Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Trepideaza la ~2000 ture
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
valo
A inceput sa trepideze treptat, din ce in ce mai mult, dar la aceeasi turatie: cca 2000 ture +/-100. Chiar si cu viteza I se simte, dar mai lin, ca o balbaiala sau ca o sinusoida, ca sa fiu cat mai clar blink.gif

2000 ture inseamna cam 55km/h si ~75-80 km/h cu a V-a, in cazul meu. Daca incerc sa mentin una din aceste viteze constanta, imi trepideaza serios (si prin trepidare nu ma refer la gatuire); in schimb, pot calca acceleratia si se simte cum trece peste trepidatii, dar se forteaza, iar aceasta trecere este de cele mai multe ori brusca. Este brusca pentru ca atunci cand trepideaza nici nu trage, iar cand trece peste, revine oarecum la normal.

Motorul este de 1400 pe benzina, cu filtru de aer, bujii, platina, capac de delco si condensator noi, schimbate in speranta ca se va rezolva ceva, dar degeaba. Carburatorul cred ca este curat, pentru ca pe langa filtrul standard de benzina (cel de hartie, care este foarte curat) mai am un filtru decantor care filtreaza benzina inainte sa ajunga in pompa, iar debitul de benzina prin furtunul care duce la carburator este bun.

Platina, delcoul si aerul sunt reglate si re-reglate. Pe liber, motorul merge frumos, da cate un rateu (sau balba, cum i se mai spune) la toba decat o data la 2-3 secunde, insa la 3000 ture o tine numai in rateuri, iar cand o accelerez trece greu de 2800 ture.

Asa cum am spus, degradarea asta s-a accentuat treptat, deci ceva s-a deteriorat treptat. Are cineva vreo idee? Eu am cateva, dar as vrea sa stiu mai inainte ce parere aveti voi.
engime
bobina frige cand pui mana pe ea? daca da, schimb-o
valo
N-am incercat de curand, dar nu vad legatura huh.gif
engime
pai ea da scanteia la bujii smile.gif
valo
Dupa aproximativ 20 min de mers bobina este cam fierbinte, insa poti tine mana pe ea fara efort, nu frige.
nelu_1985
nu-i reglat avansu corect, mai ales ca da si rateuri, invarte delcoul spre radiator usor, apoi treci la reglajul amestecului dinnou, inainte verifica distanta de 0,4 la platina si 0.7 la bujii;
Schumy1
Valo .... daca calci ambreiajul mai are trepidatii? cred ca cel mai bine este sa o vada cineva de specialitate si sa iti zica exact..... altfel risti sa schimbi piese de dragul de a le schimba. Daca te intereseaza vorbim pe privat si te trimit la cineva de meserie. Bafta
valo
Nelu, avansul si amestecul sunt reglate bine. Si cand am spus "rateuri" nu m-am referit la pocniturile acelea puternice pe toba de esapament, ci de micile balbe sau intreruperi pe care le simti daca tii palma la toba, sau ma rog...

Cu ambreiajul calcat nu mai trepideaza absolut deloc (nu pot sa cred ca nu am mentionat mai devreme), din cauza asta cred ca problema e mai serioasa. Am banuit ca discul de ambreiaj nu-si mai face treaba bine, dar am incercat sa plec de pe loc incet cu frana de mana trasa, si moare motorul. Acum nu ma pot gandi decat la calitatea compresiei pe care o fac pistoanele. In primavara anului viitor am de gand sa schimb tot setul, daca nu-i dau de cap pana atunci, iar acum am alte prioritati din pacate. Sper numai sa ies cu ea din iarna smile.gif

Ceea ce ma intriga cel mai mult (desi nu stiu cine-stie-ce mecanica, numai lucruri de baza) este faptul ca uneori acele simptome sunt mai accentuate, alteori nu (dar sunt acolo). Desi ma astept sa mearga prost tot timpul, cateodata ma surprinde placut huh.gif
gangara
salutare.
exact aceeasi pb o am si eu. ma sperie gandul ca s-ar putea sa fie ceva din motor, cu toate ca nu as acuza setul.

practic nu pot merge cu a IV-a la 50 km/h. Trebuie sa merg turata cu a III-a in 3000.
efectul se simte in treapta a IV-a si a V-a. nu se poate merge constant la 2000rpm sub nici o forma. merge foarte ingatuita. isi revine mersul dupa 3000.

de la carb nu este (am schimbat 3). aprindere, avans, bujii, platina etc sunt reglate.

sa fie de la supape? trebuie rectificate scaunele?

ms.

