Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motorul functioneaza cu intreruperi Nova GTi
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
danciusergiu84
Am schimbat in prima instanta uleiul la motor si filtru de ulei si n-au fost probleme, apoi in alta zi am schimbat filtru de aer, de benzina (am pus MANN), bujiile BOSH cu NGK B6HS noi si am curatat sita la pompa de benzina. Apoi a inceput problema, si anume motorul sughite din cand in cand (odata sau de doua ori pe zi) sau daca e la liber moare... Martorul injectie se aprinde in acel moment si se stinge in 2-3 sec. Odata a stat aprins pana la oprirea motorului. Initial am crezut ca e alimentarea cu benzina defectuoasa si apoi am verificat partea electrica si am curatat mufele ce tin de injectie si aprindere cu spray de contacte si doar am inbunatatit mersul motorului. Citind un topic aici pe forum am gasit o problema asemanatoare: motor GTi cu bujii NGK. Am pus Bosh-urile inapoi de o zi si nu am avut deocamdata probleme...
Se poate ca bujiile sa faca asemenea figuri? (mentionez ca deja intr-o saptamana se facusera depuneri serioase pe ele)

Ce buji sunt bune la Nova GTi si ce distanta la electrozi e optima pentru un astfel de motor? Un catalog de echivalente ar fi de folos pentru mai multi posesori !

Cine stie care este valoarea termica pe care trebuie sa o aibe bujia pentru a nu se face depuneri ? (este identica valoarea intre GTi, GT si berline)
Ar!X
Exact aceeasi problema o am si eu, poate stie cineva sa ne deie un raspuns sa stiu si eu ce sa fac..
danciusergiu84
Din cate am aflat azi-noapte rascolind netu si din amintiri din niste carti tehnice am descoperit urmatoarele:

- cei de la sinterom aveau pentru toata gama dacia modelul exact de bujie folosit:

(a doua pereche de cifre 18 sau 21 reprezinta coeficientul termic al bujiei, adica cantitatea de caldura care este retinuta de bujie fata de cea care este cedata chiulasei - preluare din articole de specialitate)

Denumire DACIA
Tip Logan
Motor 1.6 K7M
Litri 1.6
Putere motor (kW) 66
An fabricatie 5.2004 -
Tip bujie HR14LP21B

Denumire DACIA
Tip Logan
Motor 1.4 K7J
Litri 1.4
Putere motor (kW) 55-59kW
An fabricatie 05.2004 -
Tip bujie HR14LP21B

Denumire DACIA
Tip Solenza
Motor 1.4
Litri 1.4
Putere motor (kW) 55-59kW
An fabricatie 2000 -
Tip bujie HR14LP21B

Denumire DACIA
Tip Super Nova
Motor 1.4
Litri 1.4
Putere motor (kW) 55-59kW
An fabricatie 2000 -
Tip bujie HR14LP21B

Denumire DACIA
Tip Nova
Motor 1.4
Litri 1.4
Putere motor (kW) 47kW
An fabricatie 05.1996 -
Tip bujie 14NP21 14NP21B

Denumire DACIA
Tip Nova
Motor 1.6
Litri 1.6
Putere motor (kW) 53kW
An fabricatie 05.1996 -
Tip bujie 14NP21 14NP21B

Denumire DACIA
Tip Nova
Motor 1.6 i (inj. monopunct)
Litri 1.6
Putere motor (kW) 53kW
An fabricatie 05.1996 -
Tip bujie R14NP18B

Denumire DACIA
Tip 1400, 1410
Motor 1.4
Litri 1.4
Putere motor (kW) 48kW
An fabricatie 01.1977 -
Tip bujie 14NP21 14NP21B

Denumire DACIA
Tip 1310
Motor 1.3
Litri 1.3
Putere motor (kW) 40kW
An fabricatie 01.1977 -
Tip bujie 14NP18 14NP18B

Denumire DACIA
Tip 1300
Motor 1.3
Litri 1.3
Putere motor (kW) 37kW
An fabricatie 01.1977 -
Tip bujie 14NP18 14NP18B

