Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Doua intrebari
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Razvanik_89
Salutare si La multi ani la toata lumea!
Am doua intrbari legate de nova :
1. Cum pot schimba placa de presiune si discul de ambreiaj fara sa dau tot ansamblul motor-cutie jos de pe masina ? si fara sa dau calandrul jos...
2. Recent am schimbat motorul la nova mea..am avut bloc-motorul spart..cum fac ca sa il trec in acte ? trebuie sa fiu neaparat trecut in acte ca si proprietar? In afara de copia de de C.I al masinii de pe care a fost luat motorul mai imi trebuie ceva ?
Mutumesc anticipat !
C a t a l i n
1. Dai doar motorul jos. Ar mai fi o variantă, dar implică mânuțe gingașe și magie gri.
Janel
2. Motorul stiu ca e considerat piesa de schimb acum si nu mai trebuie trecut in acte.
G I M
Si eu am auzit la fel, dar nu stiu cat de adevarat este.
Cosmin.nova
Eu stiu ca nu poti face ambreajul fara sa dai motorul jos..
Razvanik_89
eu nu vreau sa dau cutia jos , ca sa nu mai desfac fuzetele , sa scot planetarele etc ) , nu am zis ca nu vreau sa dau motorul jos ...
tutankmon
Merge sa dai motorul jos fara cutie dar va fi moarte de om cand il vei baga la loc. Nu te apuca daca nu ai o priza de cutie mai vecge pentru a centra discul pe placa. Eu personal am reusit dar cu un car de nervi si o ploaie de injuraturi. Oricum va trebui sa desfaci cutia din tampoane sa se poata misca libera. Spor.
Ov
motorul trebuie trecut in acte. Eu am facut ieri ITP-ul si s-au uitat la seria motorului sa vada daca n-a fost schimbat. Am si citit pe acolo pe pereti si scria ca in cazul in care nu corespunde seria, te trec respins in sistem si nu poti reveni decat dupa ce te sterge rar-ul, evident dupa ce-ti rezolvi problema.

Ca sa-ti treci noul motor in acte (defapt o sa-ti bata ei alta serie pe motor), te duci la RAR si dai o declaratie pe propria raspundere ca motorul nu e furat. Nu-ti trebuie niciun alt act al motorului vechi, nici carte nici nimic.
Janel
Alti bani, alta veselie! Orice ai face te trimite la RAR, unde platesti vreo 180 lei numai identificarea masinii. Ai draq!
Razvanik_89
sa zicem ca m-am lamurit oarecum cu motorul la trecut in acte . Ma bate gandul sa o duc intr-un service sa schimb ambreiajul sau la un mecanic ceva care sa aiba scule necesare...cam cat m-ar costa manopera ? Sau este cineva pe aici care ma poate ajuta cu schimbarea ambreiajului ? Platesc , desigur...
tutankmon
QUOTE(Janel @ 12 Jan 2010, 15:22)
Alti bani, alta veselie! Orice ai face te trimite la RAR, unde platesti vreo 180 lei numai identificarea masinii. Ai draq!
*




94 lei acum o saptamana la Constanta.
mmi&g
Eu mi-am schimbat chitul ambreaj singur singurel.Am avut o trusa cu chei,crichet(imprumutata) si in in 7-8 ore mergeam cu noul ambreaj.Am avut doar 2 ajutoare cand am scos si bagat motorul (am aruncat o franghie peste o craca de copac si heirup).
Am centrat discul cu mana (am lasat distanta egala de jur imprejurul lui--ori a fost noroc chior,ori mere si asa) si am vreo 20k km de cand l-am schimbat .

La service parca am citit pe un topic ca e cam 250 ron manopera.
Daca ai desfacut un surub la viata ta,sigur o sa te descurci.Singura conditie e sa ai scule ca sunt cateva suruburi greu accesibile(1 la saxofon din cate-mi aduc aminte)
Razvanik_89
pai eu ma descurc sa imi schimb ambreiajul , nu am tot ce imi trebuie smile.gif si nu stiu cum pot eu sa scot motorul ala de acolo fara cutie :| ..e greu de centrat pe caroserie dupa aia
cristidb
Iese motorul fara cutie, dar trebuie desfacuta fulia. Eu am scos si alternatorul.
E preferabil sa ai o macara. Altfel te vei chinui.
Nu trebuie priza de centrare la nova. Il centrezi ochiometric.
basileros
da motorul merge scos mai usordaca dai fulia jos...si ai si mai putin de muncit...un singur tampon si saxofonul plus suruburile care fixeaza cutia.....in trei oameni se rezolva caci nu e asa greu.....a!! si capota daca vrei sa fie si mai usor.....verifica cu ocazia asta si rulment placa presiune...furca...si semeringul de la palier....hai spor ca nu e asa greu biggrin.gif biggrin.gif ....sa nu uiti alternatorul si furtunele de apa se la radiator[poti recupera antigelul intr-un vas daca e pus de curand] plus cabluri si fire de la electromotor si baterie....bafta wink.gif
Club12TRS
Schimbarea de motor se face astfel:
1. notar - declaratie pe propria raspundere ca n-ai obtinut motorul prin cai ilicite;
2. treci pe la o statie ITP sau un service care are tester de noxe si reglezi noxele;
3. mers la RAR - numai cu cu programare in prealabil - cu declaratia notariala. Aclo iti face test de noxe, daca trece testarea e ok.

