Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CONSUM LOGAN DIESEL / 12 h
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
GIANNY
Buna! As dori daca poate cineva sa-mi spuna cat consuma un Logan Diesel ... in stationare , la relanti , pt incalzire .... iarna ... intro ora sau 12 ore ... de ex. daca vreau sa dorm in masina! Multumesc.
Andy_ACS
Cred ca ar conuma in jur de 0.5L pe ora. Atentie insa daca il tii mult la ralanti nu ii face bine la ungere si la turbina, nu recomand sa il tii asa pe perioada indelungata.

Bafta!
bobo77
Mergi la hotel sau pensiune...
driverx
Mari zgarciti is dizelarii astia. Cred ca totu se rezolva din consumul mic al tractorului.... Inclusiv nevoia unui somn bun.
cosmin_h1982
Intre 0.5 L-0.8 L/ora, dar nu este recomandat pe perioade ff lungi (chiar daca afara sunt -15).
bogdan_90
nici la benzina nu e recomandat?
Andy_ACS
Nu, pentru ca nu se face ungerea corect la turatia de ralanti (~750-800rpm). Insa la dci e mai nerecomandat, ca se depune si calamina pe paletele de la turbo.

Bafta!
arogant
QUOTE(Andy_ACS @ 10 Jan 2010, 00:19)
Nu, pentru ca nu se face ungerea corect la turatia de ralanti (~750-800rpm).

Bafta!
*





Daca te-ai informa despre cum se face ungerea ti-a i schimba parerea
Andy_ACS
De ce nu ne impartasesti din experienta ta? Te rog sa ne explici si noua ce informatii detii.

Bafta!
arogant
Ungerea se face pe baza de presiune, asa ca la turatie de 900 sau de 2000 ungerea motorului este la fel de buna, si mai putin buna atungi cand scade presiunea la ulei. Atat timp cat nu se aprinde martor ulei in bord ungerea ar trebui sa fie oK
Andy_ACS
Si presiunea nu e mai mica la ralanti? smile.gif Ce concluzie tragi de aici?

Bafta!
arogant
presiunea la turatie este mai mare pentru ca are nevoie de un flux mai mare de ulei fata de relanti, dar incearca sa crezi ca cei care au stabilit debitul de ulei la relanti (fie el si logan), l-au stabilit in functie de nevoia motorului. Poti sta linistit cu motorul la relanti.
Daca ai observat orice piesa care se freaca si are nevoie de ungere sau lichid de racire care se face automat are debitul in functie de forta si viteza de frecare.
Oricum nu vreau sa intru in polemica pe tema asta. Daca studiezi ungerea motorului cu ulei ai sa vezi cum stau lucrurile, de ce la unele masini se schimba la 10.000 km, iar la altele la 15.000 chiar daca se pune acelasi tip de ulei si marca, de ce se schimba la 1an indiferent de marca uleiului, de ce se murdareste si de ce nu este bine daca uleiul nu este negru dupa utilizare si a.s.a.m.d.

