Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Imperechere pinioane CV 5 trepte
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
make_bd
As dori o lamurire daca poate cineva sa ma lumineze cineva.

La un magazin de piese auto au pinioane pentru viteza a V-a de 29,31 si 36,38 dinti.
Pentru viteza mai mare ce combinatie de pinioane trebuiesc? Sau e vreo regula anume?
Teoretic pare a fi 29/38, dar eu stiu....

Multumesc.
RIon
Daca tipul cutiei de viteze e 365, singurul care ar putea fi la berlina cu 5 viteze, capacitate ulei 2.5l, in Mondiru se da valoarea 31X36, raport transmisie 0.86:1, cuplu conic 9X34, cuplu kilometraj 6X12 - asta corespunde pt. Dacia 1.6 Break, tu ai cutie de break pe berlina, sau cum?
Poate te ajuta cei de la magazin cu detaliile de mai sus, sau, cel mai simplu, numeri dintii de la pinionul cu probleme.
vierme_ha
eu am vb cu cei7pitici si mi-a zis ca cea mai economica combinatie de pinioane la nova(tr a Va) e de 37 cu 32
si cica cea de papuc e cea mai economica 38 cu 29
deocamdata nu mi-am pus nici o pereche din astea pe masina,dar vreau cat mai devreme,ca am primul model de 5 trepte aia mai putin economica blush.gif
make_bd
Eu nu vreau sa umblu la cutie.
Am fost cu cineva la magazin si a intrebat de ce-s 4 pinioane pentru a V-a (in loc de 2). Cei de la magazin mi-au spus ca se pot imperechea intr-un anumit mod ("pentru fuga") dar nu stiau care si cum.

Oricum multumesc pentru raspunsuri.
ionutz83
Cu cat raportul dintre nr de dinti e mai mic cu atat masina o sa mearga mai bine, subturata si viteza mai mare si consum mai mic.E acelasi principiu ca la pinioanele de la bicicleta, depinde cum le combini.
ydaniel
deci pinioanlele de la c.v. se pot schimba fara a face modificari?
ionut L.
Si eu am o nelamurire cu pinioanele mele de a V-a.... La 90 am aproape 2000 ture sa am oare pinioane de camioneta?
Muttley
QUOTE(make_bd @ 1 Apr 2005, 08:35)
As dori o lamurire daca poate cineva sa ma lumineze cineva.

La un magazin de piese auto au pinioane pentru viteza a V-a de 29,31 si 36,38 dinti.
Pentru viteza mai mare ce combinatie de pinioane trebuiesc? Sau e vreo regula anume?
Teoretic pare a fi 29/38, dar eu stiu....

Multumesc.
*



In primul rand tine cont de faptul ca distanta intre arborii CV (primar si secundar) pe care stau pinioanele este constanta, arborii fiind paraleli. Asta inseamna ca nu puti sa combini pinioanele alea cum te taie capul, trebuie respectata conditia ca raza primului pinion + raza celui de-al doilea = distanta dintre arbori. Altfel nu angreneaza pinioanele. Iar daca ceea ce a scris RION este corect (si sigur este), la prima vedere ar mai merge combinatia 29x38 cu raportul 0,76. Ca sa te convingi daca este valabila combinatia, du-te la magazin si pune pe masa alaturi o combinatie angrenata 31x36 si una angrenata 29x38 si vezi daca au aceeasi inaltime (sau distanta intre gaurile centrale). Si apoi scrie aici ce ai constatat te rog, ca ma intereseaza si pe mine.
Folosind raportul de 0.76, la o viteza data vei avea o turatie mai redusa (uzura mai mica la motor, zgomot mai putin in habitaclu, consum mai mic) insa trebuie sa-l contrazic pe d-l IONUTZ_83 care se inseala cand afirma ca va creste viteza maxima happy.gif . Domnu' ionutz_83, daca raportul e mai mic, nu scade forta la roata? Pe grafic nu se intersecteaza curba fortei la roata cu curba sumelor rezistentelor la rulare mai in stanga, rezulta viteza maxima mai mica? Asta ca tot te dai tu in vant dupa explicatii academice tongue.gif . (Pt moderator: lasa te rog postul sa intre, il cunosc, nu ne intepam). Mai pe romaneste, viteza maxima va scadea pt ca motorul nu are suficienta rezerva de putere sa invinga rezistenta aerului la viteze mari. Scrie si-n carti doar ca la Dacie viteza maxima se obtine intr-a 4-a si nu intr-a 5-a (lucru verificat de mine).
Pt o mai buna lamurire, incercati asta http://davewin.com/tech/gear_ratios.shtml unde:
-diametrul rotii: 22.76 (pt anvelope 155/80 R13)
-rap tr I: 3.81
-rap tr a II-a: 2.23
-rap tr a III-a: 1.47
-rap tr a IV-a: 0.97
-rap tr a V-a: 0.86 sau 0.76
-rap transmisie finala: 3.77 (pt grup de 9x34)

