Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bloc motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nelu25osan
Am o dacie pe injectie la care i s-a spart blocul motor.Oare potriveste bloc de dacie pe carburatie ?

Multumesc !
vladut88
da potriveste presupun ca motorul tau e de 1400 (1397) deci iti va trebuii un bloc de dacie 1400 ,dar atentie sa cauti cu acelasi tip de etansare cauciuc sau cupru si ca sa astupui locul de la pompa de benzina faci un dop de tabla
pirvumark
nelu, nu te supara ca te intreb, dar cum ai reusit?
ai bagat piciorul tare? sau apa in loc de antigel?
conan brb
pentru cunoscatori nu cumva blocul de 1.3 are garnituri de hartie,de 1.4 are de cauciuc si de 1.6 are de tabla ia spunuti voi care stiti radmasa.gif ph34r.gif cool.gif
nelu_1985
pentru cunoscatorul din tine, afla ca blocurile de 1.4 respectiv 1.6 is identice si au 2 tipuri de etansare, unele cu cauciuc, altele cu cupru....multumit?
neajiji
si gaura de la delco cui o lasi?
ghitza
tot un dop face ca si la pompa de benzina

9 Jan 2010, 20:54:
ca sa il fac de 1.6 cel de 1.4 de pe masina mai trebuie ceva in afara de arbore, baie,pistoane si segmenti?
DJ_AndutzuBT
omule, nu te complica atata...daca vrei sa iti faci motorul, cauta la dezmebrari piesa de care ai nevoie....daca nu cumpar-o .... gaura de la delco nu se poate astupa deoarece el tine apasat pinionul care e pe pompa de ulei si axul cu came....daca ai scos delcoul, nu are cum sa functioneze nimic pt ca pinionul este impins afara..
vladut88
oricum blocul de injectie are din fabrica gaura pt "delco" ,dar el nu vine montat ci vine montat un capac special care tine pinionul fix pe pompa de ulei si axu cu came ai vazut motor pe injectie? nu induce omul in eroare
contlite
De ce se poate sparge un bloc motor de dacie 1310 avand in vedere ca motorul a fost facut acum 2 luni?
Povestea este urmatoarea:
- am imprumutat 4 zile masina cuiva care nu are carnet dar circula cu ea. zice ca s-a spart blocul motor din urmatorul motiv: cand mi-a dat-o a uitat sa imi spuna ca trebuie sa ii controlez apa in fiecare zi si in a treia zi cand am mers sa il iau de la serviciu sa il duc acasa, mi-a mirosit a incins. am tras pe dreapta, m-am uitat si am constat ca nu avea apa. atunci mi-a spus de problema respectiva.
1- s-a spart din cauza ca nu a avut apa?
2- s-a spart ptr. ca nu a fost facut bine sau nu i-a pus unul bun?
3- s-a spart pentru ca o forteaza foarte tare el? (intreceri, frane, demaraj cu scartiit de roti, bruscat schimbator viteze.....) nu stiu ce sa mai zic.
4- e posibil sa se fisureze in timp daca o forteaza asa tare si la mine, faptul ca a ramas fara apa, doar "i-a pus capac"?
5- de ce mi-a zis sa o pornesc cu socul tras pe vremea asta si sa nu il imping la loc?nu e tras foarte mult.
Mentionez ca a doua zi, dupa aceasta problema, am mers cu ea dar cand i-am inapoiat-o seara, a zis ca merge in trei, a dus-o la mecanic care prima data a zis ca e un piston spart iar la cateva zile (azi), l-a anuntat ca e spart blocul.
Ea incepuse sa cam tremure cu o zi inainte, ii scazuse ralantiul si dadea sa moara.

va rog mult sa ma ajutati cu un raspuns sa stiu ce am de plata daca e din cauza mea.
Multumesc mult anticipat!
Maria
brigada_diverse
ori e spart pistonul ori e spat blocul? daca e blocul spart...nu are treaba cu mersul in 3...
daca e pistonul spart, atunci are treaba cu mersul in 3

daca mergeai cu socul tras doar o innecai si consuma mult..nu spargea pistonul...
daca el ii da in goarna si o forteaza, de acolo se poate crapa pistonul.....

blocul motor poate crapa daca ramane fara apa si torni brusc apa rece..sau daca strang anumite suruburi f tare si in gauri era apa...

acu depinde si de calitatea pieselor...
contlite
pai prima data i-a spus ca e pistonul. dupa cateva zile i-a spus ca e gata si poate sa o ia dar cand s-a dus sa o ia,i-a spus ca e blocul spart.
referitor la apa, ai dreptate, asa a facut: cand am oprit si i-am spus ca miroase a incins, i-a turnat apa imediat dintr-o sticla pe care o tinea sub capota, adica nu f. rece.

