Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: achizitionare Logan PH2
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
interstate
Salut tuturor,

Sunt nou pe aici, si probabil ca ati mai vazut "n" astfel de topicuri...asa ca va rog sa fiti pe cat se poate ingaduitori smile.gif

Dupa cum spune si titlul...am in vedere achizitionarea unui Logan PH2, nou, solutie la care am ajuns dupa multe incercari de a "scoate" o masina straina intr'un anumit buget, incercari esuate dealtfel...


Inainte de a'mi face user pe forum, am fost un mic troll, citind majoritatea topicurilor importante despre achizitionarea unui Logan nou (cifre, finantare, ce trebuie verificat cand ridici masina, opinii despre diferite modele/motorizari...), si, desi mi'am facut o idee generala despre ceea ce ar trebui sa am in vedere, m'am gandit ca cel mai bine ar fi sa ma inregistrez si sa va intreb...ok, nu m'am inregistrat doar pentru asta, intentionez sa continui si sa fiu cat mai activ si dupa ce voi deveni (sper) posesorul masinii smile.gif


so...cam multa vorbarie, o sa las intrebarile sa curga:

1. m'am tot jucat cu configuratorul de pe site'ul Dacia, si oscilez intre urmatoarele:

- Logan PH2 Laureate 1.5 dCi 70 CP
- Logan PH2 Laureate 1.6 16v

In general, o sa folosesc masina in oras, pentru a ma deplasa la serviciu, cumparaturi, etc...si la sfarsit de saptamana pentru iesiri in afara Bucurestiului, ocazional - e clar ca dieselul are un consum mai bun, dar as vrea totusi sa si "fug" unpic, in limitele posibile bineinteles - ce imi recomandati ?


2. configuratorul Logan de pe site imi da urmatoarele variante de finantare:

a ) Laureate 1.5 dCi 70CP: credit in RON (avans 0%): 42.390 RON / credit in EUR (avans 0%): 9.855 E / leasing in EUR (avans 15%, rata reziduala 0.1%): 8281 E

b ) Laureate 1.6 16v: credit in RON (avans 0%): 39.322 RON / credit in EUR (avans 0%): 9.155 E / leasing in EUR (avans 15%, rata reziduala 0.1%): 7693 E

...am niste adaugiri aici: preturile de la credite au TVA inclus, cele de la leasing nu (banuiesc ptr ca TVA'ul la leasing se deduce oricum apoi ?)

Totodata, presupun ca Dacia ofera aceste variante de creditare etc prin faimosul RCI.

Intrebarea mea este: as dori sa achizitionez masina cash - care dintre aceste preturi este cel dupa care trebuie sa ma iau ?

M'am gandit sa pun intrebarea intai aici, inainte de a trimite un mail la dealer...


3. Pe site'ul lor este fluturata sus si tare oferta "avantaj client pana la 1000 EUR"...imi este clar ca nu o sa acorde o reducere de 1000 de Euro...are cineva idee cam cat ar fi discountul Dacia pentru versiunile mentionate de mine, sau cel mai bine intreb la dealer ?


Va multumesc anticipat pentru timpul acordat si ajutor ! smile.gif
Manuel
Preturile cash sunt cele de la credit, cu TVA inclus. Avantajul client de pana la 1.000 eur este diferentiat in functie de nivel de echipare, Laureatul inscriindu-se la cel mai mare discount, alaturi de Prestige. De obicei, aici intra garantia extinsa pe care ti-o ofera gratuit, iar diferenta pana la 1.000 eur o reprezinta discount.
Cat despre motorizare, iti recomand motorul pe benzina, e mai fiabil si mai economic la intretinere. Dieselul renteaza daca mergi mult (peste 20-30.000 km/an) insa e mai pretentios.
juann
I-ati un 1.6 8V ca si ala se duce si e mai ieftin... iar daca nu esti pretentios eu i-as recomanda chiar preference-ul. Daca esti genul de persoana care merege cam 10.000 KM pe an nu se merita diesel.