Denumire DACIA
Tip 1100
Motor 1.1
Litri 1.1
Putere motor (kW) 37kW
An fabricatie 01.1977 -
Tip bujie 14NP18 14NP18B

- iar valorile termice avand urmatoarele corespondente:

Cod vechi/Cod nou
(codul reprezinta coeficientul termic de lucru a bujiei, si anume ii ofera bujiei posibilitatea de a se automentine la o temperatura optima pentru a se autocurati)
95/6;
145/9;
175/12;
195/15;
225/18;
240/21;
260/24;
280/27;
310/30;

- Daca bujia se incalzeste prea tare se topesc electrozii si daca nu se incalzeste suficient se afuma asa cum am patit eu cu noile NGK B6HS, pe net am gasit ca au coeficientu termic de 240 iar din cele doua tabele anexate mai sus se vede ca nova de 1.6 pe injectie are un coeficient termic mai mic si anume 225.
- In cele ce urmeaza anexez o poza cu un tabel de echivalente pentru gama sinterom daca doriti bujii mai de firma.
- Tin sa precizez ca circul de 2 zile pe bujiile vechi si nu mai sughite motorul !
danciusergiu84
pt cei cu nova gti!
va rog sami dati exemple de buji care functioneaza bine pe masina asta si contra-exemple de care sa ma feresc (am pierdut 40 lei pe bujiile ngk si miam dat seama ca e mai bine sa fiu informat)
Johnnyt
Salutare,
am si eu o problema oarecum asemanatoare cu a lui danciusergiu84 , dar un pic altfel:
-motorul nu sta in turatie, nici macar la relanty;
-in timpul mersului trebuie sa "pompez" acceleratia sa ia viteza, daca nu... ma da cu capul de volan;
-am schimbat senzorul de turatie;
-schimbat bujii;
-schimbat pompa benzina;
-schimbat filtru aer;
-schimbat benzina, pus aditivata + o sticla de aditiv;
-acum a mai ramas sa fac o curatare de "carburator" si injectoare.

