Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
mariusd4
Am sa descriu si eu problema mea, mentionand ca am folosit search si nu am gasit ceva care sa ma lamureasca : acum cateva luni am gasit la masina firele roase de la sonda lambda cea de sub pedalier, le -am lipit punandu-le inapoi pe culori, doar ca erau 2 albe de aceeasi nuanta si aici nu sunt sigur ca le-am lipit corect. Duap vre-o 3 zile s-a stins si martorul din bord. Am mers la service pt revizie si mi-au sters eroarea mentionand ca functioneaza in parametrii normali. Acum de o vreme cand a dat frigul masina mi se pare ca scoate fum mai mult ca altele, nu exagerat, dar scoate mai ales in primele 30 de minute de la pornire, fumul este asemanator cu aburul si miroase putin a benzina. In urma celor constatate am mers la service, acolo mi-au spus ca e normal, "condens", iar la tester nu mi-a iesit nici o eroare, nici macar la sonda lambda lipita de mine. mentionez ca nu mananca ulei, nivelul acestuia fiind chiar putin peste maxim si motorul 1.6 16v are in jur de 26000 km. Ce sfaturi imi dati ?
Stima,
IRONICK
nici unu
fullfit46
Adu' nivelul uleiului la cel recomandat de carte...asta daca nu vrei sa schimbi semeringuri. In rest urmeaza sfatul de mai sus...
mariusd4
Rog sa posteze in special cei care au avut sau au auzit de probleme similare . Cei care vor sa faca caterinca de dragul posturilor ii rog sa acceseze site-uri-le dedicate, daca eram interesat de asta postam la cafenea . Multumesc
tribunul
QUOTE(mariusd4 @ 30 Nov 2009, 14:14)
Am mers la service pt revizie si mi-au sters eroarea mentionand ca functioneaza in parametrii normali.
*




Tu ai perfecta dreptate, dar de fapt care-i problema ta?
mariusd4
Spune si titlul " Scoate fum" si intreb " o fi din cauza sondei ?" ale carei fire au fost lipite de catre mine ?
Apoi am mentionat daca mai sunt cazuri similare rog sa posteze : adica diferite interventii la sonda lambda, consum marit, sau totul normal " cazul meu "dar masina scoate fum....asta era ideea.
adi24oradea
Daca s-a racit afara normal sa faca aburi/condens. Ai fost la service, au testat ce era de testat, au zis ca e ok. Daca nu te increzi in acel punc service, viziteaza altul. Acum, si eu am avut masini benzinare care tot la fel au facut pana s-a mai incalzit motorul(nu doar la dacia ci si la opel). Te rog sa vezi si la alte masini.......
tribunul
QUOTE(mariusd4 @ 1 Dec 2009, 10:47)
Spune si titlul " Scoate fum" si intreb " o fi din cauza sondei ?" ale carei fire au fost lipite de catre mine ?
  Apoi am mentionat daca mai sunt cazuri similare rog sa posteze : adica diferite interventii  la sonda lambda, consum marit, sau totul normal " cazul meu "dar masina scoate fum....asta era ideea.
*



