Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu porneste
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Radu.C
Buna ziua,

Am o Solenza, a stat langa bloc timp de 8 luni, timp in care n-am mai pornit-o deloc. M-a ajutat un amic cu niste cabluri de curent solide, a luat-o imediat la cheie, am mers cu ea circa 30 minute dar dupa ce-am oprit-o, nici macar claxon n-aveam.

Am cumparat baterie noua (Caranda) acum o saptamana, am pus-o pe masina, a pornit. Marti (12.01) am uitat pozitiile aprinse de la 10 jumate pana pe la 4 jumate, timp in care bateria noua s-a consumat... Am incercat s-o pornesc cu niste cabluri de curent, nimic nimic, Adica da semne ca ar porni, dar nu pleaca.
Ce mi s-a parut ciudat e ca iese un pic de fum (asa ca de tigara) de pe langa electromotor/alternator/joja, asta fara ca macar cheia sa fie pusa in contact (adica pun clestii de curent de la alta baterie pe ea, si dupa cca 30 secunde incepe sa se simta mirosul ala asa ca de cauciuc ars si sa iasa fum, nu mult, dar iese).

Ce e mai ciudat e ca, cu aceeasi clesti cu care bateria nepornita de 8 luni a pornit instant, cu bateria noua nu reusesc.

Care-ar putea fi cauza, ce e de facut in astfel de situatie?

Am incercat aseara cu un amic, m-a tras cu sufa, n-am reusit s-o pornesc deloc. (cineva mi-a zis ca posibil sa fi ramas bendixul blocat, s-o trag in viteza ca asa-si da drumul electromotorul, nici asta n-a tinut)

Multumesc
interlagos89
daca mai incerci sa o pornesti in halul asta si o mai tragi mult s-ar putea sa isi dea drumul DE TOT.odata ce a pornit,apoi invarte dar nu are forta sa porneasca e clar ca nu e electromotorul de vina.Incearca sa pui bateria pe redresor si verifica daca iti incarca alternatorul.



LE:de curiozitate,cum ai procedat cand ai vrut sa o pornesti trasa?
Radu.C
Am bagat-o intr-a doua, ambreiaj calcat, am ridicat brusc piciorul si-am incercat cateva sprituri pe acceleratie, dar ioc
interlagos89
La motoarele pe injectie nu se dau sprituri de nici un fel,parerea mea ca nici piciorul nu trebuie luat brusc dar ma rog,incearca sa eviti pornirea prin tragere/impingere.Alternatorul l-ai verificat daca incarca?
Radu.C
Nu ma pricep n-am idee cum... nici la piese nu prea sunt artist. cred ca cel mai indicat in cazul asta e ori sa chem un mecanic s-o vada, ori s-o duc pana la un service sa se uite cineva specializat la ea...
interlagos89
Te pot ajuta eu cu un nr.de tel al unui mecanic care sa vina upa program la tine.esti din Bucuresti?(In caz ca vrei sa ii dai tu de cap:incarca bateria,verifica alternatorul sa nu fie un papuc iesit,mi s-a intamplat si mie chestia asta.multa bafta)
Radu.C
da sunt din bucuresti, stau undeva pe turda langa podul grant. azi a zis ca incearca sa vina un amic pana ala mine se pricepe el la mecanica. daca nu-i dam de cap, apelez la tine, multumesc frumos!
Radu.C
Am fost cu ea la un electrician (bun in alternatoare / electromotoare).
Alternatorul facea un scurt, ma rog, l-a reparat el sa nu mai faca scurtul ala si sa nu mai iasa fum, dar chipurile alterantorul e busit.
A pus bateria pe redresor, are curent in ea, dar de nici o culoare n-o ia la cheie.
(el zice ca ar putea fi dus computerul de bord ca la incercarea cu clestii s-au inversat cablurile, n persoane mi-au zis ca n-are cum sa se duca asa repede...)

