Recent, un prieten al meu a avut un accident cu Loganul (1.6 16v full); a intrat un tip cu 40-50 km/ora pe rosu (cica nu a vazut) in roata din fata sofer si l-a proiectat intr-un semafor. Doamne fereste.. nu a patit nimeni nimic..erau 4 persoane. E, intrebarea mea e urmatoarea. Din forta impactului ar fi trebuit sa sara airbagurile..dar nu au sarit. Trebuia un impact frontal sa sara? Mi-a zis cineva ca daca nu ai centura pusa nu sar. Asa e?
C a t a l i n
21 Dec 2009, 21:38
Here we go again...
1. De unde știi tu că forța impactului a fost suficientă pentru declanșarea airbag-urilor? Presupui? Eh, din fericire, ele nu se deschid în urma unor presupuneri. 2. La un impact lateral, se declanșează airbag-urile laterale, dacă accelerația pe acea axă este suficient de mare. Avea airbaguri laterale?
ionut81
21 Dec 2009, 21:47
omul a zis ca are Logan, de unde airbag lateral
Cosmin.nova
21 Dec 2009, 21:49
nu are airbag lateral. Mi-au povestit cei din masina...gandeste-te..un impact la 50km/h e destul de serios ca sa deschida alea..zic eu..sau numai frontal?
C a t a l i n
21 Dec 2009, 21:51
QUOTE(ionut81 @ 21 Dec 2009, 21:47)
omul a zis ca are Logan, de unde airbag lateral
De pe site-ul Dacia. Logan are ca echipare opțională AIRBAGURI LATERALE FAȚĂ - 854.17 RON. Prin urmare râsul îți trădează necunoașterea?
---------------------------
A, păi dacă ți-au povestit, și zici și tu, indubitabil să dați în judecată Dacia, că o să obțineți un porcoi de bani...
Airbagurile frontale se declanșează dacă pe axa longitudinală a mașinii se produce o decelerare suficient de puternică, înregistrată de un accelerometru, nu de pasagerii de la bord, și nici de povestirile acestora.. Iar din ce povestești că ți s-a povestit, nici vorbă de așa ceva...
Se poate închide.
BZN
21 Dec 2009, 21:57
Macar niste poze ai?
dani com
21 Dec 2009, 22:06
Trebuie sa fie impact frontal
Cosmin.nova
21 Dec 2009, 22:50
dar cu centura cum e? daca nu o am pusa nu sar airbagurile?? si nu ma refer doar la logan...la toate masinile. asa e?
C a t a l i n
21 Dec 2009, 22:51
Dacă n-o ai, ești cam nepăsător de viața ta. Atât.
driverx
21 Dec 2009, 22:58
QUOTE(Cosmin.nova @ 21 Dec 2009, 21:49)
nu are airbag lateral. Mi-au povestit cei din masina...gandeste-te..un impact la 50km/h e destul de serios ca sa deschida alea..zic eu..sau numai frontal?
Deci tu zici ca un impact cu un zid in care ajungi de la 50 km / h la 0 km/h in 0.1 secunde ar fi tot una cu un impact cu cutie de 100 kile (e doar un exemplu, poate sa aiba si 200 daca vrei) in care ajungi de 50km/h la 0 km/h chiar in secunde. No shit. Ba, expertule. Asa zici tu ca ar fi? Ca airbagurile alea se deschid in functie de viteza? Sa mori tu? Giga Treilingu' de la bloc te-a invatat asta?
Tu deceleratie ai auzit? Daca da, te-ai gandit macar 0.1 secunde ce impact are asupra oamenilor? Sau inca 0.1 secunde de ce decelaratia poate sa difere de la un caz la altul? Sau inca 0.1 secunde pentru niste unghiuri si cum ar afecta ele.