Ai verificat daca mai scoate acelasi "fum" si cand este motorul cald?
mariusd4
Repet fata de alte modele logan al meu scoate dublu, cand stau la semafor la mine este cel mai sesizabil fumul ,cand se incalzeste motorul nu mai scoate, adica dupa vre-o 30 de min de mers. La pornirea la rece nu scoate fum, dar dupa un minut - doua dintr-o data da cu fum, apoi merge 2 minute normal dupa care ciclul se repeta ( reperele de timp sunt orientative ). Astept sa-i fac ITP-ul si o sa vad ce-mi spun la noxe .
tataiedaciotul
Pe linga fum(la rece) nu apar si picaturi de apa,in teava de esapament?Condens!...
mariusd4
Da se umezeste toba . Astazi am stat la semafor cu un 1.6 16v la fel ca al meu, eram dupa 30 de minute de mers, al meu scotea fum (abur sau ce-o fi ), la celalalt nu se vedea nimic .
EUGEN2008
pe langa sonda de oxigen mai sunt si alti factori gen filtru aer imbacsit , distante electrozi bujii reglate prost , benzina proasta , catalizator partial infundat din cauza mersului subturat , cealalta sonda - amonte , etc etc
Geox16v
Eu zic sa faci un test cu acelasi tip de motor in aceleasi conditii de temperatura ale motorului si te lamuresti. Sau altfel ai putea sa mergi cu fata si sa nu te mai uiti la partea din spate ca doar te stresezi si masina nu are nimic
bradone
este doar abur, vapori de apa,sau cum vrei sa ii spui
a mea are 57000km, tot asa se vede o cantitate de abur ceva mai mare in mersul cu motorul rece, apoi nu se mai vede nimic...
da-i benzina si bucura-te de ea ca nu are nimic!
IRONICK
De ce nu ii faceti voi pe plac? Spuneti-i ca are problema cu masina, ca asta isi doreste cu ardoare.
mariusd4
IRONICK felicitari, ai mai bifat un post...dac ai fi citit totusi in cartea de utilizare a autoturismului ai fi constatat ca problemele cu fumul apar si de la sonda lambda, cum eu nu am parc auto de 1.6 16v in curte sa pot compara am asteptat pareri de la ceilalti utilizatori. Multumesc celor seriosi care totusi au scris pe subiect .
IRONICK
Este bine sa citesti ce poti sa intelegi. Ce iti scoate tie pe esapament nu are legatura cu fumul, este abur. "Fum" alb scoate doar daca iti scapa lichid de racire in cilindrii si o face tot timpul. Daca nu merge incalzirea la sonda, se aprinde martorul obd la prima pornire la rece. Daca sonda este iesita din parametrii, la prima iesire din oras si mers constant, se aprinde iar martorul obd. Baietii au urmarit cum functioneaza incalzirea sondei?
mariusd4
Nu, au pus dor pe tester si atat, au spus ca nu are nici o eroare . Curios este ca inainte cand turam prea tare motorul , sau cand mi se oprea in trafic se aprindea martorul, acum nu o mai face . Cert este ca aseara duapa 40 de min de mers, apoi stationat 20 min la market, la semafor a explodat parca odata de nu se mai vedea masina din spate, apoi cand am plecat dara de fum (abur ) s-a intins pe vre-o 10 metri. Dar probabil asa este normal, si este doar o temere a mea , am turat-o putin si apoi a mers normal in cele 10 minute pana acasa.
einstein1984
Daca sonda aia nu merge bine, inregistreaza un defect. Sau macar da peste cap niste parametri care ar trebui sa fie vazuti pe CLIP. Daca nu merge deloc, se aprinde becul OBD cum zicea si IFRONIK.
Daca vrei, mai dai 50 de lei pe un test clip si faci o proba de drum cu ei. Dar parca tot aia o sa zica, ca merge bine.
mariusd4
Astept sa vad ce spun la ITP saptamana viitoare la noxe. Si apoi o sa merg si in alt service
dizzy
Poate nu ai inteles clar:
Masina ta nu are nimic, merge perfect.
Cauta si tu pe net, unde sa masori valorile sondei Lambda si masoara-le.
Din cate stiu eu, trebuie sa varieze rapid la prima sonda si lent la a 2-a.
mariusd4
ok
IRONICK
Variatile sondei lambda nu se pot masura cu un multimetru, pentru ca rezolutia lui este prea mare.
mariusd4
Intreb si eu acum : sonda lambda are 4 fire dintre care 2 sunt albe, este vre-o problema daca cele 2 sunt inversate ?
