Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Imbunatatiri motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
N E S
Salutare dragi colegi! biggrin.gif Am si eu nevoie de ajutorul vostru din nou. Cand faceam un drum din Bucuresti spre Constanta, pe autostrada mergeam cu 110km/h. Si ma gandeam ca totusi....masina e aproape noua (am terminat reconditionarea saptamana trecuta), motorul e in stare foarte buna pot spune....dar stiu ca poate mai mult. Asadar, intrebarea mea este si va rog nu radeti de mine daca ma exprim gresit....pot aduce ceva modificari motorului ca sa se infiga masina mai bine? Si daca se poate sa nu afecteze foarte tare consumul? Eu ma gandeam si va intreb si pe voi daca se poate sa mai adaug un carburator, care sa il cuplez doar cand plec la drum lung...sau nu stiu...oricum ceva de genu asta pentru ca la traficul din oras, ce am acum e tocmai bine.
Va multumesc mult si orice sfat este bine primit!
freddybb
rectifica chiuloasa vreo 0.7-0.85 milimetri nu mai mult si ai sa castigi ceva caluti, dar dupa acea ai grija sa-ti bagi numai benzina de calitate, daca ai sa mergi in regimul normal o sa-ti scada si consumul putin, fara glume, ai sa fii placut surprins
mult succes !!!
br17rfg
eu din chiulasa de pe 1.3-ul meu am luat 1,5 si nu a avut nici pe dracu...

acum o sa schimb motorul deoarece a cedat psihic1.3-ul post-336-1110552459.gif
iuliano_smile
De ce nu pui un carburator dublu corp cu a doua camera vacumatica.
Smecheria e in felul urmator: pui o valva electrica pe furtunul de vacum de la capsula, iar atunci cand esti in oras o opresti. La drum intins cand te supara cineva, hop camera a 2-a si talpa.........da ai grija ca tiar cam trebui si o aprindere mai solida.

Hai bafta.
N E S
QUOTE(iuliano_smile @ 17 Sep 2009, 19:50)
De ce nu pui un carburator dublu corp cu a doua camera vacumatica.
Smecheria e in felul urmator: pui o valva electrica pe furtunul de vacum de la capsula, iar atunci cand esti in oras o opresti. La drum intins cand te supara cineva, hop camera a 2-a si talpa.........da ai grija ca tiar cam trebui si o aprindere mai solida.

Hai bafta.
*



Te rog din suflet da-mi mai multe detalii, ce cumpar cum montez si cum reglez fiindca vreau sa aplic aceasta idee si lucrez singur....nu prea am la cine sa apelez si nici mecanic de incredere nu am. Si inca o intrebare...daca aplic solutia asta, in oras consumul ramane acelasi? mersi frumos
PaulT
Nu inteleg ceva din primul post...Nu urca mai sus de 110km/h?Ar trebui sa poti merge fara probleme cu 130km/h pe autostrada,mai ales daca motorul este in stare buna.Un ulei bun si in rest....asfalt sa fie.
N E S
Crede-ma ca nu inteleg nici eu care e problema. Pur si simplu nu are vlaga. Nu mai vrea. Cu pedala la fund si nu se mai infige. Am incercat tot ce am putut, am schimbat filtre, am schimbat ulei, m-am ocupat de fiecare particica din motorul ala. Nu vrea. Deasta am si deschis topicul. Am nevoie de ajutor iar ideea lui iuliano_smile e super. dar as mai vrea doar cateva detalii. ce a cumparat mai exact si cum a facut montaju.

A si inca ceva pentru iuliano_smile. Zilele trecute am pus aprindere electronica....este mai bine fata de ce aveam? Adica indeplineste conditia de a avea o aprindere mai buna?
SGM.MYKE
Pentru partea cu carbul iti trebuie urmatoarele:
- galerie carb dublucorp (1.6) de la dezmembrari
- carburator dublucorp cu deschidere vacuumatica la camera a doua tot de la dezmembrari
- flansa de adaptare a carburatorului la galeria de admisie confectionata la un frezor sau, daca permite, muti prezoanele din galerie pentru carbul care o sa il gasesti
- electrovalva de GPL si furtune pentru obturarea vacuumului la nevoie
- buton de comanda al electrovalvei.

