Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ecu Solenta
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
killpacient
Salutare,
imi cer scuze daca postez gresit..dar am nevoie de ceva ajutor .
Am cautat peste tot o schema electrica pentru computeru de injectie de solenta si nu am avut succes.
Ce ma intereseaza pe mine e explicatia fiecarui fir aka legenda ecu-ului pentru a inlocui ecu-ul original cu un megasquirt. Rog "glumetii" sa se abtina de la posturi inutile.
Multumesc.
Bullix
Daca vrei schema electrica a ECU-ului de pe Solenza, te pot ajuta doar atat: numele lui este fie Siemens Sirius 32, fie Siemens EMS 3132, care sunt unul si acelasi. Mai departe ai doua variante: fie cauti cateva luni pe internet, zi si noapte, pana nu mai poti si tot n-ai sa gasesti, fie te duci cu un plocon gros exact la cine trebuie (in cadrul uzinei Dacia/Renault Pitesti) ca sa obtii o schema. In ceea ce priveste semnificatia pinilor, ia d'acia.
Succes!

LE: Atentie, ca fisa e data pentru Logan. Tot ce exista insa pe Solenza ramane valabil.
alinushy
QUOTE(Bullix @ 30 Nov 2009, 02:27)
..... fie te duci cu un plocon gros exact la cine trebuie (in cadrul uzinei Dacia/Renault Pitesti) ca sa obtii o schema.....
*


daaa.... te duci la biroul de primiri spaga plocoane si atentii, nu trebuie sa vii aici, au filiale in toata tara..... wacko.gif
marius80_eugen
QUOTE(killpacient @ 29 Nov 2009, 22:12)
Ce ma intereseaza pe mine e explicatia fiecarui fir aka legenda ecu-ului pentru a inlocui ecu-ul original cu un megasquirt. Rog "glumetii" sa se abtina de la posturi inutile.
*



Si cam la ce te gandesti sa faci ?
iuliano_smile
Poate un fel de chip tunning. Plus ca are posibilitatea de a-si regla singur ecu. Partea nasoala este ca trebuie sa aibe harta la baza, ca altfel e tare naspa.

Am atasat pozele cu UCE si semnificatiile pinilor. Stergeti decat extensia.jpg
killpacient
@marius80_eugen : megasquirt aka standalone smile.gif am nevoie de schema ca sa pot face o adaptare plug and play la ecu pentru ca nu vreau sa refac instalatia... si ca planuri... o turbosuflanta smile.gif dar momentan e criza.. abia am reusit sa fac rost de turbina si intercooler.
Imi mai trebuie injectoare si traseele.

@iuliano_smile : multumesc mult
Solenzul
Oooo wub.gif Un proiect ambitios. Sper sa iti reusasca. Iti doresc mult succes!!! cheers.gif
iuliano_smile
Tu chiar vrei sa utilizezi microcontrolerul propus de ei?
akz0r
multa bafta . nu pot intra in disctie am cunostinte minime ....
killpacient
@iuliano_smile: de ce nu?smile.gif merge brici
user posted image
user posted image
asta nui a meu....ci a unui amic care le face.. e testat
alinushy
da ce face asta mai exact????
djasu82
zici ca e aprindere de motocileta pana si chipul se folosesc la aprinderile eletronice ecu de la yamaha biggrin.gif am lucrat pe asa ceva .
iuliano_smile
QUOTE(killpacient @ 4 Dec 2009, 15:39)
@iuliano_smile: de ce nu?smile.gif merge brici
user posted image
user posted image
asta nui a meu....ci a unui amic care le face.. e testat
*


Ok. Dar stau sa ma gandesc de unde ati putut sa le luati :nedumerit:
Ati cumparat kitul de pe site? Cum se comporta?
alexys
Interesanta ideea, daca esti pus pe modificari radicale gen turbo, ECU etc... Nu inteleg la ce ti-ar folosi schema la ECU original, aia e buna doar sa-l repari, ca daca era usor si rentabil de reprodus, gaseam de vanzare de la chinezi. Nu ai spus clar care e scopul tau, asa ca imi dau si eu cu parerea ca tot romanul, poate ma apropii de subiect:

1-Daca vrei ceva mesterit de tine doar ca sa eviti codul de la antifurt, orienteaza-te catre un carburator, plus aprindere electronica, de la un Logan din India poti adapta ceva rapid si "genuine Renault".

