Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Uzura neuniforma anvelope pe spate
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3
szalac
In data de 17.10.2007, la schimbarea anvelopelor de vara pe cele de iarna (km la masina in jur de 29000) sa observat ca anvelopa dreapta spate este mult mai uzat (adancime de profil la jumatate fata de celelalte) decat anvelopele celelalte. Datorita uzurii anvelopei m-am adresat servicului autorizat dacia din Targu Mures Lion Victoria. Ei au documentat cazul, dupa care (dupa relatarile personalului de la service) au depus un dosar pentru remedierea problemei. Trebuie sa mentionez ca nu cu mult timp inainte (la mai putin de o luna) a fost facuta revizia periodica (approx. 28500 km). Incepand din data respectiva autoturismul a rulat pe cauciucuri noi de iarna.

Dacia a considerat ca constructia masinii este defecta si a transmis unitatii de service Lion Targu Mures solutia de remediere, adica inlocuirea in garantie a puntii spate a autoturismului. La intrebarile mele personalul care a efectuat documentatia si totodata a executat inlocuirea a comunicat ca ei au solicitat inlocuirea anvelopei, da sa invocat de catre Comp. Dacia grantia doar de 6 luni a anvelopei si din aceasta cauza nu sa schimbat cu o anvelopa noua.

Dupa acesta am contactat telefonic firma Dacia pentru a solicita raspuns. Am si primit raspunsul ca "uzura anvelopei respective este in concordanta cu rulajul actual a vechiculului".

Intrebarea mea fata de acest raspuns este: daca asesta este adevarat atunci de ce este unul dintre ele (despre anvelopa care vorbim) mult mai tocit decat celelalte?
Daca "uzura anvelopei respective este in concordanta cu rulajul actual a vechiculului" , atunci de ce sa inlocuit puntea spate la autovechicul?

Consider ca Dacia prin inlocuirea puntii spate a acceptat ca constructia autovechiculului era defect. Astfel acest defect de constructie a tocit acest cauciuc. Prin acesta nu se poate invoca nici garantia de 6 luni a anvelopei deoarece nu anvelopa este defecta ci autovechiculul. Astfel datorita defectului de constructie a autovechiculului am fost prejudiciat ca client prin deteriorarea acestui cauciuc ceea ce nu a fost inlocuit.

Dupa raspuns am mai contactat vocea clientului prim email si am solicitat raspuns prin enumerarea faptelor mentionate mai sus.
Raspunsul era: Dacia are acelasi pozitie ca si dinainte adica "uzura anvelopei respective este in concordanta cu rulajul actual a vechiculului" (7.01.2008).

Ce alternative mai am (o voi depune o contestare la Protectia consumatorului)? sad.gif
Exista ceva adresa de contact a grupului RENAULT? Asi dori sa trimit cazul si la ei.
klaus
Eu as marsa pe recunoasterea defectului pe care a facut-o Dacia prin schimbarea puntii spate.
Ori producatorul este raspunzator si pentru "prejudiciul actual si pentru cel viitor, cauzate de defectul produsului sau".
Recunoasterea defectului a facut-o, constatarea ca roata era mancata inegal este facuta (sta la baza recunoasterii defectului, sigur apare prin acte), deci defectul produsului Dacia ti-a adus prejudiciu distrugerea anvelopei, comparativ cu celelalte.

Eu zic sa le mai faci o scrisoare prin care sa-i atentionezi ca e ultima chemare la conciliere inainte de a te adresa autoritatilor competente, si ca le ceri inlocuirea anvelopei deteriorate in baza Legii 240/2004 privind răspunderea producătorilor pentru pagubele generate de produsele cu defecte, si in baza prevederilor OG 21/1992 privind protectia consumatorilor.
La raspuns negativ, te adresezi OPC in baza acelorlasi prevederi legale.

Atrag insa atentia ca Legea 240/2004 prevede o limita minima de incadrare a bunului deteriorat in prevederile sale, si anume 200 RON. Daca anvelopa e mai ieftina, nu intra sub incidenta respectivei legi.
denwer
Szalac sa inteleg ca ai dat telefon la VC si ai primit raspuns scris prin posta?