Spor la treaba.
iuliano_smile
Multumesc tutor care iau raspuns. Eu am fost plecat la dezmembrari prin oras ca sa imi caut aeroterma si am luat una de cn cu 60 lei + comenzile din bord.

Ontopic. Deci tie ti-ar cam trebui tot ce ti-a spus sgm.myke.
Ideea e in felul urmator. Acel carburator are 2 camere. Prima camera este una mica, prin care ai putea sa scoticonsum mic. Deci in oras unde vrei consum, nu putere, inchizi treapta a 2-a. Cand te supara cineva si vrei sa ii aratati ........ dai drumu la camera a 2-a si aia e.
Acum tu ii dai benzina, ii dai aer, da scanteie? Nu ti se pare ca ti-ar trebui o aprindere mai sanatoasa, gen gotronic sau mai erau unele mai vechi, speciale cu senzor, in nici un caz malvina(nu mi se pare rentabila).

Daca vrei sa mai vorbim id meu de mess iuliano_smile.
DragosBran
modificari la motor pt un consum mai mic nu se pot face? tongue.gif cu acel carburator cu 2 camere unde se ridica consumul?
paul_p
QUOTE(iuliano_smile @ 18 Sep 2009, 12:17)
[..] Acum tu ii dai benzina, ii dai aer, da scanteie? Nu ti se pare ca ti-ar trebui o aprindere mai sanatoasa,
*


Daca ii dai benzina, ii dai aer, ai nevoie de o scanteie mai sanatoasa? La cata benzina si aer in plus trebuie sa-i dai scanteie mai sanatoasa? De fapt ce inseamna scanteie mai sanatoasa ? Cum sa fie, mai mare, mai lunga, mai groasa blink.gif ?
Minel
Fiind vorba de imbunatatiri motor, imi expun si eu dilema mea aici .... unsure.gif

Axa cu came de la un Renault 11 GTL , ( de pe acest motor am pus rampa de culbutori la mine pe motorul de 1,4 ) se potriveste pe motorul de dacie de 1,4 ... huh.gif

La fel , daca se potrivesc tachetii si pinionul de la delcou ???

Multumesc anticipat ..... smile.gif
Muttley
Bre, tu ori ai memoria-n pioneze, ori nu ma crezi pe cuvant dry.gif

QUOTE(Minel @ 4 Jun 2009, 09:16)
sa vad in ce stare sunt tachetii , lantul de distributie, patina , pinioanele ,pompa de ulei .... sper sa nu zic prostii si se potivesc pe motorul de dacie , 1,4
Oare se potriveste si arborele cu came pe motorul de dacie de 1,4 .... huh.gif
*


QUOTE(Muttley @ 4 Jun 2009, 11:16)
Se potriveste absolut tot!

- tachetii - DA! Daca-s neuzati pe suprafetele ce calca pe came, ii iei;
- lantul de distributie - nu. Cumperi unul nou, de firma. Eu am pus Febi, 50RON;
- patina - nu. Cumperi una noua, de firma. Mi-am luat Febi, 100RON;
- pinioanele - DA! Daca dintii-s neascutiti si nu au bavuri pe fetele ce trag lantul, ia-le!
- pompa de ulei - cel mai probabil e debit normal. Dar nu se va compara in veci cu una romaneasca, fie ea debit marit. Daca n-are joc in ax, o iei;
- adaug pinionul delcou. Daca dantura inclinata-i in regula, il iei "la pachet" cu pompa;
- arborele cu came se potriveste ca montaj, dar aici depinde de ce-ti doresti tu de la masina. Fazele camelor NU sunt ca la Dacie. Sunt fie orientate spre consum redus si relanti stabil la 700rpm si cuplu bun la 2000rpm, fie ceva mai performante ca la Dacie. Aici te pot lamuri eu, in functie de codul inscris pe placuta de pe blocul motor.

