DooMFeaR
15 Nov 2009, 23:52
In ultima vreme am vazut multe dacii care au stopurile fumurii. Presupun ca acestea au fost facute cu aceeasi folie care este folosita pentru geamuri. Am o nelamurire! Ai voie sa circuli cu stopurile fumurii sau trebuie cumva omologate ?
sorin1983
15 Nov 2009, 23:53
Sunt si spray-uri cu lac in diverse nuante. NU ai voie.
Nu ai voie nici cu spray-ul si nici cu folia.
Dintre cele 2 metode enumerate mai sus, as alege-o pe a doua pentru ca mi se pare mai simplu de dat jos folia decat de racait vopseaua.
DannyY
16 Nov 2009, 10:26
Nu e voie.
Cine vrea, totusi, sa fie incalecat de cel din spate: poate sa scoata becurile.
SSilent
17 Nov 2009, 11:44
daca semnalele (semnalizare, pozitie stop, stop frana, stop ceata) sunt vizibile (la fel ca si cele standard) nu vad de ce nu ai avea voie.... si poti sa le faci la fel de vizibile cu un stop cu o oglinda buna si niste becuri ceva mai puternice
corbex
21 Nov 2009, 14:56
Pune becuri negre. e mai ieftin.
paul_damian
21 Nov 2009, 15:07
Ca si unul care umbla destul cu capul in nori, personal nu recomand nimanui lumini "negre" pe spate. Decat asta as prefera "tuning" cu LED-uri sau orice e mai stralucitor, ca sa-mi atraga atentia.
SSilent
30 Nov 2009, 17:01
QUOTE(sorin1983 @ 15 Nov 2009, 23:53)
Sunt si spray-uri cu lac in diverse nuante. NU ai voie.
unde in bucuresti se gasesc sprayuri de genu?
alinushy
30 Nov 2009, 18:29
daca nu gasesti se gasesc pe aici pe la mine,
call me
misu78
30 Nov 2009, 19:59
QUOTE(corbex @ 21 Nov 2009, 14:56)
Pune becuri negre. e mai ieftin.
Nu sunt bune astea. Sint mai bune cele cu lumina neagra!
Subscriu ... alea cu lumina leagra sunt cele mai bune ! Daca nu gasesti spray dala poti da si cu lavabil, dar sa dai si cu amorsa inainte sa nu se curete la prima ploaie si sa iei dala de exterior. Numai bine !
free_fiber
3 Dec 2009, 01:29
De ce sa nu ne punem stopuri fumurii?
De ce sa ne intereseze daca functioneaza stopurile spate?
De ce sa punem ceva reflectorizant pe caruta?
In ro, exista "ala e vinovat ca nu a adaptat viteza la limita evitarii oricarui pericol".
Eu am masina lovita din cauza asta. Nenea din spatele carutei nu a vazut caruta si s-a urcat pe mine, pe contrasens. Carutasul e nevinovat.
Asa ca... lampa pozitie? ce-i aia? consuma curent, o dam jos
SSilent
3 Dec 2009, 03:05
s-a rezolvat treaba cu stopurile fumurii, si in ceea ce priveste intensitatea luminii, ei bine nu e absolut nici o diferenta, lumineaza la fel de bine ca atunci cand erau standard...
tataiedaciotul
3 Dec 2009, 08:24
Cum asa?Te rog explica si arata...
sorin1983
3 Dec 2009, 09:06
QUOTE(SSilent @ 30 Nov 2009, 17:01)
unde in bucuresti se gasesc sprayuri de genu?
Cora , magazine piese auto de cartier
intre raftul cu fluierele de toba si cel cu aripioare de rechin cu leduri si morisca
SSilent
3 Dec 2009, 09:13
QUOTE(tataiedaciotul @ 3 Dec 2009, 08:24)
Cum asa?Te rog explica si arata...
simplu... respectivu nu le-a inegrit de tot, ci foarte putin, doar o tenta... si avand in vedere ca are stopuri foarte bune (oglinda foarte buna) chiar nu se vede diferenta... spray-urile le-a cumparat din vitan (parca...)
si in cazul asta arata mult mai bine ca inainte (din perspectiva mea) din simplu fapt ca masina este verde... si are stop pe tot spatele (cum are espero) iar eu unu nu suport verde + rosu(cum erau stopurile standard)...
deci am avut dreptate cand am zis ca nu afecteaza intensitatea daca nu ploua in stop si oglinda nu mai exista si becurile nu au ars de la ultima era glaciara incoa non-stop
Quod erat demonstrandum.