Ca fapt divers, cu raportul lung de 0.76 intr-a 5-a, la turatia de 5500 (turatia de putere maxima pt 1400 cmc carburatie), dacia prinde 208 km/h blink.gif laugh.gif
ionutz83
QUOTE(Muttley @ 3 Apr 2005, 18:44)
Ca fapt divers, cu raportul lung de 0.76 intr-a 5-a, la turatia de 5500 (turatia de putere maxima pt 1400 cmc carburatie), dacia prinde 208 km/h  blink.gif  laugh.gif
*


Asta daca o ridici pe butuci si cu frana de mana trasa. 38.gif
vierme_ha
pe mine unul nu ma intereseaza sa prind o viteza maxima mai mare...ma intereseaza sa fie mai putin turata la 100....sau 130...am o turatie...de mi-e frica sa ma uit la turometru.
eu am primul model de cutie in 5 trepte deci tr a Va mai scurta...nu-i deloc economica

asa ca sariti cu sugestii smile.gif
SiloS
off-topic : in magazin se gaseste grup conic 8x33 ? Daca da , cat costa ?

Daca , presupunem prin absurd , imi montez grup conic scurt 8x33 , si vreau apoi o treapta a V a mai lunga , pot schimba numai pinionul treptei a va ?
Si daca am o cutie cu toate rapoartele scurtate si vreau totusi treapta I mai lunga , aproape la fel de lunga cu a II a , se poate face ceva ? Teoretic vorbind...
cristidb
Pinioanele treptei a 5-a se pot schimba, la celelalte trepte nu prea. Asta pentru ca pentru treptele 1-4 pinionul de pe arborele primar nu poate fi schimbat separat. Se poate schimba doar arborele primar cu totul, ceea ce implica probabil si schimbarea tuturor pinioanelor de pe arborele secundar.
Nici la treapta a 5-a nu se pot imperechea oricum. Asa cum s-a spus mai sus suma razeleor pinioanelor trebuie sa fie egala cu distanta dintre arbori.
La schimbarea grupului trebuie schibata coroana si pinionul de atac, care se schimba cu arborele secundar (sunt din aceeasi bucata). Trebuie oblicatoriu sa fie pereche pinionul si coroana.
Schimbarea grupului modifica rapoartele tuturor treptelor.
Atentie la treapta a 5-a "de fuga". Raportul e prea mare si demarajul in treapta a 5-a va fi foarte slab. La berlina am 2600rpm la 100km/h in treapta a 5-a si parerea mea e ca aceasta treapta e prea lunga pentur motorul de 1,4. In plus diferenta dintre treptele 4 si 5 e destul de mare, ceea ce face ca in depasiri sa folosesc intens treapta a 4-a si sa turez motorul spre 5000rpm pentru demaraj acceptabil.
La toate masinile cu treapta a 5-a lunga ("de fuga") fluiera in treapta a 5-a.
Viteza maxima scate cu pinioanele astea pentru ca la 150km/h turatia e 4000rpm, cam departe de turatia de putere maxima.
ydaniel
si care zici ca ar fi cea mai buna alegere?
cristidb
Probabil 9/34 grupul si 0,86 treapta 5.
viocardu
QUOTE(cristidb @ 5 Apr 2005, 19:13)
Probabil 9/34 grupul si 0,86 treapta 5.
*


colegule eu am o cutie modificata de mine , cuplu conic 8 cu 33 si pinioane viteza 5 raport lung de fuga .Precizez ca am 1300 motor .Si merge de rupe si demaraj si tot ce vrei in viteza 5.
Initial am avut cuplu 9 cu 34 si daca voiam sa depasesc sau sa am demaraj in vit 5 ...cucu..plangeai langa ea.Si asa am pus 8 cu 33 si pot sa urc si pe Bran si pe Tranfagarasean linistit.
diaconuliviu
QUOTE(viocardu @ 5 Apr 2005, 20:47)
colegule eu am o cutie modificata de mine , cuplu conic 8 cu 33 si pinioane viteza 5 raport lung de fuga .Precizez ca am 1300 motor .Si merge de rupe si demaraj si tot ce vrei in viteza 5.
Initial am avut cuplu 9 cu 34 si daca voiam sa depasesc sau sa am demaraj in vit 5 ...cucu..plangeai langa ea.Si asa am pus 8 cu 33 si pot sa urc si pe Bran si pe Tranfagarasean linistit.
*