Am condus cam toate motorizarile dacia si iti zic din experineta ca 1.6 16V sau dci-ul de 85 cp nu-s bmw. Tinind cont ca masina e inalta nu prea poti sa te "dai tare" in conditii de siguranta.

In concluzie daca esti genul de sofer care merge cu 120 un 1.6 90 cp e ok ca si performate/pret.
adiya
1. Functie de km parcursi anual. Sub 20000 benzina, peste diesel.
2. Pretul la achiziie cash e cel cu TVA.
3. Asta nu o poti afla decat cu un telefon la dealer.

@juan E evident ca daca s-a oprit la acest nivel de echipare isi doreste AC.
sorin1983
QUOTE(juann @ 22 Dec 2009, 00:31)
I-ati un 1.6 8V ca si ala se duce si e mai ieftin... iar daca nu esti pretentios eu i-as recomanda chiar preference-ul.
*


Eventual recomanda-i sa il ia pe ala in pielea goala(fara bandouri, cu capacele mici la roti si cine stie ce o mai lipsi pana ajunge la echiparea 1310 din 86).
juann
Macar e mai ieftin si ii aproba creditul mai repede. Pentru mine functia de baza a unei masini este sa se invirta roata, restul..... mofturi.
adiya
Daca ai sa cauti suficient mai gasesti si Trabi. Nici nu mai ai nevoie de credit.
Marian66
nu-ti lua Logan in leasing, mai ales RCI. daca totusi nu ai bani, imprumuta-te din alte parti (rude, baci - cr. pt nevoi persoanel, etc.) si cumpara masina cash. pt ce ai zis ca iti trebuie masina, nu-ti lua motorina. eu am condus toate loganele pe benzina, si in comparatie cu solenza mi se par toate in oras ca zici ca pleci cu frana de mana trasa. nu stiu cat de mult merita diferenta de bani pt niste cai in plus care oricum se simt pe la 5000rpm ...
deci daca o iei pt mers la servici si la gratar, ia-ti 1.4 benzina si mai bine iti mai pui niste optiuni, sau ii iei cauciucuri mai bune sau bei banii care ti-au ramas smile.gif
*in general avantajul client de care zic ei e pt masini ramase pe stoc. de obicei, alea sunt mai "chele"

sorin, logan E0 nu l-as recomanda nici la dusmani! m-am suit in unul cand am luat vanul, nu are nici macar parasolar la pasager smile.gif))
sorin1983
Pai nici eu... eu am mers cu un van in fundul gol... oglinzile le reglam cu degetul de afara, functia de recirculare era acoperita cu un plastic mare netaiat, tabla chioara peste tot, in schimb avea cauciucuri good year smile.gif
dizzy
Pentru ce ai tu nevoie, cea mai buna solutie este 1.4 benzina cu aer conditionat.
In oras tot te tarasti cu viteza medie 15 km/h, la cumparaturi merge, mai nasol afara la viteze mari, dar ai impozit mic, asigurare mai ieftina, etc
Totusi la 4-6000 EUR gasesti Logan echipat complet de 2-3 ani, poate nue e o varianta de lepadat.
andreiutzu
QUOTE(Marian66 @ 22 Dec 2009, 22:23)
nu-ti lua Logan in leasing, mai ales RCI. daca totusi nu ai bani, imprumuta-te din alte parti (rude, baci - cr. pt nevoi persoanel, etc.) si cumpara masina cash. pt ce ai zis ca iti trebuie masina, nu-ti lua motorina. eu am condus toate loganele pe benzina, si in comparatie cu solenza mi se par toate in oras ca zici ca pleci cu frana de mana trasa. nu stiu cat de mult merita diferenta de bani pt niste cai in plus care oricum se simt pe la 5000rpm ...
deci daca o iei pt mers la servici si la gratar, ia-ti 1.4 benzina si mai bine iti mai pui niste optiuni, sau ii iei cauciucuri mai bune sau bei banii care ti-au ramas smile.gif
*in general avantajul client de care zic ei e pt masini ramase pe stoc. de obicei, alea sunt mai "chele"

