valioglu
3 Apr 2005, 23:30
Am observat ca la toate reviziile, la service se apuca sa stranga bucsile la bascula, la puntea spate, ma rog, orice surub prind si ei pe acolo.
Din cate stiu, bucsile (cuzineti elastici) se strang la cuplu, dar cu suspensia comprimata in punctul median - adica in aproximativ acelasi punct in care s-ar afla daca masina ar sta pe teren drept, neincarcata, si nu cu rotile suspendate.
Daca nu se procedeaza asa, cuzinetii sunt deja torsionati, iar la denivelari, gropi si alte bucurii intalnite des pe drumurile noastre se poate desprinde cauciucul de pe camasile interioare sau exterioare.
In manual este mentionat de asemena punctul unde se strang.
Le-am atras atentia si au comprimat basculele cu o bara speciala, care zacea aruncata undeva.
Experienta voastra referitoare la subiect care este?
EvilOne
4 Apr 2005, 11:20
Ai dreptate insa pe berbecii din serviceuri ii cunoastem cu totii. De astea anumite serviceuri au si sant de ala sapoti sa intri sub masina . Pentru ca si verificarea anumitor bucse se face cu masina pe sol, nu cu rotile atirnind, pentru ca se tensioneaza tot pe acolo si nu mai gasesti nimic defect.
bogdan_o
4 Apr 2005, 12:19
Mie vroiau sa-mi stranga si bucsele de la bara spate dar dupa ce am vazut cum strang suruburile de la scut (adica prin metoda "strange pana pocneste cotul") l-e am zis sa nu se atinga de alea.
razvanmarius
5 Apr 2005, 15:24
Chiar trebuiesc bucsile stranse?
Daca sunt slabe ce se intampla?,ca la mine nu cred sa le fi strans vreodata,si a cam inceput sa troncane pe spate.
valioglu
5 Apr 2005, 20:16
In mod normal nu mai trebuie, dar ei le mai forteaza un pic ca sa-ti dea siguranta ca totul e ok, ca au avut ei grija...ca doar nu cer spaga degeaba.
Daca intamplator nu sunt stranse ei le strang, dar nu cum ar trebui, adica cu bascula comprimata.
Poti incerca singur undeva unde ai rampa (nu elevator), ca masina sa ramana cu rotile pe sol.
QUOTE(valioglu @ 3 Apr 2005, 23:30)
Am observat ca la toate reviziile, la service se apuca sa stranga bucsile la bascula, la puntea spate, ma rog, orice surub prind si ei pe acolo.
Din cate stiu, bucsile (cuzineti elastici) se strang la cuplu, dar cu suspensia comprimata in punctul median - adica in aproximativ acelasi punct in care s-ar afla daca masina ar sta pe teren drept, neincarcata, si nu cu rotile suspendate.
Daca nu se procedeaza asa, cuzinetii sunt deja torsionati, iar la denivelari, gropi si alte bucurii intalnite des pe drumurile noastre se poate desprinde cauciucul de pe camasile interioare sau exterioare.
In manual este mentionat de asemena punctul unde se strang.
Le-am atras atentia si au comprimat basculele cu o bara speciala, care zacea aruncata undeva.
Experienta voastra referitoare la subiect care este?
Salut!
In care manual? vreau si eu manualul asta. unde il pot gasi? Cind am luat eu masina in noiembrie 2003 mi-a dat doar manualul de utilizar (doar cu frectii) si carnetul de garantie, unde se specifica ce se face la revizii, altceva nimic!!!
Valentine
6 Apr 2005, 10:29
Foloseste functia search cu incredere si vei descoperi raspunsul la intrebare. este un fisier de >200 Mb care a "scapat" si a ajuns si pe la noi utilizatorii de rand. Azi ma duc la service, sper ca nu se apuca sa stranga nimic din ceea ce nu trebuie
Am o Solenza de jumatate de an;de cand am cumparat-o am un pocnet la plecarea de pe loc dar se aude in fata(la demararea mai fortata dar si la decelerare , adica accelerez pana la 2500rot/min si iau piciorul brusc de pe acceleratie-sa se inteleaga ca nu schimb treapta a-II-a).Ar putea fi aceeasi chestie si anume bucse nestranse pe la bascule?Fac mentiunea ca am verificat acele bucse de la bara stabilizatoare si sunt ok.
Nu stiu daca m-am facut inteles sau daca m-am exprimat cum trebuie;sper sa se mai fi intalnit cineva cu aceasta problema si sa ma ajute cu niste sfaturi.Multumesc
mikemaniack
5 Nov 2008, 15:29
QUOTE
Am o Solenza de jumatate de an;de cand am cumparat-o am un pocnet la plecarea de pe loc dar se aude in fata(la demararea mai fortata dar si la decelerare , adica accelerez pana la 2500rot/min si iau piciorul brusc de pe acceleratie-sa se inteleaga ca nu schimb treapta a-II-a).Ar putea fi aceeasi chestie si anume bucse nestranse pe la bascule?Fac mentiunea ca am verificat acele bucse de la bara stabilizatoare si sunt ok.