1. Ce ar putea sa aiba? (desi are curent, bateria e incarcata se chinuie sa porneasca, electromotorul invarte, dar n-o ia)
2. Unde gasesc / cat costa un alternator bun de solenza?
george_scala_2004
salut,

daca zici ca locuiesti pe turda (eu pen ceahlau) incearca aici:
http://baterii-auto.ro/ e un baiat de nota 10. am luat bateria de la el. m-a adus cu masina lui, am montat bateria, a verificat-o.
vladut88
daca zici ca invarte fa urmatoareler chestii
-verifica benzina
-schimba bujiile
-curata senzorul de turatie
-curata cam toate mufele care le vezi pe la motor dale cu sprei de contacte
Radu.C
QUOTE(vladut88 @ 19 Jan 2010, 22:08)
daca zici ca invarte fa urmatoareler chestii
-verifica benzina
-schimba bujiile
-curata senzorul de turatie
-curata cam toate mufele care le vezi pe la motor dale cu sprei de contacte
*



pai le-as face cu drag, numai ca zau daca am habar ce si cum... caut s-o duc/tractez la un service, sa-si bata capul oamenii de acolo cu ea, ca in ultimele zile mai multe griji imi aduce decat sa-mi usureze viata smile.gif
rratzoiusexos
cine te a invatat pe tine sa pornesti solenza impinsa?asta e masina pe injectie,nu caruta.ce crezi ca a patit benzina ta in 8 luni?schimba bujiile,verifica fise si bobina,vezi daca vine benzina...
Radu.C
QUOTE(rratzoiusexos @ 19 Jan 2010, 23:28)
cine te a invatat pe tine sa pornesti solenza impinsa?asta e masina pe injectie,nu caruta.ce crezi ca a patit benzina ta in 8 luni?schimba bujiile,verifica fise si bobina,vezi daca vine benzina...
*



cum am pus bateria noua pe ea (sambata trecuta) a pornit fara sa scrasneasca, si 3 zile a mers ca unsa. deci daca ar fi fost probleme de bujii / fise / bobine benzina whatever cred ca n-ar fi trebuit sa porneasca atunci, ci dadea rateuri. dar a pornit, si 3 zile la rand n-am avut probleme, a mers.

ideea e ca si-atunci am observat un fum de la alternator, dar n-am bagat de seama. electricianul mi-a zis ca era parlit deci a pornit fiindca era curent in baterie, dar alternatorul chipurile nu incarca.

am mai avut in trecut probleme cu bateria, si-o impingeam 5 metri si pornea, deci nu neg sfatul tau, dar a pornit atunci.

problema pe care nu mi-o explic e de ce dupa ce-a murit bateria de tot cand am uitat pozitiile aprinse, nu mai vrea sa porneasca deloc, desi bateria mi-a incarcat-o cineva full... singura explicatie poate fi cu benzina, desi indicatorul functioneaza si nu s-a aprins deloc...
VyRuZ
Este posibil să fie și vina cleștilor și să nu fi crâcnit nimic cleștii (adică încins, topit etc.) pt. că bateria receptoare era descărcată. Degeaba zic 5000 de oameni că nu are cum să se... uneori se și-ntr-o secundă.
Părerea mea e să asculți dacă intră pompa de benzină-n presiune la pornire (bâzâitul acela la 1/2 contact), să inspectezi vizual compartimentul motor (mufe etc.) și dacă totul e OK, să verifici siguranțele una câte una cu un multimetru, nu vizual, iar dacă și alea-s bune să mergi cu mașina la un service să vezi ce zic băieții de acolo. Dar mergi undeva unde să nu te trezești dup'aia cu alte planetare pe mașină...
solenzaxjg
Auzi tu ai citit vreo data cartea tehnica de la masina asa din intamplare si in primul rand scrie ca nu PORNESTE TRASA SAU IMPINSA apai tu dc te-ai legat sa o pornesti asa si cu fumul vezi ca ai incalzit firele de numa de so ars izolatia de pe ele numa mai da atata la automat ca bulesti si electromotorul si ti-ai dat foc la palarie dupaia.Dute la un service si acolo iti zice si poate o pune pe tester si acolo iti zice sigur ce are asa ca tu alegi.Ori uitate pe la fire ca poate ai scurt asa o patit varumio cu o dacia 1300 avea un fir dezizolat si tot ii descaraca bateria asa ca uitate atent .BAFTA
Parsifal87
Ca sa nu mai incep un nou topic am sa spun si eu problema pe care o am tot aici:

