Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Presiune marita in roti:
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
#Dino
************************************
Adaugat de moderator:

Acest topic este un pamflet si trebuie tratat ca atare !

************************************

Am un amic, proprietar al unui lant de vulcanizari intr-un mare oras european. Acesta mi-a spus ca toti strainii isi umfla rotile mult peste specificatii, obtinand astfel viteze superioare, confort sporit si un consum redus de carburant.

Am stat si m-am gandit si este logic. Producatorii de automobile si cei de carburanti au complotat in acest sens, sa ne faca sa lasam rotile desumflate. Dovata clara a acestui complot: promotiile de genul Cumpara o masina si iti dam un plin de combustibil. Sau combustibil pe viata. Nu mai spun, ca fiecare masina vine cu ceva combustibil in rezervor atunci cand e cumparata.

Bun. Am pus in practica aceasta treaba si nu o sa va vina sa credeti ce rezultate am obtinut. Masina este un Logan cu motor de 1.4.

Pentru inceput am crescut presiunea din roti la 3 bar. Super. Mergeam in treapta a 2-a cu 55-60 de km/h, la 2000 rpm si un consum instant de 4,4%.

Am zis sa incerc mai mult. Am crescut presiunea la 4 bar. Fenomenal. treapta 3 pe autostrada, 140 km/h - 2100 rpm, stabilitate maxima, consum 3,7%.

Vazand asta am crescut la 5 bar presiunea in roti. Nu a fost o idee foarte buna. Masina a devenit foarte "nervoasa". Abia reusesc sa plec de pe loc fara sa scartai rotile. Am fost la un test pe A2. Fe-no-me-nal. La 2250 rpm in treapta 4-a aveam 210 km/h si masina mai putea. Nicio trepidatie. Consum? Incredibil dar adevarat. 3,5%. Da, 3,3 %.

Urmeaza sa montez un spoiler (eleron) pe spate si discuri de frana ventilate pe fata/spate. Atunci o sa incerc sa-i dau si a 5-a pe autostrada.
zodrac
E mai nasol cu frinarea ... dar cui ii trebuie cand poti zbura.
MojoGaby
Sa vezi tu ce fain o sa fie cand mergi pe un drum/sosea si ploua si apare fenomenul de acvaplanare si nu o sa iti dai seama cum ai ajuns in sant(in cel mai bun caz)...valorile acelea iti zic eu ca nu sunt puse degeaba...plus ca mai este riscul sa iti explodeze cauciucul.
nucsoara
Bai nu mai faceti glume proaste. Cum sa mergi cu 220 pe autostrada? iti ia permisu.
Mai bine lasa rotile la maxim 4 atm, ca asa merg si eu si o sa vezi ca e un echilibru perfect, confort/viteza consum..
argon
cam rasuflate topicurile astea...in fine, strainii au drumuri bune, noi nu.
l@u
pic si poc au revenit
vis-a-vis
QUOTE(kissfm @ 23 Oct 2009, 13:48)
treapta a 2-a cu 55-60 de km/h, la 2000 rpm

treapta 3 pe autostrada, 140 km/h - 2100 rpm

2250 rpm in treapta 4-a aveam 210 km/h

*


Du-te ba la puscarie! radmasa.gif
slaiciprian
4 pe fata, 4.5 pe spate. si musai azot, nu aer in pneuri. sau mai bine xenon!
VladG
Daca nu bagi 10 bar, tot degeaba. Abia atunci consumul tinde catre 0 si viteza catre 300.
Vezi ca te fac astia cu biclele cursiere, ajung si la 15 bar, te lasi tu asa usor? tongue.gif

Dar eu zic ca topicul e la misto, asa ca bagati misto.
Steel Tormentor
Vrea sa fie si el glumet. Poate-l baga cineva in seama.

[QUOTE]pic si poc au revenit

sau lolek si bolek
ageana
Daca tu prinzi cu a 4-a 210kmh si un consum de 3.5%, eu ma angajez sa-ti spal masina cu limba tot restul vietii mele.
Marmotele ce faceau cand tu realizai testele astea? Inveleau azotul in hartie creponata...
Andy_ACS
Anvelope supraunflate = cumsum mai mic, dar si confort mai mic, suspensie suprasolicitata, aderenta mai mica, uzura pe mijloc a anvelopelor. Concluzia = nu merita. Poate masina trage putin mai bine, insa per total dezavantajele sunt mai mari decat avantajele.

