Dupa cum probabil stiti, editia de anul asta a raliului "Dakar" se va desfasura pe continentul sud-american, intre Argentina si Chile.
Prima etapa este azi. Plecarea din Buenos Aires (Colon) si sosirea in Cordoba, dupa 652 (moto+quad) si 684 (auto+camion) de kilometri, dintre care 219 de proba speciala. Se va putea vedea la Eurosport de la 0:00
Motociclete si quaduri
Autoturisme si camioane
aphophis
2 Jan 2010, 11:15
parca se zvonea ca si dacia va participa.. sau renault
C a t a l i n
2 Jan 2010, 11:22
Nu au de gând să revină în Africa? Și eventual să existe ambele raliuri...
vis-a-vis
2 Jan 2010, 11:39
Din cate am inteles, de la anu' se va desfasura iar in Africa... E prea mare efortul pt. doua astfel de rally-raiduri, iar daca se desfasoara simultan, nu vad rostul.
QUOTE(aphophis @ 2 Jan 2010, 11:15)
parca se zvonea ca si dacia va participa.. sau renault
Devenise mult prea periculoasa pentru participanti traversarea Mauritaniei, un stat cam fara stapan in ultimii ani. O revenire in Africa ar fi pur si simplu normala, insa ma indoiesc ca la anul lucrurile se vor lamuri....dar vom vedea.
Si avem deja primul deces. In randul spectactorilor. O masina a iesit in decor si a luat cu ea un grup de spectatori. O femeie a murit...
C a t a l i n
3 Jan 2010, 00:57
Dacă or fi stat în zona accidentului precum stăteau la trecerile prin apă...
driverx
3 Jan 2010, 00:59
Oficialii spun ca acel grup statea intr-o zona interzisa ...
vis-a-vis
3 Jan 2010, 11:00
3 Jan 2010, 11:26: Etapa a 2-a. Cordoba - La Rioja. Din motive de securitate, motocicletele si quadurile vor parcurge alt traseu fata de autoturisme si camioane.
Motociclete si quaduri 626 kilometri dintre care 294 de proba speciala
Autoturisme si camioane 687 kilometri, 355 de proba speciala
driverx
3 Jan 2010, 11:28
Cred ca motociclistii mor de fericire. In sfarsit au scapat de stresul masinilor
vis-a-vis
3 Jan 2010, 11:31
Pai traseul e oricum ingust, cica ar fi proba speciala si in WRC. Ieri Sainz n-a putut sa-l depaseasca pe Gordon... Sa vezi o matahala d-aia in spate care te preseaza tu mergand si asa la limita, numai de dat la o parte in boscheti nu-ti vine...
driverx
3 Jan 2010, 11:36
Gordonel ala e mare taranel. Dar cum a ratat ieri curba aia
Sainz, inainte de cursa ar fi fost privit ca favorit in acea etapa. Dar tot ce a facut a fost sa inghita praful de la Gordon....
Imi pare rau ca insista asa putin pe camioane astia de la Eurosport. Is faine. Is si mai faine cand le vezi langa tine. Te intimideaza si cand merg cu 5km/h pe langa tine, dapoi cu 100+
vis-a-vis
3 Jan 2010, 11:40
Pai parnaia aia de masina coborata din Baja 1000 cu doua roti motrice e buna mai mult la sarituri decat pe curbe... iar franele sunt destul de ineficiente pe tipul asta de suprafata.
driverx
3 Jan 2010, 11:44
I hate american shit, dar trebuie sa recunosti ca masina aia NU are probleme sa mearga pe drumuri cu piatra mare in ele. Restul asinilor trebuie sa mearga cu 20-30 la ora, dihania asta poate merge cu mult mai mult. In rest......rugaciuni multe pentru fiecare curba in parte
De Baja e buna, ca acolo e plin de jump-uri. SI le face intr-un mod spectaculos.
Oricum, nu a avut o evolutie proasta anul trecut la Dakar 2009. Cel putin eu ma asteptam sa dea chix destul de repede...
vis-a-vis
3 Jan 2010, 11:57
Pai au rotile alea cu talon imens si janta mica, presiune mica in ele, suspensiile au cursa imensa, mai ales pe spate, trec cu ele si peste bolovani fara sa pateasca mare lucru. Am vazut o plecare la Baja cu o curba pe asfalt... una mai avea un pic si se rasturna iar o roata pe fata era in aer
driverx
3 Jan 2010, 11:59
Stiu, am mai vazut si io dinastea. Deh, americanii astia is pe alta planeta.
einstein1984
3 Jan 2010, 22:25
Le permit si regulile. Nu stiu cum era anul trecut, dar anul asta au voie sa participe masini omologate SCORE, adica le aduc in aceiasi stare de preparare ca la Baja si au clasa la Dakar. Inainte trebuiau sa se incadreze la T1 sau T2. In plus, doar la 4WD exista limitari de cursa a suspensiei.
vis-a-vis
3 Jan 2010, 23:57
Castigatorii etapei de azi. Yamaha la moto
C a t a l i n
4 Jan 2010, 00:14
Impresionant cum au ieșit mașinile din râpa aia.