Nu stiu daca m-am facut inteles sau daca m-am exprimat cum trebuie;sper sa se mai fi intalnit cineva cu aceasta problema si sa ma ajute cu niste sfaturi.Multumesc
cred ca mai toata lumea a avut problema asta .
eu cred ca e de la bieleta antirasturnare cea care prinde motorul de cutia de viteze ceva de genu.
eu am schimbat-o anul asta prin februarie , cam in jur de 1 mil e prostia asta de bieleta, de schimbat se schimba usor numai daca ai rampa.
Am schimbat ambii suporti;cel spiralat(antirasturnare) si cel de la motor care m-au costat 550 RON.Multumesc oricum dar mai astept si alte sfaturi.
Fancyman
5 Nov 2008, 18:21
Adica sa-ntelegem ca tot asa face ?
Brambus
5 Nov 2008, 18:23
Prindere flanse amortizoare ai verificat? Scut? Bucsile de bara de torsiune pot fi ok dar vezi ca bara se mai deplaseaza in lateral.
salut
adysh si la mine facea la fel ca si la tine.la mine se mai auzea si cind puneam frina, am strins piulitele de la bascula si nu imi mai face nimik acum,deci pune cheia pe acele suruburi de la bascula si stringele,iti trebuie o cheie de 18.adysh acel pocnet cum zici tu este de fapt un tronc la mine asa se auzea.
acea bieleta antirasturnare nu face cum zice colegul nostru,si eu trebuie sa o schimb ca o simt cind plec mai tare de pe locbafta
daca tot sunteti la capitolul strans suruburi sa nu le uitati pe cele de sus de la flansa amortizorului. Cap de 13mm. Sunt destul de multi care le aveau slabite si care aveau aceleasi simptome cu voi.
Bafta!
ostilu84
6 Dec 2009, 09:12
Daca ma poate ajuta cineva, stiti in ce masura ar putea influenta eventuala deformare a basculelor directia? Am foarte uzate bucile de la bascule, trebuie sa schimb si pivotii si nu stiu ce sa fac. sa bucsez si sa pun pivotii, au sa schimb basculele?
ovidiu87
6 Dec 2009, 10:09
pai cea mai ieftina situatie e sa schimbi tu bucsele de pe bascula singur si pivotul daca basculele nu sunt strambe. Eu am dat 18 ron pe 2 bucse si 45 pivotul , iar o bascula complet echipata e 115 ron
Daca sti ca sunt strambe sau deformate , mai bine ia bascula noua cu tot pe ea
bogdanelkva
6 Dec 2009, 17:29
schimba 'bucile' de la bascule,iar pivotii daca are joc roata cand e pe cric.
tinind cont ca nu se mai gasesc asa ca inainte brate fatza,cum le spun eu sau ma rog bascule ,eu le-am cumparat si acum detin 2 perechi de bascule...deci poti sa le schimbi bucsile si pivotii sau sa cumperi basculele si ai rezerva pentru timpuri negre...am auzit pe la unii meseriasi ca se schimba c-am greu ...la presa aia clasica a nostra de schimbam la berlina tragi de iti vine rau...se schimba la o presa hidraulica ,asa mi-a schimbat mie bucsile la basculele vechi...bafta la munca
romanvs
7 Dec 2009, 12:29
Nu am umblat nici o data la bratele inferioare,la urmatoarea "revizie" o sa arunc o privire.
Termenul de brat bascula il foloseam decat pt cel de pe mijloc care "trage"puntea spate la Daciile 13xx,in rest le ziceam brat superior sau inferior la cele de pe fata.
dorelus
7 Dec 2009, 20:27
Eu la solenza mea diesel am avut o bătaie urâtă tare la plecare de pe loc mai în forță sau în pantă. Am schimbat bieleta răsucită și atunci mi-am dat seama că bieleta atingea puțin în scut la forțarea motorului.
Vedeți și varianta asta.
canea_dragos
10 Dec 2009, 17:04
ca tot veni vorba...scuze de off-topic...bieleta de la solenza diesel e mai rezistenta(cauciucul ma refer) decat la solenza benzina?...ca la mine iara e pe duca(imi smuceste masina in frana de motor) si ma gandeam sa-i pun ceva mai bun
Bogdan90
8 Apr 2011, 09:05
QUOTE(Brambus @ 5 Nov 2008, 19:23)
Prindere flanse amortizoare ai verificat? Scut? Bucsile de bara de torsiune pot fi ok dar vezi ca bara se mai deplaseaza in lateral.
Mie mi se deplaseaza in lateral si nu stiu ce sa ii fac. Cred ca trebuie schimbate si tablitele cu care se prind bucsele. Sau din ce cauza se mai poate deplasa?
aceiasi problema cu bara stabilizatoare care se deplasa spre dreapta am avut-o si eu...dupa ce am schimbat bucsile din jumatate si BRIDELE (noi nuote ) nu mai am aceasta problema...urmeaza sa le schimb si pe cele de la roata...bridele
Bogdan90
8 Apr 2011, 18:36
Tot in dreapta se deplaseaza si a mea. Voi schimba si eu bridele. Se gasesc in magazine?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.