Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: "Dakar" 2010
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport
Pages: 1, 2
vis-a-vis
user posted image

Dupa cum probabil stiti, editia de anul asta a raliului "Dakar" se va
desfasura pe continentul sud-american, intre Argentina si Chile.

user posted image

Prima etapa este azi. Plecarea din Buenos Aires (Colon) si sosirea in
Cordoba, dupa 652 (moto+quad) si 684 (auto+camion) de kilometri,
dintre care 219 de proba speciala.
Se va putea vedea la Eurosport de la 0:00


Motociclete si quaduri
user posted image
user posted image

Autoturisme si camioane
user posted image
user posted image
aphophis
parca se zvonea ca si dacia va participa.. sau renault
C a t a l i n
Nu au de gând să revină în Africa? Și eventual să existe ambele raliuri...
vis-a-vis
Din cate am inteles, de la anu' se va desfasura iar in Africa... E prea mare efortul pt. doua astfel de rally-raiduri, iar daca se desfasoara simultan, nu vad rostul.

QUOTE(aphophis @ 2 Jan 2010, 11:15)
parca se zvonea ca si dacia va participa.. sau renault
*


Eu n-am auzit...
http://www.dakar.com/2010/DAK/RIDERS/us/r3_8-engages.html
hellcat
Devenise mult prea periculoasa pentru participanti traversarea Mauritaniei, un stat cam fara stapan in ultimii ani.
O revenire in Africa ar fi pur si simplu normala, insa ma indoiesc ca la anul lucrurile se vor lamuri....dar vom vedea.

Pe eurosport 2 vor fi transmisiuni??
vis-a-vis
Nu cred... http://www.port.ro/pls/ci/films.film_list?...ar&i_area_id=17

2 Jan 2010, 23:29:
user posted image
driverx
Si avem deja primul deces. In randul spectactorilor. O masina a iesit in decor si a luat cu ea un grup de spectatori. O femeie a murit...
C a t a l i n
Dacă or fi stat în zona accidentului precum stăteau la trecerile prin apă...
driverx
Oficialii spun ca acel grup statea intr-o zona interzisa ...
vis-a-vis


3 Jan 2010, 11:26:
Etapa a 2-a. Cordoba - La Rioja. Din motive de securitate, motocicletele si quadurile vor parcurge alt traseu fata de autoturisme si camioane.

Motociclete si quaduri
626 kilometri dintre care 294 de proba speciala
user posted image
user posted image

Autoturisme si camioane
687 kilometri, 355 de proba speciala
user posted image
user posted image
driverx
Cred ca motociclistii mor de fericire. In sfarsit au scapat de stresul masinilor biggrin.gif
vis-a-vis
Pai traseul e oricum ingust, cica ar fi proba speciala si in WRC. Ieri Sainz n-a putut sa-l depaseasca pe Gordon...
Sa vezi o matahala d-aia in spate care te preseaza tu mergand si asa la limita, numai de dat la o parte in boscheti nu-ti vine...
driverx
Gordonel ala e mare taranel. Dar cum a ratat ieri curba aia radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Sainz, inainte de cursa ar fi fost privit ca favorit in acea etapa. Dar tot ce a facut a fost sa inghita praful de la Gordon....

Imi pare rau ca insista asa putin pe camioane astia de la Eurosport. Is faine. Is si mai faine cand le vezi langa tine. Te intimideaza si cand merg cu 5km/h pe langa tine, dapoi cu 100+
vis-a-vis
Pai parnaia aia de masina coborata din Baja 1000 cu doua roti motrice e buna mai mult la sarituri decat pe curbe... iar franele sunt destul de ineficiente pe tipul asta de suprafata.
driverx
I hate american shit, dar trebuie sa recunosti ca masina aia NU are probleme sa mearga pe drumuri cu piatra mare in ele. Restul asinilor trebuie sa mearga cu 20-30 la ora, dihania asta poate merge cu mult mai mult. In rest......rugaciuni multe pentru fiecare curba in parte smile.gif

De Baja e buna, ca acolo e plin de jump-uri. SI le face intr-un mod spectaculos.