7 Jan 2008, 12:59:
Szalac sa inteleg ca ai dat telefon la VC si ai primit raspuns scris prin posta?
constructorul99
ce inseamna ce a zis szalac?anvelopa cu uzura inegala,sau anvelopa cu uzura neuniforma.ca nu vad cum se poate uza inegal pe toata suprafata comparativ cu celelate roti.la mine am observat acelasi lucru cind am schimbat cauciucurile.dar era unul mai uzat decit celelalte,dar uzat uniform.am banuit ca la mine ar fi de la presiune scazuta sau eu stiu frinare.ce defect poate avea puntea spate?
szalac
pentru Klaus: mersi pentru raspuns. este foarte folositor. Deoarece este vorba de o anvelopa de tip Kormoran K801 (furnizat cu masina) valoarea ei (170 RON) este sub 200RON. Probabil din aceasta cauza nu vor sa inlocuieasca anvelopa.

pentru denwer: exact! banuiesc ca sau sfatuit o vreme, caci am primit raspunsul (19.12 data corespondentei) cu cateva zile dupa apelul telefonic.

Pentru constructorul99: anvelopa de pe roata drepta spate este mult mai uzat fata de celelalte anvelope. uzat uniform dar vizibil mult mai uzat decat celelalte. Pressiunea din anvelope o masor lunar, si mai ales inainte de drum lung. Repartizarea inegala a greutatii pe spate poate cauza uzura inegala. probabil aceasta este cauza si conform Dacia pentru ca a schimbat puntea spate.
klaus
In 21/1992 scrie:
QUOTE
Art. 7. - Operatorii economici sunt obligați:
  a) producătorii:
  - să răspundă pentru prejudiciul actual și cel viitor cauzat de produsul cu defect, precum și pentru cel cauzat ca rezultat cumulat al produsului cu defect cu o acțiune sau o omisiune a unei terțe persoane

QUOTE
Art. 2. - În sensul prezentei ordonanțe, se înțelege prin:
:
12. pagubă - prejudiciul creat consumatorului prin utilizarea unui produs periculos sau a unui produs cu defecte, precum și cel creat de servicii necorespunzătoare furnizate de prestator. Prejudiciul poate fi material, vătămarea integrității corporale sau a sănătății, precum și pierderea vieții. În cazul utilizării unui produs cu defecte, se consideră pagubă deteriorarea sau distrugerea oricărui bun, altul decât produsul cu defecte, cu condiția ca bunul respectiv să fie în mod normal destinat folosinței sau consumului privat și să fi fost folosit de persoana prejudiciată pentru uz sau consum personal, iar valoarea pagubei să nu fie mai mică de 200 lei;

QUOTE
Art. 3. - Principalele drepturi ale consumatorilor sunt:
[...]  d) de a fi despăgubiți pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege;


Deci si in 21/1992 exista limita de 200 ron pentru a fi considerata paguba...



Insa la art. 12 scrie:
QUOTE
Art. 12. - (1) Consumatorii au dreptul de a pretinde vânzătorilor remedierea sau înlocuirea gratuită a produselor și serviciilor obținute, precum și despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficiențelor constatate în cadrul termenului de garanție sau de valabilitate. După expirarea acestui termen consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse apărute pe durata medie de utilizare a acestora

Aici nu apare notiunea de "paguba" definita ca fiind peste 200 ron, ci notiunea de "pierdere suferita", ori ele nu sunt echivalente juridic (daca ar fi vrut legiuitorul sa incadreze "pierderea suferita" la categoria peste 200 ron ar fi folosit termenul dedicat definit "paguba")
Eu as utiliza acest art. 12.
szalac
Mersi klaus! o sa folosesc acest articol.
constructorul99
acest lucru legat de repartizarea inegala a greutatii pe puntea spate nu apare in testele ce se fac de itp?
klaus
Pai... de unde repartizare inegala a greutatii?
Aici e vorba de geometrie cu probleme (punte stramba)
constructorul99
si cum se determina acest defect.ce test trebuie facut?
klaus
de geometrie
Mario_b
Rulmentul la roata aia cum arata?
Sabotii de frana cum arata?
constructorul99
si atunci daca sint probleme de geometrie trebuie sa se manifeste ?nu,sa "traga" in laterale masina?la mine si la 170 km/h nu "tragea"
szalac
pt mario_b: Banuiesc ca s-au uitat si au comparat professionisti de la service.