Si nu ai consum mai mare?
Eu am cu 9x34 cu motor 1289 si urca branul bine
viocardu
intr adevar putin mai mare dar oricum si asa inmi consuma linistit 6.2 /100 km am facut consumul mereu si intotdeauna e acelasi.
nu stiu cum iti merge tie dar mie mi se parea ca urca greu in turatie,adica se strangula motorul ,cu 8 /33 iti lasa motorul mai lejer sa poti sa l turezi.
si daca te uiti pana ce turatie poti sa mergi cu a cincea?
nu cred ca depasesti 4500 ture.
sa vezi cum urci pe dealul draganului daca ti l schimbi.
diaconuliviu
QUOTE(viocardu @ 7 Apr 2005, 18:15)
intr adevar putin mai mare dar oricum si asa inmi consuma linistit 6.2 /100 km am facut consumul mereu si intotdeauna e acelasi.
nu stiu cum iti merge tie dar mie mi se parea ca urca greu in turatie,adica se strangula motorul ,cu 8 /33 iti lasa motorul mai lejer sa poti sa l turezi.
si daca te uiti pana ce turatie poti sa mergi cu  a  cincea?
nu cred ca depasesti 4500 ture.
sa vezi cum urci pe dealul draganului daca ti l schimbi.
*



Da, este evident, creste consumul un pic, scade cuplul la roata, turatia maxima in treapta 5 nu am testat-o; ce pot spune ca la 120 urca si mai are rezerva.
E drept, daca vorbim de traseu ca pina la Dedulesti cam dau 3-4 pe acele pante.
Consumul meu la drum cam 5,5-5,8 (traseu de 300 km cu benzina fara plumb de 500.000 din petrom)-e drept, cu eebio.
viocardu

banuiesc ca ai raport lung la a cincea (italia)?
diaconuliviu
QUOTE(viocardu @ 8 Apr 2005, 21:09)
banuiesc ca ai raport lung la a cincea (italia)?
*



Nu stiu asta, cutia a fost recuperata de pe un papuc 2 locuri, tractiune fata(evident), produs prin '96-'97
Nu i-am schimbat decit pinionul de a doua, biconicul mare si semicarcasele; evident si rondela de reglaj a grupului (pt distanta conica).
Deci, banuiesc, e precum spui.
vierme_ha
tot nu m-ati lamurit!care este cea mai economica configuratie pt tr. aVa?
am cutie in 5 trepte cu grup conic 9x34
ROBY 06-TFA
QUOTE(vierme_ha @ 11 Apr 2005, 19:22)
tot nu m-ati lamurit!care este cea mai economica configuratie pt tr. aVa?
am cutie in 5 trepte cu grup conic 9x34
*



simplu,monteaza pinioane ptr.tr.5 sa obtii raportul de 0.76.Nu stiu exact combinatia,dar iale si imparte-le nr. de dinti la pinioanele existente in magazinele de piese auto.
cei7pitici
Pinioanele de a 5-a si la berlina si la nova sunt la fel. Suma dintilor celor 2 pinioane este 67 (fixul este cel cu mai putini dinti)
Pe nova am avut astfel:
1. prima data am avut 37 cu 30 pe cuplu de 17/59
2. apoi am avut 35 cu 32 pe cuplu de 15/56, era foarte scurta
3. ultima schimbare (care o am acum) este 38 cu 29, care este cea mai lunga(economica/viteza) pe cuplu 15/56, care este cu foarte putin mai lunga decat 37 cu 30 pe cuplu 17/59