Oricum, nu a avut o evolutie proasta anul trecut la Dakar 2009. Cel putin eu ma asteptam sa dea chix destul de repede...
vis-a-vis
Pai au rotile alea cu talon imens si janta mica, presiune mica in ele, suspensiile au cursa imensa, mai ales pe spate, trec cu ele si peste bolovani fara sa pateasca mare lucru. Am vazut o plecare la Baja cu o curba pe asfalt... una mai avea un pic si se rasturna iar o roata pe fata era in aer biggrin.gif
driverx
Stiu, am mai vazut si io dinastea. Deh, americanii astia is pe alta planeta.
einstein1984
Le permit si regulile. Nu stiu cum era anul trecut, dar anul asta au voie sa participe masini omologate SCORE, adica le aduc in aceiasi stare de preparare ca la Baja si au clasa la Dakar. Inainte trebuiau sa se incadreze la T1 sau T2.
In plus, doar la 4WD exista limitari de cursa a suspensiei.
vis-a-vis
Castigatorii etapei de azi. Yamaha la moto sofer8.gif


user posted image
C a t a l i n
Impresionant cum au ieșit mașinile din râpa aia. rolleyes.gif

Hummer-ul parcă nu prea se potrivește în peisaj.
vis-a-vis





Azi, a 3-a etapa. 441 de kilometri cu plecare din La Rioja, cu o bucla de 182 km
de proba speciala catre Fiambala. Traseul va fi acelasi pentru toate categoriile
de vehicule. Se anunta primele dune.

user posted image
user posted image
sorin_f39
Mai stiti ceva de Jean Louis Schlesser? Ma asteptam sa-l vad si in acest sezon de Dakar, insa nu a mai luat startul.
C a t a l i n
Da, se pare că lui nu-i place decât Dakar-ul din Africa. smile.gif

http://www.schlesser-aventures.org/
sorin_f39
I-am vazut site -ul, insa acolo nu scrie de ce nu ii mai place actualul Dakar. Am intrebat in ideea in care ati auzit la TV / citit pe internet de ce a ales sa nu mai participe la actualul Dakar.
C a t a l i n
Bănuiesc că e vorba de partea financiară... E mult mai costisitor de cărat toată logistica în America de Sud.
vis-a-vis
Greii Dakarului vin tare din urma si-si demonstreaza clasa. aplauze.gif

user posted image

Intre Copiapo si Fiambala se va desfasura etapa a 4-a. 629 de kilometri, 203 cronometrati.

user posted image
user posted image
Mirciulik
Va rog nu dati cu parul dar as dori sa stiu si eu cum pot vedea la tv dakar-ul 2010.

Se filmeaza live , sau se face un rezumat si se prezinta la tv 30-45 min?

Se gasesc toate "episoadele" de downloadat?
C a t a l i n
În principiu pe Eurosport sunt câteva emisiuni, și rezumatul zilnic.
vis-a-vis
b76bgaarh
visule...ce e cu regula de restrictionare a ktm-urilor de 690cmc.... vor sa mearga doar pe 450cmc????
vis-a-vis
Pentru siguranta motociclistilor s-a impus cilindreea maxima de 450 cmc.
Cum multe echipe erau pregatite cu motociclete ca in anii trecuti si cum nu ar fi putut prepara motoare de 450 in timp util, s-a admis ca anul asta cele de capacitate mai mare sa ia startul, dar cu un restrictor de putere. Mi se pare ca diametrul admisiei este mai mic.
De la anul, toate vor fi de maxim 450 cmc.
b76bgaarh
aham...

asta e ca la formula 1... facem motoare mai mici...dar in final masina tot este mai rapida.....

mai ca lumea in america de sud... mai sigur pt piloti...
driverx
Da, dar nu stiu care motociclist, care nu avea restrictor zicea ca el nu ar avea dezavantajul celor care au restrictorul. Chiar facea comparatie cu unul care avea. Nu mai retin numele lor. WTF? Nu se aplica la toti? Sau de fapt asta avea de 450cmc? Si astea de 450 is mai rapide decat alea cu capacitate mai mare dar cu restrictor?
vis-a-vis
Mi se pare ca ala mergea pe un KTM de serie, nemodificat.
C a t a l i n
Coma are motorul mare, de 690cmc. Cel care făcea comparația era parcă Pedrero Garcia...
einstein1984
Exista pilotii aia mai faimosi, care au restrictoare mai mici. SI la masini asijderea.
vis-a-vis
user posted image

Coma isi demonstreaza clasa, Casteu se mentine fiind un pic mai rapid decat Despres, la motociclete.
La masini, Gordon trage tare pe ultima etapa si il depaseste cu o secunda pe Peterhansel.
C a t a l i n
Și de țar nu zici nimic? tongue.gif

Sunt curios cum au mers la ~4000m altitudine...
vis-a-vis
Pai deja e ceva obisnuit la sectiunea camioane. Nu-i nimic mai bun decat Kamazu' biggrin.gif
hellcat
Ar trebui sa-i faca fata GINAF-ul, al carui fan sunt (aici un pic si de "fost defect profesional") biggrin.gif
Jan Lemmers e pe 4 la general, iar van Vliet si van Ginkel din aceeasi "Ginaf Rally Power team" vin tare din urma dupa o prima etapa in pluton.