Totusi, sa nu moara nelamuriti pretenarii tai. Spune-le asa...si vorbesc foarte serios. Daca au meclele intregi, daca soferul nu si-a facut mulajul fetei pe volan, atunci masina a functionat PERFECT. Sa fie convinsi de asta. Si daca nu cred ce zic eu, atunci sa ia masina, manualu' de service, sa se prinda cum pot actiona ei airbag-urile, sa se urce in masina, sa dea drumu' la airbaguri si apoi sa iti impartaseasca si tie experienta. Crede-ma ca nu o sa mai fie asa contrariati....
Cosmin.nova
21 Dec 2009, 23:30
Bai nene eu nu critic Loganul, am zis si eu o parere pentru ca NU stiu! ce sunteti asa doamne! frustrati!? Dupa ce-mi raspundeti la intrebarea cu centurile poti sa inchizi topicul admin.
Serje
21 Dec 2009, 23:31
Io zic sa te duci la Urban, sa dati Dacia in judecata Pai centruile la Logan au ceva senzor? De unde sa stie airbag-u ca tu ai centura pusa sau nu?
adiya
22 Dec 2009, 09:31
QUOTE(Cosmin.nova @ 21 Dec 2009, 23:30)
Bai nene eu nu critic Loganul, am zis si eu o parere pentru ca NU stiu! ce sunteti asa doamne! frustrati!? Dupa ce-mi raspundeti la intrebarea cu centurile poti sa inchizi topicul admin.
Functionarea airbag-urilor nu este conditionata de centura de siguranta. Daca sar airbag-urile intr-un eveniment si nu ai centura pusa capul se va comporta fix ca o minge de ping-pong.
free_fiber
22 Dec 2009, 21:41
Eu nu inteleg ce te ambalezi asa, draivere Habar n-ai ca airbagurile sar si cand masina e la casare si se transforma in cub
Marian66
22 Dec 2009, 23:31
bai nene, eu zic ca trebuie sa ne impacam cu gandul ca la logan nu sar airbagurile si ca b***m c*****u daca avem accident. a avut fratemeu accident, a intrat un logan in el din dreapta, s-a facut praf masina aluia, a intrat motoru peste cutia de viteze, dinastea, si nu a sarit airbagu. la fratemeu, la vw bora, au sarit, si s-au lovit colt in colt. daca nu sunteti convinsi, uitati'va la celalalt topic "accident logan", un alt caz si mai si
klaus
23 Dec 2009, 00:25
Imi place ca intotdeauna se pleaca de la premisa ca masinile sunt noi si nemodificate. Daca s-ar sti ce manarii se fac la masinile vandute sh... Evident, nu la toate. Dar imi place, multa lume considera ca masinile sunt conduse de batranei pana la piata o data pe saptamana si tinute numai in garaj in rest.
Pt initiator: niste poze ai? Sa vedem si noi cum arata un logan lovit la 50 km/h, avand in vedere ca al EuroNcap e cu 64 km/h si se face varza cu carne acolo.
bossake
23 Dec 2009, 04:13
Apropo de treaba asta cu manevrele la masini SH, chiar mai devreme citeam pe un alt forum unde cineva dupa ce facuse o masina dauna totala (iar masina a ramas la service, care e si reprezentanta) a gasit azi anunt cu masina lui reparata si pusa la vanzare ca masina de ocazie. Chiar de respectiva reprezentanta .
adiya
23 Dec 2009, 10:17
QUOTE(klaus @ 23 Dec 2009, 00:25)
avand in vedere ca al EuroNcap e cu 64 km/h si se face varza cu carne acolo.
Impact cu un obiect inert. In cazul unui eveniment "contracandidatu" are prostu obicei sa se mai afle si el in miscare.
free_fiber
23 Dec 2009, 10:55
QUOTE(Marian66 @ 22 Dec 2009, 23:31)
bai nene, eu zic ca trebuie sa ne impacam cu gandul ca la logan nu sar airbagurile si ca b***m c*****u daca avem accident.
Asa e Eu cred ca astia din imaginea de mai jos au montat ei niste pungi repede dupa impact sa nu se faca de ras.
QUOTE(Marian66 @ 22 Dec 2009, 23:31)
a intrat motoru peste cutia de viteze, dinastea, si nu a sarit airbagu.
