Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme incalzire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
rammstein
Salut all. Am o berlina din '91, am luat-o cu bord de CN, dar nu i-a fost pus si instalatia de incalzire de la CN. Am caloriferul mare montat sub grila de la parbriz si ventilatorul ei din dreapta. Ventilatorul functioneaza, dar nu baga aer inauntru, se pare ca il scoate afara. Caldura am de la calorifer, dar fiind neventilata nu dezabureste parbrizul... Toata lumea imi zice ca la dacie dezaburirea e... carpa sad.gif
Dati-mi ceva idei in legatura cu ce pot face sa am dezaburire macar. Vechiul ventilator de ce nu baga aer in masina? As putea monta sub parbriz, pe interiorul bordului inca un calorifer mai mic, evetual de Tico, sa ajute cat de cat la dezaburire, sau daca stiti vreo aeroterma de masina straina sa-i pot face legatura cu tuburi la tot bordul. Thx
DannY_SmekeruL
eu cand aveam bordul vechi scoica aveam aceeasi problema si am rezolvato astfel.Am dat grila de afara jos(cea unde sunt stropitorile de spalat parbrizul(dintre capota si parbriz))si am astupat gura de admisie cu aer din partea dreapta cu un cauciuc si silicon sa stea etans si apoi am avut caldura in masina.Verifica si vezi daca merge,la mine a mers
florin1310
am facut si eu treaba cu astupatu' gaurii...la mine nu a avut succes deoarece aeroterma nu mai avea de unde sa ia aer...ca sa-l bage prin calorifer... unsure.gif

@ ramstein....de ce nu pui aeroterma de bord de CN...eu zic ca vei fi multumit rolleyes.gif
mircea2006x
Salutare . Rammstein aceeasi problema am avut-o si eu .Sub grila, intre capota si parbriz exista si doua orificii care sunt acoperite cu o panza cauciucata .Panza cauciucata ''deschide'' traseul atunci cand masina e in mers si trage aer si ''inchide'' traseul atunci cand masina e pe loc si folosesti ventilatorul.Daca panza cauciucata e veche isi pierde elasticitatea si ramane pe pozitia deschis si atunci e normal ca aerul impins de ventilator sa iasa afara in loc sa intre in masina.Eu am schimbat panzele alea cu musama de bucatarie , acum totul e ok . Bafta
CGDBZ
Exact cum a facut mircea2006x am facut si eu la batrana lui tata (1980) si nu are treaba cu caldura sau aburirea parbrizului (binenteles ca pana se incalzeste putin motorul nu are de unde sa bage caldura).
fullhouse
Ultima instalatie de climatizare montata pe Dacia zic ca-si face treaba destul de bine. Cel putin eu nu m-am plans niciodata iarna. Daca instalatia e in parametrii o sa ai si dezaburire si incalzire si aerisire. Chestia e ca tre sa faci unele modificari ca sa-ti montezi aeroterma, obligatoriu termostat bun, iarna ajuta mult si electroventilatorul, ai mai repede caldura.
CGDBZ
Ventilatorul este pentru viteze mici , mai ales in oras,unde forta aerului ce intra de afara nu-ti asigura o dezaburire/incalzire corespunzatoare, nu-ti baga mai repede caldura , daca nu sa incalzit motorul degeaba dai drumu la ventilator.Mai trebuie sa pui si un carton in fata radiatorului daca vrei sa se incalzeasca motorul mai repede.
yon
Si eu sunt de parere ca instalatia de incalzire de pe masinile cu bord cn este una buna, eu unul sunt f multumit de ea, mai ales dupa reconditionare, pot sa spun ca a meritat efortul de a ma ghemui pe sub bord sa reconditionez sitemul ala de capsule vacumatice a meritat pe deplin. Eu mai am o singura problema, se pare ca instalatia de gpl imi cam reduce din caldura ajunsa in masina(asa am auzit si eu ca se vb prin targ) dar una peste alta nu ma pot plange iarna de geamuri aburite sau inghetate si nici ca deger in masina. Am vazut dacii care au caldura mult mai buna decat a mea cu bord cn dar nu ma agit pt ca daca e adevarat ca din cauza gpl-ului scade si caldura din masina nu voi renunta la el wink.gif. Referitor la problema pe care o ridica acest topic as sugera initiatorului sa foloseasca functia search pt ca sa discutat mult despre prob lui si sigur cu sfaturile pe care le va gasi isi va rezolva problema. Multa bafta!
rammstein
Ms pentru sfaturi. In legatura cu ventilatorul, era conectat invers, am legat firele corect si acum baga aer in masina, din pacate prin tot interiorul bordului asa ca e cam degeaba, ca la mine sau la parbriz nu ajunge. Voi astupa si grila de sus + carton in fata radiatorului. Aeroterma de CN din cate am vazut e cam scumpa si trebuie ceva modificari (sa trag conducte de apa in interior...). Am luat un spray pentru dezaburire sper sa fie cat de cat bun... Daca nu vorba prietenilor: "schimba masina!" (sper sa-mi pot lua G3 sau Escort)