2-Daca ai ECU defect cauta pe cineva care a mai umblat prin el.

3-Daca vrei modificari in "harta" in cele mai bune conditii de "siguranta" (adica sa nu-ti fie teama sa pleci la drumuri mai lungi de 5 km ca poate cade lipitura x sau se arde senzorul y sau se reseteaza softul, etc...) cauta un ECU destinat probelor pe standul de motoare, plus soft si interfata, stiu sigur ca s-a putut cu titlu de imprumut incarcat cu harta "la cerere" dar probabil te cam costa cat schimbatul masinii.

4-Daca vrei sa scoti tot ce se poate din motor cu garantia ca partea electronica nu cedeaza si poti sa faci tu ce vrei cu ea cu un program "usor de folosit", cu interfata profesionala, parametri afisati in timp real, etc. , cauta-i pe cei de la MBE, sunt sariti de pe fix suficient, da cu ochiul pe la mbesystems.com sectiunea pentru auto, da jos programul, vezi daca-ti place, intelegi ce poate face si daca dupa ce vezi exemplele lor de modificari, crezi ca poti si tu si ai ce modifica, spor la treaba....

Mai as avea ceva de adaugat, dar are rost numai dupa ce descrii exact ce vrei sa faci, ce piese sa schimbi, pe ce strazi ai de gand sa te te plimbi... . Ca "incurajare" pot spune ca toti amatorii de tiuning la motor pe care ii stiu, mai devreme sau mai tarziu s-au saturat de plimbarile pe jos neplanificate.
killpacient
@iuliano_smile : cauta megasquirt pe google.... e home made de un amic d`al meu... ce se vede in poze e a lui( le si comercializeaza pentru doritori).. eu inca nu am strans banii suficienti pentru a cumpara piesele sa imi faca si mie o jucarie... de testat pe solenta nu a fost testat..dar a fost testat pe multe alte masini... e un Stand Alone.
@alexys : ca sa iti raspund mai exact...daca citeai exact ce am scris mai sus vedeai pentru ce imi trebe "schema" mie de fapt imi trebuia legenda pinilor ce intra in ecu ca sa pot sa il adaptez... masina mea merge brici.. nu vreau sa ocolesc nici un cod de siguranta sau chestii de genul... electronica de solenta nu stie boost sau multe alte chestii.. intra pe siteul lor si vei vedea ce stie sa faca o jucarie de asta.

Si ca sa detaliez exact ce planuri am cu masina ca vad ca deja topicul a inflorit foarte mult...(a se intelege amploare)

Proiect : Dacia Solenta motor 1.4 T
Masina va fi dotata cu o garnitura mai groasa pentru a scadea raportu de compresie la ~8.5.
Turbina este una mica perfecta pentru nevoile mele (boost la turatii cat de cat joase). Presiunea care o va baga va fi de 0.5 pentru inceput.
Sunt in tratative pentru a lua o clapeta de acceleratie mai mare si de a reface admisia dar cred ca voi merge cu cea stock pentru moment.
Ecul trebuie schimbat din cauza electronicii + ca nu stie injectoarele mai mari si nici boost control (nici nu cred ca il pot invata) de asta vreau si sa schimb ecu-ul stock cu un megasquirt smile.gif sa nu mai vbim de RTP smile.gif si ca imi pot pune senzori pe toate piesele vitale. eu sper ca sa am un castig de 60 de cai din toate modificarile enumerate. mai mult sincer nu imi doresc ... momentan... in viitorul foarte indepartat POATE voi schimba motorul cu ceva mai potent dar sunt giga contra cand vine vorba de engine swapping smile.gif
"Modificarile in harta" cred ca pot sa mi le fac si singur cu un innovate smile.gif

