vali74
31 Mar 2005, 15:18
Salutare,
In general, sunt multumit de confortul Logan-ului, in special comportamentul la drum cu denivelari. Suspensia lucreaza bine iar socurile sunt bine absorbite.
Totusi , scaunele le consider relativ incomode.
Intrebari:
1. Se pot schimba scaunele cu altele ce asigura mai multe posib. de reglare ? : de ex , inaltime, unghi la partea orizontala, treimea superioara reglabila etc.
A incercat cineva exp. asta?
2. Exista cotiera dreapta pt sofer. Se poate adapta cea de pe SN/SLZ?
Klaus, ai vre-o idee? ... sau e doar una 'nastrushnica'
Mersi anticipat.
collinro2
31 Mar 2005, 19:59
Pai e cam greu, ca sinele de culisare nu sunt la acelasi nivel. Acuma am citat din Klaus, opere complete. S-a mai discutat chestia asta.
Pedala
31 Mar 2005, 20:45
Chiar daca sunt putin offtopic, vreau sa marturisesc la un Logan cu ~800km la bord deja scartie scaunul de la sofer destul de suparator. Iata un motiv in plus pentru a schimba scaunele de LGN.
Klaus face ce-i trebuie lui si ce-l gidila pe el la creier... daca vrei scaune, masoara, fugi la dezmembrari , iar masoara, baga aparatul de sudura daca e cazul , si-ti montezi scaune... simplu... adica l-a platit careva pe klaus sa isi puna masina la dispozitie, pt incercarea tuturor ideilor voastre?
se gasesc la dezmembrari scaune frumoase, cu tot felul de reglaje, chiar si imbracate in piele. timp si curaj sa ai...
collinro2
1 Apr 2005, 06:23
Au sinele de culisare la inaltimi diferite stinga-dreapta. Necesita modificari. S-a mai vorbit aici.
Pedala: vezi ca scrie prin alte parti de scartaitul ala...asa fac toate si se rezolva cu putin ulei/vaselina...
si anume in topicul asta:
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=8073&st=150 la postul #164
QUOTE(collinro2 @ 1 Apr 2005, 07:23)
Au sinele de culisare la inaltimi diferite stinga-dreapta. Necesita modificari. S-a mai vorbit aici.
Collinro2, ti-as ramine profund indatorat daca mi-ai indica link-ul spre discutzia in cauza. Multzam'
OffTopic:
Am gasit in cele din urma topicul cu pricina, la Diverse. Juma' de ora de search mi-a kam afectat productivitatea,..
, drept urmare propun sa mutam topicul la 'Imbunatatiri' .
Uitindu-ma cu multa atentie la 'marea problema' a ergonomiei postului de conducere pt. diferite gabarite, extrase, accesorii vestimentare, matrimoniale etc. , nu prea am gasit recomandari pertinente gen ' best practice' ref. la o posibila schimbare a scaunului soferului. Exceptia este doar Klaus, care insa de data asta nu a dat prea multe detalii.
On Topic:
Ce efort presupune o adaptare a sinelor la un alt model de scaun?
Care ar fi cea mai buna solutie? Nu as vrea sa confund chirurgia cu abatorul.
bai copile, ti-am zis mai sus: iei matale o tuica la bord (pt curaj) , un flex, un aprat de sudura si te asezi pe treaba, desi nu vad utilitatea acestei operatiuni. scaunele sunt ok dupa mine... bafta la lucru.
si ti-am zis mai sus: klaus face doar ce-i trebuie lui, nu ce vor altii!
collinro2
1 Apr 2005, 20:27
Asta cu schimbatul scaunelor eu personal nu as face-o, pentru ca sunt un puturos. Dar e posibil: se scoate intii un scaun de la golan. Cu totul, adica se desfac suruburile alea torx; problema este ca nu se prea gaseste torx de 35, cum pare ca trebuie pentru suruburile alea. Daca nu se gaseste, se foloseste un torx 40 batut cu ciocanul, apoi se inlocuiesc suruburile cu altele cu cap imbus. Dupa ce s-a scos un scaun, se observa ce sistem de prindere are, cote, dimensiuni, etc. Se face eventual o schita. Si apoi, se iau dezmembrarile la rind si se tot cauta, se tot masoara, pina se gaseste ceva potrivit. Si, eventual, un meserias, pentru taiere, sudura, in vederea modificarii/adaptarii sistemului de prindere. Se pot pastra sinele scaunului original, pentru ca au gaurile corespondente cu cele din podea, si se pot suda de noul scaun, etc, etc. Posibilitati exista, conteaza sa ai tupeu, timp si rabdare sa te apuci.