Se vede ca stii unde e amplasata cutia la logan Da farurile nu s-au lovit intre ele daca impactul a fost asa mare incat motorul a intrat peste cutie?
QUOTE(Marian66 @ 22 Dec 2009, 23:31)
daca nu sunteti convinsi, uitati'va la celalalt topic "accident logan", un alt caz si mai si
Pai da, e chiar util sa iti sara airbagurile FRONTALE cand te loveste cineva din SPATE.
einstein1984
23 Dec 2009, 10:56
Daca nimeni nu a patit nimic, de ce ai vrea sa se deschida airbagurile?
free_fiber
23 Dec 2009, 10:57
Sa nu te faci de ras.
Marian66
23 Dec 2009, 14:01
ala de care vorbesc eu a muscat din volan; deci daca se deschideau airbagurile nu mai musca.
Cocojambo
23 Dec 2009, 14:45
daca a muscat din volan sigur n-avea centura. nu cred ca ai vrea sa iti pocneasca alea in mufa fara sa ai centura, s-ar putea sa te trezesti cu gatul rupt
free_fiber
23 Dec 2009, 20:30
Cum ma, airbagul nu e soft? Nu e pufos? Nu e ca o perna? Pai manechinele alea de la NCAP de ce intra in airbag ca in perna? Aaaa, pentru ca manechinu se opreste de la 64km/h in 2metri.
slider2
23 Dec 2009, 20:56
QUOTE(Marian66 @ 23 Dec 2009, 14:01)
ala de care vorbesc eu a muscat din volan; deci daca se deschideau airbagurile nu mai musca.
intreb si eu asa in necunostinta de cauza, loganul cu pricina, in care nu s-au deschis airbagurile, avea aceasta dotare, fie de noua, fie sh?? ca loganul ala chelios de tot, n-are airbag, iar de masinile sh lovite nu mai vorbesc, poate sa fie inlocuite airbagurile cu niste pungi din alea de pe la supermarket pe care scrie "thank you"
Cosmin.nova
23 Dec 2009, 21:25
nu am poze cu masina. Adevarat ca la NCAP cu 64 a fost destul de nasol. Tipu care a intrat in el avea 40-50 si prietenul meu era si el in miscare (cu a doua..dabia plecase de la semafor). Deci erau ambii in miscare; Acum nu stiu cum e ca n-am fost de fata, tot sustin ca ar fi trebui sa sara alea. EXISTA MASINI CARE NU SAR AIRBAGURILE DACA N-AI CENTURA PUSA? E o aberatie.. nu critic loganul, doar intreb!
marksman
23 Dec 2009, 21:59
QUOTE(bossake @ 23 Dec 2009, 04:13)
Apropo de treaba asta cu manevrele la masini SH, chiar mai devreme citeam pe un alt forum unde cineva dupa ce facuse o masina dauna totala (iar masina a ramas la service, care e si reprezentanta) a gasit azi anunt cu masina lui reparata si pusa la vanzare ca masina de ocazie. Chiar de respectiva reprezentanta .
Asta cu reparatia se practica in reprezentante, dar de obicei mecanicii sunt cei care cumpara masina, o repara si o pun in vanzare. Reprezentantele nu stiu cat de mult se ocupa cu asa ceva.
Onyx
23 Dec 2009, 22:33
in toate topicurile despre airbag logan iese cu scanadal am observat. Dar mie de ce nu mi-a sarit airbag-ul pe nova? ca am avut ceva viteza :-?
slider2
23 Dec 2009, 22:39
QUOTE(Cosmin.nova @ 23 Dec 2009, 21:25)
nu am poze cu masina. Adevarat ca la NCAP cu 64 a fost destul de nasol. Tipu care a intrat in el avea 40-50 si prietenul meu era si el in miscare (cu a doua..dabia plecase de la semafor). Deci erau ambii in miscare; Acum nu stiu cum e ca n-am fost de fata, tot sustin ca ar fi trebui sa sara alea. EXISTA MASINI CARE NU SAR AIRBAGURILE DACA N-AI CENTURA PUSA? E o aberatie.. nu critic loganul, doar intreb!