Tot ce am scris mai sus e-n ipoteza ca-n motor nu s-a umblat niciodata, iar piesele enumerate sunt Renault.
*

Minel
Sa ma scuzi te rog , dar sincer am si uitat ca am mai postat referitor la asa ceva ...... wacko.gif

Multumesc ...... icon_mrgreen.gif
roland
Pentru initiator. Daca nu trece de 110km/h, trebuie cautata problema. Nu trebuie sa te apuci de imbunatatiri.
Imbunatatiri faci cand nu-ti ajung performantele masinii (adica viteza maxima, timpul 0 - 100km/h, etc).
La tine e o problema, dac-o rezolvi o sa mergi lejer cu 130km/h pe autostrada. Viteza maxima a masinii e 142 km/h (pe GPS, nu pe ceas-ul de bord; pe ceas o sa arate mai mult, vreo 157 km/h).
Minel
Update cu "nelamuririle" mele..... unsure.gif

Baia de ulei , capacul de la distributie, arborele cotit , , tot de pe acelasi motor .... huh.gif

Pe blocul motor scria ( din pacate placuta cu serie numai exista ) 0024 -82

Baia de ulei are si o sonda in parte din stanga a baii , pe partea jojei de ulei , ( pt preluarea temperaturii ) ...... dry.gif

Multumesc pt raspunsurile care vor veni si imi cer scuze daca am deranjat pe cineva in special .... smile.gif
Muttley
Fiind motor transversal, baia de ulei are fundul inclinat. O baie asemanatoare ca forma am eu acum pe motor si abia astept sa scap de ea. Deci lasa baia ta.
Capacul de distributie? La ce sa-l schimbi? Lasa-l p-al tau.

Arborele cotit merge.

Seria aia mie nu-mi spune nimic. Placuta era buna. In lipsa ei nu putem afla ce-i cu arborele cu came.

Sonda aia e pentru nivel, dar iti trebuie si ceasul aferent. Iti dau eu o sonda dintr-aia cadou tongue.gif
neamtzu25
QUOTE(N E S @ 16 Sep 2009, 22:25)
Salutare dragi colegi! biggrin.gif Am si eu nevoie de ajutorul vostru din nou. Cand faceam un drum din Bucuresti spre Constanta, pe autostrada mergeam cu 110km/h. Si ma gandeam ca totusi....masina e aproape noua (am terminat reconditionarea saptamana trecuta), motorul e in stare foarte buna pot spune....dar stiu ca poate mai mult. Asadar, intrebarea mea este si va rog nu radeti de mine daca ma exprim gresit....pot aduce ceva modificari motorului ca sa se infiga masina mai bine? Si daca se poate sa nu afecteze foarte tare consumul? Eu ma gandeam si va intreb si pe voi daca se poate sa mai adaug un carburator, care sa il cuplez doar cand plec la drum lung...sau nu stiu...oricum ceva de genu asta pentru ca la traficul din oras, ce am acum e tocmai bine.
Va multumesc mult si orice sfat este bine primit!
*


sal.problema ta ca nu trece de 110 este in alta parte nu la motor.....cutia de viteze; sunt destule dacii si am condus care nu treceau de 110 decat in panta si impinse de vant...nu ai cutie de fuga ci de tractiune;pe daciis au pus mai multe tipury de cutii......daca i posibilitatea fa un schimb cu alta cutie si vazi cum se comporta...bafta
valytz4
de acord cu ce a spus neamtzu,eu am o batranica din 92 in 4 trepte si merge de rupe asfaltul am luat cu ea si 140 la ora asa indica na sa zicem 130 dar credetima ca rupe batranica si da clasa multor dacii mai noi ca a mea....
pcostica
QUOTE(neamtzu25 @ 27 Sep 2009, 00:15)
sal.problema ta ca nu trece de 110 este in alta parte nu la motor.....cutia de viteze; sunt destule dacii si am condus care nu treceau de 110 decat in panta si impinse de vant...nu ai cutie de fuga ci de tractiune;pe daciis au pus mai multe tipury de cutii......daca i posibilitatea fa un schimb cu alta cutie si vazi cum se comporta...bafta
*


