Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Achizitie Logan 1.5DCI din 2007
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
sacagiu
SALUTARE. Sunt nou si am o rugaminte la voi. Vreau sa`mi cumpar un Logan DCI din 2007.Multi mi`au zis ca fac cea mai mare greseala pt. k pica injectoare,pompa,una-alta...fata de benzinar care cica e mai rezistent. Voi ce parare aveti, cei care au sau au avut DCI(70cp).
Sa cumpar diesel sau benzina? unsure.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif
Marso
mai sunt 100 de topicuri deschise pe tema aceasta. poti folosi functia de cautare a forumului si le vei gasi. succes!
tataiedaciotul
Daca mergi in afara (interurban+international) mult ia diesel ,daca nu ia benzinar.
tribunul
Cred ca mai economic este GPL-ul.
sacagiu
Stiu ca mai sunt astfel de topicuri le-am citit aproape in totalitate. Pe mine ma intereseaza strict legat de piese, nu de consum. Dieselul am inteles ca este foarte pretentios la ce motorina ii bagi...ca in timp sunt probleme la injectoare, la pompa,turbina...o sa-l folosesc ca masina de oras mai mult.-plimbari de weekend in afara orasului,un gratar,un munte,una alta....nu ma intereseaza ca si consum...problema e ca tata e pornit sa ia diesel,asa e cand omul nu are toate pasarelele acasa....am incercat sa-i explic din auzite problemele,degeaba "nu domle ca asta consuma mai putin,stiu eu ce-nseamna" nu prea cred ca stie. wink.gif ..mai ales ca el ar merge 3 zile pe luna cu el....fiind sofer de tir si neavand timp sa se bucure....spre fericirea mea. smile.gif smile.gif
slider2
la cat de putin merge poate sa-si ia masina pe benzina si cu 300cp, consumul va fi insignifiant.
sacagiu
da...el nu prea o sa o foloseasca...dar eu da...zilnic. iar cand vad problemele astea care se insira pe forum legat de DCI....toate oalele o sa se sparga in capul meu....
IRONICK
QUOTE(sacagiu @ 24 Nov 2009, 11:54)
problema e ca tata e pornit sa ia diesel,asa e cand omul nu are toate pasarelele acasa....am incercat sa-i explic din auzite problemele,degeaba "nu domle ca asta consuma mai putin,stiu eu ce-nseamna" nu prea cred ca stie. wink.gif ..mai ales ca el ar merge 3 zile pe luna cu el....fiind sofer de tir si neavand timp sa se bucure....spre fericirea mea. smile.gif  smile.gif
Cei in varsta au ramas "intepeniti" pe diesel. Din pacate vremurile se schimba, dar nu si mentalitatea. Dieselul de la reno este bun, dar asta cand nu se strica. Un pic de noroc, mers subturat si motorina proasta ...
gabylzr
Omul are probabil un motiv intemeiat de vrea dci , se gandeste ca poate baga motorina de la tir. biggrin.gif
IRONICK
sanatate curata motorina aia ...
slider2
QUOTE(sacagiu @ 24 Nov 2009, 12:33)
da...el nu prea o sa o foloseasca...dar eu da...zilnic. iar cand vad problemele astea care se insira pe forum legat de DCI....toate oalele o sa se sparga in capul meu....
*



atunci problema se cam schimba, dar si asa depinde cat mergi cu ea si pe unde (urban sau extraurban), chiar daca mergi zilnic. daca faci drumuri scurte cu opriri dese, motorul n-are timp sa se incalzeasca macar. aici e mai bun un otto (ca se incalzeste motorul mai repede), desi un astfel de regim nu este recomand nici unuia dintre cele 2 tipuri de motoare.