Sa inteleg ca e din cauza mea? avand in vedere ca el nu mi-a zis ca pierde apa asa repede?eu cand am luat-o m-am uitat la apa (nestiind problema) si era borcanul trei sferturi, dupa 4 zile a fost gol. Pana la urma, nu inteleg de ce nu i-a zis mecanicul de prima data care este problema?

dar eu am inteles de aici ca daca se spargea blocul, nu mai puteam circula.
daca e din cauza mea, vreau sa fiu corecta si sa ii platesc omului daunele dar.....in nestiinta mea si din ce am citit pe aici, am impresia ca in doua luni, avand in vedere ca o forteaza la maxim, s-a degradat rau, poate nici nu a fost facut ca lumea si la mine a cedat.

desi, acum inteleg ca a facut o mare greseala ca i-a pus apa imediat.
Pana la urma nu stiu daca e blocul sau si pistonul. sincer, am un semnul intrebarii privitor la mecanicul respectiv ptr. faptul ca i-a zis una la inceput cu remarca:"cui i-ai dat-o.." si apoi i-a zis alta. cu alte cuvinte....mecanicul s-a scos si a cazut beleaua pe mine.el mi-a zis ca am turat-o eu prea rau dar eu am carnet din '98 si nici cand mi-am luat prima masina nu am patit asa, atunci doar i-am nenorocit ambreiajul de a trebuit sa il schimb. plkus ca acum 2 saptamani am mers cu un break care era pe bara de anul trecut si acum ii ramanea pedala de acceleratie blocata (abia isi revenea), semnalizare nu...mai multe si tot nu am turat-o asa rau incat sa ii sparg blocul.
In fine, asta este....el nu va recunoaste in ruptul capului ca ar fi de vina, asa ca....oi fi buna de plata?
va multumesc ca am invatat ceva azi! e cazul sa invat mai multe de la voi

Ideea este ca am multe de invatat de aici. urmeaza sa mi se intoarca break-ul.

Asa ca....va rog din suflet sa imi spuneti daca e din vina mea si sa imi si explicati daca aveti timp.

Felicitari ptr. ce faceti si va multumesc mult anticipat!!!
brigada_diverse
parerea mea...n-ai nicio vina...
motive
1. se intampla....piese de calitate indoielnica
2. putea si el sa stie ca o sa crape si a dat vina pe tine
3. pierdea apa? pai nu o lasi asa...si daca pierdea, putea sa piarda si daca blocul motor era fisurat anterior..deci nu ai nicio vina
4.ca sa distrugi blocul motor prin turnarea apei reci nu e chiar asa usor(desi este o cauza)....am facut si eu asta cu apa care statuse la soare si merge bine mersi masina...
5. nu se hotaraste care e problema...e o diferenta de la cer la pamant intre piston spart si bloc motor spart.....
6. de la mers normal nu o sa spargi pistoanele...dar daca el a fortat motorul...e vina lui
7. ti-a zis sa nu impingi socul? fie ea dacie, e o prostie...insemana ca are probleme de e nevoie sa mergi cu el tras vara....
8. daca vrei sa o turezi sa ii spargi blocul.......nu prea o sa se intample decat daca sare biela si sparge ea blocul(oricum nu ar fi vina ta)(e motor pe benzina, e facut sa mearga turat..si pt momente scurte gen depasiri, etc, se admit si turatii de putere maxima gen 5000 rpm....)
9. mersul in 3 are o gramada de cauze, nu doar piston spart....si poti sa o faci sa mearga in 3(sa se strice in timp....)


parerea mea ...nu esti vinovata....
poate fi si o coincidenta ca s-a stricat cat o conduceai tu
astept si parerea coforumistilor ...
contlite
Pentru Brgada_diverse

Scuze dar m-am incurcat in topicuri si abia acum am vazut raspunsul tau. Multumesc mult pentru explicatia foarte clara si la obiect.
Asa m-am gandit si eu, ca era fisurat, cat despre soc, i-am spus din start ca nu este in regula dar a zis ca este. am tacut, ce era sa mai zic.
Multumesc ca m-ai linistit, multumesc tuturor celor care ma ajutati! smile.gif
PH-06-BOA
Eu vad cam asa: pentru ca el forta motorul, si pe arsita trecuta (banuiesc ca atunci a fost), s-a incalzit si a ars garnitura intre circuitul de apa si camera de ardere, apa intra in capul pistonului si bujia nu mai functiona. Deci mergea in trei. Dupa ceva timp, putea porni cu apa in capul pistonului, care loveste ca o ghiulea in faza de compresie, daca e buna bateria. E o posibila incepere de fisurare a blocului. Mergand cu ea asa, apa e consumata de cilindrul in cauza, de unde si disparea repede. Dusa la mecanic, asta vede ca nu merge un cilindru, schimba garnitura si cand strange chiulasa, crapa blocul de finitiv. Pentru a scapa mai usor (desi nu e vina lui), spune ca a fost crapat. Nu trebuie sa platesti nimic, mai ales in cazul cand masina ti-a dat-o cu imperfectiuni.
contlite
Multumesc mult PH-06-BOA!

de aceea a spus mecanicul prima data ca este pistonul si dupa aproape o saptamana ca i-am spart blocul? Intrebarea mecanicului a fost: "cui i-ai dat domne masina?". sa inteleg ca mecanicul a incercat sa iasa cu fata curata? si el la fel desi stie in ce hal merge cu ea? eu asa cred si daca la inceput a fost cam tare-n gura cu mine, dupa ce am inceput sa ii explic de vreo doua-trei ori ce mi-ati spus voi, a sfarsit prin a tace si a ma asculta. ii voi spune si ce mi-ai spus tu, cuvant cu cuvant sa vedem......mai bate apropo-uri subtile? ca atunci chiar ma supar si am sa prind si eu tupeu, avand in vedere ca am bagat la cap tot ce mi-ati spus (mi-am notat in caietelul meu de mecanica smile.gif ) si stiu pe ce ma bazez. miine...adica azi, ma cheama la discutii. Diseara va spun cum a decurs discutia. sigur se va lasa cu strigaturi ca deja sare calul 022.gif

Multumesc din suflet tuturor!!!!! ne auzim diseara smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.