masina lui fiind din 99(daca e cea din semnatura) are cutie cu 5 trepte deci nu pare a fi de la cutie, ar putea fi o roata infranata, ambreiaj care patineaza, avans la aprindere incorect sau distributia nelalocul ei.
Bafta!
N E S
QUOTE(roland @ 25 Sep 2009, 13:15)
Pentru initiator. Daca nu trece de 110km/h, trebuie cautata problema. Nu trebuie sa te apuci de imbunatatiri.
Imbunatatiri faci cand nu-ti ajung performantele masinii (adica viteza maxima, timpul 0 - 100km/h, etc).
La tine e o problema, dac-o rezolvi o sa mergi lejer cu 130km/h pe autostrada. Viteza maxima a masinii e 142 km/h (pe GPS, nu pe ceas-ul de bord; pe ceas o sa arate mai mult, vreo 157 km/h).
*




In primul rand imi cer iertare ca nu am mai postat...dar nu prea am fost pe acasa in ultimul timp. Printre altele m-am enevrat si am bagat masina in service si i-am spus mecanicului ca la partea mecanica vreau totul perfect. Asa a si facut. Problemele care le-a avut masina au fost mai multe, acum nu stiu care dintre ele au avut legatura sau nu cu faptul ca nu vroia sa traga. Prima chestie a fost carburatorul. Era necuratat de 10 ani de cand e masina, luand in calcul ca jumatate din aceasta perioada a stat pe bara. Era infundat rau, iar reglajele la el prost facute. Nu stiu cum mai mergea. Apoi mecanicul mi-a explicat ceva de distributie. A trebuit sa schimbe lantul, fulia si semeringul. S-au mai schimbat semeringurile de la planetare si cutia de viteze, ca cica scapa ulei. De cutie insa nu mi-a zis nimic, deci probabil ca nu au fost probleme. Si dupa asta am facut o proba tot in afara localitatii spre Harsova, cu un prieten, in bord mi-a aratat 140km/h. Sunt foarte multumit acum. Numai bine!
vizitatorul
QUOTE(N E S @ 27 Sep 2009, 09:01)
Era necuratat de 10 ani de cand e masina, luand in calcul ca jumatate din aceasta perioada a stat pe bara.

so...nu era mai corect sa incepi topicul cu acest detaliu?...
bafta
..
.
.
era o vb ceva timp..."ce-ai facut in ultimii cinci ani?"
N E S
Masina a fost a bunicului meu...care o mai pornea din cand in cand iar de rulat cu ea....doar cand se mai ducea la un doctor sau la piata, oricum destul de rar. Sa zicem cam de doua ori pe saptamana mergea cu ea....si problemele care le-a avut de cand am primit-o eu s-au datorat faptului ca a stat.
E o vorba...dacia pe cat sta mai mult pe'atat se strica mai repede.
Numai bine!
Minel
Azi am avut timp si am facut o inspectie detaliata a "maruntaielor" motorului si am gasit pe alt RENAULT 11 GTL , placuta motorului ( motoarele celor 2 fiind identice ) .

C1JJ7/15
D 022752

-Arborele cotit se prezinta impecabil , la fel si discul de ambreiaj si placa de presiune ( sunt de 180 , VALEO )
-Camasile nu prezinta urme de uzura ( acel prag care se formeaza la partea de sus a camasii ) , le-am si masurat cu sublerul electronic pt a observa daca exista diferente in uzura lor , si nu au existat
-Pistoanele la fel , se prezinta foarte bine, nu au joc in ax, masurate nu mi-au dat diferente
-supapele le-am luat ,dar din pacate una, cea de pe evacuare nu am putut sa o scot sad.gif , se prezinta bine si ele

M-ar tenta enorm sa iau pe langa arbore , camasile si pistoanele ..... sper sa nu debitez prostii ( ma gandesc ca o piesele frantuzesti , chiar si SH sunt mai bune decat unele romanesti , chiar si noi unsure.gif )

Multumesc ! smile.gif

In curand o sa pun si poze cu ce am luat pana acum ( pinioane distributie,tacheti , patina , ax cu came , fulie arbore , pinion distributie , pompa ulei )
Muttley
Uite supape. Oricum, gasesti si la piese import.

