Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Colantare - Se merita?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
gabynew1
Salutari,


Vreu si eu sa-mi colantez SN ul.

Partea de sus ALB si Spoiler/ masca negru imitatie de carbon; gandesc eu, nu m-am convis inca.

ce ma intereseaza:

se merita fata de o revopsire? - straluceste mai bine, rezista mai bine la soare, etc.. decat vopseaua
daca materialul lipit va rezista peste ani, sau se va dezlipi dupa prima iarna?

daca autocolantul va aduce alte probleme neprevazute.

Cei ce si-au colantat integral masina sunt invitati sa posteze.

stima.
AR-18-MOS
Nu stiu sigur, dar parca 2 ani e durata de viata la aceste colantari ...
Jack Daniel's
Nu se merita. down.gif
Alydor
Garantia e de 5 ani la foliile 3M si de 4 la cele de la verla.Daca este aplicata corect poa sa te tina si 8-9 ani.
Daca nu scrii Boss/Nike/Reising pe ea nu se merita.

Suma respectelor, Alydor
Maskatu
Orafolul are 4 ani garantie la alb si 3 ani la foliile transparente, colorate sau culorile metalice. Folia pe carbon din cate imi aduc aminte este de la 3m. Textura este destul de rezistenta la intemperii. Durata de viata este discutabila... daca o pui pe o masina care sta mai mult in garaj sau la umbra evident va rezista mai mult, daca o pui pe o masina care nu va fii spalata prea des, care va sta numai in soare sau alte intemperii, atunci evident nu va rezista foarte mult.

Ideea este ca atunci cand este montata pe piesa in cauza sa fie bine curatata suprafata... fara praf, fara rugina, fara zgarieturi sau alte imperfectiuni care odata "acoperite" de folie, vor iesii la iveala. Spoilerul va fii un pic mai dificil de colantat dar cine se pricepe, ii da de cap.

Daca folia este lipita bine pe toata suprafata si in special pe MARGINI, atunci va rezista in timp. De ce in special pe margini? Pentru ca daca apuca sa se dezlipeasca intr-un colt sau in alta parte pe margini si intra praful, atunci o sa se lipeasca greu la loc sau chiar deloc.

vad ca tu vrei ALB ?! Banuiesc ca ai probleme cu plafonul.... zgariat, ruginit sau alte probleme. Din cate imi aduc aminte cei de la orafol au si alb lucios si alb mat. Orice ai monta, iti recomand SA NU FIE LUCIOS. Pentru ca se zgarie foarte foarte usor, asemanator zgarieturilor tip paianjen de pe caroserie. Si daca cele de pe caroserie le mai "scoti" cu un polish, cele de pe autocolant nu se mai pot scoate.

Mai bine pui un negru mat pe plafon. Imitatia de carbon costa 160-200 de roni pentru capota la firmele de specialitate si nu include montajul din cate imi aduc aminte. Acum depinde si ce oferte prinzi si cat de dornici sunt de clienti.
Paul Gabriel
eu zic ca se merita smile.gif
turturel
orafol are intre 3-5 ani la exterior. ca idee..ca tot lucrez in domeniu..am folie 3m imitatie carbon dar e vreo 50 euro mp cu tot cu montaj pt o capota..pt o cupola poate fi mai putin. problema este ca orice ai lipi..atunci cand vei face decolarea..iti vor iesi peri albi. crede-ma ca sunt satul cate masini, tramvaie, autobuze, dube, etc..am decolat in aprox 3 ani de cand lucrez in domeniu. autocolantele lasa adeziv iar acesta se curata numai cu nitrodiluant sau solvoxol..sunt mai puternice si inlatura mai bine adezivul. eu iti sugerez sa iti pastrezi banii pe care ii ai pt o colare si sa mai pui ceva si sa o revopsesti la exterior..cred ca intro 1200-1500 lei o rezolvi. si colarea costa si dureaza si daca cel care o face nu are mana sau chef in acea zi..nu iese treaba buna. in plus..la fel ca si in cazul vopsirii..pregatirea masinii e cruciala..ar trebui sa ai o masina inpecabila la exterior..adica fara rugina, lovituri, etc..pt ca folia va prelua toate defectele caroseriei. daca te hotarasti la o colare..alege culorile mate..autocolantul e mai gros un pic si rezista mai bine. si pe mine ma batea gandul sa imi colez plafonul in alb mat. eu am masina albastru catifea si ar merge ca si combinatie de culori dar parca nu vrea sa frec cu diluant de nebun. iti doresc mult succes!
Maskatu
Pana sa o de-coleze cred ca o si vinde. Lipiciul care ramane se ia foarte usor cu spray-ul acela de la 3m parca... intr-adevar costa cam 70-80 de roni dar poti sa te duci la o firma de colari si au ei destul spray. Cu un tub de spray cureti 3-4 dube. De la 1500 la 200-300 de ron este cale lunga. Eu zic ca merita. Eu unul as alege imitatie carbon sau negru mat. Atat !
gabynew1
multumesc pentru sfaturile si detaliile oferite.