alexys
Hai sa-mi dau si eu cu parerea, fiindca ma pasioneaza sondele lambda. Din ceea ce spui tu este sonda aval adica gazele arse ajung la ea dupa ce au trecut prin catalizator. In afara de asta, e greu sa ajungi la 16 valve sa rupi firele la prima sonda. Ce nu ai spus tu, este care fire s-au rupt mai exact. Din descrierea ta, s-au rupt cele ale sondei, adica daca o schimbi te faci cu instalatia ca noua fiindca doar la sonda avem 2 fire albe, unul gri si unul negru. Dar, tinand cont de faptul ca firele sondei lambda sunt ale dracu de tari (sarma din otel), nu exista sanse sa le roada absolut nimeni si nimic, adica daca tragi de ele se rup din sonda, din mufa, etc, in nici un caz nu se rup de unde sa le mai lipesti tu. De fapt, fiind otelite, nu le poti rasuci si nu le poti cositori cu succes. Ma loveam de asta cand taiau desteptii pe la atelierele de GPL firele sondei. Singura solutie era sa folosesc partea de prindere de la niste papuci electrici peste firele rasucite cat de cat si cu tub termoconstrictor ca izolatie. Ca idee de verificare, pe firele albe trebuie sa ai 12V (venind dinspre cablajul masinii), poti masura asta cu motorul pornit si nu conteaza polaritatea. Deasemeni se poate verifica daca rezistenta de incalzire a sondei este ok, adica decuplata din mufa trebuie sa aiba o rezistenta, din cate cred eu sub 6 ohm. Masa semnalului este firul gri, iar ce ramane, adica firul negru este semnalul. Poti folosi un multimetru digital intre ele fiindca semnalul variaza lent, dupa ce pui contactul cand e rece motorul vezi ce valoare ai ~0,43V, daca dupa ce s-a incalzit bine catalizatorul si ii dai sprituri, etc, tot acolo e mort semnalul, atunci, ori nu se incalzeste (rezistenta arsa sau 12 V lipsa), sau nu mai lucreaza (infundata, fire semnal rupte in ea). Eu zic ca ai probleme cu incalzirea, dar nepermanent, de aia nu da eroare, refa legaturile cum ti-am zis sau si mai bine, schimb-o si lasa-te de tunat pe firele otelite.
mariusd4
Multumesc alex, retezate au fost toate cele 4 fire (2 albe, negru si gri), le-am decapat si s-au cositorit foarte bine deoarece am tras si nu am cedeat, dar cele albe fiind de aceeasi nuanta le-am pus la nimereala, apoi le-am izolat cu izolier si am tras peste ele o camasa de la cablul tv. Mentionez ca dupa reparatia mea la o zi s-a stins martorul din bord dar eroarea a ramas, la revizie au sters-o zicand ca asa mai face cate unele cand intra apa acolo se aprinde in bord si ramane eroarea. Oricum dupa sarbatori am sa o schimb si vad cum merge apoi.
einstein1984
Din ce am gasit eu in schema, un fir alb e plus dupa contact (pozitia 4 in conectorul sondei, la capat) si merge intr-un manunchi de fire cu +12 V dupa releul de protectie si cel gri e semnalul sondei oxigen aval (pozitia 2 in conector, in cealalta extrema) si merge direct in calculator. Asta pentru sonda amonte.
Schema zice ca celelate 2 fire ar trebui sa fie verde si violet (insa foarte des se intampla sa nu fie asa ) si sunt + ul pentru incalzire si masa pentru aceiasi chestie.
Daca nu ai bagat 12 V in calculator pe linia de semnal, cred ca e ok reparatia.
IRONICK
QUOTE(alexys @ 8 Dec 2009, 00:57)
Eu zic ca ai probleme cu incalzirea, dar nepermanent, de aia nu da eroare
Incalzirea chiar merge nepermanent ...
alexys
@IRONIK, sper ca cine trebuie, a inteles. Am avut ocazia sa vad un motor pe stand pus pe caracteristica exterioara si deasemeni sa vad cum semnalul sondei amonte a murit incet ducand spre ~0,46V . Alalalt a ramas pe bogat, caldura nu-i trebuia ca era esapamentul cam rosu. Cel putin una nu era incalzita. Mi-a si spus un nene cum ca niste destepti au hotarat sa mute prima sonda mai departe ca se strica prea repede. Mai se opreste cand oprim motorul sau scoatem cheia din contact, in rest asteptam si alte situatii daca ai voie sa ne spui...