Hummer-ul parcă nu prea se potrivește în peisaj.
vis-a-vis
4 Jan 2010, 12:32
Azi, a 3-a etapa. 441 de kilometri cu plecare din La Rioja, cu o bucla de 182 km de proba speciala catre Fiambala. Traseul va fi acelasi pentru toate categoriile de vehicule. Se anunta primele dune.
sorin_f39
4 Jan 2010, 13:22
Mai stiti ceva de Jean Louis Schlesser? Ma asteptam sa-l vad si in acest sezon de Dakar, insa nu a mai luat startul.
C a t a l i n
4 Jan 2010, 13:23
Da, se pare că lui nu-i place decât Dakar-ul din Africa.
I-am vazut site -ul, insa acolo nu scrie de ce nu ii mai place actualul Dakar. Am intrebat in ideea in care ati auzit la TV / citit pe internet de ce a ales sa nu mai participe la actualul Dakar.
C a t a l i n
4 Jan 2010, 13:33
Bănuiesc că e vorba de partea financiară... E mult mai costisitor de cărat toată logistica în America de Sud.
vis-a-vis
4 Jan 2010, 14:02
Greii Dakarului vin tare din urma si-si demonstreaza clasa.
Intre Copiapo si Fiambala se va desfasura etapa a 4-a. 629 de kilometri, 203 cronometrati.
Mirciulik
4 Jan 2010, 22:48
Va rog nu dati cu parul dar as dori sa stiu si eu cum pot vedea la tv dakar-ul 2010.
Se filmeaza live , sau se face un rezumat si se prezinta la tv 30-45 min?
Se gasesc toate "episoadele" de downloadat?
C a t a l i n
4 Jan 2010, 22:54
În principiu pe Eurosport sunt câteva emisiuni, și rezumatul zilnic.
vis-a-vis
5 Jan 2010, 08:50
b76bgaarh
5 Jan 2010, 10:18
visule...ce e cu regula de restrictionare a ktm-urilor de 690cmc.... vor sa mearga doar pe 450cmc????
vis-a-vis
5 Jan 2010, 10:27
Pentru siguranta motociclistilor s-a impus cilindreea maxima de 450 cmc. Cum multe echipe erau pregatite cu motociclete ca in anii trecuti si cum nu ar fi putut prepara motoare de 450 in timp util, s-a admis ca anul asta cele de capacitate mai mare sa ia startul, dar cu un restrictor de putere. Mi se pare ca diametrul admisiei este mai mic. De la anul, toate vor fi de maxim 450 cmc.
b76bgaarh
5 Jan 2010, 10:29
aham...
asta e ca la formula 1... facem motoare mai mici...dar in final masina tot este mai rapida.....
mai ca lumea in america de sud... mai sigur pt piloti...
driverx
5 Jan 2010, 11:03
Da, dar nu stiu care motociclist, care nu avea restrictor zicea ca el nu ar avea dezavantajul celor care au restrictorul. Chiar facea comparatie cu unul care avea. Nu mai retin numele lor. WTF? Nu se aplica la toti? Sau de fapt asta avea de 450cmc? Si astea de 450 is mai rapide decat alea cu capacitate mai mare dar cu restrictor?
vis-a-vis
5 Jan 2010, 11:18
Mi se pare ca ala mergea pe un KTM de serie, nemodificat.
C a t a l i n
5 Jan 2010, 11:20
Coma are motorul mare, de 690cmc. Cel care făcea comparația era parcă Pedrero Garcia...
einstein1984
5 Jan 2010, 12:00
Exista pilotii aia mai faimosi, care au restrictoare mai mici. SI la masini asijderea.
vis-a-vis
5 Jan 2010, 21:34
Coma isi demonstreaza clasa, Casteu se mentine fiind un pic mai rapid decat Despres, la motociclete. La masini, Gordon trage tare pe ultima etapa si il depaseste cu o secunda pe Peterhansel.
C a t a l i n
5 Jan 2010, 21:35
Și de țar nu zici nimic?
Sunt curios cum au mers la ~4000m altitudine...
vis-a-vis
5 Jan 2010, 21:39
Pai deja e ceva obisnuit la sectiunea camioane. Nu-i nimic mai bun decat Kamazu'
hellcat
5 Jan 2010, 22:36
Ar trebui sa-i faca fata GINAF-ul, al carui fan sunt (aici un pic si de "fost defect profesional") Jan Lemmers e pe 4 la general, iar van Vliet si van Ginkel din aceeasi "Ginaf Rally Power team" vin tare din urma dupa o prima etapa in pluton.