teoretic daca mergi sub 20.000km/an, se spune ca nu prea renteaza diesel, desi parerile sunt foarte impartite. intr-adevar consumul la diesel este mai mic, dar nici chiar infim, dar masina e mai scumpa ca pret de achizitie, ca intretinere. trebuie sa faci un calcul foarte amanuntit ca sa iti dai seama ce ti se potriveste mai bine.

legat de problemele dieselor de la dacia, cele mai multe le-au avut variantele euro3, desi eu cunosc pe cineva cu un 1.5 dci 65cp, care n-a bagat motorina chiar calitativa, are un stil de mers subturat masiv, si dupa 75.000km si 4 ani n-a picat nimic la motor.
pe de alta parte vad pe aici posturi in care posesori de variante euro4 se plang de problemele intampinate, deci nu stiu exact ce sa zic.

pentru mine unul alegerea intre benzina si diesel nu exista, pentru ca eu sunt fan benzinar. am condus diesel, si nu imi place (ramane repede fara ture), de asemenea e mai zgomotos, cu ceva mai multe vibratii, intretinere mai scumpa, griji mai mari in legatura cu eventualele probleme, si pe langa toate astea eu fac putini km pe an, chiar daca fac mai multi urbani decat in afara.
Sp!ke
Vesnica pomenire... diesel vs benzol. Esti vitezoman? Ia un 16v si te-ai scos (la viteza, ca la buzunar o sa plangi!), esti ponderat? Ia un benzinar 1.6, esti econom, dar faci relativ multi km/an (peste 20000km), ia un diesel, de preferat ar fi un dci 85. Eu cu tractorul din semnatura am 61000km, in doi ani, fara nici-o problema. E adevarat ca n-am bagat motorina decat de la Petrom si consumabile la timp, dar mi se par exagerate unele pareri privind injectoarele, tubina, pompa, etc... Exploatare corecta si consumabile la timp si totul va fi ok.
slider2
spike vrei sa-ti demonstrez iar ca nu ai dreptate cu plansul legat de consumul unui 1.6 16v?? sunt de acord ca faci o economie, dar totusi sa fim realisti...
Sp!ke
NU! Nu vreau! Cunosc toate replicile din diesel vs benzina! smile.gif
sacagiu
Da. Mi`am mai revenit dupa ce am citit ce a`ti scris pe forum. Pareri sunt multe dupa stilul de condus al fiecaruia si dupa cum isi ingrijeste masina. SPIKE: Exploatare corecta si consumabile la timp si totul va fi ok. : asta cam asa e. O sa vad ce gasesc...caut ceva cu km bunicei avnd in vedere k e produsa dupa jumatatea anului 2007 (asta caut) undeva pana in 40.000 sper sa gasesc. Va multumesc pt parerile voastre si daca mai aveti pareri spuneti`le....pana la sfarsitul saptamani putem discuta despre.....dupa ce o cumpar....mai vedem. Oricum raman la Diesel. nu`i mai schimb tatalui meu ideea ar fi multa bataie de cap, pana la urma daca toate bubele ar fi la DCI n`ar mai avea DACIA vanzari...decat la benzinar si gpl smile.gif smile.gif
@gabylzr: Omul are probabil un motiv intemeiat de vrea dci , se gandeste ca poate baga motorina de la tir: asta ar fi moarte curata presupun pt motor....cum spun nemtii Motor schaden! : radmasa.gif
adiya
offtopic: Ce are motorina de la TIR? Trebuie motorina speciala de Logan?
slider2
pana si motorina pe care o foloseste bunicul meu din provincie la tractor, este euro5. singura diferenta daca alimentezi de la pompa pentru tiruri, este ca trebuie sa fi mai atent ca "baga" mult mai repede comparativ cu cea de la turisme.
teoretic n-ar trebui sa se intample nimic, dar asta daca bagi de la pompa, dar asa daca iei din aia de la "baieti", nu stiu exact ce se poate intampla, ca habar n-ai pe unde a fost depozitata si ce noua compozitie are...
sacagiu
din cate stiu alimenteaza tirul cu mmotorina de la petrom.
IRONICK
QUOTE(slider2 @ 24 Nov 2009, 21:25)
daca iei din aia de la "baieti", nu stiu exact ce se poate intampla, ca habar n-ai pe unde a fost depozitata si ce noua compozitie are...
Lasata la decantat sa vezi surprize ...
Sp!ke
Pune un ciorap de dama pe teava pistolului pompei si o sa ai aceleasi surprize. Norocul e ca exista filtre de motorina, numai sa fie schimbate la timp!
IRONICK
Am un coleg care a bagat motorina de la "baieti" O tinea la decantat cate o saptamana. Era jale ce se strangea pe fundul recipientului. Masina inca merge fara probleme, revizii la timp si mers turat.
adiya
QUOTE(IRONICK @ 24 Nov 2009, 22:55)
Lasata la decantat sa vezi surprize ...
*