Dar chiar daca pare ciudat, cand se incalzeste aleator din contact imperfect, ECU nu stie sa o trateze ca defecta si atunci catalizatorul are de lucru in plus si poate sa apara si ceva abur sau miros ciudat.

Mai sus ai spus ca multimetrul nu masoara iar acum te trezisi de inca ma mai intreb ce-i aia rezolutie, pe viitor o sa privesc printre gene. Sigur nu esti coleg la cercetare cu nenea ala care mi-a explicat ca doar la carburatii avem 2 rotatii la arborele motor la o rotatie a axei cu came? Sau poate cu @einstein1984 ca tare as vrea sa posteze schema aia pe care a citit-o si sa spuna si de unde si-a luat ochelarii... Daca vorbim de firele sondei, ca alea ale cablajului motor sunt aleatoare dupa cum a avut leoni fire pe stoc, in afara de VW, Opel si Daewoo, la 4 fire nu prea am intalnit altceva decat 2 albe alimentare, 1gri masa referinta semnal si 1 negru semnal.
IRONICK
Ce banal esti. Poate ca m-am exprimat gresit, sa zicem rata de esantionare a unui multimetru este mare.
-Nu iti permite sa vezi variatile rapide ale sondei.
-Nu inseamna ca nu poti sa vezi nici o valoare.
alexys
Oricine poate alege ce intelege. Daca ii poti bloca intervalul de masura pe 0-2V si daca nu e de 3 ori mai ieftin decat bateria din el, merge sa-ti dai cu parerea la dacii. Nu ai nici o scuza oricum, fiindca la a doua sonda lambda, cand e catalizatorul bun imi vine sa ii scot o fisa ca sa fiu sigur ca variaza si semnalul ei, prea e batut in cuie... Nota 3, stai jos! Cat despre prima, daca vezi doua valori pe scala atunci cand se gandeste el sa mai faca o masuratoare si sunt de o parte si de alta a "barierei" de 0,45 cu un ecart de minim 500mV, poti sarbatori. Despre forma semnalului la cea din amonte, nu ne preda nimeni, putem doar sa ne obisnuim ochiul cu ea daca avem ce privi.
mariusd4

Tot ce trebuie sa stim despre sonda lambda :

http://www.pilotauto.ro/magazin/home-mainm...77-sonda-lambda


......Prin urmare, electronica (ECU) va „pompa“ mai multa benzina in cilindri (corespunzator cantitatii de aer aspirat in mod normal + cel fals) si motorul va functiona cu detonatii in evacuare, eventual se „ineaca“
5. Cum știu dacă sonda lambda este defectă?
Din păcate, simptomele unui senzor lent sau defect nu sunt întotdeauna evidente si masurabile. Printre simptomele sondelor lambda defecte sunt:

- Eșec la testul emisiilor (caracteristic, o concentrație mare de CO și/sau HC)

- Catalizator deteriorat (cauzat de o concentrație mare de carburant)

- Consum crescut de carburant (cauzat de o concentrație mare de carburant)

- Motorul funcționează neregulat

- Performanțe reduse

6. Care sunt cauzele defectării sondei lambda ?
Sonda lambda se poate defecta prematur dacă este contaminată cu fosfor rezultat din consumul excesiv de ulei, silicon din scurgerile sistemului de răcire, utilizarea produselor de etanșare din silicon în motor și unii aditivi pentru carburant. Chiar și o cantitate redusă de benzină slab rafinată poate defecta o sondă lambda. Factorii de mediu, precum stropii de pe șosea, sarea, uleiul și murdăria pot cauza defectarea senzorului, ca și șocurile termice, tensiunea mecanică sau manevrarea incorectă.

7. Cum pot testa sonda lambda?


Testarea nu este complicată dar se face obligatoriu în service și de către personal calificat. O sondă defectă poate fi detectată rapid și ușor cu un volt-ohm-metru digital, dar una lentă poate fi diagnosticată numai cu un osciloscop sau un scopmetru profesional.