Mario_b
4 Apr 2005, 14:17
Mie mi se par confortabile scaunele in ciuda faptului ca am un derriere apreciabil si ceva greutate!!
Daca tot ti le schimbi ia-ti si tu ceva cu incalzire/ventilare, reglaje electrice, sa nu iei de Opel cum am mai vazut la Cielo prin Craiova!!
Numai bine!!
A mai cautat cineva scaune pentru Logan? A trecut un an de la ultimul post si poate a reusit cineva sa adapteze niste scaune care sa nu aiba mare nevoie de modificari. Din punctul meu de vedere, datorita reglajului pe verticala, scaunul de la sofer este suficient de comod. As vrea insa sa am si pe cel din dreapta reglaj pe inaltime ca am senzatia de "duba" cand stau in dreapta.
Cred ca un scaun de Saviem sau de Buceag i s-ar potrivi de minune la Logan, cu suport cu tot, ca sa ne simtim mai la inaltime
.
Ma indoiesc ca a incercat cineva vreo schimbare de scaune, cele originale nu sunt cine stie ce minuni, dar, la urma urmei, sunt in spiritul masinii... unele de 407 sau de A8 nu cred ca s-ar asorta cu materialul ieftin din plansa de bord
edv_ro
28 May 2006, 19:25
Ca sa nu deschid un nou topic: are idee cineva daca s-ar potrivi tetierele spate de Clio la Logan? Si la ce pret ar fi?
Cred ca ar fi mai confortabile tetierele alea in forma de "L" intors. Plus ca ar oferi o vizibilitate mai buna in spate.
migabryel
28 May 2006, 20:13
confortabile nu sunt deloc , mai ales in pozitia asta
si cu ele ridicate nu se schimba nimic, cam tot acolo ajungi. vizibilitatea ii aceiasi fie cu tetiere de clio, fie cu cele de logan
zvasti
24 Jan 2007, 11:08
mie mi s-a pus pata pe scaunele astea: [attachmentid=43245] Sunt de Clio 3 Sport. Nu cred sa necesite mari modificari la montare. Singura problema ar fi costul,ele urmand sa fie luate de la reprezentanta (nu cred sa gasesc la dezmembrari asa ceva). Nu are nimeni idee cat ar costa?
o sa ma interesez, insa va trebui sa te astepti la ceva mareeeeee
Haidi mai dsign, pai tie ti se pare scump un scaun a carui armatura costa 770 euro fara tva?
Ie ieftin ca braga, ce naiba...
DomnulK
24 Jan 2007, 16:56
ce diferenta de nivel are la sistemul de culisare si fixare scaunul?
si aia car emuta scaunele de pe stanga pe dreapta cum fac?
zvasti
24 Jan 2007, 20:14
holy %^&$ ! armatura la 770 de iepuroi? pai sunt cusute cu aur? ma gandeam la un pret mare dar nu imi vand casa sa imi iau scaune... ideea de a le schimba pe cele originale nu a pornit din grandomanie.vroiam un pic mai mult suport lateral, plus ca astea originale sunt cam rigide. fac multe drumuri arad-brasov si ma cam deranjeaza de la o vreme. eram curios oricum de niste sugestii, sa dau o tura pe la dezmembrari. am gasit seturi la 200 fara airbag,250 cu si vreo 850 cu tapiterie piele.asta incluzand bancheta spate,de care nu am nevoie.deci,daca stiti ceva ce se potriveste cat de cat(pot sa fac si eu niste modificari minore) ,spuneti.
yakuza_2006
29 Mar 2007, 00:32
stiu k e putin offtopic dar totusi am si eu o intrebare.. nu am huse pe scaune si am ars din gresala cu tzigarea fata de la scaunul soferului..