11 Sep 2009, 15:32:
iar pentru intregirea informatiilor am observat ca bujia pistonului 1 este mereu neagra. am curatat-o de mai multe ori.negra devine. celelalte sunt frumoase..."bronzate".

probabil ca la turatie joasa functionarea defectuoasa a unui piston se face mai tare simtita. chiar si cand plec de pe loc parca tb sa o turez mai tare, altfel dardaie.

ce e de facut...de rectificat?
orice informatie e bine venita.
ms
baranga
QUOTE(gangara @ 11 Sep 2009, 10:44)
salutare.
exact aceeasi pb o am si eu. ma sperie gandul ca s-ar putea sa fie ceva din motor, cu toate ca nu as acuza setul.

practic nu pot merge cu a IV-a la 50 km/h. Trebuie sa merg turata cu a III-a in 3000.
efectul se simte in treapta a IV-a si a V-a. nu se poate merge constant la 2000rpm sub nici o forma. merge foarte ingatuita. isi revine mersul dupa 3000.

de la carb nu este (am schimbat 3). aprindere, avans, bujii, platina etc sunt reglate.

sa fie de la supape? trebuie rectificate scaunele?

ms.

<span class='edit'>11 Sep 2009, 15:32:</span>
iar pentru intregirea informatiilor am observat ca bujia pistonului 1 este mereu neagra. am curatat-o de mai multe ori.negra devine. celelalte sunt frumoase..."bronzate".

probabil ca la turatie joasa functionarea defectuoasa a unui piston se face mai tare simtita. chiar si cand plec de pe loc parca tb sa o turez mai tare, altfel dardaie.

ce e de facut...de rectificat?
orice informatie e bine venita.
ms
*



regleaza si tu culbutorii;sunt mii de scheme pe forum;
si mai verifica daca ai scanteie la pistonul1 sau daca ai compresie wink.gif
michel18_1987
salutare ma alatur si eu voua cu aceiasi problema ...trepideaza ca draq ..plec cu ea foarte turata daca schimb viteza sub 300 de ture la fel trepideaza rau.......la mine totu a pornit de la garnitura de chiuluasa si de la un "mecanic"...care mia frcat toti tachetii aia de ia uat draq ....eu totusi cred ca de la aia cred ca este ...mai astept un sfat ceva..orice ...ganitura buzii capac delcou fise platina si maine imi voi cumpara si bobina sa fiu sigur ...multumesc
krapcarasu
ca sa fii sigur ia si cond si rotor smile.gif
burlacu marian
scoate-ti delcoul cu totul de pe motor si verificati jocul in pirgia de antrenare (cea cu doi dinti) .In partea de jos sub un arc este un bolt care se uzeaza si se mareste jocul iar iar acest lucru influenteaza reglajul aprinderii
Emy_
Aceeasi problem am avut-o si eu la Dacie...Drum drept sau rampa abia mergea cu aIIIa in vale isi dadea drumu.....se ducea.Din fericire la mine a fost avansu dereglat...umblase un tip la motor inainte sa plec(cik el se pricepe),am sucit de delcou si asta a fost.....sper sa-ti rezolvi problema
michel18_1987
problema mai mare este ca la mine merge si in 3 bujii astazi am obesrvat sa iu sincer..am schimbat bujiile iar ...si fisele intre ele...dar degema bujia 2 nu vrea deloc.....si buzia 1 mio afuma rau....nu stiu ce sai mai fac....astept cu nerabdare un raspuns...ms
michel18_1987
la mine pronlema a fost rezolvata ..desi a fost banal...sub capacul de a delcou este acea piesa rotunda..nu stiu cum so numesc ....nu avea lamela din interior...deci la mn a fost rezolvata problema ...asa ca succes si voua.
gangara
felicitari voua...
eu nu avusesem timp să îmi inspectez mașina, însă ieri am făcut-o.
rezultatul: motorul merge în 3 pistoane. ciudat e că ralantiul îmi sta aprox la fel ca înainte cu toate că pistonul 1 nu lucrează absolut deloc, iar în afară de plecarea de pe loc și în jurul turației de 2000rpm motorul are cam aceeași putere. Am fost la mare, la munte...

fișa dă scînteie la bujie, bujia e bună de asemenea.
compresie cu siguranță nu am pe acest piston.

am sunat un mecanic...mi-a zis ca pot fi segmenții sau supapele (în fine, cam la asta se putea gândi toată lumea) și mi-a mai zis ca îmi ia 250 de lei sa îmi refaca supapa (ori supapele) pistonului respectiv.
1. e bun tîrgul?..mie mi se pare cam piperat...însă în Buc nu cunosc pe altcineva.
2. cît mai pot merge cu mașina așa...mai am de facut zilele urmatoare vreo 1000 km