8. Unde sunt situate sondele lambda? Au scopuri diferite?

Încă din anul 1980 sondele lambda sunt în dotarea standard a majorității autovehiculelor cu motoare pe benzină. În mod normal, sondele lambda sunt situate în sistemul de evacuare, înaintea catalizatorului, pentru a măsura emisiile de noxe. Din anul 1996, odată cu utilizarea sistemelor de diagnosticare OBDII, auto-vehiculele necesită și sonde lambda suplimentare, în spatele convertorului catalitic, pentru a asigura funcționarea corectă a acestuia.
IRONICK
QUOTE(alexys @ 8 Dec 2009, 19:41)
Oricine poate alege ce intelege
Si eu care ma referam la un regim intermitent, cu diferente chiar si de cateva secunde intre functionare sau nu a incalzirii. Tu ca om care sta cu nasul toata ziua in asta, trebuia sa le prinzi din aer, nu sa rastalmacesti.
alexys
@IRONIK, te invit pe tine sa stai cu nasul unde vrei si sa prinzi din zbor ce iese, poate si facem un dispozitiv de masura, propun un beculet pe incalzire comandat cu releu reed (ca sa fim siguri ca incalzeste) si pentru semnal un integrat din ala de stie sa aprinda 10 leduri fiecare pt 100 mV, 3 verzi, 3 galbene 3 rosii si unu negru de ciuda, ca ne pricepem la electronica. Hai sa nu mai incercam sa ne dam experti in toate si sa-i luam pe toti la misto cand de fapt nici macar nu stim pentru ce suntem platiti. In sonde lambda e mai bun ziaristu' ala cu articolul (desi pare traducerea unei reclame la Bosch), decat toti expertii ce lucreaza pentru marea companie. Ca sa recapitulam, iti spun ca o tii din greseala in greseala numai ca s-o tii:
In #15 zici foarte serios ca nu sunt probleme, apoi in #17 ii recomanzi sa nu-si depaseasca limitele de intelegere, ba chiar spui cum e cu fumul. Ce nu stii tu e ca baietii care trebuie sa urmareasca, de obicei stiu sa apese pe diagnoza si sa spuna ca e OK, n-au chef de lectura, cum se si observa mai departe.Iar in #23 dai cu multimetrul in balta desi puteai si tu sa judeci ca e aia aval, si o tii in continuare cu justificarile povestind pana la urma despre cate batai pe minut are inima piticului care invarte potentiometrul de semnal la sonda lambda. Gata, eu ma duc sa dau search despre cat de utile sunt majoritatea postarilor tale, daca nu e, eu il initiez!!!!
P.S.: Tocmai mi-am adus aminte ca sunt prea multe...
Pentru staruinta din partea mea ai nota 10, ca sa-ti iasa si tie 5 pe ansamblu.
IRONICK
Te las pe tine expertule sa ii rezolvi problema. Asa cum nu ma pricep eu, am ajutat doua persoane in ultimele 3 saptamani cu probleme la incalzirea sondei. Una este chiar pe forum si i-am facut doar o diagnoza.
alexys
Nu ma iau la intrecere cu nimeni in rezolvat probleme, nici gratis nici altfel, nu-s aici nici pentru recunoasterea virtuala, desi e la moda ca doar propria persoana sa stie cate ceva. Ca sa te intrec la fapte bune, am ajutat o batranica sa treaca strada de 4 ori desi am impresia ca nu voia pe partea cealalta. Pacat ca nu poate intra aici sa-mi multumeasca. Ca sa compensez postul asta off-topic, special pentru sondele lambda de pe 16valve o sa le trag niste grafice cu ce am si eu la indemana, sa le scot pe nas orice aura de mister...
mariusd4
Se poate inchide, m-am lamurit !!!; Aseara am comandat o sonda, o sa o schimb si gata. Multam tuturor
IRONICK
QUOTE(alexys @ 10 Dec 2009, 00:23)
...
brulsi il bate pa vandam
einstein1984
QUOTE(alexys @ 8 Dec 2009, 17:45)
Sau poate cu @einstein1984 ca tare as vrea sa posteze schema aia pe care a citit-o si sa spuna si de unde si-a luat ochelarii... Daca vorbim de firele sondei, ca alea ale cablajului motor sunt aleatoare dupa cum a avut leoni fire pe stoc, in afara de VW, Opel si Daewoo, la 4 fire nu prea am intalnit altceva decat 2 albe alimentare, 1gri masa referinta semnal si 1 negru semnal.
*