ce am invatat:


* masina trebuie sa fie perfecta exterior: Deci necesita tinichigerie in punctele de rugina si imperfectiuni.
* durata de viata e rezonabila pe langa cost - calitatea materialelor si manoperei fac diferenta sporind durata.
* culorile vii/ stralucitoare se duc mai repede. ( intradevar am obs si eu. prieten taximetris aprca acu 2 ani galbenul ala era mult mai viu. k sa nu mai zic ca patratelele alb negre, in special cele negre sau decolorat ca un tricou negru spalat prea des


-----

ce va mai intreb.
presupun ca acel colant se pune pe zone. deci daca o usa are colantul deteriorat se poate schimba relativ ieftin?

---
ce se intampla la CASCO / RCA daca trebuie sa repare parti din caroserie or sa accepte reparatia cu colant sau doar pana la vopsea?
Maskatu
Daca are un punct de rugina si pui autocolant peste, in timp rugina va inflori si va "strapunge" autocolantul. Am vazut multe astfel de cazuri mai ales la 1300 in care propietarii probabil in lipsa de bani, au trantit bucati de autocolant peste rugina si in cateva luni sa facut ca naiba.

Da culorile lucioase, sau ma rog, foliile lucioase se duc mai repede, se decoloreaza mai repede, si se zgarie mai repede. Daca colezi toata masina evident o faci pe "zone", adica colezi pe rand, usile, capota, plafonul, hayonul, etc. Daca o zona este deteriorata, atunci se schimba doar acea zona, adica daca ai zgariat sau lovit o portiera, evident vei re-cola doar acea portiera, dar nu inteleg de ce te intereseaza acest aspect... ai spus ca vrei doar plafonul si eleronul. Eu in locul tau as cola capota, plafonul si hayonul.

La casco / rca, daca ai fost implicat intr-un accident, cei de acolo (service) sunt obligati sa iti readuca masina la starea originala din fabrica. Spre exemplu daca ai alt model de bara (sa zicem din fibra) cu plasa sau alte nebunii, la care te-ai chinuit o gramada sa o faci, ei nu vor sta sa piarda vremea prin targuri sau mai stiu eu pe unde ca sa iti reproduca tie bara "tunarita", ci iti vor pune o bara "stock", acelasi fel de bara pe care a avut-o masina pe cand a iesit de pe poarta fabricii.

Acelasi lucru si in cazul unei masini colate. Sa zicem un taxiu, care a fost lovit. Cei de la service schimba reperele avariate, le vopsesc la codul culorii masinii si ti-o predau asa. Ma rog, daca se intampla sa aiba si atelier de colari, si vorbesti cu ei, asta este altceva.
CGDBZ
Am si eu o intrebare , cam cat ar costa colatarea capotei si porbagajului unei Dacii berline si daca am voie sa pun alta culoare decat a masinii ?
Maskatu
Ai voie atata timp cat nu depaseste 40% din suprafata totala a masinii. Capota, portbagajul si plafonul nu depasesc. Costurile sunt discutabile. Depinde ce autocolant alegi si cat de scumpa este manopera. Din cate imi aduc aminte se practica ceva de genul 10-15 euro pe metru patrat + materiale. Daca esti mai dibaci poti sa o pui si singur, mai ales ca 1310 nu are cine stie ce curbe la portbagaj si capota deci se muleaza usor autocolantul.

Uite preturi fara tva de la algernon (importatorul orafol pentru romania )
Pentru latimile de 1000 si 1260 mm:
- alb/transparent - 8.60 Lei/mp
- colorate - 11.65 Lei/mp
- nuante de rosu - 11.87 Lei/mp
- metalice - 13.51 Lei/mp

Pentru latimea de 500 mm:
- alb/transparent - 9.15 Lei/mp
- colorate - 12.09 Lei/mp
- nuante de rosu - 12.31 Lei/mp
- metalice - 13.94 Lei/mp

Cu 50-100 de roni cumperi materialul, problema este ca ei vand doar la firme.
CGDBZ
Multumesc de informatii , se pare ca e mult mai ieftin decat vopsitul .
Maskatu
La service, te costa cel putin 200-300 roni componenta, adica capota + plafon + portbagaj (hayon) = 600-900 roni. Deci, da este mult mai ieftin si daca gasesti o combinatie de folie mai buna, adica un negru mat sa zicem care sa dea bine cu culoarea masinii, atunci arata si mai frumos.
turturel
eu m-am referit la un max de 1500 de lei ca vopsire exterioara. ambele variante au avantaje si dezavantaje. dupa ce ai facut colarea..asta in caz de ai casco..trebuie sa mergi la ei sau sa intrebi inainte sa te apuci daca iti acopera si eventualele zgarieturi ale colantului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.