Daca mai are cineva vreo idee, si care "s-a lovit" de asemenea probleme, in afara de REMAT sad.gif , rog sa dea de veste.
danciusergiu84
- cred ca e prea complicat si nu are rost o curatare la sistemu de injectie chiar daca are un singur injector
- mie mi se pare ca nu lucreaza toti cilindrii deci daca e un injector atunci problema se rezuma la aprindere (sunt mai multe elemente identice dintre care unul sa nu functioneze): verifica cat de cat distanta la electrozii bujiilor chiar daca sunt noi sa fi de 0,8 mm, apoi fisele bujiilor trebuie sa fie introduse bine in bujii si in bobina de inductie si se pot verifica cu un multi-metru (ohm-metru) rezistenta electrica ce trebuie sa fie in jurul valorii de 5 kilo-ohmi (daca sunt bosh ca ale mele), si deasemenea bobina de inductie trebuie masurata sa nu fie intrerupt circuitul secundar al bobinei care este format din 2 perechi cele pe verticala din cele 4 iesiri la fisele bujiilor valoarea mi se pare ca este undeva intre 5 - 10 kilo-ohmi si mai poti masura circuitul primar bobinei de inductie care inca nu lam masurat niciodata si nui cunosc inca valoara si metoda de masurare dar eu am desfacut si am curatat mufa prin care primeste curent cu spray de contacte, tot pe acolo poti masura si circuitul primar al bobinei care trebuie sa aibe intre peste 5 dar max 10 ohmi.
docuzdan
frate ce fel de bujii pui tu SINTEROM pt dacia nova? sad.gif(
cauta bosh br 8 .... si nu mai stiu , o sa mearga brici.
dute la un magazin de piese si cere bujii bosh de injectie si o iei paia cu br 8 ..., vezi ca este si cu 7 .spor lsa tot
mai sunt unele frantuzesti eqiu.....tot pt injectiesi alea merg
danciusergiu84
- pt docuzdan: prietene am bosh deja, imi luasem ngk dar nam fost atent la cifra termica a bujiei si motorul avea intreruperi urate ca se afuma bujia, si astefel merg pe boshuri de 25 000 km
shadowkript
am avut probleme mari cu bujiile cu bosh in special mi se buleau la 200 km apoi sinteromul; tot cam la 200 km am bagat ngk dealea scrise cu maro nu cu albastru sau negru adik diferenta de pret tu ai dat 40 ron eu am dat 70 si nu am probleme de aproape 2500 km nici macar o sg data nu au intretupt bujiile sinterom is cele mai proaste la temperatura li se stramba electrodul si dau scanteie in parti iar de bosh ce sa mai zic is mai praf iatzi ngk mai scumpe nu dealea la 10 ron bucata facute la moldoveni si garantez ca nu o sa ai probleme
C a t a l i n
Praf sunt alea contrafăcute. Bujiile BOSCH, originale, recomandate în cartea tehnică a mașinii, merg perfect.
paulica
Luati codul de 10 cifre de la o bujie Bosch si cautati pe http://www.fmecat.eu/ echivalenta Champion.
danciusergiu84
- nu uitati ca am scris mai sus: bujiile au o valoare termica la care functioneaza, eu cred ca din aceasta cauza numi merge ngk bine si bosh merge bine (o sa ma uit ce model sunt boshurile de pe masina sa vad daca corespund cu ce recomanda manualul, ca ngk nu corespundea din punct de vedere termic)
Johnnyt
Salutare,
la atentionarea lui danciusergiu84 am rasfoit cartea tehnica (culmea inca o mai am tongue.gif ) si zice pt. versiunile TI(R523) si GTI(R524): [/I]Nu utilizati decat bujii specifice (Bosch WR8BC). Montarea bujiilor nespecifice poate duce la deteriorarea motorului autoturismului dumneavoastra.
Eu am folosit si Equyem (asa ceva avea montat cand am achizitionat'o acum 3 ani) si pe urma i'am pus Bosch. Acum pot sa'i pun si foc si nu vrea sa mai porneasca mad.gif . Asa ca nu stiu ce sa'i mai fac: doctoru' sau macelaru' huh.gif
Poate aveti alte idei.
Sunt receptiv sleep.gif
danciusergiu84
@ Johnnyt
- nu pot crede ca bujiile pot deteriora motorul, eu am bosh de 2 ani
- ai sistem de injectie bosh pe masina? teai uitat daca primeste benzina sau daca da scanteie?
- scoate toate bujiile afara, punele la masa printro sarma care so legi bine la masa masinii undeva la alternator sau vreun surub pe motor si restul sarmei so infasori in jurul metalului de pe buji, pune pe cineva sa dea o cheie cat sa vezi ca dau toate bujiile scanteie, totodata desfaci furtunele de tur-retur (in caz ca nu sti exact care e turul de benzina) de la injectie sa dea cineava o cheie si tre sa vina benzina, daca vine conecteaza furtunele si desfa filtru de aer sa vezi corpul injectorului iara sa dea cineva la cheie sa vezi daca injecteaza ceva benzina.
- daca verifici chestiile astea si functioneaza putin probabil sa nu dea motorul macar impresia ca vrea so ia
Johnnyt
Pt. danciusergiu84.
Ai avut dreptate.
Se pare ca problema este de la motorasul de Relanti. Va trebui sa'l iau din magazin (am inteles ca este intre 400 si 800 de RON sad.gif ) sau de la dezmembrari.
Ar mai fi o problema cu jiglorul, ar ramane blocat blink.gif .
In noaptea asta am avut de facut un drum de vreo 50 Km si am facut scurta la piciorul drept tot "pedaland" acceleratia sa se mentina motorul pornit tongue.gif .
Asa ca in zilele urmatoare schimb "doctoru'"
danciusergiu84
- nu inteleg ce zici prin: Ar mai fi o problema cu jiglorul, ar ramane blocat blink.gif .
- poate nu face contact si trebe sa cureti mufa de alimentare a motorasului de relanti, sau poate trebe sa desfaci chiar motorasu sa dai si pe acolo cu spray de contacte sa se curete contactele interiore si angrenajele, sprayul de contacte care il am eu e german si contine doar motorina sau petrol ca e identic la miros si uleios ceea ce nu impiedica conductivitatea contactelor ci le curata bine si impiedica corodarea si oxidare lor plus ca unge mecanismele astea mai fine, deci pentru corpul injector se poate folosi la orice.
- mai verifica si alimentarea cu + a calculatorului, se pare ca poate fi o sursa a problemelor deoarece se alimenteaza de la electromotor si acolo apar probleme de contact.
Johnnyt
Sal.
Ce spun acum sunt auzite de la mecanici, ca nu am cosultat unul, eu sunt incepator in ale mecanicii.
Am zis de jiglor blocat deoarece pentru a porni masinutza a trebuit "ajutat" cu alimentare separata. Apropo de jiglor, nu am reusit sa'l curatam, si mi'a fost teama sa nu se rupa. Cum se curata?
Dar se pare ca motorasul de relanti ar avea "si el" o defectiune.
Treaba cu motorasul am costatat'o si eu, adica vad ca nu sta in turatie, iar in mers, sa'l numesc asa, imi "da in nas", iar pentru a exista "miscare" trebuie sa pedalez acceleratia altfel moare.
Motorasul a fost desfacut si curatat de un electrician, dar tot degeaba. Plus contacte curatate.
Acum intrebare serioasa: motorasul pas cu pas, sau de Relanti, de la Solenza se potriveste la Nova GTI? De ce intreb fiindca am gasit undeva cu 95,00 Lei, mai ieftin decat am auzit de cel de Nova.
Multumesc
danciusergiu84
- pune te rog o poza cu jigloru care nu ai reusit sal cureti;
- motorasul de relanti nu cred sa se potriveasca deoarece ai injectie de tip bosh iar sn si solenza au siemens daca nu ma insel;
- ce fel de buji ai? dami modelul lor.
Johnnyt
Salutare danciusergiu84.
Am reusit (cu ajut. mecanic) sa curat jiglor, am schimbat motoras de relanti (380 RON), dar aceleasi probleme.
Pe urma a schimbat "carburatia" si la fel. Ca sa ma pot deplasa trebuie sa pompez acceleratia, altfel moare motorul.
Ma intrebai de bujii.... am schimbat 3 tipuri: BRISK, EQUYEM si 2 tipuri de BOSCH (printre care si WR8BC).
Maine ma duc sa'mi verifice daca nu este de la aprindere, desi ma indoiesc.
O sa va tin la curent (12V 65Ah) biggrin.gif cu ce s'a mai intamplat.
danciusergiu84
am pus un set nou de bosh WR8BC+ si motorul e mai vioi si relanti un pic mai stabil, inainte aveam tot bosh WR7BC si se cam afumau pana sa directionez aerul cald de pe galerie sa traga in filtru de aer