Habar n-am dece sa inlocuit puntea spate. Mi sa comunicat acesta solutie. Nu sunt tehnician auto deci prea mult habar nu am. Daca stie cineva aici e momentul sa zica...:-) Problema o sa fie daca si setul de anvelopenoua de iarna va fi uzat inegal...

La revizie (de 30mkm), cu o luna mai inainte, sa facut masurarea optica a directiilor. Dupa o luna cand sa ivit problema mi sa zis ca diferenta (deci exista ceva! ce nu sa communicat la revizie) nu indica uzura respectiva.
constructorul99
eu m am mai uitat la cauciucuri(kormorane)si intr adevar unul din ele este uzat inegal vizibil.acum ma intreb daca nu mi au incurcat nataraiii prin service roata,punind o de la alta masina.apropo kormoranele k801 au vreun indicativ cu anul de fabricatie?
sau ceva distinctie se poate face intre ele(o serie)eventual


8 Jan 2008, 10:33:
a si era sa uit am gasit o groaza de hibe la acesta cu uzura inegala.vreo 3 taieturi,ceva metalic infipt in el,chiar o ruptura de vreo 6 mm a unui riz.il voi duce la vulcanizare sa vad dca a fost vulcanizat vreodata.ca eu nu am reparat nici o roata

8 Jan 2008, 10:34:
celelalte 3 nu au urme de astea
constructorul99
ma voi duce sa fac o geometrie la roti.stie cineva cam cit costa?
AR-18-MOS
QUOTE(constructorul99 @ 8 Jan 2008, 11:30)
daca nu cumva mi au incurcat nataraiii prin service roata,punind o de la alta masina.
*


Problema e sa nu fi pus cumva de la vreun BMW ... sa o ia roata inaintea ta icon_mrgreen.gif
constructorul99
ei nu e tot de logan.dar ar fi in stare astia
AR-18-MOS
Crede-ma ca stiu
stefanflorin77
off:
nu inteleg un lucru..daca platesti un produs cu pretul intreg,este normal sa beneficiezi de garantie,insa la o masina,platesti in pretul ei bateria,insa are garantie 6 luni sau un an,platesti cauciucuri sau cine stie ce,dar au garantie redusa..nu mi se pare normal,pentru ca toate aceste componente sunt platite integral nu sunt date de pomana.
daciafan
logan laureate plus februarie 2006
in urma cu cca 10 zile am schimbat rotile intre ele (28500 km)cele de pe spate le-am trecut pe fata si invers
cauciucul rotii dreapta spate este extrem de uzat pe jumatatea exterioara
cu alte cuvinte sunt unul dintre fericitii posesori de logan cu punte spate stramba
nu s-a observat la revizie iar acum nu mai am garantie
ce pot sa fac?

22 Feb 2008, 21:44:
ma poate ajuta cineva cu un pret pt puntea spate?
radus
Acum 1 an, cand am facut aceasta sesizare la service-ul aurocar din Alba Iulia, m-au amagit ca as fi luat eu vre-o bordura... Deduc ca "bordura" am servit-o de la ei!!! 'rear mama lor de banditi ordinari!
@daciafan - nu esti singurul care a muscat-o!!! asta daca te consoleaza cu ceva!
alienalien2007
QUOTE(daciafan @ 22 Feb 2008, 22:36)
cu alte cuvinte sunt unul dintre fericitii posesori de logan cu punte spate stramba
nu s-a observat la revizie iar acum nu mai am garantie
ce pot sa fac?


