Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aeroterma
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
maverick_
am o mica problema cu aeroterma la masina. ce se intampla, de cate ori merge, huruie destul de deranjant. de la ce poate fi? ma batea gandul sa o desfac si sa verific, dar astept pana la primavara biggrin.gif .
variable_dynamics
Lagarele motorului aerotermei s-au uzat si/sau nu sunt gresate.
Trebuie demontat capacul aerotermei si, in functie de defect se greseaza lagarele motorului sau se inlocuieste motorul aerotermei.

Spor la treaba!
Numai bine.
sergiu-iulian
Fi putin mai explicit,daca se poate.Am si eu aceasta problema de cateva zile.mersi
bygy007
pai omul a fost destul de concret , ca sa vezi de unde e problema demontezi motorul , il faci bucatele il speli il gresezi la lagare , asa arata unul [attachmentid=1627584506]
daca tot face scandal iei un motor nou
Mr_Devil83
ala nu-i motor de aeroterma de supernova bygy007. Motorul de aeroterma de supernova aduce mai mult cu motorul de aeroterma de reno12 sau dacia 1300, frantuzoaica, eu in poza aia vad un motor de aeroterma de 1300, de ala anemic.

Nu se potriveste motorulde aeroterma de cn pe supernova, adica ca dimensiuni e la fel, paleta e la fel dar cel de supernova are sarma mai groasa pe rotor.

Dar la cel de cn se gasesc bucsile de bronz de cumparat separat in magazine si am un sentiment ca se potrivesc si la cel de supernova.
bygy007
da este un electromotor scurt , ideea este de a vedea care sint lagarele , si m-as mira daca s-ar gasi separat si o sa poata sa le inlocuiasca,
Mr_Devil83
la noi la magazinul de troace se gasesc. smile.gif
djasu82
dupa mine vas recomanda motoras de aeroterma loat de pe opeluri , viteza e mai mare implicit puterea , am facut rost de unu dela un opel dezmembrat de un amic. Controlul motorasului e pur electronic doar trebie legat la comutator pentru fiecare treapta . Turbina are mai multe pale si din cate am observat are loc perfect nu locul celui vechi.
Bucsi de bronz parca aveau pe pantelimon la magazinele dacia.
Relu_GTT
nu e nevoie de unul mai puternic asta e de ajuns si pe trepta 1 si 2
antavi
la ce magazin gasesc si eu motor de aeroterma si cat costa? la mine intrerupe cand dau intr-o groapa si daca il opresc si repornesc merge din nou sau daca mai dau intro groapa porneste iarasi
Maskatu
Sigur nu ai un contact imperfect? Ai scos macar motorasul sa il verifici? Il legi direct la baterie si vezi daca se intrerupe.
bygy007
perii , legaturi sigurante , sa nu dai banii degeaba pe el
CrysMM
De Solenza nu se potriveste?
PorumbelL
salut!!
am si eu o problema cu aeroterma. nu mai porneste.....nu e de la siguranta de la bord(am verificat)
a mai pornit de vreo 2 ori ...dar cand opream motorul si reporneam...nu mai pornea
ce poate fi?
unde e motorasul si cum por sa-l demontez???
merci!!
dymmy
QUOTE(PorumbelL @ 26 Oct 2010, 18:52)
salut!!
am si eu o problema cu aeroterma. nu mai porneste.....nu e de la siguranta de la bord(am verificat)
a mai pornit de vreo 2 ori ...dar cand opream motorul si reporneam...nu mai pornea
ce poate fi?
unde e motorasul si cum por sa-l demontez???
merci!!
*



Salut,
Aeroterma este in acea cutie neagra, sub capota, daca reusesc sa pun si niste poze ceva.... smile.gif
Era un topic cu imagini si explicatii...vezi la topicul general problema nr 66
INAINTE DE A DESFACE> eu zic asa...verifica releul si siguranta de pe tabloul din stanga de langa sofer, siguranta are pe placa desen reprezentativ|smile.gif, apoi verifica daca ai tensiune corecta acolo pe tablou, verifica si la intrerupatorul aerotermei ala de pe consola centrala in 3 trepte, poti sa scoti mufa prin spate, adik pe partea dreapta se desface un surub in cruce si niste braduti de plastic care se trage de ei si se scot, poti scoate mufa care intra in intrerupator se masoara daca ai tensiune pe fiecare treapta..vezi care sunt treptele si apoi daca toate functioneaza bine pana aci....ABIA ATUNCI DESFACI AEROTERMA DE SUB CAPOTA DIN CUTIA AIA NEAGRA PARTEA DIN FATA!!!
Spor...!!!