Johnnyt - pune wr8bc cu incredere
- ai verificat senzorul de temperatura sau sonda lamda?
- ai masurat bobina de inductie si fisele cu un ohmetru?
Johnnyt
Salutare,
se pare ca problema masinii mele era una combinata:
-motoras de relanti defect = schimbat
-clapeta de la carburatie decalibrata = schimbata
-pompa de benzina defectuoasa = schimbata
Am incercat'o azi cu o pompa de berlina si parca e mai furioasa, asa ca am cumparat alta si maine o sa alerg un picutz mashinutza cu noile schimbari.
Ajunsesem sa nu mai cred ca gasesc pe cineva sa o repare.
Dar abia maine e ziua cea mare.
Johnnyt
Salutare,
Revin cu aceeasi problema. Pe langa chinul de a "conduce" a mai aparut inca unul: cu masina in mers, dar scoasa din viteza si franat din cand in cand se opeste motorul.
Un electrician mi'a explicat o chestie legata de calculator care "taie" alimentarea pt. 2-3 sec. nestiind sa'si faca reglarea alimentarii de la "viteza" la relanti.
Iar faza cu intreruperile motorului acelasi electrician mi'a "recomandat" sa schimb filtrul de benzina. Se pare ca daca exista apa in benzina si a ajuns in filtru asa face.
Are cineva alta idee?
Multzam
variable_dynamics
QUOTE(Johnnyt @ 3 Nov 2009, 22:55)
Am reusit (cu ajut. mecanic) sa curat jiglor, am schimbat motoras de relanti (380 RON), dar aceleasi probleme.
Pe urma a schimbat "carburatia" si la fel. Ca sa ma pot deplasa trebuie sa pompez acceleratia, altfel moare motorul.