luni seara plec de la servici pe la 22.30 masina porneste fara nici o problema si mnerge unsa
marti pe la 13.30 dau sa pornesc masina dar nu mai porneste:invartea dar nu pornea
azi ajung aksa pe la 11 si incep sa o caut de bube:scot conducta de la tur de benzina si observ ca benzina venea deci nu era asta problema;dau jos bujiile care erau vraza si le schimb cu unele noi dar tot nu porneste(invarte de rupe dar nu porneste)
verific bujiile daca dau scanteie si e ok(scanteie alb-albastruie)

mentionez ca in momentul in care am scos furtunul de benzina si am dat cheie cu el scos(sa vad daca imi bag benzina) mai mai ca ar fi pornit

efectiv nu imi mai vine nici o idee despre ce ar putea sa aiba;am incalzit zona flitrului de aer si a injectoarelor cu o aeroterma dar degeaba

mentioneaz ca mi-a mai facut o data asa inainte de craciun(knd a fost ger) dar pe 26 cand a fost mai cald a pornit(atunci credeam ca am dop de gheata dar se pare ca m-am inselat)

va rog sa ma ajutati!!!!!!!!!!
djasu82
QUOTE(rratzoiusexos @ 20 Jan 2010, 00:28)
cine te a invatat pe tine sa pornesti solenza impinsa?asta e masina pe injectie,nu caruta.ce crezi ca a patit benzina ta in 8 luni?schimba bujiile,verifica fise si bobina,vezi daca vine benzina...
*


Orice masina indiferent ca e pe injectie sau carb porneste impinsa daca bateria nu are capacitate sa alimenteze electromotorul implicit sa puna in miscare motorul. Se porneste foarte usor cuplang cutia de viteza in treapta 2... si spre surprinderea ta nu se da absolut nimic peste cap ... nu mai asculta aberati e la destui mecanici . Nu esti convins faci rost de sonda soft si un laptop si vei vedea ca nu se inregistreaza nici o avarie.
Cu siguranta tu daca ramai in camp acolo vei ingheta fara sa nu cunosti unele chesti pe care alti ti le-au imprimat .
Am pornit masini impinse mult mai sofisticate decat o amarata de slz .

Parsifal87 ai verificat si tu presiunea in rampa , debitul s-ar putea sa-ti faca pompa probleme ( presiunea in rampa se verifica cu un manometru si cu ajutorul unui T-ul ) sau chiar injectoarele ... apropo ai verificat toate fisele sa dea scanteie dand la eletromotor ...
Daca scanteieste , presiune in rampa ai 2,5-3 bari atunci ramene injectoarele sar parea sa aiba jeg pe orifici si trebuiesc desfundate.
rratzoiusexos
eu nu zic ca nu porneste daca o impingi.zic ca si in cartea ei scrie sa nu o pornesti asa.totusi aprinderea e diferita fata de carburatie...unde merge s o impingi pana ii ies ochii

20 Jan 2010, 19:16:
si pentru ca am vazut a ai scris in post ul anterior...am si eu o problema...imi consuma destul de mult ,mai ales in oras,dar si la drum lung unde nu prea mai scade sub 7l.nu conduc sportiv si consumabilele sunt schimbate...de la ce a putea fi?UNDE AS putea curata injectoarele in bucuresti la un pret rezonabil,sau daca are rost sa pun adeziv ....ce sa mai fac si ce sa mai verific.?treaba asta cu cosumul mai ridicat e din vara.pana atunci imi consuma rezonabil
Parsifal87
am verificat toate bujiile sa dea scanteie deci nu aste este problema.......pentru verificare preidune in rampa trebuie sa ma duc in service sau pot sa verific si eu aksa?ca masina o am in curte si nu am cum sa o misc.unde se pot curata injectoarele in bacau?cat costa un injecotr nou?e normal ca la 84000 km sa se duca injectoarele?