Edit: Imi cer scuze, abia acum am vazut 'performantele' descrise de initiator, credeam ca e un topic serios, insa se pare ca nu. On topic - unde sunt deja 5 bari merge si 6-7 bari. O sa mergi ca racheta pe gratis.

Bafta!
roland
Nu e la misto.
Asta e ala cu topicurile despre ocolirea gropilor imaginare, despre dezactivarea ABS-ului de la Logan, etc...
sorin1983
deja a inceput sa se flatuleze cafeneaua...nu stiam de unde pute... care mai de care cu topicuri de 25 de bani... geezaz.
si on topic: care oras european? bragadiru?
namidee
Mai degraba Caracal ;-)
adită
radmasa.gif frate si io mergeam cu 1,5pfaaaaaaaaa

23 Oct 2009, 13:34:
stii ce poti face?pune un filmulet cu grozaviile astea si o sa ne dai peste nas!
Filip
Eu mi-am facut presiunea la roti la berlina (cu pompa de bicicleta laugh.gif ) la 2.2 atmosfere. E un pic cam mult, din cate stiam eu trebuie 2.1 pe fata si 2 pe spate. Daca se trece de un anumit prag, exista riscul sa aveti o explozie, sa sara cauciucul de pe janta. Am fost insa asigurat ca 2.2 e ok, nu se intampla nimic. La 3, 3,5 atm stiu ca se umfla cauciucurile de camion.

@Adita - apropo, am verificat de curiozitate presiunea la dacia 1300 a lu` tata, nemiscata din curte de 3-4 luni de zile (asteapta remat-ul de anul viitor biggrin.gif ) si ce sa vezi? TOATE 4 anvelopele aveau presiunea de FIX 1,5. La o masina nemiscata de cel putin 90 de zile. Impresionant, nu se mai fac ca pe vremuri. radmasa.gif Cu toate astea i-am umflat si ei rotile la 2 atm, ca tot n-aveam ce face, tot cu pompa de bicicleta. biggrin.gif
vi_escu
"treapta a 2-a cu 55-60 de km/h, la 2000 rpm

treapta 3 pe autostrada, 140 km/h - 2100 rpm

2250 rpm in treapta 4-a aveam 210 km/h"

Vezi ca daca mai cresti mult presiunea o sa ajungi sa se invartesca motorul invers!
Si daca motorul se invarte invers atunci nu mai consuma ci, din contra, produce benzina.
Merced
Eu bag 2.4 pe fata in special, ca sa pot manevra "carma" aia de pe Dacie mai usor. Oricum intr-o saptamana ajung la 2, in doua scad sub 2 si tre sa ma duc sa le fac iar...
Cat despre initiator, nu comentez.
bucatzel
Exista o solutie mai buna decat supraumflarea pneurilor.

Pneurile sunt facute din produse petrolifere... voi credeti ca astia care va umflati caucioacele peste masura n-o sa fiti pedepsiti de magnatii petrolului? Stiau si ei de smecheria cu supraumflarea pneurilor... Asa ca penurile sunt facute ca dupa un numar de kilometri, sa explodeze.

Ceea ce trebuie sa faceti e sa schimbati rotile cu unele cu cauciuc plin. Asa cum aveau bicicletele Ideal pentru copii. Daca nu gasiti cauciuc plin, puteti sa adaptati niste roti de caruta, de-alea cu cerc metalic, peste care puneti banda de cauciuc. Se prinde usor, cu poxipol. Un avantaj ar fi ca puteti sa scoateti rotile in afara masinii, si sa aveti jenti de 30". O sa puteti merge legal pe autostrada intr-a III-a la ralanti. 0,6 litri pe ora. De stabilitate in curbe... nici nu mai vorbesc.
axabrt
a l t t o p i c d e o s e b i t l a i n t e r v a l d e c a t e v a o r e d e c e l c a r e s p u n e a c a i s i a p l i c a u n t r a t a m e n t l a m o t o r. D a c a t o t n u a v e t i c e f a c e v a r e c o m a n d s a c a u t a t i o f e m e i e . p a r e r e a m e a , f o r u m ul a s t a n u m a i e c e - a f o s t .
Filip
QUOTE(bucatzel @ 23 Oct 2009, 13:43)
Exista o solutie mai buna decat supraumflarea pneurilor.