Sau poate vorbesti mai frumos, ca nu am lucrat impreuna la strung. Sper ca esti in stare sa o citesti, ca repertoarele de organe si linii sunt online.
[attachmentid=1627575433]
alexys
Imi pare rau, nu sunt chiar asa de calificat, dar apreciez strungarii mai ales aia care nu au nevoie de CAD sa rezolve ceva. Problema mea era ca omul vorbea de firele sondei (adica alea care ies din ea si au o mufa) si de faptul ca nu sunt colorate asa vioi. Asta e problema cu "specialistii", ei detin adevarul absolut scris undeva pe HDD. Uite ca sonda aia nu are acces la datele alea si de a dracului nu e color, ca sa te convigi poti cauta in comert una "de origine", c-ar fi pacat sa te tavalesti pe sub masini. O sa vezi ca e baltata si apropo te-ai inscris cu brio in categoria persoanelor la care m-am referit si de care m-am saturat zilele astea, de care toti mecanicii lu' peste pot rade cu succes... Recomandarea ar fi ca atunci cand cineva intreaba despre fasole, nu-i recitati lectia cu castravetele..
alexys
Nu am cum sa editez postul precedent, asa ca am atasat un grafic cu functionarea primei sonde lambda, impreuna cu turatia, presiunea din admisie, timpul de injectie benzina, si temperatura GPL din rampa de injectie la un demaraj in forta pe GPL pana la 5500 in tr. a V-a la un Logan 1,6 16 valve, e un semnal corect al sondei pentru sarcina data. Nu va speriati, timpul se inmulteste cu 10.
mariusd4
Daca mai este cineva interesat de subiect va transmit ca problema mea s-a rezolvat prin inlocuire. Sonda in cauza era pana la jumatate afumata tare, parca ar fi mers doar jumatate. Stima.
einstein1984
Alexys, pentru informatia ta, asa ca om care nu a vazut in viata lui manual de reparatie renault, firele nu se identifica prin culori, ci prin pozitiile lui in conectori (adica: firul care merge de la pinul 2 al sondei lambda la pinul A3 al conectorului gri al ECU ). Adica firele albe sau firele gri nu inseamna nimic nici pentru mine nici pentru orice dacotech (ca mecanicii lu Dacia abia stiu sa foloseasca o masina de echilibrat roti, la osciloscop sau alte scule de diagnostic isi prind urechile, cam ca tine).
In concluzie, cum am zis si mai sus, cablajul lui a fost reparat corect dupa cate se pare.
dizzy
Niste observatii de ordin general:
Rezolutia reprezinta numãrul de biti utilizati de convertorul analogic digital pentru reprezentarea semnalului analogic (pentru detectia unor variatii mici ale semnalului este necesara o rezolutie mai mare, domeniul fiind impartit intr-un numar mai mare de un diviziuni).

Intervalul de timp T dintre două eșantioane succesive se numește perioadă de eșantionare sau interval de eșantionare. Inversa acestei mărimi (1/T=fs) se numește viteză sau rată de eșantioanare (eșantioane /secundă) sau frecvență de eșantionare (se masoara in Hertz). Rata de esantionare determinã cât de des are loc conversia. O ratã de esantionare rapidã achizitioneazã mai multe puncte într-un timp dat si deci poate forma o reprezentare mai bunã a semnalului original decât o ratã de esantionare lentã.
alexys
Faptul ca mecanicii si daco "tecile" de la dacia sunt varza sau nu, nu te scot pe tine mai mult sau mai putin coerent in exprimare in #27:
QUOTE(einstein1984 @ 8 Dec 2009, 10:44)
Din ce am gasit eu in schema, un fir alb e plus dupa contact (pozitia 4 in conectorul sondei, la capat) si merge intr-un manunchi de fire cu +12 V dupa releul de protectie si cel gri e semnalul sondei oxigen aval (pozitia 2 in conector, in cealalta extrema) si merge direct in calculator. Asta pentru sonda amonte.
Schema zice ca celelate 2 fire ar trebui sa fie verde si violet (insa foarte des se intampla sa nu fie asa ) si sunt + ul pentru incalzire si masa pentru aceiasi chestie.
   Daca nu ai bagat 12 V in calculator pe linia de semnal, cred ca e ok reparatia.
*



Semnalul sondei aval, este pe gri inteleg eu de aici, (desi in realitate daca e sa caute semnalul ar fi mai potrivit firul negru) dupa care specifici ca afirmatia este valabila pentru sonda amonte. Pai ce facusi, uitasi ce ai scris acu 2 randuri? Mai are rost sa incercam sa te credem mai departe ca stii sa citesti o schema cand de fapt nici nu stii despre care sonda vorbesti? D-aia m-am luat de tine, mi-ai adus aminte de un coleg de-al tau care a facut o greseala de copilas, a proiectat ceva de-au ras si curcile, nu numai mecanicii si mai era si mandru...