mircea2006x
Numai mai ai parghiile de redirectionare a aerului de asta se intampla asa si e cam dificil de rezolvat.Nu stiu cat de bine or sa faca fata spray-urile de dezaburire, mai bine rezolvi problema parghiilor.Bafta.
DannY_SmekeruL
aeroterma de CN se gaseste la dezmembrari si costa in jur de 50 ron (cu tot cu capsulele vacumatice).Bafta
Tiberiu-Andrei
QUOTE(rammstein @ 5 Oct 2009, 10:34)
Ms pentru sfaturi. In legatura cu ventilatorul, era conectat invers, am legat firele corect si acum baga aer in masina, din pacate prin tot interiorul bordului asa ca e cam degeaba, ca la mine sau la parbriz nu ajunge. Voi astupa si grila de sus + carton in fata radiatorului. Aeroterma de CN din cate am vazut e cam scumpa si trebuie ceva modificari (sa trag conducte de apa in interior...). Am luat un spray pentru dezaburire sper sa fie cat de cat bun... Daca nu vorba prietenilor: "schimba masina!" (sper sa-mi pot lua G3 sau Escort)
*




Lasa cartonul deocamdata ca fierbi apa si calezi motorul.Trateaza cauza si nu efectul.....degeaba se incalzeste motorul mai repede daca tie tot nu-ti baga aer cum trebuie.Cauta putin pe forum ca sunt 'jdemii de topicuri cu problema dezaburirii,incalzirii,ventilatiei,etc.


Aaa, si sa nu uit, o aerisire ca la carte ajuta mult.
Dacia-Berlina1997
Cum este mai bine sa fie tinut filtrul acela de aer pe timp de iarna , deschis sau inchis ? Vara il tinem deschis iar iarna inchis ca sa intre caldura de la motor in interior ? Nu am bord CN. In mers ai sa zicem ca baga caldura ceva insa cand stai in trafic se aburesc geamurile rapid .
argon
nu e inchis sau deschis, ci intr-o pozitie ia aer din fata, pe cealalta de la galerie, trebuie sa ai la locul lui si tubul ala gofrat. Iarna il pui sa traga aer de pe galerie, se incalzeste motorul mai repede, si nu mai da in nas.
CGDBZ
Dacia-Berlina1997 cand mergi incet sau stai pe loc trebuie sa pornesti ventilatorul altfel nu-ti baga caldura si asta numai dupa ce se incalzeste motorul cat de cat (sa zicem sa treaca de 40 de grade)
SB04AKI
Eu am rezolvat problema cu dezaburirea geamurilor si caldura in masina, mi-am montat o aeroterma de golf 3 si mi-am facut o tubulatura care duce la aeratoare si la grila de sub bord, precizez ca am bord scoica pe masina toata partea intre polita si bord e modificata, polita aia din carton am schimbato si am facuto din PAL de 2 cm si imbracata in acelasi material ca si toata tapiteria masinii intre polita aia si bord mi-am facut o consola centrala unde am radio-ul butoanele de la geamurile electrice si un ceas digital, asta in locul unde se afla deobicei cutia de acte la bord scoica, restul este format din fibra si imbracat in materialul tapiteriei. am sa caut si pe celalalt comp pozele si am sa le pun sa vedeti cum e facut. Iarna trecuta nu am avut nici o problema cu aburirea geamurilor faza cu aeroterma de golf e ca in max 10 min de la pornirea motorului la -17 grade am caldura in masina si pot sa stau la camasa fara probleme.