Perechea 38 cu 29 a fost facuta pt cutiile de camioneta si vanzatorii o denumesc "de Italia".
el-ninio
cu toate ca sunt off topic, va intreb urmatorul lucru:cate tipuri de cutii de viteza in 4 trepte exista? Eu cu a mea am la 100 la ora 3800 (!!!) rpm.Se poate modifica ceva astfel incat sa mai scada turatia ? (macar cu vreo 200-300 rpm)
viocardu
QUOTE(el-ninio @ 14 Apr 2005, 12:48)
cu toate ca sunt off topic, va intreb urmatorul lucru:cate tipuri de cutii de viteza in 4 trepte exista? Eu cu a mea am la 100 la ora 3800 (!!!) rpm.Se poate modifica ceva astfel incat sa mai scada turatia ? (macar cu vreo 200-300 rpm)
*


un singur tip.cu piesele din comert nu se poate
wolfyman
ce inseamna consum 6.2/100? ma refer la ce viteza o calculezi? o calci peste 120,130 km/h? si eu vreau o cutie in 5 trepte dar nu stiu ce sa iau? sa ma risc cu una de renault sau sa-mi iau una de dacie de la un remat!!!
gdm
Eu am cutia defecta si trebuie sa o desfac. Cu aceasta ocazie vreau sa-i pun pinioane sa am treapta a 5-a mai lunga.
Avand in vedere ca am motorul de 1400cmc, 62CP si circul pe GPL (putere si cuplu mai mic decat pe benzina) ce ziceti sa ma bag sa-i schimb si pinioanele pentru a5-a mai lunga?
gdm
La masinile straine se da a 5a de la 80km/h in sus.
La dacia se da a 4a de la 50km/h iar a5a de la 60 km/h.
Diferenta intre a 4a si a 5a mi se pare ca este prea mica la dacia.
Daca-i lungesc raportul la a 5-a nu va fi prea slab motorul de dacia pentru asa o treapta lunga?
cristidb
60 e prea putin pentru treapta a 5-a. Eu merg cu minim 80 in a 5-a, de obicei peste 90-100 schimb a 5-a.
matrafox
a mea din 89 1300 cmc 4 vit,100km/h-3200 rot pe min.in afara nu cred ca consuma mai mult de 6 daca nu sar de 80 apoi parca simt ca incepe sa mai traga 1-2 l la suta de km.
Muttley
QUOTE
Diferenta intre a 4a si a 5a mi se pare ca este prea mica la dacia.
Daca-i lungesc raportul la a 5-a nu va fi prea slab motorul de dacia pentru asa o treapta lunga?


Intr-adevar, diferenta de turatie intre a 5-a si a 4-a la 90 km/h este cam de 200 de ture, prea mica si dupa parerea mea. Si, la 60 la ora, diferenta intre a 3-a si a 4-a e de 1000 de ture! Sunt constient ca ratia de etajare a CV se micsoreaza pe masura inaintarii in treapta, asa este si normal, din cauza scaderii cuplului la roata. Dar modelul meu de cutie cel putin mi se pare etajat muuult prea anapoda.

Este f posibil sa apara unele probleme cu o treapta asa de lunga, si mie mi-e teama de asta, de exemplu cand ma ascund de radar nu voi mai putea sa merg cu 60 la ora intr-a 5-a, demarajul va disparea aproape complet (de parca inainte il avea dry.gif ), si va trebui sa ma duc mai mult cu a 4-a inainte de a-i da a 5-a. Insa pt mine cel putin, avantajele primeaza, asa ca la vara (acum n-am timp) ii voi pune 0,76 la a 5-a. Urmeaza sa vad ce va iesi.

LE: poate intereseaza pe cineva... am fost la magazin si pinioanele costa vreo 300 si ceva ala mic, 600 si ceva ala mare. Amandoua-s 1 mil happy.gif .
gdm
La mine problema e ca merg pe gaz deci din cei 60de cai pe care-i am pe benzina imi mai raman vreo 50 de cai pe gaz.
La tine daca ai motor de 1400 si mergi pe benzina, ar trebui sa ai suficient cuplu ca sa poti pune raportul 0,76.
Si masinile straine cu motoare slabe au treapta a 5-a mai lunga decat o are dacia, deci modificarea ar trebui sa ajute.
Muttley
Ar mai fi un aspect al problemei despre care nu s-a discutat: dimensiunile anvelopelor. Dacia mea a venit din fabrica cu 0.86 la a V-a dar cu 155/80R13 la anvelope. Din ce am observat eu (si nu cred ca ma insel) daciile cu 0.76 au din fabrica 165/70R13 (circumferinta mai mica). Micsorarea circumferintei ajuta putin la cresterea cuplului la roata, dar nu cu mult, diferenta fiind mica.
Intrebarea mea adresata oricui are un raspuns sigur este daca odata cu trecerea la 165/70R13 s-a modificat si raportul angrenajului din cutie de la cablul de kilometraj. Multumesc
Muttley
QUOTE(Muttley @ 12 May 2005, 13:00)
la vara (acum n-am timp) ii voi pune 0,76 la a 5-a.
*