QUOTE(einstein1984 @ 14 Dec 2009, 10:53)
Alexys, pentru informatia ta, asa ca om care nu a vazut in viata lui manual de reparatie renault, firele nu se identifica prin culori, ci prin pozitiile lui in conectori (adica: firul care merge de la pinul 2 al sondei lambda la pinul A3 al conectorului gri al ECU ).  Adica firele albe sau firele gri nu inseamna nimic nici pentru mine nici pentru orice dacotech (ca mecanicii lu Dacia abia stiu sa foloseasca o masina de echilibrat roti, la osciloscop sau alte scule de diagnostic isi prind urechile, cam ca tine).
   In concluzie, cum am zis si mai sus, cablajul lui a fost reparat corect dupa cate se pare.
*


Cat despre mine, daca am vazut sau nu manuale, macar de-l luam de pe forum in pdf si tot vedeam unu, dar vorba unuia "N-am nevoie de casti frate! Eu simt muzica!", pot sa le pun la loc si fara sa ma bazez pe pozitii in mufa sau culori indiferent ca are de la 1 la 6 fire, ca-i renault sau nu, asa ca scuteste-ma, poate ai de desenat o saiba si deja a trecut saptamana...
L.E.: Deoarece mi se pare ca am depasit prea mult subiectul discutat aici, si cum sunt sigur ca vom gasi mereu cate o explicatie la "de ce mai intai am dat raspunsul si apoi am citit intrebarea" propun sa ne intalnim la sectiunea "Daca nu esti capabil sa-i lamuresti, zapaceste-i!" tare draga celor ce au acces doar la ce le permit altii sa stie. Si nu va mai suparati atat, ca nu face bine la inima, eventual dati preview inainte de a posta si intrebati-va ce intelegeti din ce ati scris ca sa nu-mi mai dati ocazia, ca ma zgarie pe retina, daca nu e postat si la "bula daciotului".
einstein1984
Daca te uiti la postul ala, vei vedea ca a fost editat. Am crezut initial ca e vorba de sonda ailalta, apoi am modificat; am uitat sa modific peste tot, mea culpa.

Mestere, cu toata inteligenta ta aia iesita din comun (de repara masini fara manuale sau scheme electrice)vad ca tot nu esti in stare sa ajuti pe nimeni. Hai, mergi si mai fa un grafic din ala inutil.
alexys
T-am zas io, egzasta o explicatie! Dar indiferent de modul in care a fost editat, postul ala tot de neinteles ramane. Si, mai am si eu o curiozitate, pana la urma nu te-ai mai putut conecta online, nu stii sa citesti schema sau si mai rau, nu stii sa citesti subiectul topicului de ai gresit prima oara? Si de ce nu prinsesi curaj sa-i spui pe nume aval sau amonte? Nu cumva inca nu stii pe care, cum o cheama?

Iti spun eu cum faci, te gandesti ca gazele pleaca de la "munte" trec "pe la" sonda amonte, prin catalizator si apoi "pe la" sonda aval. Nu-i asa ca nu-i greu, mai ales ca gazele astea nu-s ca Nilul sa curga cand la stanga cand la dreapta? Dar de fapt stiu cum facem, uite imi cer scuze fiindca am citit postarea ta gresita si n-am inteles nimic din ea. Si deasemeni imi cer scuze daca voi mai citi pe viitor postarile tale, fiindca acum m-ai avertizat, va fi vina mea. Iar cu graficul ala, stai tu linistit, era un fragment in drum, pana azi mai am cateva zeci de ore de inregistrari, pur si simplu e o coincidenta ca ma joc tot cu un K4M, daca vrei poti sa vii sa-i vezi firele la sonda lambda, poate mai inveti cate ceva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.