Van Ginkel parca a terminat ultimul Dakar african, in 2007, pe 3 sau 4.
vis-a-vis
6 Jan 2010, 11:08
Ai fost camionagiu?
In etapa de azi se vor parcurge 90 de kilometri de legatura, 483 de proba speciala, urmati de inca 97 de legatura, intre Copiapo si Antofagasta.
b76bgaarh
6 Jan 2010, 11:35
ce producator de motoare e cel de pe locul 2...la moto...eu nu am auzit de el pana acum...voi?
vis-a-vis
6 Jan 2010, 11:52
Pai Sherco a produs initial motociclete de trial (alea cu care se carara peste tot) si apoi au trecut la enduro mici, supermoto...
hellcat
6 Jan 2010, 12:36
Nu, camionagiu n-am fost am lucrat o perioada pentru DAF. Iar GINAF-ul e un fel de tuner al acestei marci. Lor le plac lucrurile mari...fac niste agabaritice impresionante.
Apropo...Sainz cand apare si el in raliul asta? Pe el imi pusesem banii
vis-a-vis
6 Jan 2010, 14:59
Sainz merge foarte bine, constant, pe primele locuri in fiecare etapa. La general e pe locul 2 la 7 minute de Peterhansel. Cam asta e ritmul a Dakar, locurile 2-3 in fiecare etapa, ca sa iesi pe 1 la final
hellcat
6 Jan 2010, 15:10
Asa este...faceam si eu o gluma, el e genul sa forteze incepand cu a doua jumatate a raliului. Oricum ma gandesc ca toata echipa, dupa cum s-au pozitionat, trag cu el.
vis-a-vis
6 Jan 2010, 19:57
A doua etapa ca lungime din editia actuala e si cea mai spectaculoasa ca rasturnari de situatie de pana acum.
Dupa ce Coma a tras tare din nou si a fost lider pana spre sfarsit, o problema mecanica l-a facut sa intarzie aproape 40 de minute. Casteau, cea mai mare surpriza a acestei editii, pe o motocicleta cvazinecunoscuta, dupa ce a facut din nou o etapa frumoasa, a cazut spre final si si-a fracturat un picior. Raliul este incheiat pentru el din pacate. Invingatorul de etapa este chilianul Lopez Contardo, care savureaza victoria obtinuta pe ultima portiune a etapei, depasindu-l pe Despres, pe teren propriu.
Echipa VW are azi o zi de senzatie, ocupand tot podiumul. Liderul clasamentului, Peterhansel cu probleme mecanice, intarzie 50 si 25 de minute inainte de a ajunge la final. Gordon ocupa un frumos loc 4. La general, Sainz trece la conducere... ca sa-l linisteasca pe hellcat
Rusii de la Kamaz pe primele doua locuri deocamdata...
C a t a l i n
7 Jan 2010, 00:39
Mare păcat de Casteau. Frumos gestul lui Manca. Faini ochelarii lui Nasser.
hellcat
7 Jan 2010, 10:16
Mi-au placut imaginile din elicopter cu Hummer-urile, ce "pluteau" parca, pe la vreo 150 la ora poate si mai mult, intr-o linie dreapta, pe nisip.
La moto, la nivelul asta e ruleta ruseasca. Nu-i de ajuns experienta infinita, trebuie sa stii cum si cand sa-ti dozezi riscul. Plus ca tu, ca pilot, la un astfel de raliu ai nevoie de maxima forma pe care poti s-o aduni. Fabrizzio Meoni, la experienta care-o avea vizavi de dakar doar, il parcurgea si cu ochii inchisi...si tot s-a intamplat ce s-a intamplat.
vis-a-vis
7 Jan 2010, 11:54
Stiu ca despre morti numai de bine... insa Meoni era cam isteric, destul de labil si au fost cazuri cand s-a ratacit si cu doua GPS-uri. Stiu ca e greu sa mergi toata ziua, mai ales prin praf si caldura si poti claca destul de usor, insa Dakarul se castiga in primul rand cu cap si trebuie sa-l ai tot timpul limpede. Accidentele sunt totusi accidente si se intampla mai ales celor care merg la limita, iar Dakarul este locul unde se merge in acest fel.
Etapa no. 6, Antofagasta > Iquique, 598 km, 418 km proba speciala.
Coma trage tare iar, Despres isi demonstreaza calitatile de navigator. Manca, cel care l-a ajutat ieri pe Coma, a avut astazi un accident. Momentan e in stare critica. Golcalves de asemenea paraseste Dakarul cu o clavicula rupta.
Peterhansel are o zi de exceptie, chiar daca teoretic nu mai are sanse, el castiga etapa de azi, urmat de tripleta VW, Sainz-Miller-Al-attiyah.