Recomand ROUG 195, art. 10, 13, in special intelesul cuvintelor si expresiilor "omologat", "interzicere, "alta culoare" si "alta intensitate".
Daca in
negrirea cu spray din Vitan sau cu afumatoare de orice fel e omologata de vreo autoritate competenta, imi cer scuze.
Daca nu, QED.
SSilent
3 Dec 2009, 13:42
lasa ma taticule, ca ei te obliga la toate daciile care s-au fabricat dupa 1985 sa pui pompa de frana cu dublu circuit care e un kkt pansat pe langa aia cu simplu circuit... ca cica asa veneau ele din fabrica cu dublu dupa '85... o lae... ca a mea a avut din fabrica simplu si e '86.... si mai pot da exemple de "legi" si "obligatiuni" cretinoide de-ale lor.... daca ei sunt retardati si dau legi dupa cum le suiera urechile cand se trezesc de dimineata nu inseamna ca trebuie sa inchid ochii si gura si sa fac cum imi spune orice mare injiner (sau cine dracu o da legile astea) la costum care habar n-are cum stau lucrurile in practica...
asa ca Q.E.D.
p.s.
-de stopurile cu LED cu care asa veneau din fabrica VW Jetta (parca, nu mai stiu sigur) care daca mergi ziua in spatele lor cand e insorit abea le vezi cand franeaza ce sa mai zic? alea banuiesc ca sunt ok nu? ca doar vin din fabrica ce dracu....
-da de masinile care vin din fabrica cu semnalizari rosi?
-da de daciile la care daca nu ai al 3-lea stop si aprinzi stopurile de ceata abea se observa cand pui frana?
-da de retardatii care au semnalizari cu sticla alba si nu realizeaza ca trebuie sa inlocuiasca becul cu unu portocaliu? iar pe urma cand ii pocnesti tot tu iti iei amenda ca nu ai dat prioritate? ca garcea e si mai retardat sa faca o distinctie simpla...
a da... si desi sunt negre/fumurii/bla bla bla stopurile, atunci cand se aprind tot aceleasi culori isi pastraza.... deci nu inteleg care o fi problema din moment ce ele lumineaza la aceeasi intensitate si se aprind in aceleasi culori?
Cum dracu, tu vrei sa ne convingi ca desi le-ai vopsit lumineaza la fel si nu este nici o diferenta fata de unele nevopsite, tu esti convins de ce ai scris mai sus? ai dat o gramada de exemple si ce ai zis daca unii incalca legea eu de ce nu, asa-i?
SSilent
4 Dec 2009, 00:31
ma nene, mi se pare absurd sa respect o lege care in cazult care l-am prezentat eu nu are absolut nici o relevanta...
DA, chiar sustin cu tarie ca lumineaza la fel... pana la urma o sa fac niste poze sa va convingeti si gata... ca nu le-am facut negre negre... ci doar o tenta...
p.s. da aia de la Opel nu incalca legea oare? ca Oper Astra GTC vine cu stopuri fumuri din fabrica...
QUOTE(SSilent @ 4 Dec 2009, 00:31)
ma nene, mi se pare absurd sa respect o lege care in cazult care l-am prezentat eu nu are absolut nici o relevanta...
Dura lex, sed lex. Chiar daca esti impotriva unei legi, ai obligatia sa o respecti. Poti cel mult sa sustii schimbarea ei.p.s. da aia de la Opel nu incalca legea oare? ca Oper Astra GTC vine cu stopuri fumuri din fabrica...