Aici vorbim de proprietar. Nu cred ca-si baga singur apa in mototrina.

QUOTE(Sp!ke @ 24 Nov 2009, 23:08)
Pune un ciorap de dama pe teava pistolului pompei si o sa ai aceleasi surprize. Norocul e ca exista filtre de motorina, numai sa fie schimbate la timp!
*


Fa rost de o panza de parasuta si e mai eficienta decat mama filtrului.
sacagiu
Peste 2 zile o sa dau o fuga prin targ sa caut golan. unde ma sfatuiti...vitan? sau brasov? cand au loc dak stiti,,,,duminica?
Marso
eu n'as cumpara niciodata masina din vitan...am fost intr'o dimineata (orientativ,doar sa ma uit de preturi) si am vazut cum lustruiau aia masinile, unii le dadeau cu spray sa porneasca laugh.gif .

eu as incerca targurile din vestul tarii (sa nu credeti ca in vest nu gasiti samsari,dar macar preturile sunt mai mici decat in vitan)

Succes in cautarea masinii,sper sa nimeresti tombola cu masini bune! smile.gif
EUGEN2008
schimba si tu filtrul de motorina la timp , foloseste o palnie cu sita de calitate si nu prea ai de ce sa-ti faci probleme, cred ca mai atent trebuie sa fii la starea sistemului de injectie in momentul in care cumperi masina decat sa-ti faci griji de problemele ce vor aparea . Ca daca nimeresti dci-ul deja "infectat" atunci sigur va ceda destul de curand indiferent de motorina cu care il alimentezi
sacagiu
targ fara samsari nu exista smile.gif)....vitanu pica din start.....am auzit ca la brasov ar fi ceva mai bine....??? voi ce ziceti ? pe unde ar mai fi targuri bune?
sergiu-iulian
Clujul are o mare piata de masini
Sp!ke
@sacagiu. In prima faza, parerea mea, e sa te orientezi pe recomandari (rude, prieteni), iar in al doilea caz, daca nu reusesti sa gasesti ceva, eu zic sa te duci in vest (Ardeal) sa cauti ceva, desi eu n-as prea avea incredere. Mai bine ia un ziar de anunturi si suna-i pe toti particularii care isi vand masinile, urmareste cartea de identitate (sa vezi daca ultimul proprietar coincide cu cel care ti-o vinde), carnetul de service (de preferat ar fi sa nu cumperi o masina fara carnet de service) si nu in ultimul rand, ia cu tine un mecanic, sa isi dea o parere.
sergiu-iulian
Si inca ceva,daca se poate cel de la o cumperi sa fie primul si unicul propietar (parerea mea).
Sp!ke
Good point! numai ca masini de genul asta sunt considerate piese de muzeu... adica sunt foarte rare si scumpe... O alta idee ar fi sa nu cumpere o masina ce a fost predata inapoi la RCI sau la alta firma de leasing! Alea-s cele mai mari tzepe!
sergiu-iulian
Si sa aiba cati mai putini km,dupa cum a spus si el (@sacagiu).Si un lucru de care ai putea sa tii cont ar fi cauciurile originale(daca cel care a cumparato inaintea ta sa nu-i fi schimbat caucicurile cu unele mai bune),dar si volanul sa nu fie uzat foarte tare.(cu exceptia daca a avut husa).Si bineintales sa nu fi fost lovita.
slider2
pune deoparte 500euro (daca masina are in jur de 60.000km), pe care ii cheltui asa:
- 100 euro un tester autorizat inainte sa cumperi masina. acest test iti va spune toate eventualele probleme pe care masina le poate avea
- schimbi toate filtrele, uleiul, eventual si distributia, daca este cazul si daca fostul proprietar nu poate dovedi cu acte ca aceasta a fost schimbata
- duci masina la o spalatorie si ii tragi o "baie" profesionala, atat interior cat si exterior

