Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Maneta schimbatorului nu mai sta pe mijloc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
panter1
Salutare, am o problema la dacia mea din 2001, cutie cu 5 trepte, maneta schimbatorului inainte statea intre 3 si 4 adica pe mijloc iar acum sta lipita in intre 1 si 2, ca sa bag a 5-a trebuie sa fortez mult in dreapta. Care ar fi problema? am auzit ca este un arc, se gaseste? sau unde trebui prins sau unde se afla el de fapt daca o fi sarit??
Minel
Tu pui aceste intrebari , fara sa fi verificat ceva .... wacko.gif

Mai mult ca sigur ii de la acel arc si bineinteles ca se gaseste de cumparat .
Merced
Eu am mers cu el taras o gramada de timp. E un resort, gasesti ceva similar si-i pui. Insa problema e alta. Lipsa lui n-ar fi trebuit sa iti mareasca in niciun fel cursa pana la o treapta. Doar ca o impingi cu mana un pic mai mult, nu o mai trage resortu' pana pe liber.
Ov
si pana la urma nu ti-a zis nimeni unde e arcul ala smile.gif
ia un carton sau ceva similar sa nu te murdaresti si baga-te sub masina pana in dreptul schimbatorului de viteze. Acolo ar trebui sa fie un arc prins de schimbator intr-un capat si de caroserie in celalalt capat. Arcul seamana cu arcul de revenire de la clapeta de acceleratie a carburatorului, doar ca e nitel mai tare (spirele sunt mai groase). Gasesti la magazin de cumparat, si n-ar trebui sa-ti ia mai mult de 10 secunde schimbarea lui wink.gif
baranga
ori s-o fi rupt tamponul la cutie din dreapta....
panter1
QUOTE(Minel @ 7 Oct 2009, 19:31)
Tu pui aceste intrebari  , fara sa fi verificat ceva .... wacko.gif

Mai mult ca sigur ii de la acel arc si bineinteles ca se gaseste de cumparat .
*


Daca stiam nu mai intrebam, logic. Nu m-am mai lovit de problema asta pana acum.

QUOTE(Merced @ 7 Oct 2009, 19:33)
Eu am mers cu el taras o gramada de timp. E un resort, gasesti ceva similar si-i pui. Insa problema e alta. Lipsa lui n-ar fi trebuit sa iti mareasca in niciun fel cursa pana la o treapta. Doar ca o impingi cu mana un pic mai mult, nu o mai trage resortu' pana pe liber.
*


Nu mi-a marit cursa ci a ingreunat-o fata de cum era nainte spre viteza a 5-a, asta daca acum sta intre 1 si 2, am aflat intre timp ca in cutie e ceva care impinge maneta spre 1 si 2 iar arculetul care ar trebui sa fie dedesubt trage maneta in partea opusa ca sa stea intre 3 si 4.

QUOTE(Ov @ 8 Oct 2009, 08:35)
si pana la urma nu ti-a zis nimeni unde e arcul ala smile.gif
ia un carton sau ceva similar sa nu te murdaresti si baga-te sub masina pana in dreptul schimbatorului de viteze. Acolo ar trebui sa fie un arc prins de schimbator intr-un capat si de caroserie in celalalt capat. Arcul seamana cu arcul de revenire de la clapeta de acceleratie a carburatorului, doar ca e nitel mai tare (spirele sunt mai groase). Gasesti la magazin de cumparat, si n-ar trebui sa-ti ia mai mult de 10 secunde schimbarea lui wink.gif
*


M-am uitat sub masina, in dreptul schimbatorului de viteza si nu am vazut nici un arc, decat patina aia care tine maneta sa nu se duca mai mult in stanga si care e reglabila, arcul o fi sarit de tot. Am sa il cumpar si am sa vad unde si cum trebuie prins, deci de maneta si de caroserie.. cu instructiunile astea am sa ma bag din nou cu cartonul sub ea biggrin.gif

QUOTE(baranga @ 8 Oct 2009, 13:51)
ori s-o fi rupt tamponul la cutie din  dreapta...

*


Sper sa nu, si sa fie doar arcul blink.gif


Multumesc tuturor, am sa revin cu detalii imediat ce gasesc piesa "minune" care trage maneta naravasa la locul ei laugh.gif
neajiji
O intrebare mica, care nu necesita topic separat: Unde se gasesc tampoanele de la cutie? Si cum imi dau seama daca trebuie inlocuite?
ydaniel
in spatele cv de o traversa.acolo sunt.
si te uiti la ele daca sunt crapate/rupte...
stabil777
Cum se regleaza maneta sau acea tija care vine din cutia de viteze si le schimba ?