As putea pune pariu ca sunt omologate.Una dintre problemele din tara asta e faptul ca toti "practicienii" se sterg la fund cu "teoria" si o considera absolut inutila, in special cand nu o inteleg.
Maestre, pompa cu dublu circuit nu are rol in eficienta franarii, ci in asigurarea unei alternative in cazul defectarii unui circuit.
Franele ineficiente se datoreaza
executiei defectuoase a pompelor, nu principiului de functionare.
Vezi ca un milion de "practicieni" plini de vaselina nu ar avea ce piulite sa stranga prost daca un "injiner la costum" n-ar fi proiectat filetul...
QUOTE(SSilent @ 3 Dec 2009, 13:42)
-da de masinile care vin din fabrica cu semnalizari rosi?
da' tu traiesti in America? pe aici prin Europa exista alte standarde.
Atunci cand franati brusc, va doresc buldozere cu soferi beti in spate tuturor celor cu stopuri inegrite care "se vad chiar mai bine decat cele normale".
bucatzel
4 Dec 2009, 11:41
Si oricum... Asta-i scuza? Ca americanii-s "mentally challenged" si accepta cea mai naucitoare culoare la semnalizari?
Cand am fost pe-acolo, in prima faza am crezut ca si taximetristii de la ei schimba becurile ca si ai nostri, cand isi aduc aminte.
Sa va vad pe-o strada de 6 benzi cum e Broadway-ul, plina de masini, cum va dati seama cine pune frana si cine semnalizeaza.
Cat despre folie/spray pe stopuri de orice (inclusiv dacie)... Sa nu va plangeti cand v-o baga cineva poarta-n curte. Ca stopurile alea sunt facute sa atraga atentia si celor care nu stau cu nasu-n fundul vostru. Sau alora care poarta ochelari. Si daca mai e si-un wannabe racer care franeaza din scurt ( si care tuningaret nu-i ? ), accidentu-i garantat...
Daca nu as avea piticul pastratului unei distante peste cea sigura, impingeam deja vreo 2-3 de-astia. Ca desi vad al naibii de bine, si am reflexe decente, pe zi, stopurile alea devin incredibil de chioare. Si la unu' din ei de-abia se observa ca e "tratata" sticla.
SSilent
4 Dec 2009, 11:43
QUOTE(DannyY @ 4 Dec 2009, 09:56)
Maestre, pompa cu dublu circuit nu are rol in eficienta franarii, ci in asigurarea unei alternative in cazul defectarii unui circuit.
Franele ineficiente se datoreaza
executiei defectuoase a pompelor, nu principiului de functionare.
iti multumesc din suflet pentru iluminare, nu stiam care este scopul... dar uite o intrebare pentru tine: ce preferi? o frana de tot kktu (scuzati expresia) care nu e buna de nimic dar care asigura o alternativa (adica o frana de 2 ori ma de kkt decat kktu initial), saaau, o frana care FRANEAZA dar pe care daca nu o verifici regulat risti sa ramai fara (si este o sansa infima sa te lase)... deci? care sa fie?
QUOTE(argon @ 4 Dec 2009, 11:19)
da' tu traiesti in America? pe aici prin Europa exista alte standarde.
or exista alte standarde dar am vazut masini aduse din state cu semnalizari pe stop, ia sa respecte legea si sa-si schimbe stopurile.... sunt curios daca au cu ce...
voi dati cu picioru unei probleme insimnificative, pentru ca eu nu stau sa imi pierd timp pretios ca sa omologhez niste stopuri care lumineaza perfect, dar daca unora le place sa piarda timpu aiurea doar ca sa fie "by the book" treaba lor... la faza asta sunteti ca vorba aia care o auzeam in copilarie: "daca X iti spunea sa te arunci intr-o prapastie asa faceai nu?" ....ar trebui sa stiti mult mai bine ca mine (din moment ce sunteti mai inaintati in varsta decat mine) ca traim in Romania si legile si regulamentele sunt majoritatea destul de idioate, in loc sa luptati cu mine mai bine luptati cu legislatia absurda
C a t a l i n
4 Dec 2009, 11:46
SSilent, dacă tu ai reușit să modifici coeficientul de transparență al unui material, dar intensitatea luminii ce trece prin el a rămas constantă, îți propun să candidezi la un premiu Nobel...