sorin, logan E0 nu l-as recomanda nici la dusmani! m-am suit in unul cand am luat vanul, nu are nici macar parasolar la pasager smile.gif))
*


ha? ia vezi vara cand dai drumu la AC si vrei sa faci o depasire cum e!?
sincer recomand varianta pe benzina 1.6 16v. dizal nu se merita decat daca faci peste 20.000 km pe an, plus ca sunt destule loganuri pe motorina cu probleme. acum nu stiu cum stau astea euro 4 la capitolu injectoare si pompa de injectie.
@dizzy diferenta la impozit si asigurare dintre un 1.4 si 1.5 dci sau 1.6 nu cred ca e mai mare de 30-40 de lei pe an!
Marian66
opresti aeru sau te abtii de la depasiri spectaculoase; pt drumuri pana la padure, sau un drum pe an la mare si inca unul la munte, poti sa rabzi. de ca sa mint, imi inchipui defapt ca poti sa rabzi, ca eu cu solenza nu am probleme in depasiri smile.gif
slider2
QUOTE(Marian66 @ 22 Dec 2009, 21:23)
eu am condus toate loganele pe benzina, si in comparatie cu solenza mi se par toate in oras ca zici ca pleci cu frana de mana trasa. nu stiu cat de mult merita diferenta de bani pt niste cai in plus care oricum se simt pe la 5000rpm ...
*



1. nu e adevarat, caii nu se simt doar pe la 5000rpm. motoarele de 1.6 8v si 16v au cai putere mai multi pe tot parcursul plajei de turatii, de cuplu motor nu mai zic, care in cazul 16v este 80% din maxim (adica vreo 120nm) de pe la 2000rpm.
2. nu stiu ce loganuri pe benzina ai condus tu, si cum le-ai condus ca mi se pare un pic ciudat (sa nu zic mai mult) ce ai afirmat. am condus solenza vreo 2000km, meganeul din semnatura (care e comparabil cu logan 1.6 16v ca dinamica) lejer peste 5000km, logan 1.6 16v vreo 50km (intr-adevar nu multi, dar pe aceleasi drumuri pe unde am mers si cu solenza); si nu stiu cum poti afirma tu ca fata de solenza ai impresia ca pleci cu frana de mana trasa...

24 Dec 2009, 00:10:
QUOTE(andreiutzu @ 23 Dec 2009, 02:31)
ha? ia vezi vara cand dai drumu la AC si vrei sa faci o depasire cum e!?
sincer recomand varianta pe benzina 1.6 16v. dizal nu se merita decat daca faci peste 20.000 km pe an, plus ca sunt destule loganuri pe motorina cu probleme. acum nu stiu cum stau astea euro 4 la capitolu injectoare si pompa de injectie.
@dizzy diferenta la impozit si asigurare dintre un 1.4 si 1.5 dci sau 1.6 nu cred ca e mai mare de 30-40 de lei pe an!
*



sincer pe mine la anul prin vara - toamna, cand s-ar putea sa-mi iau masina proprie, ma cam bate gandul la unul, dar sh. la banii la care iei un logan ph2 1.6 16v, nu prea te lipesti de alta masina cu aceleasi dotari, motor, km, an fabricatie, intretinere ieftina.
are loganul dezavantajele lui, dar unele se pot corija usor...
marksman
Personal, daca ar fi sa-mi mai cumpar Logan (ph2 m-a dezamagit) as opta pentru 1.6 16v. N-am incredere in 1.5 dCi.
andreiutzu
@Marian66 ai AC la solnita? crezi ca motoru ala de 1.4 mai are snaga in el cu AC dat drumu? eu nu prea cred!
BZN
Depinde ce vrei. Eu unul m-am convins, 1,6 16v e cel mai bun compromis in cazul Dacia.
Daca nu esti "pensionar" sau curier.
Marian66
QUOTE(andreiutzu @ 24 Dec 2009, 01:34)
@Marian66 ai AC la solnita? crezi ca motoru ala de 1.4 mai are snaga in el cu AC dat drumu? eu nu prea cred!
*