si apropo se poate ca chestia asta sa se intample deodata?adik am ajuns aksa seara si dimineata nu a mai vrut sa porneasca...............asta ma bazaie cel mai mult!!!!!!!!!!
moustache
QUOTE(djasu82 @ 20 Jan 2010, 19:05)
Orice masina indiferent ca e pe injectie sau carb porneste impinsa daca bateria nu are capacitate sa alimenteze electromotorul implicit sa puna in miscare motorul. Se porneste foarte usor cuplang cutia de viteza in treapta 2... si spre surprinderea ta nu se da absolut nimic peste cap ... nu mai asculta aberati e la destui mecanici . Nu esti convins faci rost de sonda soft si un laptop si vei vedea ca nu se inregistreaza nici o avarie.
*



Asa e, nici daca se rupe cureaua de distributie, se indoaie supape si sa zicem ca se sparge si un piston nu se inregistreaza nicio avarie. Dar cu ce te-ar incalzi asta?
i96nds
Tu ai curatat senzorul de turatie ? E foarte simplu de curatat - iti ia 5 minute. Ai ceva sanse sa fie de aici... Incearca ! Sper ca nu ai dereglat altceva in timpul manevrelor tale....
djasu82
QUOTE(moustache @ 21 Jan 2010, 01:15)
Asa e, nici daca se rupe cureaua de distributie, se indoaie supape si sa zicem ca se sparge si un piston nu se inregistreaza nicio avarie. Dar cu ce te-ar incalzi asta?
*


Cu ce m-ar incalzi simplu sa plec la drum nu sa stua ca prost in mijlocul autostrazi si sa nu am ce sa-i fac se vede ca tu nu ai avut asemenea probleme .
Daca s-adus distributia fiecare om isi da seama ca motorul s-a oprit si i se rupe vena dar asta nu inseamna ca se rupe cureaua daca pornesti motorul impingand masina.
Ca sa inteleaga multi cu curatatul senzorului de turatie : senzorul e realizat dintr-o mica bobinuta cu un magnet permanent care pe suprafata sa se depune pilitura iar cu timpul acea pilitura prosteste senzorul si nu mai citeste corect volanta implicit turatia si asa nu o sa dea scanteie de loc si nu porneste motorul .
De curatat se curata cu un spray degresant si cu o carpa se sterge iar in locasul unde se cupleaza mufa se da cu un spray decontact electric pentru a inlatura apa sarea care au rol de a impiedica sa se realizeze un contact ferm implicit transferul de semnal .
Zapacitu`
Verifica si vezi daca iti incarca alternatorul,dar parerea mea este sa te duci la un electrician de meserie k te pune sa pui un consumator in functiune pe urma te pune sa-l opresti te pune sa turezi motorul,asa si eu pot sa-ti verific daca incarca dar iti zic porneste motorul accelereaza la 2000rot/min si gata incarca.
Si curata si tu senzorul de turatie...bafta
mircea.filip
"luni seara plec de la servici pe la 22.30 masina porneste fara nici o problema si mnerge unsa
marti pe la 13.30 dau sa pornesc masina dar nu mai porneste:invartea dar nu pornea
azi ajung aksa pe la 11 si incep sa o caut de bube:scot conducta de la tur de benzina si observ ca benzina venea deci nu era asta problema;dau jos bujiile care erau vraza si le schimb cu unele noi dar tot nu porneste(invarte de rupe dar nu porneste)
verific bujiile daca dau scanteie si e ok(scanteie alb-albastruie)"

Ai rezolvat ? si eu sunt in aceiași situație . Te rog spune-mi daca ai rezolvat problema de la solenza ta
marcelbanu
Dacia Solenza Clima 2003.
30.000 km la bord.
Distrtibiție schimbată.
Schimbat: set bujii (Champion), ulei (Castrol, Magnatec), filtru ulei, filtru aer.
Rezervor plin, (am citit mai sus...).
Senzor turație curat...
Demarorul învîrte „într-o veselie”...
Am avut un dispozitiv pentru înregistrare parametrii de funcționare,
iar la „citirea” lui toate bulinele erau verzi, totul în ordine,
dar dimineața, pornirea la rece se face abia la a II-a sau a III-a cheie.

Pornirea la cald se face foarte ușor, fără niciun fel de rateu...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.