Cu pompa de ulei nu prea ai ce face in lipsa baii de ulei de la respectivul motor (am aflat si eu recent treaba asta). Doar daca reusesti sa-i schimbi sorbul cu cel de la pompa de Dacie.

Axa cu came e 12-56-56-12, adica 248*RAC atat admisie cat si evacuare.
Axa de Dacie are 260 grade pe admisie si 262 pe evacuare.
Daca folosesti axa de la dezmembrari, ai sa obtii de la 64 cai teoretici cati ai acum in jur de 58. In schimb, relantiul va fi mai stabil, cuplul motor se va simti la turatii mai joase (dar atentie, mai mic ca valoare), consumul va scadea.

Eu cu pistoane si camasi nu m-as incurca. Nu te impiedica nimeni sa-ti iei un set motor de firma din magazin (Kolbenschmidt, Mahle, AE, etc). Poate doar pretul.

Intinzatorul de distributie iar nu e o idee buna, ala se uzeaza, e piesa consumabila.

Ce mai poti lua de acolo cu incredere si fara retineri sunt bielele.
Minel
Okey am inteles, ramane de luat arborele ,bielele si ambreiajul ( placa si discul .... smile.gif

Multumesc inca o data !

ment
Poate si arcurile de supape ?
Azi le-am curatat si m-am uitat mai bine la ale mele de pe motorul de 1.3, si par cam dubioase - adica se vede unde s-au "atins" spirele intre ele lasand urme, si distantele intre spirele arcurilor mai variaza.
Minel
Azi am fost si am luat arborele cotit , si nu am putut rezista si am luat si pistoanele si camasile .... rolleyes.gif

Urmeaza a fi curatate , spalate si pregatite pt masurare ( cu micrometrul arborele si pistoanele si cu subitoul , sper ca am scris corect interiorul camasilor ..

Sper ca maine sa reusesc sa pun poze cu piesele achizitionate ..... happy.gif

Vreau sa subliniez ( nu doresc sa fiu blamat ca imi fac vreun motor din piese din dezmembrari ) , setul la motorul meu , are undeva la 45.000 km , neumblandu-se la arbore , chiulasa , etc [asa am luat masina ] si mai mult ca sigur o piesa frantuzeasca ii mai buna ca una romaneasca .
kog
ce se intampla cu un motor de dacie daca primeste o axa cu came smechera, d'aia cu mai multe grade? In ce sens se imbunatatesc performantele?
Muttley
Scrie in atatea topicuri despre axe cu came.

Pe scurt... Se muta turatia de cuplu maxim, de exemplu, de la 3300 la 4000 rot/min. Turatia de putere maxima, de la 5500 la 6000 rot/min.

Pe langa mutarea turatiei de cuplu mai sus, valoarea cuplului maxim creste, sa zicem de la 100Nm la 115Nm.

Cum Puterea = Cuplul x Turatia, ce se obtine?
- crestere valoare cuplu;
- crestere valoare turatie de putere maxima.

Fiind vorba de un produs la care cresc ambii factori, rezultatul e cu atat mai mare. Adica de la 62CP la, sa zicem, aprox 75.

Observatie: curbele de cuplu si putere, fiind parabole cu varful in sus, intr-o reprezentare in coordonate turatie (abscisa)/cuplu (ordonata), daca sunt mutate mai la dreapta, vei constata ca valoarea cuplului SCADE la o turatie oarecare INFERIOARA celei de cuplu maxim.
Cu alte cuvinte, schimband axa cu came cu una mai "intepata", puterea si cuplul cresc. Dar cresc la turatii ridicate. La turatii domestice, de exemplu 1500 - 3000 rot/min, motorul devine mai lenes - vezi desen.

