mihaicluj
17 Sep 2009, 15:40
am pus pe masina un motor cu o alta serie...stie cineva care sunt reglementarile acestei fapte , daca sunt verificat in trafic de RAR ?
aleksanders
17 Sep 2009, 15:49
daca difera doar seria si cilindreea e aceeasi nu prea au cum sa constate lucrul asta atata timp cat tu nu ai seria motor scrisa pe talon
adi_ar
17 Sep 2009, 16:09
In schimb nu vei putea obtine ITP decat dupa (re)omologare si inscrierea seriei motor in CIV
parpanel
17 Sep 2009, 16:31
Comenteaza aia la ITP si daca tablita de identificare de la motor are niturile schimbate.
Pe mine m-au respins din cauza ca niturile au fost schimbate desi nr. de pe placuta era acelasi cu cel din certificat. Banuiam ca masina are blocul motor schimbat dar e prima oara cand comenteaza astia desi am facut de fiecarea data inspectia la acceasi statie.
AlexanderCarstoc
17 Sep 2009, 16:33
La mine a cazut tablita... mi-au zis aia de la ITP sa fiu sanatos...si sa ma intorc dupa 2 ani
VladSoare
18 Sep 2009, 08:13
La Scorpio aveam în CIV mențiunea "fără serie motor".
Cred că și la Nivă am aceeași mențiune, dar nu sînt sigur; o să mă uit cînd ajung acasă.
aleksanders
18 Sep 2009, 08:25
stiu ca se dorea intriducerea termenului de piesa de schimb pentru motor si sa nu mai fie nevoie de o serie trecuta in carte - dar sa fie aplicat ceva de genu asta nu stiu - cum zicea si adi , doar la itp o sa ai probleme
Smiley
18 Sep 2009, 10:13
am facut ITP-ul ieri si da, se uita dupa seria motorului. si eu am in CIV "fara serie motor", dar tot au cautat-o.
VladSoare
18 Sep 2009, 10:50
Păi n-au decît s-o caute. Dacă nu-i trecută în CIV, te doare la bască.
aleksanders
18 Sep 2009, 10:55
probabil ca dupa serie afla ce norma de poluare e motorul si daca corespunde cu norma de poluare omologata pe masina respectiva
VladSoare
18 Sep 2009, 10:58
Păi ce importanță are norma declarată a motorului? Nu testează ei înșiși gazele? Scrie în CIV norma de poluare, ei pun testerul și măsoară. Dacă se pupă, bine; dacă nu, la revedere.
aleksanders
18 Sep 2009, 11:01
pai si mie cica se pupa cu norma de poluare euro 4 desi masina este euro 3 - dar daca tu ai masina euro 4 si motorul este incadrat la euro 3 si esti la limita cu noxele o sa vezi ca iti da in cap ca nu corespunde motorul
Smiley
18 Sep 2009, 14:11
QUOTE(VladSoare @ 18 Sep 2009, 11:50)
Păi n-au decît s-o caute. Dacă nu-i trecută în CIV, te doare la bască.
nu-i atat de simplu
. daca in CIV n-ai serie, dar ei o gasesc pe motor, se cheama ca ai schimbat motorul si ai de trecut pe la RAR
nu stiu la voi cum a fost, dar la mine, cand am facut omologare+civ+itp, mi-au identificat tipul motorului(deci si norma Euro) folosind codurile de la injectoare si de la cateva alte componente. au trimis datele la RAR Bucuresti si aia au trimis inapoi ce tip de motor e.
djmix7388
8 Oct 2009, 20:19
daca la dacia mea 1310 ii pun setul motor de 1600(am inteles ca se potriveste) fara sa schimb blocul motor, implicit sa ramana seria, cand imi masoara noxele au cum sa isi dea seama de cilindree? pentru fiecare capacitate cilindrica corespunde un anumit "barem" de noxe?
8 Oct 2009, 20:31:
daca la dacia mea 1310 ii pun setul motor de 1600(am inteles ca se potriveste) fara sa schimb blocul motor, implicit sa ramana seria, cand imi masoara noxele au cum sa isi dea seama de cilindree? pentru fiecare capacitate cilindrica corespunde un anumit "barem" de noxe?
marian-j
8 Oct 2009, 23:33
Colega djmix7388,valorile maxime admisibile ale emisiilor poluante nu sunt stabilite in functie de cilindree ci de norma euro in care sunt incadrate autovehiculele respective.
Nu se poate stabilii cilindreea unei masini dupa nivelul de noxe emis.
Nu seria ci tipul motorului ofera informatii asupra normei de poluare.
Din cate stiu eu motoarele de 1,6l de pe Dacii au fost dotate cu carburatoare dublu-corp.Daca te prezinti la itp cu carburator dublu-corp si in acte ai trecut motorul de 1,4l s-ar putea ca inspectorului sa i se para suspect intrucat tipul respectiv de carburator(dupa stiinta mea) nu a fost omolgat decat pt 1,6.
Daca ramai pe carburatorul simplu nu stiu ce sa zic dar imi amintesc ca exista o reglementare mai veche a RAR-ului ce permite montarea carburatoarelor simplu-corp pe motoarele de 1,6 cu conditia inlocuirii galeriei cu cea specfica carburatorului simplu si nu prin intermediul unei flanse adaptoare.
Mai imi pun intrebarea(asta sincer,nu stiu!) daca axul cu came si in general distributia motorului de 1,4 este identica cu cea de pe 1,6?
el nu le zice nimic de 1,6, si nici n'au cum sa se prinda, binenteles, se prezinta cu carburatorul monocorp.
djmix7388
9 Oct 2009, 14:09
exact. ma prezint la itp cu carburator monocorp dar motor de 1.6. seria motorului si tipul acestuia(in cazul meu 102-13) raman aceleasi. multumesc pentru raspuns. acum prin presupunerea mea: daca e reglat corespunzator se va incadra in norma motorului original din acte.
Pentru non-euro e ditamai marja, evident ca reglata daca e, motoru' in regula, se incadreaza.
QUOTE(djmix7388 @ 9 Oct 2009, 14:09)
presupunerea mea: daca e reglat corespunzator se va incadra in norma motorului original din acte.
da, pentru ca noxele se masoara ca o anumita parte din alta parte prestabilita totala de gaze(
ppm de exemplu), care e tot aia fie ca e motor de 1400 sau de 2000, cu alte cuvinte masoara concentratia, nu cantitatea.
marian-j
10 Oct 2009, 10:51
Intradevar,pentru un motor noneuro(->'86) COcorr max. admis este 3,5% adica de 7X mai mare comparativ cu unul cu norma E2 unde COcorr max. e 0,5% la ralenti.
In plus emisiile se masoara doar la turatia de ralenti si nu se tine seama de concentratia de hidrocarburi.
La benzinare numai hidrocarburile(HC) sunt masurate in ppm-uri.Celelate gaze(CO,O2,CO2) sunt date in procente.
Nu stiu ce sa zic despre "simbioza" dintre un carburator destinat sa "hranesca" un motor de 1,4 si motorul de 1,6.
Oricum pentru a evita surprizele neplacute la itp recomand ca inainte de prezentarea in statie sa se faca o verificare foarte atenta a coloanei de esapament(integritate si etanseitate),o revizuire temeinica a aprinderii(bujii,fise,"platina",avans,etc.) iar mai apoi ar fi tare bine daca s-ar putea ca reglajul carburatorului in vederea supunerii masinii la testul de noxe sa se faca pe un analizor de gaze.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.