Jiclor? Carburatie? blink.gif Vrei sa zici INJECTOR si CORP CLAPETA.
QUOTE(Johnnyt @ 3 Nov 2009, 22:55)
Un electrician mi'a explicat o chestie legata de calculator care "taie" alimentarea pt. 2-3 sec. nestiind sa'si faca reglarea alimentarii de la "viteza" la relanti.

Total neadevarat!!!
Singurul caz in care UCE injectie taie alimentarea este in FRANA DE MOTOR(si asta NUMAI in anumite conditii).
UCE injectie chiar stie sa modifice timpul de injectie in functie de sarcina si regimul de turatie! Contactul de ralanti din motorasul de ralanti in spune UCE injectie cand motorul se afla(ghici....) la ralanti! iar semnalul acestui contact, in tandem cu semnalele provenite de la alte traductoare(potentiometrul clapetei de acceleratie si senzor de turatie)ii spune UCE injectie cand motorul se afla in sarcina sau nu, si in ce regim de sarcina se afla, tocmai ca acesta(ECU) sa poata ajusta timpul de injectie.
In consecinta, electricianul ar trebui sa se mai documenteze iar in ceea ce priveste problema ta, suspectez AER FALS. Mai ales ca ai pomenit de franare cu masina in miscare dar scoasa din viteza, foarte posibil sa iti traga aer fals chiar pe la membrana servofranei.

Spor la reparatii!
Numai bine.
Johnnyt
Salutare,
Multumesc de sfat variable_dynamics.
Am sa'i "arunc" o pastila legat de aer fals.
Daca e de acolo sau nu va tin la curent.
YonutzSchumy
Salutare, posed O Nova Gti 70.000 Km si cand pornesc dupa 5 secunde se opreste motorul. Ca sa evit oprirea o tin in acceleratie pe la 2000 de ture. Iar in mers mai rar i-mi da in nas adica frana de motor desi eu apas acceleratie dar daca iau piciorul si apas iar i-si revine. Cam ce ar putea fi ? Filtru benzina ca eu de 2 ani nu l-am schimbat sau vreun reglaj pe la corp clapeta, aer fals ? nu ma pricep nu dati in mine biggrin.gif
danciusergiu84
daca pierzi putere in mers eu zic ca e de la benzina insuficienta, poti verifica pompa de benzina (alimentarea cu curent, sita de la sorb sa nu ia mizeria de pe fundul rezervorului), poti schimba filtul de benzina linistit, nu stiu daca se infunda injectoarele de la mono-punct sau daca fac depuneri eu am in plan sa-l desfac sa vad daca s-a adunat mizeria pe acolo, bujiile punele cele prescrise in manual bosh WR8BC+
YonutzSchumy
Salutare. Problema s-a agravat putin fiind prezenta tot mai des.. Daca o tin accelerata usor in orice treapta de viteza , i-mi face o frana de motor. Daca ridic piciorul de pe acceleratie si o calc din nou este ok . Daca nu iau piciorul si o las sa i-si faca damblaua cu frana ei de motor 2-3 sec ( tinand in continuare pe acceleratie la acelasi nivel ) m-a smunceste de te sperii( cam de 2 ori ). Filtrele sunt schimbate, porneste usor, tine relantiul perfect , nu am oscilatiii de turatie pe franare.
danciusergiu84
Ai pus pe masina bujiile recomandate de manual? Ti-am scris in postul anterior acu' 3 ani jumate...
TheMechanic
bujiile recomandate de producatorul dacia pentru nova gti sunt BOSCH W7BC cu astea merg si eu iar distanta cred ca maxim 1 mm parereamea pentru performante bune dar se poate si 0.8
danciusergiu84
Bujiile punele cele scrise in manual Bosh WR8BC+ astea vin reglate la 0,8 mm atat trebue sa fie si la nova gti

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.