si eu iti recomand masinile de la proprietari, mai ales avand in vedere ca iei diesel, si acesta e mai "sensibil"... de asemenea eu as merge pe variantele de echipare:
- ambition = geamuri electrice fata-spate, oglinzi electrice incalzite, computer bord, a/c, scaun sofer reglabil pe inaltime, servodirectie, abs, jante aliaj.
- kiss fm = ambition fara jante aliaj si geamuri electrice spate, dar cu tablou bord de prestige, schimbator si volan in piele
- prestige = ambition + spoilere vopsite integral in culoarea caroseriei, jante aliaj si oglinzi specifice (oglinzi ca de ph2, care sunt mai bune la capitolul vizibilitate), tablou bord cu ceasuri albe, volan si schimbator in piele.
iar legat de motorizare, daca tot iei diesel, mergi pe varianta cu i rosu (85cp, respectiv 63kw in talon).
sergiu-iulian
@Slider2 variantele de echipare de care ai zis tu sunt aproape variante de top,daca nu chiar de top(prestige).Daca tot sti variantele de echipare,spune-i domnului @Sacagiu toate variantele tongue.gif (si cele mai putin ''scumpe''),sa-si faca si el o parere,sa stie si el cat de cat.Si sunt de acord cu tine,daca se poate sa o duca la un tester,dar sa verifice si partea mecanica cat de cat(de exemplu:amortizoare curse,arucri rupte,pivoti etc) ca sa mai reduca si el ceva din pretul care il cere vanzatorul masinii. biggrin.gif
slider2
p.s. fereste-te de o chestie, respectiv de masinile tunate. nu toti cei care fac tuning dauneaza masinii, dar daca vezi suspensii coborate, distantieri la roti, jante sau anvelope decat cele de alte dimensiuni recomandate (185/65/R15), remapari, resoftari, etc; fugi ca draq de tamaie. la fel daca masina are anvelopele foarte uzate pentru km parcursi, e posibil ca, pe langa faptul ca le-a schimbat pe cele originale cu unele mai obosite, proprietarul masinii sa aiba un stil de condus foarte agresiv, care nu face foarte bine masinii.
si vezi ca am mai vazut eu o categorie de asa zis tuning. eu am vazut cateva logan-uri cu elemente de caroserie de ph2, gen partea frontala sau stopuri, bara spate; ce sa mai adevarate struto-camile. a ajuns si la logan cum era la vechea berlina, la care se facea trecerea de la faruri simple, la 2 faruri; la modele de prin 70-80 se puneau parti frontale de cn3/cn4 wink.gif .
nu zic ca nu exista posibilitatea ca proprietarul sa fi vrut el s-o faca asa, ca sunt si proprietari care aduc anumite modificari masinii doar din placere. eu am un tovaras cu un logan care a vopsit-o complet desi masina n-a fost implicata in nici un accident, nici macar minor. el a vopsit-o, datorita unor zgarieturi facute de angajatii romprest in momentul in care au curatat pomii din fata locului de parcare, desi masina nu necesita o vopsire completa. partea proasta e ca, desi s-a bucurat la inceput de acest lucru, s-a folosit o nuanta de albastru mineral un pic diferita, lucru care se vede foarte bine in momentul in care deschizi capota la motor. pentru un eventual cumparator al masinii, acest lucru poate fi suspicios, pentru ca nu prea se poate dovedi ca masina n-a fost lovita.
totusi se poate ca o astfel de masina, sa fi fost lovita si in momentul repararii sa se fi luat decizia de a monta panouri de ph2, pentru ca arata mai bine.