Si cu o masina stock poti avea plimbari neplanificate smile.gif
Bullix
Tara arde, baba se piaptana. Fa-i un chiptunning in spatele blocului si la revedere.
killpacient
"Ciptuning" are deja...
am un pitic pe creier cu turbina asta care o am in casa si sta degeaba smile.gif
alexys
Mai sunt unii care ascund ce vor, si atunci motiveaza gresit. Daca ai de gand sa investesti minim 500 euro in electronica, eu zic ca MBE sau ceva asemanator, e solutia corecta, ti-am zis mai devreme sa dai cu ochiul prin programul EasyMap, daca crezi ca intelegi ce poate face. Comparativ cu ce ai prezentat tu, astia de la MBE din asta traiesc. Lucrurile facute de soimii patriei la cercurile pionieresti sunt impresionante dar nu sunt potrivite decat pentru cel mult karting. Totusi nu cred ca vrei s-o plimbi pe platforma pana unde te dai la liniute. Ai zis ceva de injectoare mai mari, turbo si ca vrei sa inveti centrala sa lucreze cu ea. Daca stii ce vrei sa faci, spune-mi si mie pentru turbo cum vrei sa modifici curba de avans, axa cu came, ce timpi de njectie crezi ca iti vor trebui, ce turatie vei atinge, ce debit vor avea injectoarele ,ce timpi de injectie , etc.... Ca o paranteza, pt 60 cp ti-ar trebui cam dublu de combustibil din cat poate baga acum, deci cam dublu de aer, dar turatia nu o poti duce prea sus. Nu zic ca din 1400 cmc nu poti scoate 130 CP, dar daca pui doar turbina si nu ai calcule concrete, nu mai conteaza ca o tii acolo sau in portbagaj indiferent de cata benzina ii dai, iti iese un bec alimentat de un dinam antrenat de o elice ce preia vantul produs de un ventilator bagat in priza de 220. Sunt sigur ca pentru a face lumina, e mai buna veioza din comert...
sorcer
interesant , dar daca faci calcule ai sa vezi ca nu valoreaza masina cat investitia pt acest proiect.
iuliano_smile
QUOTE(alexys @ 5 Dec 2009, 15:32)
Mai sunt unii care ascund ce vor, si atunci motiveaza gresit. Daca ai de gand sa investesti minim 500 euro in electronica, eu zic ca MBE sau ceva asemanator, e solutia corecta, ti-am zis mai devreme sa dai cu ochiul prin programul EasyMap, daca crezi ca intelegi ce poate face. Comparativ cu ce ai prezentat tu, astia de la MBE din asta traiesc. Lucrurile facute de soimii patriei la cercurile pionieresti sunt impresionante dar nu sunt potrivite decat pentru cel mult karting. Totusi nu cred ca vrei s-o plimbi pe platforma pana unde te dai la liniute. Ai zis ceva de injectoare mai mari, turbo si ca vrei sa inveti centrala sa lucreze cu ea. Daca stii ce vrei sa faci, spune-mi si mie pentru turbo cum vrei sa modifici curba de avans, axa cu came, ce timpi de njectie crezi ca iti vor trebui, ce turatie vei atinge, ce debit vor avea injectoarele ,ce timpi de injectie , etc...
*