1. da exista masini la care nu sar airbagurile daca n-ai centura pusa, pentru ca ranile pe care le-ai putea suferi in urma contactului cu un airbag care tocmai se deschide, in timp ce corpul tau continua sa se deplaseze inainte datorita inertiei si nerestrictionat de centura; ar putea fi letale. 2. arunca tu un ochi aici:
&feature=related si ai sa te lamuresti ca la impactul lateral (asa cum a patit amicul tau) nu se deschid decat airbagurile laterale, pentru ca doar de ele este nevoie, analog este si pentru impactul frontal. iar legat de nedeclansarea airbagurilor la anumite impacturi, va recomand un episod din fifth gear in care johnny smith testeaza un opel corsa, in cadrul unei sesiuni de teste ale producatorului, in care se analizeaza tocmai viteza necesara pentru declansarea unui airbag. acolo se spune ca producatorii aleg sa seteze deschiderea airbagului de la anumite valori in sus, pentru ca sub acest prag centura de siguranta este suficienta, iar avariile la masina nu sunt foarte mari, ori inlocuirea unui airbag ar majora considerabil valoarea lor.
bogdan_90
24 Dec 2009, 16:36
QUOTE(free_fiber @ 22 Dec 2009, 21:41)
Eu nu inteleg ce te ambalezi asa, draivere Habar n-ai ca airbagurile sar si cand masina e la casare si se transforma in cub
nu cub , doza de bere.
BZN
24 Dec 2009, 22:00
Eu am trait o astfel de experienta. In urma expertizei tehnice s-a stabilit ca in momentul coliziunii eu aveam cam 60km/h...celalalt nu mai stiu exact cert e ca a iesit dauna totala si la mine si la cel cu Toyota ( ambele masini aveau sub 2 ani). Au sarit cele frontale, lateralele au stat la locul lor. Am scapat nevatamat si asta m-a determinat sa-mi iau iar Logan.
Cosmin.nova
24 Dec 2009, 22:51
nu cred asa ceva...sa fie masina care daca nu ai centura sa nu sara airbagurile daca intra cineva in tine. Pei sa zicem ca dabia am urcat in masina, sau sunt taximetrist!..si stau pe loc cu motorul pornit..n-am centura pusa, si intra un idiot in mine! n-are cum sa nu sara...cu orice marca de masina
C a t a l i n
24 Dec 2009, 22:54
Zici tu?
klaus
25 Dec 2009, 19:39
QUOTE(Cosmin.nova @ 23 Dec 2009, 21:25)
EXISTA MASINI CARE NU SAR AIRBAGURILE DACA N-AI CENTURA PUSA? E o aberatie..
QUOTE(Cosmin.nova @ 24 Dec 2009, 22:51)
nu cred asa ceva...sa fie masina care daca nu ai centura sa nu sara airbagurile daca intra cineva in tine.
Mai urca-te si tu intr-o MASINA. Sa zic asa, cam de la megane in sus. Hai fie, de la passat in sus. Senzor de centura sa aiba, sa-ti stea becul aprins pe bord. Si da-te cu ea de zid, fara centura pusa. Sa ne spui daca au sarit sau nu airbag-urile.
Cosmin.nova
26 Dec 2009, 11:40
ok..am inteles. nu ti se pare aiurea!? tinand cont de
QUOTE(Cosmin.nova @ 24 Dec 2009, 22:51)
Pei sa zicem ca dabia am urcat in masina, sau sunt taximetrist!..si stau pe loc cu motorul pornit..n-am centura pusa, si intra un idiot in mine! n-are cum sa nu sara...cu orice marca de masina
Serje
26 Dec 2009, 13:20
Asta ai citit?
QUOTE(Cocojambo @ 23 Dec 2009, 14:45)
nu cred ca ai vrea sa iti pocneasca alea in mufa fara sa ai centura, s-ar putea sa te trezesti cu gatul rupt
Ti se mai pare aiurea?