stie cineva unde se poate schimba si preferabil un pretz! multumesc anticipat
in tirgul Vitan, duminica la orele 8-10 gasesti o tiganca din Pitesti care are tapiterii pentru toate scaunele si banchetele. Costa 20 lei tot setul (adica 200 000 vechi) si are tot felul de combinatii de culori. Eu mi-am luat un set ca sa pun peste tapiteri veche in loc de huse. Pe scaunele din fata scrie chiar si "airbag" !!
bassfreak
30 Mar 2007, 18:49
da, numai ca acea persoana din Pitesti, care defapt sunt mai multe, au huse facute din resturi - daca te uiti mai bine, aproape nici un set nu este facut corect, sunt combinate mai multe resturi de modele de materiale.
Geonebun
30 Mar 2007, 19:56
QUOTE(zvasti @ 24 Jan 2007, 12:08)
mie mi s-a pus pata pe scaunele astea: [attachmentid=43245] Sunt de Clio 3 Sport. Nu cred sa necesite mari modificari la montare. Singura problema ar fi costul,ele urmand sa fie luate de la reprezentanta (nu cred sa gasesc la dezmembrari asa ceva). Nu are nimeni idee cat ar costa?
scaunele astea sunt facute pt masini de curse , raliuri etc , daca le pui intr`o masina normala unde .. le folosesti mai mult cica nu fac bine la coloana .. asa am auzit , ce parere aveti ca am stat intr`un opel break din '91 si erau comode si ai senzatia ca te ia in brate scaunu
, daca stie cineva pret etc montare sa ne spuna si nou.
mario_vladys
31 Mar 2007, 11:09
desi s-ar putea sa fiu putin OffTopic as pune si eu o intrebare:
Am montat cotiera pt logan de aceea din targ si imi vine cam greu sa introduc centura in locas.
Ideea mea ar fi sa schimb suportii de centura care sunt prinsi de SCAUNE (aici sunt OnTopic) cu unii mai lungi....
Ar afecta rezistenta centurilor?
Exista compatibilitati in acest sens?
Exista alte solutii tehnice mai bune decat cea la care m-am gandit eu?
Multumesc pentru intelegere!
stai cuminte, e mai bine sa nu umbli la elementele de securitate... avem si noi cotiere si intr-adevar, e greu sa pui centura, dar ne-am obisnuit
alexis
16 Nov 2008, 09:16
Incerc sa reanimez acest topic. A montat cineva pana la urma alte scaune pe Logan? Pe net se gasesc destule modele de scaune sport, unele chiar la preturi atragatoare (aprox. 250 EUR/pereche).
luclapin
16 Nov 2008, 09:24
Daca vrei mai mult confort,fara mari modificari,cauta scaune de la varianta PRESTIGE,au reglaj lombarsi reglaj pe inaltime si eventual inlocuiesti coloana de volan cu coloana de la facelift.cu reglaj pe inaltime.Costurile sunt destul de piperate,dar totusi un pic de confort in plus merita.
juristul2000
16 Nov 2008, 10:43
Eu cred ca nu reglajele lombare sunt problema la Logan ci lipsa totala de sustinere laterala, aici nu stiu ce ar fi de facut
bobo77
16 Nov 2008, 11:25
Si la ce calitate au scaunele cu reglaj lombar si pe inaltime, mai bine renunti si te orientezi spre altceva daca tii neaparat sa schimbi scaunele si in plus juristul are dreptate sustinere laterala ioc.
juristul2000
16 Nov 2008, 11:34
Eu am modelu cu reglaj lombar si mama ce le-am mai reglat de cand am masina.Ceva de vis
La Passat e alta poveste da e passat
PAULIC
16 Nov 2008, 11:44
Uite cum am rezolvat eu problema.
alexis
16 Nov 2008, 11:50
@Paulic: arata bine scaunele; de unde si cat te-a costat? S-au adaptat usor? Sinele de logan sunt la inaltimi diferite. Cum ai adaptat prinderile centurilor de siguranta?
