bygy007
16 Dec 2009, 23:53
sint curios sa vedem citi din noi stiu sa mearga pe zapada
ArtVandelay
16 Dec 2009, 23:58
eu plec cu scârț
serios acum, cam stupid chestionarul..
Iulikk
16 Dec 2009, 23:59
Am votat prima varianta, e aia buna? Ca eu nu stiu... stiu doar ca e bine sa merg in trepte de viteza inferioara pt a mari forta franei de motor si ca nu trebe sa bruschez comenzile (oricare ar fi ele - acceleratie/frana/directie). E bine ce am zis, sau nu?
ionutctn
17 Dec 2009, 00:04
Eu as alege varianta "nu mai plec de la semafor".
nu gasesc varianta cu "Bagam viteza a-3-a si acceleram tare pentru a reusi sa rupem aderenta la plecarea de pe loc
ps votat 1
Cu viteza a 2-a nu exista optiune?
bygy007
17 Dec 2009, 00:05
nu e cam stupida ca am vazut multiin astea 2 zile cind a nins care nu stiau lucrurile astea , la modul cel mai serios
IRONICK
17 Dec 2009, 00:05
Bag in treapta a treia si turez la 6000rpm motorul!
Eu dupa ce bag a-Ia incep sa dau si drumul la ambreiaj, nu accelerez direct
io plec cu motorul la ralanti
Da nu-i mai simplu sa opresti in masina din fata?
Ups ... asta trebuie dincolo
dispeceru
17 Dec 2009, 00:15
QUOTE(Shush @ 17 Dec 2009, 01:06)
Eu dupa ce bag a-Ia incep sa dau si drumul la ambreiaj, nu accelerez direct
Markos
17 Dec 2009, 00:49
eu plec cu a 2-a in conditii alunecoase. n'am ce vota
bygy007, tu nu ai auzit de plecatu de pe loc cu tr. 2 ?
Oricum, topicul e stupid.
vi_escu
17 Dec 2009, 01:17
îhî
V a L y O
17 Dec 2009, 05:17
Eu am votat a 3-a optiune. Si as mai adauga ca accelerez blana (sa nu-mi stea motorul) inainte sa eliberez brusc ambreiajul.
slaiciprian
17 Dec 2009, 06:42
dar varianta cu "nevasta impinge masina", unde e???
mai baga o optiune 'eu am gume de iarna', deci nu fac nimic special, plec ca vara.
ct-03-tvy
17 Dec 2009, 08:29
si cu a 2a pleaca bine,...chiar mai bine decat cu 1 si acelerat usor,... datorita faptului ca, ajunge mai putin cuplu la roata, adicatelea insuficient sa rupa aderenta aia infima..
DannyY
17 Dec 2009, 08:32
Optiunea 4: viteza a 2-a, accelerezi la 2000 rpm si ridici piciorul usor de pe ambreiaj...
Plus anvelope de iarna
tataiedaciotul
17 Dec 2009, 08:47
Si frina de mina trasa?!...
varianta 1 .... si daca nu merge se procedeaza similar dar in viteza 2
pe gheata, polei, etc important este sa nu bruschezi .... nici frana, nici acceleratia nici directia .... toate manevrele se fac la "relanti" si atentie marita la ce se intampla inainte sa anticipezi ce ai de facut
DannyY
17 Dec 2009, 08:50
Nu, eu o imping.
einstein1984
17 Dec 2009, 09:22
QUOTE(argon @ 17 Dec 2009, 09:22)
mai baga o optiune 'eu am gume de iarna', deci nu fac nimic special, plec ca vara.
La ce putere are Espero, cred ca tu vara pleci cu a 2-a ca sa nu rupi aderenta.
driverx
17 Dec 2009, 09:24
QUOTE(bygy007 @ 16 Dec 2009, 23:53)
sint curios sa vedem citi din noi stiu sa mearga pe zapada
Din primul post al acestui topic ne-am dat seama ca tocmai initiatorul se princepe "bine" la condusul in conditii de iarna.
axabrt
17 Dec 2009, 09:43
Nimic special, vorba lu driverx. Niste gume de iarna si ASR-ul te scot din orice zapada mai mica decat inaltimea spoilerului...
DannyY
17 Dec 2009, 09:50
Mie mi-e greu sa scot ASR-ul din baia de ulei.
La cutie steptronic + ASR trebuie doar sa ridici piciorul de pe frana.
Eventual mai calci si acceleratia (cat de tare vrei tu
).