El vrea sa utilizeze megasquirt pentru ca ii este accesibili, deoarece prietenul lui se ocupa cu asa ceva.
Ontopic:
1.Poti sa bagi 0.5bari fara probleme in motorul stock, aceasta presiune consideranduse safe. Mai departe trebuie sa shimbi pistoane,etc.....
2.Eu zic sa lasi momentan injectoarele originale, pentru ca o sa-ti reziste. Problema ar fi ca tu ai 3 atmosfere pe rampa, iar tu bagi 1.5 atmosfere(in total excl.gif ). Trebuie sa verifici daca mai imprastie si nu picura .
3.Cred ca este posibil sa folosesti axa cu came originala, deci vei avea aceeasi turatie maxima.
4.Curba de avans trebuie reglata in functie de mai multi parametrii, cum ar fi:turatie,senzor presiune, debit aer, sonda lamda, senzor detonatii, etc....
Ideea ar fi sa copiezi harta originala a calculatorului, tu umbland doar la momentul cand intra turbina, adica atunci cand simte ca intra turbina cu ajutorul senzorului de presiune.
Sau daca nu ai acces la harta, poti sa elimini toti parametrii dupa care se regleaza, in afara de turatie. Reglezi motorul pana ti se pare ca trage bestial. Dupa aceea introduci restul factorilor, la sfarsit introducand turbina in rol.

QUOTE(sorcer @ 7 Dec 2009, 21:45)
interesant , dar daca faci calcule ai sa vezi ca nu valoreaza masina cat investitia pt acest proiect.
*


Nu e adevarat. Calculatorul cred ca o sa il coste cel mai mult, resul fiind floare la ureche daca are relatii.
cosmin_cosmin_1
o singura chestie, nu stiu cum isi tine motorul tau relanti-ul, dar daca ai motoras pas cu pas, versiunea aia de megasquirt nu o sa stie sa lucreze cu el. trebuie sa folosesti o valva pwm
alexys
Desi adeptii "tractoarelor" sunt bucurosi ca au cuplu mare la turatii joase si simt ca au acceleratie, daca vrea putere si viteza "corespunzatoare" pastrand rapoartele in C.V., ar trebui sa mareasca puterea atat prin cuplu mai mare (umplere mai buna a cilindrilor datorita turbinei) si deasemeni sa o lase sa urce in turatie din acelasi motiv. Daca are caracteristica turbinei, ar trebui sa stie deja cat sa reduca compresia. Dar ca sa urce in turatie si sa creasca puterea, obligatoriu timp de suprapunere deschidere supape marit, alt profil al camei, etc... Presiunea in rampa benzina parca e 3 bari la solenza, nu o sa aiba in veci 2 bari ( P absoluta in admisie) ca nu-i biturbo, dar poate sa faca un test simplu. O problema zic eu ar fi ca avem scanteia dubla, as avea tupeu 1% sa o las asa dupa ce am modificat corect axa cu came, si avansul scanteii. Alte probleme ar fi ca trebuie sa anuleze sonda lambda sau sa-i emuleze semnalul, incat sa mentina ECU Bz in parametri, senzorul MAP iese din scala, etc. Niste injectoare cu debit mai mare sunt obligatorii ca si standard la 5500 rpm sunt deschise aproape continuu (la 6000 rpm ar avea 20 msec la dispozitie). Daca doar vrea sa modifice timpul de injectie fata de cel scos de ECU in functie de turatie si presiune galerie, eventual si de alti parametri (temperaturi, presiuni diferentiale, tradusi in semnale de la 0la5V), in cateva ore se poate rezolva si daca e interesat, cu costuri minime, il pot ajuta (nu am nimic de vanzare, nu sariti cu interpretari). Atata timp cat stiu ca nici macar puterea declarata nu o obtine motorul asta pe stand, as fi mirat sa aiba rezultate palpabile, dar sa se apropie de un TFSI cum se viseaza.... El are un proiect in minte, altii mi le-au prezentat pe hartie, au cumparat/proiectat/executat repere, dar doar atat. In schimb cunosc multi care cumpara de-a gata kituri dedicate si pun posturi pe hi5 cu poze sa zica altii moaaaaa ce tare, vreau si eu!!!
romanvs
Pe noul Renault Megane au pus de curand motor de 1.4 tce de 130 cp.
julaikos
si cam cat costa un megasquirt facut de amicul tau?si ce versiune este...?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.