Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Martor alertare presiune scazuta sistem ungere
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
postman
Dupa o plimbare prin oras prin baltoci amestecate cu sloiuri de gheata m-am trezit cu martorul de la ulei aprins. Puteti sa ma ajutati cu sfaturi? Cauze? Nivelul uleiului este bun.Am sa mai verific si peste 2 zile sa vad sau urme de ulei pe jos. Nu am mai mult de 1000 de km de cand am schimbat uleiul. In ce conditii se aprinde ?HELP
interlagos89
Martorul se aprinde in conditiile in care presiunea la ulei este scazuta.Trebuie verificata presiunea uleiului iar daca aceasta este in parametri trebuie schimbat acel senzor.
variable_dynamics
@postman:
S-a aprins NUMAI acel martor? In mod normal, odata cu acel martor se mai aprinde si martorul de atentie, adica martorul a carui pictograma este "( ! )"
Te rog, specifica acest lucru(daca s-a aprins numai martorul presiune ulei sau s-au aprins si el si cel de atentie).
1.In prima instanta verifica integritatea traseului/conectorului electric al senzorului de presiune scazuta ulei. Verifica conectorul senzorului si urmareste firul(vizual, atat cat se poate) ca sa te asiguri ca nu face contact cumva cu blocul motor. Vezi in poza care e senzorul si firul aferent.[attachmentid=1627577101]
2. Daca firul/conectorul este in ordine, trebuie NEAPARAT masurata presiunea in circuitul de ungere. Presiunea se masoara cu motorul CALD. Valoarea minima a presiunii trebuie sa fie:
- 1 bar la ralanti;
- 3 bar la 4000 rot / min.

Masurarea se face in service, insa, pentru binele motorului tau, gaseste un service cat mai aproape de unde locuiesti sau de unde ai masina!
Daca nu este senzorul defect ci chiar ai o problema cu presiunea uleiului, daca mai mergi asa cu masina risti sa se defecteze motorul(remedierea, in acest caz, este costisitoare!!!)
Ca fapt divers, ce ulei ai pus in motor? Cati kilometri are masina?
Revino cu detalii.

Numai bine.
cipoc
mie imi palpaia martorul ala ca aveam un fir pe sub baterie care facea masa aiurea..
am gasit asta dupa ce`am schimbat senzoru degeaba..
postman
S-a aprins doar martorul de la senzorul de ulei.Am pus ulei ARAL 10W40. Masina are 71 Mii Km.Am mers doar 1 km pana acasa cu martorul aprins. Am sa scot senzorul sa-l curat.Revin.

18 Dec 2009, 11:50:
Am desfacut capacul la ulei si se vedea ulei sus.
evil_2009
ti sa rupt firul care duce in baia de ulei mai mult ca sigur adica cel care face sa ti se aprinda becul in bord cand nu ai ulei in motor
postman
Am rezolvat problema sau cel putin asa cred.Am desfacut capota am tras de fir de la senzor m-am urcat in masina si am pornit motorul martorul a ramas aprins, am accelerat mai puternic (pe loc) iar dupa 15 secunde a palpait martorul si s-a stins . Am mers asa 15 minute .Am oprit si am pornit motorul iar.A palpait putin si s-a stins. Cred ca este un contact imperfect.
Banuiesc ca undeva sub bord sau a oxidat senzorul??????????

19 Dec 2009, 13:45:
Problema a ramas

postman
Am rezolvat problema cu masina. Au fost 3 fire intrerupte, 2 in scurt unul cu altul si 1 intrerupt.

A mers pana m-a lasat in drum.

Am dat jos bateria si suportul de la baterie si am cautat fire intrerupte(banuiam ca este ceva electric). Am luat pistolul de lipit dupa care am izolat firele si le-am matisat cu banda izoler tot filonul de cablu.
Am bagat cheia in contact si a pornit de la prima cheie.
Multam mult.A-ti fost de mare ajutor.


5 Jan 2010, 21:07:
........P.S. "LA MULTI ANI PE 2010"
ilieaxx
vreau sa va intreb si eu ceva?mi.am luat o dacie pe injectie din 2000 si am o problema cu martorul de la ulei si cel de atentie.dimineata cu motorul rece se ridica presiunea la maxim dupa aceea treptat scade la relanti un pic sub 2 si martorii raman aprinsi dar se sting cand accelerez.masina are compresie buna deoarece daca scot joja sau capacul la ulei sare ulei.proprietarul mi.a zis ca a fost schimbata si pompa de ulei deoarece credea ca asta e cauza dar nu s.a remediat problema si proprietarul ,om de incredere a spus ca de 2 ani merge asa cu ea.masina nu papa ulei.ce sfat imi dati.masina are 130 de mi de km
shade4free
QUOTE(ilieaxx @ 20 Mar 2012, 20:09)
vreau sa va intreb si eu ceva?mi.am luat o dacie pe injectie din 2000 si am o problema cu martorul de la ulei si cel de atentie.dimineata cu motorul rece se ridica presiunea la maxim dupa aceea treptat scade la relanti un pic sub 2 si martorii raman aprinsi dar se sting cand accelerez.masina are compresie buna deoarece daca scot joja sau capacul la ulei sare ulei.proprietarul mi.a zis ca a fost schimbata si pompa de ulei deoarece credea ca asta e cauza dar nu s.a remediat problema si proprietarul ,om de incredere a spus ca de 2 ani merge asa cu ea.masina nu papa ulei.ce sfat imi dati.masina are 130 de mi de km
*


nu are treaba compresia cu faptul ca ai ulei in rampa
Nu iti papa ulei,inseamna ca ai segmentii buni
Il cred ca fostul cand ti-a spus ca a mers asa
la dacie ungerea se face bine si la 0,75
acum sa iti spun si probleme ta
CUZINETII,de la biele si vibrochen
Sa nu desfaci ca este mult de munca,incearca un ulei mai gros,sau baga un aditiv de ulei,si scapi de aprinsul becului la relanti
Bafta si multi km
ilieaxx
mai e ceva,am gasit o sticla cu ulei in masina m20w40 scria pe el,pentru motoare diesel,ulei mai gros nu cred ca gasesc...mai e ceva,cand aprind avariile se aprind si cele 2 becuri cel de avarie si cel de la ulei...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.