Cu un pic de indemanare si cu bani putini (piese de la dezmembrari) poti sa iti faci sa ai caldura in dacie si sa nu ai geamuri aburite iarna.

PS aeroterma de golf are 3 trepte de viteza a ventilatorului, asta am rezolvato cu 2 butoane de ventilator de dacie care is conectate in paralel la aeroterma, 0 si 1 pe primul buton si 2 si 3 pe al doilea.
danezu1991
am probleme cu caldura...astzi i-am schimbat caloriferul de caldura acela dintre capota si parbriz.si acuma imi baga caldura numai pe la picioare,si pe la parbriz imi baga rece cand ii dau drumul la ventilato, ce ar putea sa aibe,m-ar putea ajuta si pe mine cineva????
PaulT
Nu ai izolat caloriferul bine. Probabil nici nu e bine pozitionat. De asta trece aer rece pe deasupra lui pe undeva.
ghitza
la mine am observat ca la relantiu daca ma uit in masina intre parbriz si bord imi iese abur fara a porni aeroterma,sa fie fisurat caloriferul din bord?am CN
PaulT
Daca e imediat dupa pornire la rece e de la umezeala. Daca face si la ceva timp dupa ce se incalzeste, sau la pornire aproape la cald, s-ar putea sa ai o problema.
danezu1991
i-am pus carton deasupra la calorifer dar toto degeaba,nush ce o fiii avand,ca ei l-am schimbat pt ca cel vechi se sparsese,imi baga caldura pana sa se sparga.....
Alex4u
imi explica si mie cineva cum se schimba cartonul ala care vine sub grila de la stropitoare ..am inteles ca el trebuie sa deschida in mers si sa inchida cand stationezi..cum verifici daca functioneaza ?
mircea2006x
Salut.Cartonul ala de care zici tu se face din musama de bucatarie sa aibe elasticitate ( sa deschida circuitul la viteze mai mari si sa inchida atunci cand esti pe loc sau la viteze mici cand folosesti ventilatorul).
danezu1991
le-am schimbat dar toto degeaba.....chestia e ca e la picioare imi baga.....sad.gif sad.gif
mitica300
inseamna ca ai un volet blocat , cel superior blocat pe inchis
ghitza
deci ziceam mai sus de problema mea este dupa ce se incalzeste am observat ca iese aburi intre parbriz si bord la rece nu ,eu suspectez radiatorul din bord
PaulT
Daca face imediat dupa ce incalzeste nu e o problema. Daca face dupa ce ai mers ceva la cald e o problema. Nivelul lichidului scade? Miroase a amestec antigel?

@danezu1991 - Nu e vorba de carton deasupra ci de etansarea suprafetelor de contact dintre calorifer si caroserie in momentul montarii...
danezu1991
daca e era blocat acel volet nu imi mai baga aer rece de la ventilator cand ii dau drumu....m-am uitat la el si nu este blocat....
ghitza
PaulT:nivelul scade dar nu mult,si miroase cateodata,dar sub bord nu vad ud nci in vas nu bolboroseste
PaulT
Inseamna ca doar supureaza usor, mai ales pana se incalzeste. Sau poate esti norocos si e doar o problema la prinderea vreunui furtun.
ghitza
am verificat colierele si nu curge,doar cum am zis mai sus
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.