nivele de echipare:
- logan (ala chel, fara nimic pe el)
- ambiance
- preferance
acestea 3 nu exista pentru mine. sunt de acord ca "domne nu pot sa ma lafai, ca am un anumit buget", dar eu nu concep ca in anul 2009, aproape 2010 sa cumperi o masina (fie ea si sh) fara a/c, servodirectie, macar geamul si oglinda de la sofer electrice tongue.gif , ca sa nu mai zic de abs.
- laureate = geamuri electrice fata, oglinzi electrice, servodirectie, computer bord, a/c, scaun sofer reglabil pe inaltime, dar fara abs
- ambition
- kiss fm
- prestige.
pe langa acestea au mai existat niste variante de echipare de serie mica, dar sunt foarte rare:
- laureate plus = laureate + abs
- abs plus = preferance + abs
- easy = laureate + niste chestii minore, nu stiu exact ce, dar ceva de genul mp3player, oricum in nici un caz abs.

eu as merge pe variantele mentionate in postul anterior (kiss fm, ambition, prestige). uite aici niste exemple, care intr-adevar sunt de pe autovit, dar nu orice masina de pe acest site este si din targ, iar oricum acesta este cel mai bun si mai simplu site de auto sh din romania; deci mi-a fost cel mai la indemana sa caut aici.
- kiss fm 2008, 33000km, 70cp, 4600euro
- kiss fm, 2008, 38000km, 85cp, 5890euro
- ambition, 2007, 37000km, 70cp, 5500euro
- ambition, 2008, 30000km, 70cp, 5700euro
sergiu-iulian
Poi Preference eu stiu ca are servodirectie,2 airbaguri si geamuri electrice fata.Ma insel cumva?

27 Nov 2009, 21:31:
P.S.si ce ai pus tu acolo prima masina parca este dintr-un parc,nu??si scrie jos AUTO OFFICE CLAUDIU.se merita sa fie cumparate masini din parc?cei de acolo nu fac ''afaceri''?
slider2
nu stiu exact ce sa-ti spun pentru ca asa cum am spus mai sus, pentru mine nu exista aceste nivele de echipare. eu m-am referit sa aiba a/c si servo si geamuri electrice, nu daca nu una, sa o aibe pe cealalta.

pe scurt pentru mine o masina trebuie sa aibe minim toate dotarile din aceasta lista:
- servodirectie
- geamuri electrice fata
- oglinzi electrice
- a/c
- abs
- computer bord

<span class='edit'>27 Nov 2009, 20:36:</span>
QUOTE(sergiu-iulian @ 27 Nov 2009, 20:27)
Poi Preference eu stiu ca are servodirectie,2 airbaguri si geamuri electrice fata.Ma insel cumva?

<span class='edit'>27 Nov 2009, 21:31:</span>
P.S.si ce ai pus tu acolo prima masina parca este dintr-un parc,nu??si scrie jos AUTO OFFICE CLAUDIU.se merita sa fie cumparate masini din parc?cei de acolo nu fac ''afaceri''?
*