ms mult
alex_20
Si a mea tot asa face..am mers la un mecanic cu alta problema si mia zis sa-mi reglez culbutorii..dar culbutorii nus hidraulici?cum se regleaza?ca am inteles ca trb sa aiba o masura exacta ca dak ii dereglez greu ii aduci la parametrii care erau...am sa mai incerc...gangara este foarte piperat 250 de lei pt rectificat o supapa sau toate supapele...in vaslui e 110 ron de rectificat o planetara si ma gandesc ca e mai usoara treaba la o supapa decat la o planetara...deci poate mai cauti...multa bafta happy.gif
michel18_1987
nu vreau sa te sperii gangara dar din cate mia zis mecanicu asta la care am fost mia zis ca e cam nasol sa mergi in 3 pistoane mult timp...nu mia dat s explicatie dar....asa sa exprimat el.....si cred ca 1000 de km ....e ceva....si cu pretu...parerear mea ...daaa e foarte mult....dar si eu sunt la fel....iau ce e mai scump in speranta ca e si mai bun....app....asta seara fac un targ cu cineva ptr o nova...o parere se merita sa dau dacaia mea an 93 5 trepte 1400 ...cu mici probleme la partea electrica+6 mil ptr o nova 99 1.6 ?/?astept o parere ...eu sunt incantat ...
gangara
job done!
Culbutorul 1 (cel de evacuare parcă) nu avea pic de joc, ba din contră.

Nu am facut un test de drum,însă motorul a pornit foarte frumos, iar daca scot fișa pistonului în cauză mersul devine neregulat. ceea ce nu se întîmpla înainte să reglez culbutorul.
Sper ca și la drum să se simtă diferența.

numa' bine!
valo
Este bine ca mai gaseste cineva cate o solutie (si felicitari) smile.gif In acest weekend imi va regla cineva culbutorii/tachetii si revin atunci, cu zambetul pe buze sper :|
krapcarasu
QUOTE(alex_20 @ 16 Sep 2009, 10:03)
Si a mea tot asa face..am mers la un mecanic cu alta problema si mia zis sa-mi reglez culbutorii..dar culbutorii nus hidraulici?cum se regleaza?ca am inteles ca trb sa aiba o masura exacta ca dak ii dereglez greu ii aduci la parametrii care erau...am sa mai incerc...gangara este foarte piperat 250 de lei pt rectificat o supapa sau toate supapele...in vaslui e 110 ron de rectificat o planetara si ma gandesc ca e mai usoara treaba la o supapa decat la o planetara...deci poate mai cauti...multa bafta happy.gif
*


Culbutorii se regleaza foarte usor; 150 ron de rectif qlasa
valo
Mi-a reglat cineva culbutorii (cu ocazia asta am invatat si eu sa o fac) insa problema persista. In schimb am observat altceva si va intreb: cat de mare trebuie sa fie jocul axului delcoului pentru a-mi afecta calitatea mersului masinii? Are joc, nu prea mare dar se simte foarte usor la fiecare incercare.
g3org3lll
si eu am avut tot o problema ceva de genu acesta,pe la 80 de km/h trepida,pana la urma am gasit problema.cu ceva timp in urma facusem pana si am imprumutat rezerva de la un prieten iar janta, de la rezerva acestuia ,era stramba si cauciucul cu galme,aceasta imi producea trepidatia. blush.gif
bomba_11980
Aceeasi problema am avut-o si eu...tremura cum ajungeam la 2000 - 2100 de ture - mai sus sau mai jos de aceasta turatie mergea perfect...

Am schimbat bobina cu toate ca ea nu frigea deloc....vreo 2 zile nu a facut nici o problema apoi din nou tremurat...am lasat-o asa ca eu mergeam pe GAZ si acolo nu aveam probleme.

Dupa vreo luna nu mai reuseam sa pornesc masina si dupa ce reuseam sa o pornesc merge tare anapoda culmea bobina era fierbinte tare - (mama lui de ASAM) asa ca am pus-o pe cea veche...trebuia sa ajung in Iasi.

Pe gaz mers perfect dar pe benzina tremurat la respectivele turatii.

Luna trecuta am facut omologarea si ITP - asa ca mecanicul meu mi-a reglat frumos motorul - si mi-a zis sa ii pun benzina de 99 - sau mai sus daca ma tine buzunarul...asa ca am pus vreo 15 litri de 99 (Petrom )(nu ca aveam nevoie de asa multa benzina dar am zis sa fie acolo mai ales ca vine sezonul rece).

Dupa ce am pus respectiva benzina culmea nici un tremurat nimic...mergea motorul super si in ziua de azi merge ok - fara tremurat.

Apoi mi-am amintit de unde am pus benzina ultima data (inainte de Petrom 99) asa ca de la "Lukoil" in veci nu mai pun benzina - am mai luat eu teapa odata de la ei cu benzina dar acum m-am invatat minte -

In concluzie una din probleme poate fi benzina smile.gif
krapcarasu
dred ca-i din carburator sau traseul benzinei stanjenit, mai lasa benzina, porneste cat mai mult direct pe gaz. Ce-i mai usor de schimbat? membrana sau setul?
stanciu_scm
vezi sa nu fie vreun jigler infundat in carburator asa am patit io acum vreo trei zile si era ciocu de papagal infundat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.