Nu realizezi că ceea ce spui este o utopie?
SSilent
4 Dec 2009, 11:48
QUOTE(bucatzel @ 4 Dec 2009, 11:41)
Cat despre folie/spray pe stopuri de orice (inclusiv dacie)... Sa nu va plangeti cand v-o baga cineva poarta-n curte. Ca stopurile alea sunt facute sa atraga atentia si celor care nu stau cu nasu-n fundul vostru. Sau alora care poarta ochelari. Si daca mai e si-un wannabe racer care franeaza din scurt ( si care tuningaret nu-i ? ), accidentu-i garantat...
asa si daca am folie/spray/sticla intunecata si stopul LUMINEAZA PERFECT care e problema?
pe retarzi care fac asta la stopuri dar nu se mai vede nimic in spate am si eu boala stati linistiti, ca daca intru in ei si ii fac pachet tot eu ies vinovat ca deh, am lovit din spate...... asa ca fiti mandri de legislatia romana
Adevarul e ca si mie mi se pare absurd ca stopurile sa fie cat mai vizibile cu putinta. Absurditate maxima dom'le, hai cu rascoala!
Iar daca voi puteti sa comparati stopurile negre/rosii/albe/roz cu picatele din fabrica, cu cele facute cu şpreiu sau folia din bazar in fata blocului, eu va salut cu respect...
SSilent
4 Dec 2009, 11:52
QUOTE(C a t a l i n @ 4 Dec 2009, 11:46)
SSilent, dacă tu ai reușit să modifici coeficientul de transparență al unui material, dar intensitatea luminii ce trece prin el a rămas constantă, îți propun să candidezi la un premiu Nobel...
Nu realizezi că ceea ce spui este o utopie?
coeficientul de transparenta a fost modificat foarte putin, culoarea s-a schimbat, SI STOPURILE SUNT VIZIBILE.... dar banuiesc ca va trebuie proiectoare in loc de stop ca sa stiti la sigur ca ala franeaza... a da... si al 3-lea stop isi face treaba cu brio
....incep deja sa ma dau cu capu de tastatura... ce e asa de greu de crezut CA SE VEDE CAND PUI FRANA, SE VEDE CAND SEMNALIZEZI, SE VEDE STOPU DE CEATA.... daca nu se vedeau stopurile se inlocuiau cu cele de rezerva si gata, stricam un set de stopuri dar macar ma convingeam, da tata, nu e posibil asa ceva... dar ca sa vezi
bucatzel
4 Dec 2009, 11:53
Te-as crede daca ai zice ca ai pus becuri mai puternice... dar cum puterile la becurile astea-s cat de cat standard....
Sau daca ai trata oglinda, sa reflecteze mai bine (iar, cam greu de facut)
Dar asa... Io te cred ca se vede mai bine decat 100 de stopuri chioare de dacie (ca incep sa se inmulteasca
) dar nu-mi spune ca se vad la fel de bine ca un stop nou de dacie. Ca te sustin si io la Nobel.
SSilent
4 Dec 2009, 12:00
QUOTE(ageana @ 4 Dec 2009, 11:51)
Adevarul e ca si mie mi se pare absurd ca stopurile sa fie cat mai vizibile cu putinta. Absurditate maxima dom'le, hai cu rascoala!
tu intelegi in punga, am zis ca e absurditate partea cu omologarea, nu partea cu vizibilitatea, ca in Ro trebuie sa omologhezi orice rahat...