e doar un exemplu... nu prea as recomanda masina de firma, pentru ca am un tovaras agent vanzari si stiu cum conduce masina. nu o omoara, dar nu e ca si cum l-ar durea de ea.
sergiu-iulian
am inteles tongue.gif Acum imi permit sa pun si eu niste poze cu loganuri DCI:
- Logan DCI ( TM )
- LOGAN DCI (BH)
- LOGAN DCI ( B )
slider2
dupa mine prima, cea de la timisoara ar merita. e 2008, are toate dotarile, e si de 85cp, si pentru o masina care a costa cam 10.000euro noua acum 2 ani de zile, nu mi se pare un pret mare, cel cerut de vanzator, si mai este si negociabil.
bine recunosc ca eu daca mi-as lua logan, as lua doar 1.6 16v (poate 1.5 85cp, daca as face multi km/an), si i-as micsora garda la sol. si nu e o varianta exclusa ca eu pe viitor sa fiu posesor al unui logan, avand in vedera ca in vara dupa ce termin facultatea, daca ma angajez s-ar putea sa primesc masina personala. si in functie de bugetul aferent la acea vreme e posibil ca si modelul autohton sa intre in discutie...
sergiu-iulian
Da,se merita.Depinde de vanzator,poate il ''scoti'' la 5000,depinde cum sti sa vorbesti cu el,si depinde cat este dispus sa ''lase''la pret.(daca nu lasa nici foarte mult la pret,poate asta inseamna ca masina aia chiar isi merita banii si a fost intretinuta ''ca la carte''),zic eu.
slider2
se poate dar tinand cont ca e criza, negocierea e baza, chiar daca suma negociata poate parea cam mare. am vazut multe cazuri de vanzatori care au pus un pret pe masina, si au vandut-o cu 1000-1500euro mai putin decat pretul cerut.
sergiu-iulian
Corect smile.gif dar asemenea cazuri mai rar gasesti(adica sa lasi 1000-1500),in functie de cum are omul(vanzatorul) nevoie de bani.
slider2
nu ma refeream sa negocieze suma aceasta dintr-un foc, ci sa lase treptat din pret, gen cum se intampla pe la bursa de pe forum, deci daca nu e graba poti urmari un anunt, desi e cu dus si intors, ca poate intre timp masina e cumparata de altcineva.

acum mi-a mai trecut ceva prin minte. daca sacagiu nu se grabeste eu i-as recomanda sa mai astepte un pic, respectiv pana pe la primavara. de ce?? pentru ca megane sedan tocmai a primit inlocuitor, respectiv fluence (apropos am vazut unul azi pe viu, si nu mi-a lasat alta impresie fata de cea din poze, si anume ca arata ca naiba). momentan inca se mai vinde megane sedan pentru ca au fost stocuri, dar asta nu va mai tine mult, datorita faptului ca se aplica reduceri acestui model, ducandu-l in zona de pret a symbolului si de aici rezulta canibalizare intre 2 modele ale aceluiasi producator, ceea ce nu e bine pentru renault, ca devine nerentabil symbolul (care si asta arata ca naiba tongue.gif ). deci "long story short", pretul la sh pentru megane 2 sedan va scadea, ajungand in zona in care este acum loganul sh, ceea ce va duce la o scadere a pretului si modelului autohton, pentru ca totusi cele 2 modele nu prea se pot compara.
asta pe langa faptul ca va continua criza si preturilor vor continua sa scada.
exista posibilitatea ca in primavara la 6000euro negociabil sa gasesti logan ph2 dci (tinand cont ca eu am gasit logan laureate ph2 1.6 16v cu 6800euro negociabil), sau daca vrei un megane 2006-2007, cu putin km.
bobo77
Pentru initiatorul topicului sa citeasca postul pus de Klaus
http://www.daciaclub.ro/De-verificat-cand-...sina-t7238.html
sacagiu
Eh..am fost prin targ...am ramas total dezamagit de al nostru logan,fie el dci sau benzinar....renunt la ideea de a cumpara lucru facut de romani...panarame de masini la bani multi. o sa caut un ford sau un opel. bafta!
klaus
Atunci aici se inchide.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.