[attachmentid=1627555808]

Ca sa te bucuri de o axa cu came "sport", motorul trebuie turat mai tare.
kog
deci o axa cu came "intepata" aduce cu sine multe chestii ce trebuie imbunatatite nedumerire.gif
Muttley
Care-s alea? huh.gif
kog
pompa de oloi mai potenta tinand cont ca axa aia nu o pui ca sa mergi la consum sau pana in 3000 de ture, apoi pompa de benzina sau carburator(posibil motivul pentru care la peste 5000 de ture zmuceste rau, cel putin a mea asa face). E bine sau aiurez?
SB04AKI
Salutare,

ce-a mai buna ideie pt inbunatatirea motorului a fost achizitia unui motor de 1,6 de pe un papuc (fabricatie 99, 32500 km) cu CV de papuc planetare de papuc , schimbat pe el aprinderea de gotronic cu senzor carburator am ales un monocorp de pe vechiul meu motor der cu jigloarele marite, anulata toba de foc si montata toba sport cu iesire duplex pe ambele parti (gen _o_____o_ ), la chiuloasa sa umblat si am luat 0,75, am pus bujii NGK cu scanteie dubla, axa cu came este de renault volanta usurata cu disc si placa de 200 Valeo, ce urmeaza este montarea unui radiator de racire a temp uleiului si momantan cam atata pt motor. masina a fost sapt trecuta pe dyno si viteza max ce a iesit a fost de 194 km/h si 94 cp la un consum mediu de 8,5 l in oras si 7 exterior. acuma ma-m apucat de modificat suspensia si directia si pana la sfarsitul anului o sa trec pe 5 prezoane (tot de papuc) pt ca am si gentile de al pt ele deja. o sa mai revin si cu poze ca urmeaza sa imi iau alt aparat foto.

Se pot modifica si performantele motorului de dacie fara probleme prea mari.

Ce am vazut zilele trecute pe net a fost o turbosuflanta electronica, ce ziceti sa-r merita cumpararea unui asemenea dispozitiv sau nu prea?
kog
QUOTE(SB04AKI @ 29 Sep 2009, 12:50)
Ce am vazut zilele trecute pe net a fost o turbosuflanta electronica, ce ziceti sa-r merita cumpararea unui asemenea dispozitiv sau nu prea?
*



m-ai lamurit mellow.gif
argon
ar fi numa buna ca uscator de par..
Muttley
QUOTE(SB04AKI @ 29 Sep 2009, 13:50)
- motor de 1,6 de pe un papuc
- aprinderea de gotronic cu senzor
- un monocorp de pe vechiul meu motor der cu jigloarele marite
- anulata toba de foc si montata toba sport
- la chiuloasa sa umblat si am luat 0,75
- axa cu came este de renault


masina a fost sapt trecuta pe dyno si viteza max ce a iesit a fost de 194 km/h si 94 cp
*



Vezi ca standul ala e defect rau.
Ori daca tu ai acolo 94 de cai, pastrand proportiile, un cineva anume o sa obtina 120?!?
Cum spuneam, stand defect, oameni care nu stiu sa-l foloseasca, samd.
ArtVandelay
0,75 mm? altii ia 3 mm, de ce asa putin? macar 1 mm.. huh.gif cat despre putere...rrright
Tiberiu-Andrei
Eu am avut bujii Beru cu 4 electrozi si aveam 4 scantei! radmasa.gif ........cate una la fiecare cilindru.
kindeeru56
pentr cei interesat la dezmembrari pe strada barsanesti in cartieru militari zona apusului se afla una bucata motor de reno 18 tl de 1.4 cu tot cu cutie montat pe o dacie, vazut de mine astazi 29-sep-2009 bafta. cod motor 847 A7/20
vizitatorul
QUOTE(Muttley @ 29 Sep 2009, 11:17)
Scrie in atatea topicuri despre axe cu came.