juristul2000
16 Nov 2008, 12:09
cam la asa ceva ma gandesc si eu dar numai pe fata,in spate nu stau :)Paul asteptam detalii
PAULIC
16 Nov 2008, 12:42
Diferenta de inaltime dintre sinele de logan este de 60 mm,dar se compexeaza foarte usor. Tapiteria este de mercedes E class den 2000. In afara de diferenta de inaltime trebuie compoxata si o diferenta in lalime,care la aceste scaune este de 100 mm. Am sa revin cu detalii daca intereseaza pe cineva.
juristul2000
16 Nov 2008, 13:18
Pe mine ma intereseaza, am inteles ca ce se potrivesc destul de usor ar fi scaunele de Ford
alexis
16 Nov 2008, 14:06
Vrem detalii
GOLAN 91
16 Nov 2008, 18:27
Sau astea...
alexis
16 Nov 2008, 18:37
Ai uitat sa pornesti blitzul...
GOLAN 91
16 Nov 2008, 18:51
Nu stiu dece nu merge:( ????
Lostboy
16 Nov 2008, 19:11
Încearcă să o micșorezi...
PAULIC
16 Nov 2008, 22:58
Deci,sa revin cu detalii. Pe partea dinspre interiorul masinii(sina din dreapta cum stai pe scaunul soferului),am taiat o tabla destul de groasa(6-8mm),lunga de 420mm si lata de 60 mm,am gaurito si am prinso in locul in care se prindea vechia sina se la scaunul loganului. Pe partea cealalta trebuind sa compesez inaltimea de 60mm ,am luat alta tabla de aceeasi grosime cu prima,de aceeasi lungime(420mm) dar lalimea fiind de 120 mm.Aceasta tabla am indoito pe lungime in forma de s si am compesat diferenta de inaltime de 60mm. Acestea fiind facute am prins scaunul ca si cum ar fi fost al masinii,fara niciun fel de greutati intimpinate.Sper sa intelegeti ceva din tentativa mea de desen. Linia de jos curbata ar fi podeaua loganului,indreapta se vede tablaindoita in forma de s iar in stinga tabla care ramine la nivelul podelei
alexis
17 Nov 2008, 06:02
@Paulic: si cu sistemul (capul) de prindere lal centurii de siguranta cum ai facut? L-ai pus pe cel de logan?
banutu
17 Nov 2008, 07:50
QUOTE(PAULIC @ 16 Nov 2008, 22:58)
Deci,sa revin cu detalii. Pe partea dinspre interiorul masinii(sina din dreapta cum stai pe scaunul soferului),am taiat o tabla destul de groasa(6-8mm),lunga de 420mm si lata de 60 mm,am gaurito si am prinso in locul in care se prindea vechia sina se la scaunul loganului. Pe partea cealalta trebuind sa compesez inaltimea de 60mm ,am luat alta tabla de aceeasi grosime cu prima,de aceeasi lungime(420mm) dar lalimea fiind de 120 mm.Aceasta tabla am indoito pe lungime in forma de s si am compesat diferenta de inaltime de 60mm. Acestea fiind facute am prins scaunul ca si cum ar fi fost al masinii,fara niciun fel de greutati intimpinate.Sper sa intelegeti ceva din tentativa mea de desen. Linia de jos curbata ar fi podeaua loganului,indreapta se vede tablaindoita in forma de s iar in stinga tabla care ramine la nivelul podelei
Cam periculos cu modificarile artizanale tinand cont ca acolo sunt elemente de securitate.
Cel mai bine este sa montezi scaune de Sandero / faza 2 . Se potrivesc perfect si sunt mai ergonomice decat cele vechi.
si la cat ajunge un scaun de "Sandel"
aproximativ ?
bobo77
17 Nov 2008, 19:22
Sigur are un pret foarte mare si nu se merita...
alexis
17 Nov 2008, 19:31
Eu ma gandeam la asa ceva:
cam offtopic: puntea spate de la ce masina ai luat'o?
juristul2000
17 Nov 2008, 19:58
Alexis si eu ma gandeam.Rezultatul-inca ma mai gandesc
banutu
17 Nov 2008, 21:06
QUOTE(GBi @ 17 Nov 2008, 17:47)
si la cat ajunge un scaun de "Sandel"
aproximativ ?
Pe mine m-au costat aprox. 1500 ron, cu incalzire si airbag lateral.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.