sa o vinzi asa cum e sau sa o repari pe banii tai ! Poti sa o vinzi si sa dai avans pentru orice altceva in afara de dacie rolleyes.gif
daciafan
ma duc sa-mi fac testele de geometrie, sa vad cat de grava e problema
argon
Daca o dai, sa nu lasi guma uzata, ca se prinde cumparatorul si nu o mai ia, si daca te gandesti ca e imoral sa faci asta, gandeste-te cat de imoral a fost sa vanda Dacia de bune mii de masini noi cu acest viciu ascuns.
eXtenSion
E aproape moral sa faca asta doar daca apeleaza la programul acela "buy-back"..
constructorul99
dar din ce cauze ar putea apare uzura inegala la cauciuc punte spate?fata de celelalte roti si unforma pe acel cauciuc.asa am eu si nu prea mi e clar care e cauza
mr4
argon, daca Dacia a facut lucrul asta imoral nu inseamna ca si noi trebuie sa facem la fel.
daciafan
daca dacia m-a inselat pe mine asta nu inseamna automat ca eu trebuie sa insel pe altcineva. punct.

<span class='edit'>24 Feb 2008, 10:44:</span>
recomand tuturor posesorilor de logan verificarea uzurii anvelopei dreapta spate
constructorul99
ce ce dreapta spate?care sint cauzele?
Kojak
QUOTE(daciafan @ 24 Feb 2008, 11:31)
recomand tuturor posesorilor de logan verificarea uzurii anvelopei dreapta spate
*



...oare de aici si problema cu amortizoarele dreapta spate, care (de noi) pe tester (stand ITP) se prezinta ca "fiind duse"? nedumerire.gif
yO_
QUOTE(daciafan @ 22 Feb 2008, 21:36)
logan laureate plus februarie 2006
in urma cu cca 10 zile am schimbat rotile intre ele (28500 km)cele de pe spate le-am trecut pe fata si invers
cauciucul rotii dreapta spate este extrem de uzat pe jumatatea exterioara
cu alte cuvinte sunt unul dintre fericitii posesori de logan cu punte spate stramba
nu s-a observat la revizie iar acum nu mai am garantie
ce pot sa fac?

<span class='edit'>22 Feb 2008, 21:44:</span>
ma poate ajuta cineva cu un pret pt puntea spate?
*




daciafan, sad.gif si eu am exact aceeasi problema, observata la 50 000 km. Cand am avut circa 25 000 km am permutat si eu rotile insa nu am remarcat atunci problema (din neatentie sau pentru ca nu exista). Banuiesc ca puntea costa o avere asa ca o sa merg pe principiul neaos "lasa ca merge si asa".
daciafan
yO_
daca nu exista la 25 000 inseamna ca s-a intamplat ceva intre timp
eu n-am lovit puntea, asta e sigur
tre sa ma duc la geometrie apoi la testat amortizoare si in final daca nu e alta cale schimb puntea
doctorasul
Am 42000Km si abia acum am realizat ca am puntea stramba,toceste cauciucul dreapta spate pe exterior,am facut si directia si a iesit negativ,din garantie am iesit,cei de facut?.Mentionez ca pe la 12000km am schimbat cormoranele,probabil ca asa se explica intarzierea aparitiei defectului.

PS Cei care s-au confruntat cu aceasta problema, s-a incercat doar schimbarea fuzetei?.

yO_
Draga Doctorasule, bine ai venit in clubul 'select' al celor cu aceasta problema. Eu nu am ajuns in service pt ca nu am avut timp. Pana una alta am inversat anvelopa pe janta (asta cu ocazia unei pene). Stiu ca nu e bine, dar macar o sa se uzeze si pe partea cealalta.
liviu2004
QUOTE(Kojak @ 24 Feb 2008, 11:37)
...oare de aici si problema cu amortizoarele dreapta spate, care (de noi) pe tester (stand ITP) se prezinta ca "fiind duse"? nedumerire.gif
*



Corect, o sa verific si eu cand ajung acasa geometria spate.
silviu_79
ma inscriu si eu in acest club.
am 30.000km si cauciucul de la roata dreapta spate este uzat uniform dar este de aproximativ 2 ori mai uzat decat celelalte.
deasemenea si cauciucul stanga spate este mai uzat decat cele de pe fata.
mad.gif
IRONICK
Din pacate defectul se vede doar cand sunt cauciucurile tocite mai mult ...
Kojak
Intreb si eu, influenteaza chestia asta (puntea spate stramba), respectiv uzura neuniforma a cauciucului stanga spate, in vreun fel tinuta de drum a masinii?

Adica se simte cum trage lateral masina?