Van Ginkel parca a terminat ultimul Dakar african, in 2007, pe 3 sau 4.
vis-a-vis
Ai fost camionagiu? biggrin.gif

In etapa de azi se vor parcurge 90 de kilometri de legatura, 483 de proba speciala, urmati de inca 97 de legatura, intre Copiapo si Antofagasta.

user posted image

user posted image
b76bgaarh
ce producator de motoare e cel de pe locul 2...la moto...eu nu am auzit de el pana acum...voi?
vis-a-vis
Pai Sherco a produs initial motociclete de trial (alea cu care se carara peste tot) si apoi au trecut la enduro mici, supermoto...
hellcat
Nu, camionagiu n-am fost icon_mrgreen.gif am lucrat o perioada pentru DAF. Iar GINAF-ul e un fel de tuner al acestei marci. Lor le plac lucrurile mari...fac niste agabaritice impresionante.

Apropo...Sainz cand apare si el in raliul asta? Pe el imi pusesem banii wink.gif
vis-a-vis
Sainz merge foarte bine, constant, pe primele locuri in fiecare etapa. La general e pe locul 2 la 7 minute de Peterhansel. Cam asta e ritmul a Dakar, locurile 2-3 in fiecare etapa, ca sa iesi pe 1 la final biggrin.gif
hellcat
Asa este...faceam si eu o gluma, el e genul sa forteze incepand cu a doua jumatate a raliului. Oricum ma gandesc ca toata echipa, dupa cum s-au pozitionat, trag cu el.
vis-a-vis
A doua etapa ca lungime din editia actuala e si cea mai spectaculoasa ca rasturnari de situatie de pana acum.

Dupa ce Coma a tras tare din nou si a fost lider pana spre sfarsit, o problema mecanica l-a facut sa intarzie aproape 40 de minute.
Casteau, cea mai mare surpriza a acestei editii, pe o motocicleta cvazinecunoscuta, dupa ce a facut din nou o etapa frumoasa, a cazut spre final si si-a fracturat un picior. Raliul este incheiat pentru el din pacate.
Invingatorul de etapa este chilianul Lopez Contardo, care savureaza victoria obtinuta pe ultima portiune a etapei, depasindu-l pe Despres, pe teren propriu.

Echipa VW are azi o zi de senzatie, ocupand tot podiumul. Liderul clasamentului, Peterhansel cu probleme mecanice, intarzie 50 si 25 de minute inainte de a ajunge la final. Gordon ocupa un frumos loc 4.
La general, Sainz trece la conducere... ca sa-l linisteasca pe hellcat biggrin.gif

Rusii de la Kamaz pe primele doua locuri deocamdata...

user posted image
C a t a l i n
Mare păcat de Casteau. sad.gif Frumos gestul lui Manca. smile.gif Faini ochelarii lui Nasser. cool.gif
hellcat
Mi-au placut imaginile din elicopter cu Hummer-urile, ce "pluteau" parca, pe la vreo 150 la ora poate si mai mult, intr-o linie dreapta, pe nisip.

La moto, la nivelul asta e ruleta ruseasca. Nu-i de ajuns experienta infinita, trebuie sa stii cum si cand sa-ti dozezi riscul. Plus ca tu, ca pilot, la un astfel de raliu ai nevoie de maxima forma pe care poti s-o aduni.
Fabrizzio Meoni, la experienta care-o avea vizavi de dakar doar, il parcurgea si cu ochii inchisi...si tot s-a intamplat ce s-a intamplat.
vis-a-vis
Stiu ca despre morti numai de bine... insa Meoni era cam isteric, destul de labil si au fost cazuri cand s-a ratacit si cu doua GPS-uri. Stiu ca e greu sa mergi toata ziua, mai ales prin praf si caldura si poti claca destul de usor, insa Dakarul se castiga in primul rand cu cap si trebuie sa-l ai tot timpul limpede. Accidentele sunt totusi accidente si se intampla mai ales celor care merg la limita, iar Dakarul este locul unde se merge in acest fel.


Etapa no. 6, Antofagasta > Iquique, 598 km, 418 km proba speciala.

user posted image

user posted image



Coma trage tare iar, Despres isi demonstreaza calitatile de navigator. Manca, cel care l-a ajutat ieri pe Coma, a avut astazi un accident. Momentan e in stare critica. Golcalves de asemenea paraseste Dakarul cu o clavicula rupta.


Peterhansel are o zi de exceptie, chiar daca teoretic nu mai are sanse, el castiga etapa de azi, urmat de tripleta VW, Sainz-Miller-Al-attiyah.

Kamaz ocupa tot podiumul.

user posted image

_________________________________________________________________________


Astazi avem cea mai lunga etapa a Dakarului, 600 de kilometri de proba speciala intre
Iquique si Antofagasta.

user posted image

user posted image
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.