nu smile.gif) are 990kg masa proprie, si cu 60 ale mele, 1050kg biggrin.gif am zis de la inceput ca poate d-aia e si diferenta mare. asa mi se pare, ca nu pot sa ma infig cu loganul cum ma infig cu solenta; cat despre ce am zis cu caii, am "citat" ce scrie in cartea de identitate a masinii, la "putere max/rpm".
oricum, constrans de mai multe, undeva spre sfarsitul lui ianuarie, o sa-mi iau logan pe motorina. edit: SH! daca aveam 8-9 mii de euro va dati seama ca direct in golf 5 ma suiam. o sa deschid atunci un topic, strict dpdv al motoarelor, fara sa vb despre dotari
BZN
QUOTE(Marian66 @ 26 Dec 2009, 21:23)
...
constrans de mai multe, undeva spre sfarsitul lui ianuarie, o sa-mi iau logan pe motorina...
*


Mai gandeste-te...
bobo77
Lasa bre sa intre bani la buget...plateste si el taxa de prima inmatriculare. tongue.gif
slider2
QUOTE(Marian66 @ 26 Dec 2009, 21:23)
nu smile.gif) are 990kg masa proprie, si cu 60 ale mele, 1050kg biggrin.gif am zis de la inceput ca poate d-aia e si diferenta mare. asa mi se pare, ca nu pot sa ma infig cu loganul cum ma infig cu solenta; cat despre ce am zis cu caii, am "citat" ce scrie in cartea de identitate a masinii, la "putere max/rpm".
oricum, constrans de mai multe, undeva spre sfarsitul lui ianuarie, o sa-mi iau logan pe motorina. edit: SH! daca aveam 8-9 mii de euro va dati seama ca direct in golf 5 ma suiam. o sa deschid atunci un topic, strict dpdv al motoarelor, fara sa vb despre dotari
*



intr-adevar mare diferenta.... logan ph1 1.6 16v are 1080kg fara sofer, deci sa zicem un 1150kg. facem un mic calcul 1050kg/75cp = 14 kg/cp (solenza), 1150kg/105cp = 10,95 kg/cp.... intr-adevar zboara solenza pe langa logan... wink.gif

faci mai mult de 25000km/an cu masina?? atunci ia-ti dci, daca nu stai in banca ta si ia-ti un otto, nu te mai lasa fascinat de consumul ala asa mic, ca treaba nu sta chiar asa...
intreaba-l pe bzn ca el a facut trecerea de la dci la 16v, si acum nu mai vrea diesel...

legat de golf, no comment
Marian66
am saptamani cand fac de doua ori plinul la solenza. in medie fac cam 450km pe sapt, pt cam si zile cand efectiv nu ies din casa. asta inseamna cam 20-23 de mii pe ani, eu zic ca merita.
totusi, daca colegii cu dci pot dezvolta subiectul ...

slider2, nu mai compara extremele, 1.4 mpi cu 1.6 16v, ca e o diferenta de banuti intre ele care conteaza; ia-le pe toate trei, si o sa vezi ca intre 1.4 si 1.6 nu prea e nicio diferenta (eu mai mult la astea doua m-am referit)
slider2
QUOTE(Marian66 @ 22 Dec 2009, 21:23)
eu am condus toate loganele pe benzina, si in comparatie cu solenza mi se par toate in oras ca zici ca pleci cu frana de mana trasa.
*



QUOTE(Marian66 @ 27 Dec 2009, 18:51)
intre 1.4 si 1.6 nu prea e nicio diferenta (eu mai mult la astea doua m-am referit)
*



prin "toate" nu cred ca faceai referire "mai mult" la 1.4 si 1.6. oricum intre cele 2 in cauza sunt diferente, doar ca la un condus normal, calm prin oras, nu prea se simt...
eu am calculat diferentele intre 1.4 si 1.6 16v, ca eu logan doar cu acest motor mi-as lua...