QUOTE(bucatzel @ 4 Dec 2009, 11:53)
dar nu-mi spune ca se vad la fel de bine ca un stop nou de dacie. Ca te sustin si io la Nobel.
avand in vedere ca nu e dacie se vede de 20 de ori mai bine decat un stop nou de dacie, DA, CHIAR SI ATUNCI CAND AI STOP DE CEATA APRINS (ca daca l-ai aprins p-ala la dacie papa stop pe frana, il mai observa sulea)
anyway, ideea e ca daca mergi in spate trebuie sa fi daltonist, sau sa te uiti dupa sacosile pe care le ai pe bancheta din spate (adica nicaieri in zona parbrizului) ca sa nu observi ca se franeaza/semnalizeaza
si cu asta am terminat "contributia" pe topicu asta, ca imi tocesc tastatura degeaba
C a t a l i n
4 Dec 2009, 12:04
QUOTE(SSilent @ 4 Dec 2009, 12:00)
ca in Ro trebuie sa omologhezi orice rahat...
Ești naiv. AȘA E ÎN TOATĂ LUMEA. Diferența e că la noi încă se discută în loc să se execute.
Du-te cu stopuri fumurii neomologate și plimbă-te prin Londra, c-o să îți vinzi și chiloții să plătești amenda, și înapoi la Năvodari te întorci cu drezina.
V-a tâmpit pimp my ride & co... Toate prostiile de acolo se omologhează înainte de a ieși pe drumuri publice, chiar dacă nu vă arată vouă...
QUOTE(SSilent @ 4 Dec 2009, 11:43)
iti multumesc din suflet pentru iluminare, nu stiam care este scopul...
Sa-ti fie de bine dar uite o intrebare pentru tine: ce preferi? o frana de tot kktu (scuzati expresia) care nu e buna de nimic dar care asigura o alternativa (adica o frana de 2 ori ma de kkt decat kktu initial), saaau, o frana care FRANEAZA dar pe care daca nu o verifici regulat risti sa ramai fara (si este o sansa infima sa te lase)... deci? care sa fie?
Prefer o frana eficienta in orice moment si care sa aiba un sistem de siguranta redundant. Adica trebuie sa indeplineasca ambele conditii. Daca sistemul de franare e prost si nu poti sa-l pui la punct...schimba masina. Sau mergi cu bicicleta, pe jos, cu rolele, etc.or exista alte standarde dar am vazut masini aduse din state cu semnalizari pe stop, ia sa respecte legea si sa-si schimbe stopurile
Ce lege nu respecta? Ca in OUG nu zice de lumini de semnalizare galbene decat pentru moped... E adevarat ca mi-ar placea sa fie numai galbene si la autovehicule, dar asta e altceva.voi dati cu picioru unei probleme insimnificative,
Asta ar fi de bula... pentru ca eu nu stau sa imi pierd timp pretios ca sa omologhez niste stopuri care lumineaza perfect,
Asa e. Mai bine foloseti timpul ala completand obiectiuni in procesul verbal. Sau la Politie certandu-te cu ala care te-a lovit din spate pentru ca nu ti-a vazut stopurile. dar daca unora le place sa piarda timpu aiurea doar ca sa fie "by the book" treaba lor... la faza asta sunteti ca vorba aia care o auzeam in copilarie: "daca X iti spunea sa te arunci intr-o prapastie asa faceai nu?"
Vorba aia pe care o auzeai avea alt inteles si era, de obicei, spusa de parinti atunci cand odrasla o lua pe aratura la indicatia vreunui "anarhist" care n-avea timp sa respecte regulile. ....ar trebui sa stiti mult mai bine ca mine (din moment ce sunteti mai inaintati in varsta decat mine) ca traim in Romania si legile si regulamentele sunt majoritatea destul de idioate, in loc sa luptati cu mine mai bine luptati cu legislatia absurda
Normal ca sunt idioate, de vreme ce se cer respectate. Chiar asa! Cum de nu m-am gandit la asta?
Nu stiu nici eu de ce scriu, ca oricum o sa o tii pe-a ta (probabil pt ca gandesc in punga).
Mie unuia mi se pare normal sa se omologheze "orice rahat", cum spui tu stopurilor pe care eu le consider vitale (dar eu inteleg in punga, nu ma lua in seama te rog).
Ca omologarile se fac cu costuri mari, asta e alta problema, ce nu are nici o legatura cu folia ta pusa pe stopuri.