Daca ajungi sa desfaci toata partea cu aeroterma si ajungi la motorul aerotermei, poti verifica foarte rapid cu un cablu direct de la baterie atentie la plus cu plus si minus cu minus....altfel faci belea.....poti afla direct daca motorul merge si mai elimini din posibilitati!!! Tine cate1-2 minute sa mearga motorul aerotermei....in 2-3 reprize sa vezi daca nu cumva cedeaza apoi...
gcgeorgescu
salut am aceasi problema ca a lui Porumbel, doar ca la mine nai porneste , dar doar cand dau drumul la aer cond si ma joc un pic cu selectorul de viteze al aerotermei. acel selector de viteze l-am schimbat cu unul de origine de la mihai bravu (pana in pasaj) am dat 35 ron pe el , si tot degeaba.
am verificat siguranta toate mufele si toate firele.
in cazurile in care dadeam drumul la aeroterma si ea nu pornea am incercat cu socuri(pumni). pe sub bord si in cutia aerotermei de la capota, nu datea nici un semn, doar daca apasam butonul de ac, si dadeam treapta 1.2 sau 3 aleatoriu.
ma disperat, parca ar fi bantuita, tote indiciile ar duce la un contact imperfect , nici decum nu ar avea treaba cu motorul aerotermei, dar nu il gasesc.
mai am o banuiala , releul , daca are, care ar fi?
am avut o problema asemanatoare la semnal si avarii, ramaneau aprinse permanent(nu clipocea) sau nu se aprindea, totul a fost de la releu, inspiratia imi spune ca si in cazul aerotermei e la fel , dar nu stiu daca are si unde e.
scuzati scrisul , dar m disperat. si ma si grabesc .
va multumesc.
x.fun
Siguranta ai verificat-o asa...doar uitandu`te la ea?
Si la mine aceeasi problema.Cand aeroterma nu functioneaza, nici semnalizarile nu functioneaza.

Cand se mai intampla sa nu functioneze, incearca sa misti siguranta aerotermei si ai sa vezi ca intr-o anumita pozitie, va pleca.

Sub placa de sigurante, sunt niste lamele care prind siguranta.Acolo e problema la mine si cred ca si la multi altii.
gcgeorgescu
nu te contrazic, dar am verificat si miscat de ea. treaba e de ce o ia doar cand dau drumul laAC???????? gun3.gif
bygy007
din pacate din cauza problemelor nu se mai vad anumite atasamente , si o schema nu gasesc , dar din ce imi aduc aminte stiu ca era un releu pe acolo , ideea este sa vezi daca ai tensiune la buton fata de masa pe toate treptele de viteza , din me imi aduc aminte comutatorul si rezistentele dint pe ramura de minus , adica + motor , rezistente comutator
gcgeorgescu
nu butonul si nici releulde aer, nu este problema. i-am cam gasit problema , totul pare a fi de la motorul aerotermei, sunt 99%.
oricum maine la 7 dimineata ma duc la service , la electrician. cred ca o sa o schimbe mai mult ca sigur, sau sa i schimbe carbunii si sa unga lagarele in cel mai fericit caz, dar nu e solutie de durata.
va tin la curent poimaine , cred.
a, ca era sa uit azi nu a mai pornit nici cu aerul pornit , si a facut si sgomote urate inainte sa isi dea sfarsitul.
bygy007
atunci lagare daca uruie , parerea mea sa iei unul nou ca daca il repara eu zic ca mai mult de 1 an nu tine si ca sa desfaci bordul din nou , eu zic ca e cam mare chinuiala
gcgeorgescu
am rezolvat-o. am fost la electrician si a desfacut aeroterma si nu a constatat decat ca trebuie unsa pe la lagare si curatata, la proba a mers. a inceput sa o ia din aproape in aproape. toata buba era de la un manunchi de fire , unul era intrerupt , din cauza de frecare , sa umblat mult sub bord, ba cu cd playerul ba cu diferite brobleme gen calorifer si sa intrerupt in asa fel incat nu se vedea
era pe sub izolatie si nu era ars , deci invizibil ochiului . aparatul lui l-a descoperit.
cand ii dade-am drumul la AC pornea, asta a fost greu de inteles. nici electricianul nu a putut intelege , doar a presupus ca ii dadea aerotermei un impuls si ea mai mergea printr-o lita de care se mai tinea , alta explicatie nu a gasit.
mi-a zis ca daca nu m-ar fi cunoscut ar fi crezut ca sunt nebun, in legatutura cu AC.
de huruiot nu mai huruie , doar un tiuit mic la treapta 1, pt ca a uns-o si ma asigurat ca va mai merge mult timp de acum in colo, doar ca asa fac toate pt ca au lagare nu rulmenti sau altceva(taraie)era acolo si o skoda care facea la fel mi-a aratat chiar. si sa vezi ce zgomot de greiere avea octavia!
el mi-a facut si blocul de lumini , am explicat eu intr-un topic aferent.
vasalut.
Maskatu
In sfarsit. Ti-am zis ca este o problema de la fire. Sper ca s-a mai dus din gandul ala de vandut masina. biggrin.gif
PorumbelL
merci dymmy!!
maine o sa verific motosasul ....si revin cu vesti noi
siguranta..releul.. si intrerupatorul le-am verificat de mai demult,,intrerupatorul chiar l-am schimbat...aste nu-ss
enice
tot cu aeroterma cand o pornesc simt un miros urat ca de oua stricate Aveti idee cum pot curata sistemul de ventilatie ? nu am aer conditionat
bygy007
sa nu fie de la baterie (cam asta este mirosul hidrogenului sulfurat)
cip_2005_ro
problema cu aeroterma a aparut si la mine .....nu mai functioneaza.pare a fi motorul ca am verificat sigurantele,releele,butonul de pe consola centrala.caldura imi furnizeaza numai cand merg cu oarecare viteza,sa se produca acel jet de aer din mersul masinii si atunci se dezaburesc si geamurile.deci la viteza e ca si cum as avea acel motor functional.am sunat la un service si mi-au zis ca acel motor nu se mai fabrica si ca cel mai probabil il voi gasi la dezmembrari.inainte de a-l cumpara as incerca sa vad totusi daca nu cumva se poate repara,nu stiu insa cum se ajunge la acest motoras si mai ales cat este operatiunea de dificila.cine poate da relatii ii multumesc anticipat
bygy007
ai o poza mai sus cu locatia , il poti desface , pune poze si discutam ce trebuie facut in principiu curatat verificat perii , legaturi la perii , etc
dymmy
QUOTE(cip_2005_ro @ 11 Nov 2010, 14:00)
problema cu aeroterma a aparut si la mine .....nu mai functioneaza.pare a fi motorul ca am verificat sigurantele,releele,butonul de pe consola centrala.caldura imi furnizeaza numai cand merg cu oarecare viteza,sa se produca acel jet de aer din mersul masinii si atunci se dezaburesc si geamurile.deci la viteza e ca si cum as avea acel motor functional.am sunat la un service si mi-au zis ca acel motor nu se mai fabrica si ca cel mai probabil il voi gasi la dezmembrari.inainte de a-l cumpara as incerca sa vad totusi daca nu cumva se poate repara,nu stiu insa cum se ajunge la acest motoras si mai ales cat este operatiunea de dificila.cine poate da relatii ii multumesc anticipat
*