Dar trebuie sa ai si anvelope de iarna
Votat 1.
ceribros
17 Dec 2009, 10:08
Eu plec cu frana de mana
am cauciucuri de vara deci sta in parcare masina
am facut sow cand a nins in Bucuresti.
bucatzel
17 Dec 2009, 10:49
QUOTE(Altis @ 17 Dec 2009, 00:05)
Cu viteza a 2-a nu exista optiune?
Din pacate nu.... n-am cu ce vota...
Mai exista si optiunea 5. Suni dupa taxi... sa-si bata ala capu' cum pleaca dupa aia de pe loc.
corbex
17 Dec 2009, 10:55
Accelerez usor, controlez stabilitatea, accelerez iarasi, ma asigur din toate partile,
trec intr-o trea[ta superioara. Ajuns aici incep sa umblu la frina de motor si la frinele de picior, reducind treptat viteza, asa incit pina ajung pe refugiu sa pot opri in siguranta si sa ma sui in tramvai.
Sa nu uit: bocanci de iarna !
vis-a-vis
17 Dec 2009, 11:14
Eu plec in functie de starea de moment, dar in general ii dau ca sa patineze rotile putin, n-are rost sa patinez ambreiajul aiurea, mai ales cu treapta a doua. Tehnica asta e folosita de cei cu un picior stang de lemn care nu-s in stare sa dozeze abreiajul in functie de acceleratie.
Dupa ce plec asa, patinat, ii dau sprituri cat sa prinda aderenta, s-o rupa iar si tot asa, dar mai ales dupa ce schimb in treapta 2 si 3. Cand am ajuns in treapta 3, deja am viteza suficienta cat sa carai ABS-ul la greu. Tin cu ocazia asta sa-mi bag ceva-n el, ca mai mult zgomot face si reduce rau din placerea condusului
Pe curbe daca accelerez intra in derapaj intr-o supravirare accentuata, asa ca intru cu a treia cu putin balans, schimb a doua si pisc putin frana de mana, ca sa se aseze bine pe curba, apoi accelerez
C a t a l i n
17 Dec 2009, 11:23
Eu iau piciorul de pe frână. Restul face mașina.
vis-a-vis, asta cu masina sau cu motoru'?
einstein1984
17 Dec 2009, 11:41
Vlad, motoarele nu au ambreiaj la picior. Si nici vis a vis bani de motor cu ABS.
Stiu. Glumeam...
A doua si in conditii f. naspa cu unele troace se poate incerca si cu a treia
axabrt
17 Dec 2009, 13:09
Cu gume noi de vara pe troaca mea mergea si a IV-a . Bine pe jos era STICLA.
Pana acu nu vazusem asa topice pe dacia club. A fost un inceput de iarna cam naspa.
e o iarna normala, problema e prostirea poporului cu televizorul.
corbex
17 Dec 2009, 13:49
Lumea mai tinara nu stie ca, pe drumurile patriei, de cind ningea si pina se topea (de la mama ei) se conducea pe zapada, adica in conditii de iarna. Nu e chiar un secol de atunci.
vis-a-vis
17 Dec 2009, 13:51
Si se foloseau lanturi, mai ales la camioane, autobuze, iar suprafata era un fel de pista de incercare a amortizoarelor, cu denivelari mici si dese...
Maskatu
17 Dec 2009, 13:58
QUOTE(argon @ 17 Dec 2009, 08:22)
mai baga o optiune 'eu am gume de iarna', deci nu fac nimic special, plec ca vara.
Ete na. Eu am condus zilele astea cu gume de vara mai multe masini si ale naibi ca plecau de pe loc foarte usor. Mai conteaza si mentalitatea unora... aveti impresia ca alea de iarna au lanturi pe ele.
asta-i din ciclul
am gume de vara, dar parca n'as recunoaste in direct.
C a t a l i n
17 Dec 2009, 14:03
Nu știți bancul cu profesioniștii de la volan?
Maskatu
17 Dec 2009, 14:12
Halal soferi, fara gume de iarna nu mai stiti sa conduceti
vezi ca pe 13' gasesti si cu 130 ron buc noi
QUOTE(argon @ 17 Dec 2009, 15:02)
asta-i din ciclul
am gume de vara, dar parca n'as recunoaste in direct.
Am io de vara si am plecat din loc cu frana de mana trasa
(oprisem la semafor si am coborat din masinam, apoi am uitat de frana de mana si nu pricepeam de ce pleaca greu din loc...da a plecat
)
TDI-ul merge cu orice gume oriunde!
asta se stie
Maskatu
17 Dec 2009, 14:27
QUOTE(argon @ 17 Dec 2009, 14:15)
vezi ca pe 13' gasesti si cu 130 ron buc noi
Nu-i nevoie ca in capitala se deszapezesc strazile...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.