QUOTE(SSilent @ 4 Dec 2009, 00:31)
DA, chiar sustin cu tarie ca lumineaza la fel...
Credeam ca pina la urma ai sa recunosti ca sustii o prostie, dar...
Mai usor cu "bai nene" ca nu ciocnira-m valizele in gara impreuna.
turturel
4 Dec 2009, 23:12
stiti ce nu inteleg eu?
de ce multa lume prefera sa aplice lac, vopsea, folie si alte tratamente care scad vizibilitatea..si nu prefera sa curete odata la cateva luni plasticele respective..aici ma refer la dispersoarele spate.
am vazut si vad din ce in ce mai des diverse masini cu stopuri vopsite..iar daca nu sunt vopsite..sunt date cu lac "transparent in care s-au picurat 2-3-5 grame de negru" sau cu folie de geamuri pe ele.
e chiar asa de greu de inteles pt unii ca aceste modificari iti pun in pericol VIATA TA si A CELORLALTI PARTICIPANTI LA TRAFIC?
scuze ca am scris cu litere mari..dar unii nu dau mare importanta zilei de maine si gandesc doar pt moment..se gandesc ce cool e sa ai stopuri tiganite..ca altfel nu le pot spune.
nu doresc nimanui sa fie lovit din spate de vreun tir..sau alta masina mare..sau mica..a carui sofer nu observa la timp ca tu pui frana...tu..cel cu stopurile modificate in bine.
nu mai spun de faptul ca atunci cand e soare afara..chiar ca nu mai vezi nimic.
nu fac morala dar sincer...tara asta se duce de rapa.
de ce sa respectam legea cand o putem incalca?
de ce sa ne respectam unii pe altii in trafic si sa avem masini mai ingrijite..cand le putem tiuna cum vor muschii nostrii?
de ce? de ce?..
intreaba boul din mine care se gandeste la cei din jur
amandoua originale!!
se vad perfect amandoua, pe cel "fumuriu" il am eu pe masina
Originale, de producator, n-am nimic impotriva sa fie fumurii. Pentru ca producatorul ala probabil a testat respectivul dispersor/stop in conformitate cu cerintele de omologare. Stopul fumuriu in sine poate o fi identic la forma cu unul standard, dar nu m-as mira sa aiba ceva schimbat la dispersor si la oglinzile de reflexie- grosime, grad transparenta, aranjarea punctelor de dispersie. Si in pozele alea 2 parca-parca cel fumuriu are sticla mai "clara" sau e doar o iluzie optica?
Problema nu este cu piesele care vin originale, din fabrica, fumurii. ci cu tunaretii care dau cu lopata de vopsea peste stopurile normale.
turturel
5 Dec 2009, 20:46
.
cel fumuriu are sticla mai clara se observa foarte usor. ca sa dam exemple concrete va invit sa analizati sopuri standard de golf 3 si stopuri fumurii de golf 3. ambele de origine. cele fumurii au fost pe modelele mai sportive. cele standard au culorile mate..cele fumurii se observa ca nu sunt asa de mate si au un grad de transparenta ridicat. eu am observat acest lucru.
M-ai spuneti-mi si mie o data: de ce as vrea sa imi fac stopurile fumurii !?
Sa fii mai interesant, sa arate misto, cool cum zic unii sau sa fi injurat sau lovit din spate de altii...
stopurile astea "fumurii" cum lumineaza?!?
turturel
5 Dec 2009, 22:49
pune o dsn stock pe langa ea cu avariile puse si pedala de frana apasat si te vei convinge de diferenta.
tinind cont ca poza e dintr-o parte! se pare ca e ok...
B_i_t_z_a
6 Dec 2009, 01:11
Daca o sa reusesc va aduc eu maine filmare,intre solenza cu stopuri stock si supernova cu stopuri lacuite.Bafta
eXtenSion
6 Dec 2009, 23:43
E maine.
acum e maine!
B-64-MVP
7 Dec 2009, 01:07
eu cam asa am stopurile facute, si nu s-a luat nimeni de mine inca.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.