Pe scurt... Se muta turatia de cuplu maxim, de exemplu, de la 3300 la 4000 rot/min. Turatia de putere maxima, de la 5500 la 6000 rot/min.

.


Ca sa te bucuri de o axa cu came "sport", motorul trebuie turat mai tare.
*


deci...hop si eu...intrebare....so...o axa sport,gradele 'alea-alea"...adica sa inteleg ca s-ar 'imperechea ' supapele mai mult timp,permitind o mai buna aerisire-incarcare a cilindrilor in ture mari????...cu repercursiuni de balanganeala in turatii joase(1500-2000)(chiar daca eu merg din inertie la 3000-3500-4000)?????.......daca DA...atunci unde-i interesul?
lumineaza-ma si pe mine...pls..deci....n-ar fi mai interesant sa cobor 'cuplul'?....da' pana-l cobor,spume-mi si mie...la o dacie ,hai sa-i spunem shtok,unde ar trebui sa se simta acel cuplu?in ce regim?-plecari usoare de pe loc,demaraj in tromba,progresiune,acceleratii bruste din mers constant.rampa,mers intins(scuza-mi definitile si naivitatea)....
si ca incheiere,ca simpla comparatie intre cele doua "autohtone" dacia-oltcit...este oare motorul de dacie un "motor de ture"????-vezi cursa,forma si greutate pistoane,forma camera ardere.....


l.e....spune-mi te rog...ce s-ar 'castiga' prim ingreunarea volantei???
kog
depinde ce vrei de la motor. Daca ai fi citit mai sus ai fi vazut cum sta treaba. Depinde de tipul axei cu came, turatia de cuplu maxim poate sa coboare, dar scade puterea motorului
vizitatorul
dpa cum am spus...sunt cam naiv...m-ai lamuri mult mai bine daca mi-ai raspunde direct la intrebari...
deci...este cama descrisa de mine(imperecherea supapelor ptr mai mult timp-sau poate deschideri mai din timp)?...
in ce regim se simte-masoara cuplul?
spune-mi despre ingreunarea volantei
ca vreau de la masina?...de la rabloanta mea?...pai ca simplu sofer de bucuresti...sa plece usor si progresiv de la semafor,fara bataielile de rigoare(presupun carburatie) ...poa a-I-a mai lunga(exista cutia aia?)...sa nu mai macane ca o rasnita in a -II-a la 3000-3500 accelerat sau decelerat(in constant e ok)....sa nu mai "varieze" toata sandramaua odata cu temperatura(presupun avansul)....poa cel mai important rezerva de putere chiar din subturat(cred ca asta ar fi cel mai important)(cred ca aici apare cuplul?????-gresesc????)....accelerari ferme din mers constant la 2000-2500(poa toate la un loc)...si dupa cum s-a mai scris,sa gasesc surubul ala minune care sa faca din dacie toate cele de mai sus si multe altele....nu ca n-as obtine de la masina mea toate cele scrise mai sus,insa astea cu o talpa mult mai grea si tribut platit statilor de benzina
Sp!ke
QUOTE(SB04AKI @ 29 Sep 2009, 12:50)
..............
masina a fost sapt trecuta pe dyno si viteza max ce a iesit a fost de 194 km/h si 94 cp la un consum mediu de 8,5 l in oras si 7 exterior.
..............
*



173.gif

tu crezi ce spui? si daca da... ai curajul sa mergi cu o masina veche de cand lumea cu 190km/h? esti sigur ca nu o ia inainte motorul la un kick-down?
Muttley
vizitatorul, acea "imperechere" de care zici tu e de fapt o suprapunere de deschideri de supapa. Intarzierea la inchiderea supapei de evacuare si avansul la deschiderea supapei de admsie, amestecate cu inertia gazelor de evacuare si inertia amestecului carburant pe admisie fac ca motorul de Dacie standard sa aiba cuplul maxim in jur de 3000 rot/min.
Cuplul maxim se obtine la sarcina plina, ca ai intrebat unde se simte cuplul.
Altfel - se simte cand esti cu pedala in blana, urci o rampa abrupta, esti in treapta a 3-a si constati ca turatia ingheata la 3000 de ture. Acolo e cuplul maxim la motorul "shtock".