As vrea sa nu mai intre in marrchariere fara sa nu apas pe arcul din nuca, iar intia sa intre cel mai usor, sa nu mai confund cu a trei-a .
ionut.tanase
SCHIMBA TIMONERIA: bieleta CV + bucsa de bronz, bucsa CV si placuta CV!
dupa aia GARANTAT va intra ca in prima zi!

cand ajung acasa voi pune si o poza.
radu m
si eu am intampinat aceasta problema cand mi s-a rupt traversa am pus alta si merge ca in prima zi
ionut.tanase
cam asa arata timoneria unei dacii. daca ai intrebari legate de elementele din poza te rog sa intrebi.

ps: aia lunga si lucioasa e bieleta CV.
BennyORWO
Si la mine la dacie este o problema,dar nu ma deranjeaza pe mine,nu stiu din ce motiv anume,pozitia treptei a 3a este in locul la a 5a si a5a este undeva mult mai in dreapta.
stabil777
Multumesc pt poza foarte clara Ionut.

Am mai reglat pozitia bieletei si se pare ca le-am nimerit la locul lor .

La mine e alt tip de bieleta e compusa din doua segmente care intra telescopic unul in altul apoi se prinde in zona de suprapunere cu un colier care are o suprafata mare de prindere avind doua suruburi.

La forte mari ar fi mai sigura aia dintr-o bucata.!

Curios ca acum cind dau drumul la ambreiaj nu mai are ecel punct sensibil asa de accentuat cum avea inainte, adica se oprea daca ii dam drumu mai repede.

Ce remarc este ca ,in treapta de viteza prima sau sau inapoi cind plec motorul tremura, acum nu stiu cit de intens trebuie sa fie acest tremurat la plecare,dar nu prea mi se pare normal.

Un ansamblu nou sau bun clapeta-injector-motoras relanti ,poate ar clarifica problema , iar pina o sa umplu rezervorul ochi, iar nu pot sti sigur caci, nivelul benzinei este chiar la limita , si cred ca sunt peste 10 l acolo banuiesc.
ghitza
Daca tremura la plecare ai problema la ambreiaj mai exact placa ,disc,si la mine tremura si am ajuns de nu mai puteam baga in viteza la cald dar doar la cald,in mansalier sa nu mai zic ca ma auzea din colt asa caraia si de vina a fost placa de presiune ,am schimbat-o(RUEN)si e alta viata pleaca de pe loc lin de nici nu trebuie sa accelerez
PH-06-BOA
E mai buna cu brat telescopic, cu coliere, ca poti regla pozitia vitezelor acolo unde vrei. Cu ce forta crezi ca se trage de maneta, de te indoiesti de stabilitatea pozitiei celor doua piese? Daca era dintr-o bucata, ar fi trebuit s-o torsionezi dupa pozitia convenabila. Faptul ca intra in marsarier cand dai a doua, glisiera e de vina odata, apoi se poate sa ai tampoane rupte la traversa cutiei, ceea ce face ca cutia sa se suceasca putin (tamponul din stanga) in sens invers sensului de ratatie al motorului, aducand pozitia marsarierului in dreptul vitezei a doua, sau traversa rupta. Parca ai zis si ca a treia e in locul la a cincea. Jocuri exagerate in bucsile de bronz, de la maneta, apoi splintul de pe axul cautator de la intrare in cutie, si caderea cutiei mai jos, din traversa. La ax, daca joaca in splint, da doua afturi de sudura electrica, diametral opus, si rezolvi. Baga a-ntaia ca sa departezi capatul de simering, si da-i fara retinere, dar sa nu insisti cu sudatul, sa arzi simeringul, sau sa nu le mai poti inlatura la nevoie. Totul e sa-l ti rece.
Iantela
Salut, am avut si eu aceasta problema , trebuie sa fortez mult spre dreapta ca sa intre in viteza a 5 a. Eu am schimbat bieleta la cutia de viteze si acum sta pe mijloc si intra mult mai bine in viteze! Vezi ca mai mult ca sigur este aceasta piese. Nu costa mult, o gasesti in jur de 25 RON maxim! Bafta
tehkid
la mine statea cum o puneam, nu mai era arcu de sub masina prins smile.gif
rippiticu16
E vechi topicul dar sper sa imi raspunda cineva.Am si eu o problema si vreau sa o rezolv cand ajung acasa.La masina mea nu prea "gasesc" treapta 1,daca dau stanga si in fata mai repede nu o gasesc.Daca stau asa cu incetinitorul o gasesc si intra usor.Se intampla la viteza mica dar si daca stau pe loc.Aveti idee de la ce ar putea fi?Bucsa de bronz unde vine montata?Arc nu stiu daca are.As vrea sa o folosesc ocazional pana adun piesele necesare pentru restaurare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.