QUOTE(Marian66 @ 27 Dec 2009, 18:51)
am saptamani cand fac de doua ori plinul la solenza. in medie fac cam 450km pe sapt, pt cam si zile cand efectiv nu ies din casa. asta inseamna cam 20-23 de mii pe ani, eu zic ca merita.
totusi, daca colegii cu dci pot dezvolta subiectul ...
*



450km/saptamana x 4 saptamani = 1800km/luna x 12 luni = 21600km/an... mda cam merita un diesel la km astia pe an, doar sa ai grija de el, sa schimbi consumabilele la timp si sa nu bagi motorina de la baieti...
Marian66
pai aici ar fi frumos sa ne ajute un coleg cu dci, sa ne spuna si noua CE si la CAT se schimba la el, sa ne facem o idee cand e bun de cumparatl a SH. sper sa nu se supere colegul ca "deturnez" putin topicul, dar ca sa nu facem o caruta de topicuri despre cumparaturi mai intreb si eu pe aici.

PS: da, parca nu e de lepadat nici 1.6 16v, am vazut destule pe la 5000 ok si la km si la dotari, il tin in carti
slider2
din ce stiu eu trebuie sa fii foarte atent la dci sh, ca au cam avut probleme. recomandarea mea sa-i faci un tester neaparat, pentru ca iti spune toate bubele care le are...
Marian66
am tot auzit, am citit si cu filtrul de motorina, si cu pilitura ...
mai mult nu stiu ce si cand se schimba (injectoare, distributie, etc.), adica "reviziile scumpe"
bobo77
QUOTE(Marian66 @ 27 Dec 2009, 18:51)
si o sa vezi ca intre 1.4 si 1.6 nu prea e nicio diferenta (eu mai mult la astea doua m-am referit)
*


Gresesti cind spui asa ceva, ba chiar ma faci sa cred ca nu ai mers cu aceste motorizari, nu este difrenta mare sa zici ca 1,6 te baga in scaun, dar are in plus exact cei lipseste la 1,4...
Marian66
la drum lung da. in oras, nu (gen demaraj/plecat de la semafor). am zis ca nu e diferenta in contextul in care vorbeam de cumparat masina noua pt oras si doua iesiri la iarba verde.
adiya
QUOTE(Marian66 @ 27 Dec 2009, 20:19)
pai aici ar fi frumos sa ne ajute un coleg cu dci, sa ne spuna si noua CE si la CAT se schimba la el, sa ne facem o idee cand e bun de cumparatl a SH. sper sa nu se supere colegul ca "deturnez" putin topicul, dar ca sa nu facem o caruta de topicuri despre cumparaturi mai intreb si eu pe aici.

PS: da, parca nu e de lepadat nici 1.6 16v, am vazut destule pe la 5000 ok si la km si la dotari, il tin in carti
*



Revizie 10000 km - ulei, filtru ulei, filtru aer.
Revizie 20000 km - ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru motorina.
Revizie 30000 km - ulei, filtru ulei, filtru aer, placute frana.
Revizie 40000 km - ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru motorina
Revizie 50000 km - ulei, filtru ulei, filtru aer.
Revizie 60000 km - ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru motorina, placute frana, distributie (sau la 4 ani), curea accesorii.
De aici ciclul se repeta.