Cu o axa cu came sport, intarzierile si avansurile la supape sunt mai mari, astfel incat supapele stau deschise simultan o peroada mai lunga, astfel amestecandu-se gaze de evacuare cu gaze de admisie, astfel motorul balbaindu-se si neavand vlaga la turatii mici.
Pentru ca viteza gazelor are si ea o limita, un optim, zi-i cum vrei, randamentul de umplere al cilindrilor la o axa sport cunoaste la randul ei un maxim. Asta apare la o turatie mai mare ca la axa standard. Avand loc la o viteza mai mare a gazelor, impreuna cu un timp mai mare de deschidere a supapei de admisie, in motor ajunge mai mult aer+benzina, acesta dezvoltand un cuplu mai bun.

Ingreunarea / usurarea volantei nu are NICIUN efect asupra puterii dezvoltate de un motor. Are influenta doar la rapiditatea sa de a a ajunge de la turatia "n" la turatia "m", plus multe alte chestii pentru care exista topicuri.

Sper sa-ti fi raspuns la intrebari frustrat.gif
SB04AKI
QUOTE(Sp!ke @ 29 Sep 2009, 18:01)
173.gif

tu crezi ce spui? si daca da... ai curajul sa mergi cu o masina veche de cand lumea cu 190km/h? esti sigur ca nu o ia inainte motorul la un kick-down?
*




imi pare rau dar masina nu este veche decand lumea in 2000 a fost recarosata si acuma am schimbat apsolut tot la ea ce apartine de directie suspensie etc deci ca atare masina este ca si cum ar fi fost scoasa de o luna din fabrica.
C a t a l i n
Legile fizicii îți vor da o palmă morală și poate chiar reală atunci când vei încerca în zadar să ajungi la 194 Km/h cu cei 94 CP închipuiți... Cazanul ăla, ca formă aerodinamică mă refer, sau bolovanul, având în vedee greutatea, are nevoie de mult mai multă putere pentru a spera la acea viteză...
Sp!ke
Eu ma refeream la tehnologia folosita in proiectarea caroseriei (e aceeasi caroserie din '69!!!)... aia nu e caroserie care sa reziste la fortele generate de un motor de 94 de cai... ma gandesc numai la ce forte e supusa (caroseria) la o decelerare de la 140-150km/h la 0km/h... sa nu mai zic de fortele la care e supusa la un viraj in forta (sa zicem ca ai viteza de 130km/h si iei o curba cu unghiul interior de 120-130gr)...
SB04AKI
QUOTE(Sp!ke @ 29 Sep 2009, 18:47)
Eu ma refeream la tehnologia folosita in proiectarea caroseriei (e aceeasi caroserie din '69!!!)...  aia nu e caroserie care sa reziste la fortele generate de un motor de 94 de cai... ma gandesc numai la ce forte e supusa (caroseria) la o decelerare de la 140-150km/h la 0km/h... sa nu mai zic de fortele la care e supusa la un viraj in forta (sa zicem ca ai viteza de 130km/h si iei o curba cu unghiul interior de 120-130gr)...
*




dupa cate vad in semnatura ta ai un logan, daca reusesti sa intri cu 130km/h intr-o curba cu un unghi interior de 120-130gr si sa mai si supravietuiesti lucrul asta atuncea esti tare, loganu la 100 km/h in viraje se clatina ca un autobuz , am condus mai multe loganuri si toate se comporta la fel masina prea inalta.

tre sa fi nebun sa intri cu masina cu o astfel de viteza in curbe, adevarat e ca is multi de genul, si mai bine nu te intalnesti cu ei.
argon
nu ajung nici pe departe 94 de cai pentru 194 km/h, chiar daca ai avea cx de Calibra.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.