator unde le leg
-si mufa unde este inscriptionat W ce fir pun acolo(cu ce anume se ocupa mufa aceea)
multumesc.
autom
QUOTE(DannY_SmekeruL @ 5 Sep 2009, 20:51)
deci sa vad daca am inteles.
Leg:
B+ la firul gros de culoare rosie
L la contact cu un bec inseriat.
+ la firul verde care se duce in releul de incarcare de la vechiul alternator.
Acum am si eu ceva nelamuriri.
-minusul unde il leg
-restul firelor de + care erau legate la vechiul alternator unde le leg
-si mufa unde este inscriptionat W ce fir pun acolo(cu ce anume se ocupa mufa aceea)
multumesc.
*




radmasa.gif radmasa.gif (-) este direct pe sasiul alternatorului. Poti pune o tresa suplimentara intre alternator si sasiu...

Restul firelor legate la ,,+,,-ul vechi le legi la ,,+,,-ul nou. radmasa.gif radmasa.gif Acolo este un simplu nod de retea.

,,W,,- il lasi liber. De acolo se lua referinta pentru turometru la Diesel.

Fara gulma dar m-ai facut sa radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif . de mult nu am intalnit asa ceva.....

Ps. Nik-ul tau are vre-o legatura cu ce vrei sa montezi?
DannY_SmekeruL
imi pare bine ca te-am binedispus,dar sti vorba aia "Masoara de doua ori si apoi taie",asa sunt si eu acum,intreb de doua ori si apoi ma apuc de legat fire deoarece nu am chef sa schimb instalatia.
PS: ce legatura are nickul meu cu toata treaba?
ct-03-tvy
ai inteles fix 0,5

la B+ legi firu rosu Gros (+)

la L , dai Plus de la contact printrun bec ( becu il pui in bord,.de regula .,daca ai bordu cu turometru,..ai ..si martor pt baterie,...) si mai tragi inca un fir de la terminalu celalat al becului la alternator ,ca nu il ai....si legi la borna L...

_ legi la carcasa alternatorului,..(tresa aia) la un surub de 5 ...sau de alea de 8 sau de 10...

la W nu legi nimic...


L E.... legat de firu verde ,am zis asa . folosesti firu verde, pt a alimenta borna de pa alternator marcata cu semnul +, (pt a transporta + de la contact la alternator),..... unesti capetele firelor verde (care are papuc oki,daca il mai are) cu firu pa care vine + din contact, si are papuc tip baba...nustiu ce culoare mai are,......firele alea 2. care erau legate la terminalele releului de incarcare,..

alternatoru nou are releu incorporat...
DannY_SmekeruL
alternatorul a fost montat si merge perfect,am masurat tensiunea pe care o debiteaza noul alternator si este de 14.6V la relanti fara consumatori si 14.5 V cu consumatori porniti(dezaburire,faza lunga(xenon),muzica pornit,incalzirea oglinzilor,etc).eu zic ca incarca destul de bine,singura chestie pe care am observato si este in neregula este bateria care atunci cand motorul nu este pornit are o tensiune de 11 V,ceea ce nu prea e bine.Mentionez ca bateria are 4 ani si este o caranda de 55 A.
Poze o sa pun maine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.