IRONICK
26 Dec 2009, 18:34
Un prost arunca o piatra in balta si 15 intelepti nu o pot scoate! Deja v-a adus la nivelul lui ...
Marian66
26 Dec 2009, 19:18
loganu "chel", adica E0 are airbag, si are si ABS. nu se mai fabrica masini noi fara airbag si abs, si in curand fara esp; nu vi se pare normal ca, asa cum scrie pe toate gardurile sa nu pui copilu mic cu scaunel pe scaunu de la pasager, sa scrie si de treaba cu centura ? unde e cazul, ca la mine la solenza sigur nu e, ca nu iese niciun fir din clema
slider2
26 Dec 2009, 19:34
QUOTE(Marian66 @ 26 Dec 2009, 19:18)
loganu "chel", adica E0 are airbag, si are si ABS. nu se mai fabrica masini noi fara airbag si abs, si in curand fara esp;
poate loganul e0 ph2, ca ph1....
BZN
26 Dec 2009, 20:45
Omu' a zis ca nu se mai fabrica... PH 1 e deja istorie. Si, daca tot veni vorba... ABS-ul de pe PH2 e mult peste ce era pe PH1.
slider2
26 Dec 2009, 21:58
cine nu se mai fabrica?? ph1?? pai e logic asta, dar n-a specificat ca loganul respectiv (cel caruia nu i-au sarit airbagurile) era ph1 sau ph2...
dacis
29 Dec 2009, 12:38
QUOTE(BZN @ 26 Dec 2009, 21:45)
ABS-ul de pe PH2 e mult peste ce era pe PH1.
Chiar asa MULT? De ce?
slider2
29 Dec 2009, 12:41
pentru ca pe ph2 este folosita ultima generatie de abs de la bosch, si posibil sa mai fi facut niste reglaje pe ici pe colo, cei de la dacia, dar la partea asta nu bag mana in foc...
EUGEN2008
29 Dec 2009, 15:30
eu zic ca-s la fel , in afara elementelor de caroserie si a planselor interioare sunt identice
slider2
29 Dec 2009, 15:43
si ce legatura au componentele cu software-ul si reglajele?? pe logan ph2 abs-ul este bosch 8.1, respectiv ultima generatie...
Marty
30 Dec 2009, 09:17
QUOTE(BZN @ 26 Dec 2009, 20:45)
Omu' a zis ca nu se mai fabrica... PH 1 e deja istorie. Si, daca tot veni vorba... ABS-ul de pe PH2 e mult peste ce era pe PH1.
PH1, PH2,... PH49, ABS-ul de SLZ este INCA mult superior a orice s-a pus pe ZKR! 7.4 apa e pur si simplu fenomenal! 8.1 suge rau!
QUOTE(dl_dr25 @ 29 Dec 2009, 16:22)
pt a nu deschide al topic fara sa se supere cel care il are pe acesta pun si eu o intrebare cit poti sa ei pe un motor de 1.6 16v si cutie rulat 16mii km?
Poti sa iei cit iti da cumparatoru'.
BZN
30 Dec 2009, 09:28
Asta e pererea mea dupa ce am condus 25000km un Ambition diesel din 2007 si actualul Logan vreo 7000km. Ambele masini aveau placutele originale si discuri ventilate. O singura diferenta exista, teoretic avantajand Ambitionul..., asta avea anvelope Michelin (made in Italy), acum am Barum.
einstein1984
30 Dec 2009, 10:51
Probabil la tine un ABS e cu atat mai bun cu cat intra mai repede si mai des sau cum? Ce mare defect avea ala de faza 1 si a fost corectat la faza 2?
BZN
30 Dec 2009, 11:01
Exact invers. La cea mai mica problema de aderenta, eficienta franarii scadea accentuat.
Bejenaru Ionut
4 Jan 2010, 15:37
Mai lasati abs-ul. In acest topic parca era vorba de "erbeguri" nu?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.