10 Jan 2010, 16:15:





Piesele conjugate ale motorului sunt in miscare relativa una fata de alta cu contact direct intre unele suprafete. Deplasarea relativa a pieselor conjugate este insotita de o forta de rezistenta numita forta de frecare. Cu cat este mai mare frecarea, cu atat mai intens este procesul de uzura. Pentru marirea duratei de functionare a motorului este necesara micsorarea frecarii.
Frecarea scade simtitor daca suprafetele in frecare ale pieselor sunt separate printr-un strat intermediar de lichid cu proprietati de ungere.
In motoarele cu ardere interna, in functie de particularitatile constructive si de conditiile de lucru, piesele sint supuse mai multor frecari, si anume :irecari lichide (hidrodinamice), semilichide si la limita.
Daca suprafetele in miscare sant separate intre ele, printr-o pelicula de lubrifiant de o anumita grosime bine determinata pentru conditiile respecfive, atunci in interiorul peliculei de lubrifiant ia nastere o frecare lichida. Lagarele paliere si de biela ale motoarelor sint calculate pentru conditiile de lucru caracterizate prin frecare lichida.
Din această cauză ținând cont de importanța majoră a instalației de ungere pentru funcționarea motoarelor cu ardere internă, mi-am ales această temă pentru proiectul final de absolvire a nivelului 2 de calificare în meseria de mecanic auto
NOTIUNI GENERALE
Rolul principal al instalatiei de ungere este reducerea fortelor de frecare si prin aceasta micsorarea uzurii si a pierderilor mecanice.
In functie de procedeul de aducere a lubrifiantului la suprafetele in frecare ale pieselor motorului, se deosebesc urmatoareIe sisteme de ungere :
— ungerea prin stropire sau barbotaj ;
— ungerea prin presiune;
— ungere a prin picurare sau scurgere;
— ungere combinata (mixta);
— ungerca prin amestec,.
Ungerea prin stropire sau barbotaj se caracterizeaza prin faptul ca uleiul aflat in baia de ulei a motorului este antrenat de piesele mobile ale mecanismului biela-manilvela si improscat sub forma de picaturi spre piesele in frecare.
Intensitatea procesului de ungere prin stropire depinde de pozitia automobilului, de vilteza de rolatie a arborelui cotit si de nivelul uleiului in baie.
Ungerea prin presiune se caracterizeaza prin faptul ca uleiul este condos prin conducte in mod fortat de catre o pompa la toate locurile de ungere.
In acest fel se asigura debitarea cantitatii de ulei corespunzatoare solicitarilor la care sunt supuse diferitele piese. Presiunea de lucru a unei astfel de instalatii de ungere asigura in acelasi timp spalarea impuritatilor mecanice produse
prin uzarea pieselor in frecare si racirea acestora.
Ungerea prin picurare se produce prin scurgerea sau prelingerea uleiului de pe unele piese ale motorului aflate deasupra punctelor unse in acest mod. In exemplu de ungere prin picurare il constituie tijele impingatoare ale supapelor, tachetii si camele motoarelor la care uleiul iesit din lagarle axului culbutorilor se scurge spre baia de ulei.
Ungerea combinata sau mixta se caraterizeaza prin faptnl ca piesele cele mai importante ale motorului se ung sub presiune, iar celelalte prin stropire sau prin picurare.
Sistemul de ungere este format din doua circuite de ulei ; unul principal si unul secundar. Circuitui principal de ulei cuprinde : rezervorul de ulei, pompele de ulei, conductele prin care se deplaseaza uleiul spre punctele principale de ungere si suprafete de siguranta. Circuitul secundar cuprinde : filtrele de ulei si radiaiorul de racire.
Sistemul de ungere mai contine : aparatele de control pentru determinarea si indicarea presiuni, temperaturii, nivelului uleiului din carter si dispozitive de siguranta pentru prevenirea suprapresiuni in carter si conductele de ulei.
In functie de dispozitivul care formeaza rezervorul de ulei, sistemelor de ungere pot fi : cu carterul uscat, si cu carterul umed.
Sistemul de ungere cu carterul uscat este caracterizat prin existenta unui rezervor special pentru ulei, carterul motorului fiind uscat.
Sistemul de ungere cu carierul umed - cel mai raspandit pe motnarele de automobil se caracterizeaza prin aceea ca 90-95℅ din cantitatea totala de ulei se gaseste in carterul inferior al motorului.
Andy_ACS
Interesante aspecte citate din lucrarea ta de mecanic auto.
Motorul e facut astfel incat sa aiba ungere si la ralanti, pe o perioada scurta nu e nicio problema. Insa pe perioade lungi, chiar daca exista ungere, ea nu e asa de buna. Pe langa acest aspect mai conteaza si faptul ca motorul nu are racire prin flux de aer stand la ralanti. La Logan, la motorul transversal o sa porneasca GMV des sa incerce sa suplineasca. Pe langa ungere si incalzire mai exista si aspectul impuritatilor care se depun sau a calaminei de pe palele turbinei.
De asemenea si in cartea tehnica este spcificat sa nu se incalzeasca motorul pe loc, ci sa se plece imediat (fara a tura prea tare motorul pana intra in regim).
Nu am zis ca masina nu oate fi tinuta la ralanti o perioada mai lunga, doar ca nu e recomandat. De aemenea poti merge cu masina la 1400 rmp in trapta a cincea, poti tine uleiul dublu fata de specificatii, e posibil dar nu e recomandat.
Acestea fiind zise, initiatorul face ce crede, poate eventual sa caute si alte surse de informatii.