Ambreiajul se poate schimba fara sa dai motor sau cutie jos. Trebuie ceva scule, 2 oameni si 2 cricuri si o scandura. Daca esti din Bucuresti te pot ajuta, am schimbat sute.
Razvanik_89
deocamdata am gasit pe cineva care sa ma ajute cu schimbarea ambreiajului ... multumesc mult pentru sfaturi , o sa vedem ce iese undeva pe sambata smile.gif
In legatura cu omologarea motorului am inteles ca se poate schimba placuta de identificare fara probleme , nu ai probleme la inspectie. A facut cineva asa ceva ? E legal ? Am placuta de la motorul vechi ,si mi-ar conveni asa decat sa trec pe la r.a.r. , nu cred ca motorul meu trece testul de noxe smile.gif
danciusergiu84
clar ca nu e legal, doar e falsificare nu? incearca sa te informezi ce patesti daca te prinde cineva (rar, itp, rar mobil sau cum le mai zice la aia care iti verifica masina pe drum impreuna cu politia) si apoi vezi daca merita riscul...
Razvanik_89
club12trs , poti sa imi explici cum schimbi ambreiajul fara sa dau motorul / cutia jos ? vorbisem cu cineva sa ma ajute sambata dar a cam cazut intelegerea ...
Cosmin.nova
du-te nene' la mecanic...auzi si tu.. se centreaza "ochiometric".. pei ne jucam? strange bani, si du-te la mecanic. Mana de lucru e undeva pe la 200-240 RON.
G I M
QUOTE
club12trs , poti sa imi explici cum schimbi ambreiajul fara sa dau motorul / cutia jos ? vorbisem cu cineva sa ma ajute sambata dar a cam cazut intelegerea ...

Nu ai cum sa schimbi ambreiajul fara sa dai motorul jos. Poti sa dai motorul fara cutie dar eu te-as sfatui sa le dai pe amandoua ca nu e atat de greu si e mai comod. Eu cand am schimbat discul am dat si motorul si cutia si nu a fost greu deloc.

QUOTE
du-te nene' la mecanic...auzi si tu.. se centreaza "ochiometric".. pei ne jucam? strange bani, si du-te la mecanic. Mana de lucru e undeva pe la 200-240 RON.

Du-te nene la mecanic sa te jecmaneasca de bani si sa nu-ti faca nici treaba buna. Si da domnu'...se centreaza si ochiometric in lipsa de priza. Poti folosi chair si o coada de matura (de lemn) pentru a centra discul. Important e sa-ti intre cutia ca dupaia se centreaza singur si se "aseaza" perfect la prima calcare a ambreiajului. Deci se poate, bunavointa sa fie...
bylexus
QUOTE(Ov @ 12 Jan 2010, 10:41)
motorul trebuie trecut in acte. Eu am facut ieri ITP-ul si s-au uitat la seria motorului sa vada daca n-a fost schimbat. Am si citit pe acolo pe pereti si scria ca in cazul in care nu corespunde seria, te trec respins in sistem si nu poti reveni decat dupa ce te sterge rar-ul, evident dupa ce-ti rezolvi problema.

Ca sa-ti treci noul motor in acte (defapt o sa-ti bata ei alta serie pe motor), te duci la RAR si dai o declaratie pe propria raspundere ca motorul nu e furat. Nu-ti trebuie niciun alt act al motorului vechi, nici carte nici nimic.
*



Pot sa pun si alt motor pe masina?! De exemplu un 1.4 de golf [2 sau 3] fara probleme?
Cosmin.nova
QUOTE(bylexus @ 22 Jan 2010, 12:28)
Pot sa pun si alt motor pe masina?! De exemplu un 1.4 de golf [2 sau 3]  fara probleme?
*


sunt 100 de topicuri de genu si concluzia este ca NU poti face asta. Implica eforturi care nu-si au rostul. Sa pui motor de supernova pe nova e destul de dificil si nu se merita! darmite' motor de vw... excl.gif
Club12TRS
Se poate schimba ambreiajul distantand cutia de motor car sa-ncapa o cheie la suruburile ce fixeaza placa de presiune si cat sa-ti intre mana sa schimbi rulmentul de presiune. Am facut asta la Nova, Renault 9 / 11, Peugeot 107, etc.

Poti monta pe masina ORICE motor si se poate omologa atata timp cat operatia este efectuata in service (sau pe camp, dar cu deviz de la service). In caz ca motorul montat are mai putin sau mai mult cu 40% din motorul original, se fac teste dinamice. Daca le treci, obtii omologarea. daca nu, e ca-n bancu ala: "mai stai odata". Testele dinamice, din cate stiu, costa cam 1000 euro, se fac pe stand dyno.

Razvanik_89, ai mesaj privat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.