Nu-i mai purta de grija colegului ce a deschis topicul. Am eu o banuiala ca nu e interesat de subiect smile.gif
vijelie
La modelele pe benzina, placutele de frana se schimba cand se uzeaza tongue.gif
C a t a l i n
Iar la diesel, pompa și injectoarele, cānd apare pilitura.
vijelie
Bre, dar la dizel nu schimbati bujiile niciodata?
CatalinCTM
La diesel , odata cu pilitura. Acum sa fac si eu putin misto. Nu iti lua domne logan ca ele nu e masini bune. Fa un drum in Jermanica si ia-ti un Bemeve sau un Haudi , poate un Merc. La banii aia iti iei masina de masina , vii cu ea in tara si mai bagi 3000-4000 de euro sa o aduci pe linia de plutire , dar ai masina de masina sa moara vecini... Eu unul am fost in aceeasi dilema , 1.5 dci 85cp sau 1.6 16v . Tinand cont ca fac naveta cu masina , si fac intre 25.000- 40.000 km intr-un an , am ales diesel(85cp), versiune laureate si am pus si ceva optionale (airbaguri laterale , geamuri electrice spate si mp3) . Ma declar multumit de masina , momentam am 3000km , motorina bag doar Alto55 , se misca altfel masina (cel putin eu asa o simt) , si primeste "forja" in sensul ca nu merg cu ea sub 2000rpm.
adiya vezi ca la diesel mai nou , reviziile se fac la 15.000km (eu unul o sa le fac la 12500-13000 km maxim) si la benzina la 20.000km , iar distributia se schimba la 90.000km .
adiya
Cunoastem...e motoru' "optimizat" =))
Interesant e ca prin 2007 si la Megane (85CP) tot la 10000km se faceau reviziile.
Marian66
QUOTE(C a t a l i n @ 28 Dec 2009, 11:21)
Iar la diesel, pompa și injectoarele, cānd apare pilitura.
*



deci asta e faza cu injectoarele? ca ii tot auzeam pe multi ca se plang...
pai atunci o sa caut unu la SH pe la vreo 30 de mii, sa stau macar un an jumate fara griji; plus ca sper ca in 30 de mii poate nu i-o fi mers pe toti cu motorina de "import" smile.gif
slider2
in principiu pilitura faceau alea euro3, la alea euro4 eu n-am auzit, dar nu e imposibil...
adiya
Da de unde ai scos-o pe asta cu 60000 km "pilitura free"? Personal cunosc una care a facut la fix 24000 km; tot E3.
slider2
depinde de la caz la caz. eu cunosc logan dci euro3, +80000km, motorina foarte rar de la pompa, restul de unde se poate... cu masina se merge subturat, in general nu se depaseste 80km/h, indiferent de conditii si drum, pe autostrada viteza maxima 110km/h, medie 100km/h.........si n-are nici o problema.
Marian66
adiya, tu ai dci, fii mai explicit te rog, zi-ne si noua ce vechime are, cati km are, ce ai schimbat, cu ce ai avut probleme
multumesc
adiya
2.5 ani; 60000 km; un cap de bara; nicio alta problema.
Eu nu m-as baga la dci SH decat in cazul in care e cunoscut istoricul masinii si NUMAI E4.
CatalinCTM
Eu nu m-as baga la un dci sh , indiferent de ce euro este si de numarul de kilometri. Daca este sa o luam pe cunostinte... am pe cineva care face taxi si are un dci (65cp) si are cam 200.000km si a schimbat la el amortizoarele , arcurile si capetele de bara si reviziile aferente.... (filtre placute discuri etc..)
nebuneli
mergi pe 1,6 16v cu echipare Laureat si nu o sa-it para rau. asa cum ziceau si unii colegi diesel nu merita decat daca faci peste 20.000 km / an si nu se compara la acceleratie/depasiri cu benzinica plus costuri sensibil mai mari la diesel. eu sunt ff multumit de alegerea facuta.. motorul trage de nebun din orice treapta, dar consumul poate sa ajunga si la 11%, iar la capitolul dotari ai cam tot ce-ti trebuie abs, a/c, radio-cd, geamuri electrice, inchidere, computer bord, reglare volan si scaun pe inaltime...etc rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.