Bafta!
arogant
Nu este lucrarea mea. eu stiu mecanica poate mai putina decat tine, dar asa credeam si eu pana amstat de vb cu un inginer si mmi-a explicat cum sta treaba. Dar refe4ritor la turatie cand mergi cu masina tine-o sus
$$ilvviu
Specifica si in manualul de utilizare sa se evite incalzirea motorului la ralanti.
Oare de ce?
In fine.... ne abatem de la subiect. Omul voia sa stie cat consuma.
argon
incalzirea nu functionarea.
arogant
QUOTE($$ilvviu @ 10 Jan 2010, 19:30)
Specifica si in manualul de utilizare sa se evite incalzirea motorului la ralanti.
Oare de ce?
In fine.... ne abatem de la subiect. Omul voia sa stie cat consuma.
*



Se evita incalzirea motorului pentru a se evita surplusul de consum, nu este nevoie de incalzirea motorului ca la cele cu soc manual, In carte spune ceva de genul: in perioada rece se evita incalzirea motorului la relanti pentru un consum optim,
Eu unul dimineata indiferent de anotimp o las cam 1-2 minute sa mearga la relanti pentru as-i dasi motorul seama pe ce lume traieste
argon
ce treaba are socul manual sau automat cu incalzirea motorului? stii macar ce inseamna socul automat?
roland
QUOTE(arogant @ 10 Jan 2010, 21:50)
Eu unul dimineata indiferent de anotimp o las cam 1-2 minute sa mearga la relanti pentru as-i dasi motorul seama pe ce lume traieste
*



Eu nu-l las. Saracul motor, in fiecare zi... e atat de bulversat... Habar n-are pe ce lume e...
Sa fim seriosi. Daca e gluma... ok, daca nu... e pueril.
einstein1984
Motorul de automobil nu e motor stationar, e gandit sa mearga in sarcina si nu in gol. Tolereaza el asta, insa e bine sa dfie un procent mic din timpul de utilizare.
La benzinare nu e bine sa stea la ralanti pentru ca benzina mai si spala uleiul de pe peretii cilindrului.
noo_yd
dar motorul pe benzina cat consuma pe ora la relanti ? intreb si eu , daca nu se supara nimeni ....
Andy_ACS
0.8-1L / ora

Bafta!
arogant
Am facut Taxi cu solenza si am vandut-o la 265.000 km, iar motorul mergea super. Nu ma intrebati cate sute de ore a avut state la relanti, asa vb din auzite ne dam cu parerea toti. Cati dintre voi ati stat atat cu masinile voastre la relanti si ati avut probleme ?
C a t a l i n
Din auzite vorbești tu probabil... Că taximetriștii pornesc motorul 10 minute, apoi îl opresc o oră... Aici e vorba de mers la ralanti 12 ore... Colegul bulan a povestit de un caz cu un Logan diesel ce a rămas pornit peste noapte în parcare, iar apoi avea probleme majore...
arogant
Catalin, nu are rost sa ne contrazicem ca nu rezolvam nimic. Am fost la pescuit de multe ori si am avut cu mine sotia si copilul care avea 2 ani, trei ani, patru ani(asta pentru ca innainta in varsta) si am tinut motorul pornit continu intre 2 si sase aore in functie de cat a fost nevoie, iar masina merge fara nici o problema. Este foarte adevarat ca nu a mers 12 ore continu. Asa ca poate nu vorbim din auzite si fiecare sustine cauza lui. La taxi tineam motorul pornit noaptea pe timp de iarna si cate doua ore, continu pana luam o comanda
C a t a l i n
Ce motor are mașina de care vorbești?
arogant
1.4 Benzina, Dacia Super Nova (iar acea masina care a stat pornita 12 ore este un Logan, deci, un motor poate mult mai rezistent)
C a t a l i n
Probabil ai omis cuvântul DIESEL din titlu...
arogant
Bun! Sa zicem ca este ca tine! Masina nu este bine s-o ti la relanti! De ce nu este bine? Ce se intampla si de ce? Dupa cat timp aproximativ apare defectul si care este el?

Sper sa nu ne dai niste raspunsuri de genu: Pai sa vezi, ca va pati, se poate intampla, am auzit eu cand eram in statia de autobuz sau pe la nustiu ce coada sau colt de strada

Cred ca sunt multi care asteapta raspunsul tau
Nu te grabi sa raspunsi, avem rabtare sa asteptam pentru a primi un raspuns detaliat
Iti multumim
C a t a l i n
Poți aștepta cît dorești. Răspunsul a fost dat, la fel și un exemplu.
arogant
Ne-ai lamurit pe toti! Credeam ca vi cu un raspun concret du cu o fixatie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.