Pneurile sunt facute din produse petrolifere... voi credeti ca astia care va umflati caucioacele peste masura n-o sa fiti pedepsiti de magnatii petrolului? Stiau si ei de smecheria cu supraumflarea pneurilor... Asa ca penurile sunt facute ca dupa un numar de kilometri, sa explodeze.

Ceea ce trebuie sa faceti e sa schimbati rotile cu unele cu cauciuc plin. Asa cum aveau bicicletele Ideal pentru copii. Daca nu gasiti cauciuc plin, puteti sa adaptati niste roti de caruta, de-alea cu cerc metalic, peste care puneti banda de cauciuc. Se prinde usor, cu poxipol. Un avantaj ar fi ca puteti sa scoateti rotile in afara masinii, si sa aveti jenti de 30". O sa puteti merge legal pe autostrada intr-a III-a la ralanti. 0,6 litri pe ora.
*


Sunt mai multe probleme:
- cum adaptezi janta de caruta (clasica cu obada si spitele de lemn) la portfuzeta de dacie?
- ambreiajul, cutia de viteze si motorul vor fi suprasolicitate, franarea va fi ineficienta;
- nu pot fi omologate (intrii in ilegalitate);
- legea prevede ca rotile sa fie in interiorul caroseriei (cum evazezi aripile sa acomodeze roti de caruta - clasice?
Tiberiu-Andrei
QUOTE(kissfm @ 23 Oct 2009, 12:48)
Am un amic, proprietar al unui lant de vulcanizari intr-un mare oras european. Acesta mi-a spus ca toti strainii isi umfla rotile mult peste specificatii, obtinand astfel viteze superioare, confort sporit si un consum redus de carburant.

Am stat si m-am gandit si este logic. Producatorii de automobile si cei de carburanti au complotat in acest sens, sa ne faca sa lasam rotile desumflate. Dovata clara a acestui complot: promotiile de genul Cumpara o masina si iti dam un plin de combustibil. Sau combustibil pe viata. Nu mai spun, ca fiecare masina vine cu ceva combustibil in rezervor atunci cand e cumparata.

Bun. Am pus in practica aceasta treaba si nu o sa va vina sa credeti ce rezultate am obtinut. Masina este un Logan cu motor de 1.4.

Pentru inceput am crescut presiunea din roti la 3 bar. Super. Mergeam in treapta a 2-a cu 55-60 de km/h, la 2000 rpm si un consum instant de 4,4%.

Am zis sa incerc mai mult. Am crescut presiunea la 4 bar. Fenomenal. treapta 3 pe autostrada, 140 km/h - 2100 rpm, stabilitate maxima, consum 3,7%.

Vazand asta am crescut la 5 bar presiunea in roti. Nu a fost o idee foarte buna. Masina a devenit foarte "nervoasa". Abia reusesc sa plec de pe loc fara sa scartai rotile. Am fost la un test pe A2. Fe-no-me-nal. La 2250 rpm in treapta 4-a aveam 210 km/h si masina mai putea. Nicio trepidatie. Consum? Incredibil dar adevarat. 3,5%. Da, 3,3 %.

Urmeaza sa montez un spoiler (eleron) pe spate si discuri de frana ventilate pe fata/spate. Atunci o sa incerc sa-i dau si a 5-a pe autostrada.
*




Spune sincer acuma, placuta aia cu numele tau din parbriz cati cai putere iti da?La stabilitate ajuta?
marksman
Voi aveti prea mult timp liber.
bucatzel
fleosc... Detaliii

QUOTE(Filip @ 23 Oct 2009, 14:47)
Sunt mai multe probleme:
- cum adaptezi janta de caruta (clasica cu obada si spitele de lemn) la portfuzeta de dacie?
*



Cu o masina de gaurit si niste prezoane mai lungi. Preferabil de inox, pentru ca pe vreme urata, lemnul va absorbi din apa.

QUOTE(Filip @ 23 Oct 2009, 14:47)
- ambreiajul, cutia de viteze si motorul vor fi suprasolicitate, franarea va fi ineficienta;


Cum sa fie suprasolicitate... pana acum se luptau cu forta aia de frecare datorata presiunii prea scazute din pneuri... Cat despre franare... ai vazut tu vreo caruta cu probleme de franare?