cip_2005_ro
CHIAR NU PRICEP......NU AI CITIT NIMIK DIN POSTUL 15?????
ACOLO A FOST EXPLICAT..... sad.gif sad.gif sad.gif
Uitati-va va rog, cititi mai intai intregul topic...!

13 Nov 2010, 18:56:
QUOTE(dymmy @ 30 Oct 2010, 00:12)
Salut,
Aeroterma este in acea cutie neagra, sub capota, daca reusesc sa pun si niste poze ceva.... smile.gif
Era un topic cu imagini si explicatii...vezi la topicul general problema nr 66
INAINTE DE A DESFACE> eu zic asa...verifica releul si siguranta de pe tabloul din stanga de langa sofer, siguranta are pe placa desen reprezentativ|smile.gif, apoi verifica daca ai tensiune corecta acolo pe tablou, verifica si la intrerupatorul aerotermei ala de pe consola centrala in 3 trepte, poti sa scoti mufa prin spate, adik pe partea dreapta se desface un surub in cruce si niste braduti de plastic care se trage de ei si se scot, poti scoate mufa care intra in intrerupator se masoara daca ai tensiune pe fiecare treapta..vezi care sunt treptele si apoi daca toate functioneaza bine pana aci....ABIA ATUNCI DESFACI AEROTERMA DE SUB CAPOTA DIN CUTIA AIA NEAGRA PARTEA DIN FATA!!!
Spor...!!!

Daca ajungi sa desfaci toata partea cu aeroterma si ajungi la motorul aerotermei, poti verifica foarte rapid cu un cablu direct de la baterie atentie la plus cu plus si minus cu minus....altfel faci belea.....poti afla direct daca motorul merge si mai elimini din posibilitati!!! Tine cate1-2 minute sa mearga motorul aerotermei....in 2-3 reprize sa vezi daca nu cumva cedeaza apoi...
*



UITATI AICI...CATEVA MICI DETALII!
danciusergiu84
enice - ai putea totusi sa incerci daca ai chef cu ceva soluti de curatat instalatiile AC, mirosul vine in general de la calorifer, cel putin la mine miroase urat cand dau pe incalzire desi caloriferul are doar 1 an si ceva, dar fiindca nu avem filtru de polen se umple aeroterma si caloriferul de praf si mizerie in care se pot dezvolta diverse bacterii

sper sa nu-ti scape ceva antigel caloriferul
oncica1990
salut! am si eu o prob asemanatoare cu dsn clima....aseara mergand spre casa, desigur cu aeroterma pornita data pe caldura ( pe pozitia 3 ca un dobitoc ce sunt), simt un miros de ars, ajung acasa opresc masina, doresc sa plec altundeva, dar ce sa vezi aeroterma numai functiona, siguranta prajita nu alta. am scos-o cu mare chinuiala am pus alta, dar nimik.........ast sugestii la ce poate fi inainte sa ma apuc sa demolez tot pe la ea.
bygy007
1 trebuie sa vezi daca ai alimentare pe motor
2 depistezi ce este defect


ai alimentare , vezi motorul si treptele de viteza , pe treapta cea mai mare motorul este alimentat direct
nu ai alimenatre , vezi de ce nu ajunge , siguranta fire si cele aferente


fara schema nu iti pot zice unde sa cauti
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.