Ete c-a trebuit sa vina iarna ca sa fac modificarea. Sunt incantat de efect!!! Acum am chiar 5 viteze, nu 4 si-oleaca wub.gif
-Avantaj: mi-a scazut turatia motorului (de exemplu 100 km/h cu 3000 de ture la vechile pinioane, acum am vreo 2500 - 2600) => zgomot mai mic (verificat), uzura mai mica a motorului, consum mai mic (neverificate da' asa-i). Fapt divers: mergeam in seara asta printr-un sat cu viteza fixata "dupa ureche" pe la 80 km/h. Mi-a cazut privirea pe vitezometru - 100 km/h!!! laugh.gif
-Dezavantaj: a scazut demarajul, da' cui pasa, a 5-a-i pt mers constant pe palier, nu pt depasiri sau urcat dealuri. Nu ma deranjeaza (desi las loc si pt un "deocamdata"...). Alt dezavantaj: trebuie sa ma duc ceva mai tare cu a 4-a-n ture inainte de a da a 5-a, dar nimic iesit din comun (2500-3000 de ture in functie de situatie, la stilul meu de condus normal...).
Concluzie generala si stare de spirit: icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif

padual
"La toate masinile cu treapta a 5-a lunga ("de fuga") fluiera in treapta a 5-a."
Eu am in 4 trepte si fluiera PERMANENT....O-i avea eu si 5-a ascunsa pe acolo pe undeva - Doamne ajuta! Glumesc.Vroiam sa intreb care e explicatia pentru acest fluierat sacaitor...???


Si inca ceva...eu am in 4 tepte-nu stiu gr conic dar bag mana in foc ca e 8*33- si merge foarte turata masina,dupa "URECHIOMETRU" ca turometru in 83 cucu ...mai mult de 120 nu ia decat daca o arunc de pe un pod smile.gif,si totusi...la mers constant la 90km/h consuma 7 litri/100km(1.3l motor).
ghiccy
cum imi dau seama ce grup conic am in cutia mea de berlina din 2002???

poate pare prosteasca intrebarea, dar chiar nu stiu...
argon
ce turatie ai in a cincea la 80 km/h?
amc
9x34
dbk
O sa radeti dar berlina mea in treapta a V-a, la 80 km/h, are 2800 RPM !!! Si nu cred ca e turometrul sau vitezometrul defect. Asa indica din momentul din care am cumparat-o (2000, injectie). Asta ce raport are in a V-a? Nu prea ma mai intereseaza ce se poate face pt. ca in curand o vand insa, de curiozitate, ce cutie de viteze a fost asta?
argon
QUOTE(dbk @ 10 May 2006, 15:58)
ca in curand o vand insa, de curiozitate, ce cutie de viteze a fost asta?
*



Una foarte naspa, numai romanii puteau face asa ceva...la 120 km/h ai cam 4200 nu? nasol..eu la 4200 rpm ar trebui sa am 168 km/h...daca ar prinde atat biggrin.gif
Mi se pare enorma diferenta, si e cea mai mare prostie ca au adoptat asa o cutie scurta la o masina din anii 2000.

Cert e ca s-au facut si dacii pe injectie cu cutie lunga..dar nustiu pe ce criteriu alegeau cutia...
einstein1984
Masina era proiectata din anii '70, era doar produsa in 2000. Sau poate ai vrea sa vezi un Hindustan Ambasador cu DVD sau consumand 5 litri/100km?
cristidb
Cutia aia e perfecta pentru motorul de 1,4. Cea mai lunga cutie are 150 la 4000 de ture, si e mult prea lunga pentru 1,4. Practic in treapta 5 nu mai demareaza deloc.
argon
nu e cea mai buna, e cea mai rea, cum sa ai la 120 km/h 4200 rpm? cat crezi ca duce motorul ala in coditiile astea? de zgomot si consum nu mai vorbesc.

Eu merg cam cu 120 constant cand drumul permite, si am 3000 ture ceea ce e OK, daca tie ti se pare normal sa ai cu 1200 rpm mai mult....