QUOTE(Filip @ 23 Oct 2009, 14:47)
- nu pot fi omologate (intrii in ilegalitate);
- legea prevede ca rotile sa fie in interiorul caroseriei (cum evazezi aripile sa acomodeze roti de caruta - clasice?
*



1. rotile clar le scoti in exteriorul masinii. altfel n-o sa poti lua curbele. Sau ramai la roti mici.
Omologarea n-o faci la RAR... o faci la FRAK, unde nu sunt asemenea restrictii retrograde.
marksman
Da' de unde bucatzele, omologarea de care zici tu se face la APDRP sau MAIA. Plus ca urmare a omologarii va beneficia pe viitor de subventii.
#Dino
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 23 Oct 2009, 14:49)
Spune sincer acuma, placuta aia cu numele tau din parbriz cati cai putere iti da?La stabilitate ajuta?
*


Nu raspund provocarilor. Daca vreti sa invatati ceva - bine, daca nu - sunteti liberi sa va lasati manipulati de alianta conspirativa producatori de autovehicule - furnizori de combustibil.
Alydor
bai nene astia-s multi ai dracu si n-au nici o boala... sa le curme cineva suferinta si sa-i eutanasieze. Eu pun 10 ron pentru cel care va face serviciul asta comunitatii. Mai da cineva?


Suma respectelor, Alydor
Andy_ACS
Interesant nu e cine mai da, ci cine ii ia...
kissfm vrea sa se distreze pe seama celor care par contrariati si incearca sa ii explice ca greseste. Cel putin asa cred, cred ca avem useri inteligenti pe forum...

Bafta!
Marty
QUOTE(slaiciprian @ 23 Oct 2009, 14:02)
4 pe fata, 4.5 pe spate. si musai azot, nu aer in pneuri. sau mai bine xenon!
*

Mai bine argon! wink.gif
vis-a-vis
wb imbratisare.gif
l@u
QUOTE(Alydor @ 23 Oct 2009, 16:43)
bai nene astia-s multi ai dracu si n-au nici o boala... sa le curme cineva suferinta si sa-i eutanasieze. Eu pun 10 ron pentru cel care va face serviciul asta comunitatii. Mai da cineva?
Suma respectelor, Alydor
*




Eu pun 20 si pentru ala cu tratamentu'
Marty
Va ia mama dracu' p-amindoi! Pai daca-i eutanasiem p-astia, p-orma o sa trebuiasca sa rid la glumele lu' argon!

23 Oct 2009, 17:19:
vis, ms!
kog
worship.gif
bucatzel
Lasa prostiile si du-te dincolo si vorbeste de libia, ca asteapta unii disperati mercurialu'

Si stai linistit, ca e plin forumul de tineri promitatori biggrin.gif
vis-a-vis
QUOTE(Marty @ 23 Oct 2009, 17:19)
Pai daca-i eutanasiem p-astia, p-orma o sa trebuiasca sa rid la glumele lu' argon!
*

Vezi ca intreba bigutza de tine...
verde57
QUOTE(bucatzel @ 23 Oct 2009, 17:31)
Lasa prostiile si du-te dincolo si vorbeste de libia, ca asteapta unii disperati mercurialu'

Si stai linistit, ca e plin forumul de tineri promitatori biggrin.gif
*


tu mai ales sad.gif
IRONICK
Loganul meu merge pe perna magnetica de aer alimentata de un motor warp. Nu mai am nevoie de anvelope de mult timp. Se contracta timpul si spatiul in fata motorului, in timp ce in spatele lui apare o distensie spatio-temporala. Asa ajung la warp7. Engage ..
bolidu
IRONICK si la viteza aia cand aprinzi farurile ce se intampla ?!
vis-a-vis
Ramane lumina-n spate, logic...
l@u
vede in spate
Lostboy
QUOTE(IRONICK @ 23 Oct 2009, 17:41)
Loganul meu merge pe perna magnetica de aer alimentata de un motor warp. Nu mai am nevoie de anvelope de mult timp. Se contracta timpul si spatiul in fata motorului, in timp ce in spatele lui apare o distensie spatio-temporala. Asa ajung la warp7. Engage ..
*


Să vii să o remapăm. Cam slăbuț. cool.gif
radmasa.gif
bucatzel
se ard becurile...
vis-a-vis
Intre ele? nedumerire.gif
IRONICK
Nici becuri nu mai folosesc, acum am leduri. Lumina de la leduri are viteza mai mare. Daaaaa ....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.