Desi banuiesc ca ma numar si eu printre "fericitii castigatori" ai unei punti spate strambe, deoacamdata, nu am de gand sa iau nici o masura.

De ce? pentru ca masina nu trage deloc stanga sau dreapta, chiar si la 160-170...in conditiile in care nu am vant lateral si panta transversala pronuntata.

Sincer sa fiu nici cauciucurile nu le-am verificat...mai ales ca le-am si permutat pe diagonala cu vreo 12000km in urma?

silviu_79
la mine nu trage, nu tragea nici la 160 km/h
doctorasul
YO_,metoda cu schimbarea cauciucului pe janta am sa o aplic si eu,am sa incerc schimbarea fuzetelor saptamana asta( urmata de paralelism).
imi
QUOTE('silviu_79')
am 30.000km si cauciucul de la roata dreapta spate este uzat uniform dar este de aproximativ 2 ori mai uzat decat celelalte.
deasemenea si cauciucul stanga spate este mai uzat decat cele de pe fata.

Exact aceeasi problema. Cam 25000 km cu gumele de vara (Michelin). Exteriorul anvelopelor este mai uzat ca interiorul, dar numai si interiorul prezinta o uzura extrema, comparat cu cele din fata.
Pana la urma cati au fost cei carora au schimbat puntea spate a masinii?
Sunt curios ce or sa zica la sevice, masina mea este inca in garantie.
pufosu
Fara sa stiu pana azi sunt" fericitul" posesor al unui logan cu puntea spate stramba.
bif

A aflat careva vreun remediu la aceasta situatie? De cateva saptamani am observat si eu si se pare ca am aceeasi problema. Si in plus am observat ca pe drumuri cu denivelari spatele masinii parca e cam instabil. Sa fie din cauza amortizoarelor? Am acum 55000 km si tot aceleasi Montana ca la inceput.
zid2005
eu am ajuns sa constat chestia asta pe la 70k km. initial am crezut ca e din cauza nefericitului eveniment in care am fost implicat in urma cu vre-o doi ani si in urma caruia mi-a fost schimbata puntea spate... dar se pare ca e o chestie generala!
s-a manifestat la fel, uzura pronuntata pe exterior a pneului dreapta spate (kormoran).
interesant e ca am facut si geometria masinii si mi-a iesit in limite la roata dreapta spate. probleme exista pe stanga dar aia nu toceste dry.gif
asa ca....... astept si eu un raspuns!
liviu2004
Nu mă pricep prea mult la geometrii, dar dacă exteriorul este uzat mai mult înseamnă că la un moment dat roțile spate au stat așa: | /

Interesant ar fi dacă are vreo legătură uzura cu sarcina pe roata respectivă, adică în funcție de greutate se modifică unghiul față de asfalt. Poate asta ar explica de ce geometria e în parametri la teste.

Știu că e punte rigidă, dar mai știi?
doctorasul
Detalii pentru cunoscatori,oricum nu trebuie sa fii as in in geometrii pentru a vedea defectul.De ce da directia bine la unele care au deja cauciucul uzat?.Va luminez tot eu,cand am facut directia cei de la service(amici) asteptau vizita unui "maestru" francez care avea la purtator o discheta cu care masluia programul sa nu mai afiseze valori cu rosu.Mentionez ca la 16000Km am schimbat caseta de directie,am facut directia si papagalul a spus ca este ok, dar probabil ala era deja "dresat" sa nu se incarce cu puntea.Trebuie sa ne consolam cu ideea ca sunt sute de masini si ca trebuie sa schimbam cauciucurile spate la 30000-40000 Km.Transmit si pe aceasta cale "multumiri" gun3.gif celor implicati de la DACIA pentru marlania de care au dat dovada!.

PS. Am sa pun in curand si o poza cu cauciucurile spate uzate pe care le-am schimbat.
IRONICK
La tine nici pe fata nu pica bine ...
doctorasul
Fata este bine,nu toceste si merge drept.Cred ca in grafic nu da bine ca se ia dupa valorile proaste de la roata spate.
fizzo
Alta belea acum...puntea spate.
Incep sa apara "bubele" de productie/proiectare?
Sa dea draq..... blush.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.