Sau preferi sa te tarasti pe drum cu 80-90 km/h sa nu fie motorul prea turat?
Stai linistit ca si eu pot merge cu 80 km/h, unde am 2000 rpm, si consumul e 5.5, maxim 6 %. Cu cutia aia care zici ca e perfecta la 1,4 la 80 la ora ai 2800 rpm, cu 800 mai mult, asta inseamna ca intr-o ora de mers motorul face cu 48 000 ture mai mult, si consuma in consecinta .

Un calcul elementar iti va arata ca eu cu cutia lunga voi face cu 10-15 km mai mult cu aceasi cantitate de benzina, cu o viteza de bun simt de 100-110 km/h, si nu voi incurca circulatia ca sa fiu injurat de toti, plus ca motorul e mult mai longeviv.
dbk
cristidb, nu e chiar perfecta cutia. In oras e ok, poti sa mergi lejer cu a 5-a pt. ca la aprox. 62 km/h are fix 2000 RPM. Dar la drum lung e un calvar...3500 sau 3800 RPM la 100 km/h (nici nu mai stiu exact ca nu am mai ajuns de mult la viteza asta) e cam crima pt un motor de dacia, care o fi el motor de turatie (cica) dar e doar pe hartie, adik teoretic. In practica, toate componentele sale nu respecta standardul de material care e trecut pe hartie, iar frecarile care au loc la turatii mari ii scad drastic din viata. Ma rog, ca sa termin cu off-topicul, si daca ar fi fost un motor construit OK, de turatie inalta (gen honda & stuff, cu cuplu maxim urcat cat mai sus si cai putere max la o turatie mai mare decat cea obisnuita, in zona 7000-8000 - eu astea le consider motoare de turatie) eu cred ca tot s-ar fi impus o cutie cu rapoartele mai mici in treptele IV si V.
Apropo, treptele I, II, III mi se par (relativ) ok, in sensul ca in treapta a III-a, la 50km/h are 3000 de ture. La voi cum e turatia la 50 km/h, in aceeasi treapta?
diaconuliviu
QUOTE(einstein1984 @ 10 May 2006, 20:45)
Masina era proiectata din anii '70, era doar produsa in 2000. [...]

Ai mare dreptate, mai ales daca ne gindim ca si Motronicul a aparut tot in anii '70..mai exact in '79...

dbk, 80 la 2800 in tr 5? eu am 90 intr-a 4-a la 3000. Vad ca esti-dupa numar-din Bucuresti, ai incercat sa mergi prin zona aia unde aveti vitezometrul suspendat? Poate unul din doua aparate e defect de la inceput.
dbk
Am mers pe acolo, dar nu cu 80, ci cu 60 pe bord, Viteza reala (indicata la radarul suspendat) era cam 55 km/ h, turatia 1900 rpm...La inceput si eu am crezut ca nu-mi indica bine vitezometrul, adica imi da o eroare mult prea mare fata de eroarea normala. Dar l-am comparat si cu vitezele indicate de masinile altor prieteni si cu radarul suspendat si cu radarul oficial (cand m-a prins sad.gif )si indica bine si vitezometrul. Stiu ca suna ciudat dar asta e realitatea. Nu stiu ce cutie poate sa fie asta si ce defecte a avut din fabricatie. Cand am luat-o si, binenanteles, ca m-am intors cu ea la garantie, cei de la dacia mi-au zis ca asa e tot lotul de cutii pt noile modele pe injectie, ca le-au proiectat...cu un raport mai mare pt. a V-a. S-ar putea sa fie doar vrajeala tipica mecanicilor dacia care le era lene sa se mai complice
diaconuliviu
Nu stiu de vrajeala, dar la 2000 am 60, adica ce spui tu acolo cu 1900/55 e real, dar la tine tr5, la mine tr4. Ce dumnezeu de cutie e aia? E un fel de 4tr reetajata la 5 tr, face acelasi lucru cu cea in 4, dar "[a]mesteci benzina" de mai multe ori..
lucianac79
dbk vezi ca ai un cod scris pe cutia de viteze de tipul 365-xx unde xx reprezinta modelul cutiei si dupa el poti afla mai multe, eu pe berlina mea am o cutie model 365-38 dar nu am gasit nicaieri nimic despre ea, si am 90 la 2000 rpm si pe la 2600 rpm parca 110, acuma nu mai stiu sigur ca la mine cablul de la vitezometru s-a rupt si inca nu l-am schimbat.
80kln
Am o berlina pe injectie din 2000.
2000 turatii la 80km\h inseamna raport 0.76 intr-a 5-a?
Muttley
Da.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.