Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: coroana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
burtik4u
intrebare...

cum vine schimbata coroana de pe volanta? am inteles ca ar trebui incalzita cu autogenul... puteti da niste detalii ?biggrin.gif
anndi
Prima data tre sa scoti motorul si cutia de pe masina, sa demontezi cutia de pe motor si demontezi volanta.Cu o lampa de gaz sau autogen incalzesti coroana si cand e aproape rosie bati cu un ciocan in ea si o sa vezi ca vine jos. La montare, tot asa o incalzesti si o pui sus pe volanta.
burtik4u
crede-ma .. am scos de destule ori motorul, si l-am scos foarte simplu fara sa dau cutia jos biggrin.gif

merci pt detalii wink.gif
POWERbyDAciaVsWERo
am schimbat la 1310 .. coroana .. .simplu .. am dat`o jos cu ciocanelu si am incalzit`o pe foc.. ca la gratar.. ... o lasi ceva pe foc si o mai pui din cand in cand sa vezi daca intra... veezi sa fie destul de dilatata sa intre fara probleme !!! .. problema e mai greu de dat motoru jos nu de schimbat coroana !
burtik4u
biggrin.gif multumesc mult biggrin.gif
sper sa dau motorul jos pana nu da frigul de tot wink.gif) altfel voi porni in continuare toata iarna cu bubuituri, si poate ma lasa cand mi-e lumea mai draga wink.gif)
tataiedaciotul
Sa fi sigur!... radmasa.gif
burtik4u
se scrie "FII" nu fi, dar in fine biggrin.gif
numai bine wink.gif
andrei_broasca21
scuze de intrebare dar de la ce vine fi sau fii ??ca am ami auzit ca pe nova sunt corane de 200 fii .
PH-06-BOA
Cu fi, dar litera greceasac, se noteaza in desen si se exprima diametrul. Deci, cand auzi de fi 200, e vorba de 200mm in diametru. Dinsus, era vorba de verbul a fi.
Pentru a schimba coroana, lasi cutia pe masina, ca e mai greu de demontat, apoi ca s-o dai jos pe cea veche, nu incalzesti nimic, si in niciun caz la rosu, pentru ca vei incalzi si volanta, care si ea se va dilata pe masura. Deci, cu ciocanul (daca esti tare in ciocan, daca nu, merge si unul mai mic), bati roata in coroana s-o departezi putin cate putin roata, pana iese. Coroana noua o incalzesti cat se poate de putin, dar sa intre lejer pe volanta, dintr-o asezare sigura si rapida. Daca totusi volanta a "furat" temperatura si a strans coroana, repede continui cu ciocanul s-o asezi, dar la fel, putin cate putin, roata, pana se aseaza la locul ei. E bine sa nu se intample asa. Si pe un resou poti s-o incalzesti, dar aragazul e foarte bun, si incalzita cat se poate de uniform si roata. 200 de grade, nu inseamna la rosu (mai sus a spus de cea care o demontezi s-o faci rosie), ci doar putina dogoare la 10 cm de fata, sau sa se topeasca cat de cat cositorul. E bine sa fi cu volanta langa tine, si sa faci proba din can in cand, sa nu o incalzesti prea mult si degeaba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.