Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: NU PORNESTE
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
GeorgeVAG
Am o problema si nu stiu ce sa ii fac.Dau la cheie invarte dar nu porneste.Cateodata porneste si se opreste iar,si cateodata porneste si merge foarte frumos.Astept un sfat mi-e frica sa mai plec cu ea sa nu se opreask in mijlocul strazi. MULTUMIRI ANTICIPATE
curentat
pompa de benzina
klaus
Sau poate senzorul de turatie. Sau poate motorasul pas cu pas...
curentat
revin din nou.......motoras pas cu pas nu e 100% ....ai dreptate poate fi 50% sensor turatie trebuie verificat si curatat daca are mizerie....
Klaus ......George Vag a zis ca invarte dar nu porneste sau porneste si motorul merge bine ...deci daca motorul invarte si nu porneste atunci pompa de benzina este ...verifico George
GeorgeVAG
Am cumparat-o sambata si nu a facut nici o figura pana luni cand am mers cu ea pe zapada, atunci s-a oprit prima data.si pana azi la fel cand am plecat cu ea pe zapada asta mare dupa ce am mers cu ea vreo 15 km prin oras. eu banuiesc k a luat apa pe undeva si de aia face asa.
Simtome: 1.SE AUDE POMPA K PLEAKA PORNESTE SI MERGE. 2.SE OPRESTE IN MERS PORNESTE IN MERS SI MAI MERGE O PERIOADA.3. sE OPRESTE, NUMAI PORNESTE1-2 MIN DUPA CARE PORNESTE IAR SI ORI SE OPRESTE IMEDIAT ORI MAI MERGE O PERIOADA.
Astea sunt simtomele.nu cred k e pompa. ASTEPT RASPUNS!!!! VA ROOOOOOOG

ESTE MODELUL EUROPA CU AER

P.S Nu stiu unde este amplasat senzorul de turatie si cum trebuie curatat

Cand imi spuneti de cate ceva spuneti-mi si unde este amplasat

MULTUMESC MULT
andri1940
George, am patit exact ca tine de dimineata, dar habar nu aveam ce putea fi. Banuiam benzina proasta, gheata pe undeva...

Dupa ce mi-a facut fente (doar la rece) am facut un drum mai lung si nu a mai avut nici pe dreq. Dar totusi cred ca i se trage de la senzorul de turatie, care trebuie curatat.

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...porneste&st=300
ursul_bipolar
QUOTE(curentat @ 20 Jan 2010, 22:48)
  Klaus ......George Vag a zis ca invarte dar nu porneste sau porneste si motorul merge bine ...deci daca motorul invarte si nu porneste atunci pompa de benzina este ...verifico George
*



vezi ca are dreptate klaus, mai intai se verifica senzorul de turatie si apoi alte minuni. asa pateam si eu si dupa ce l-am curatat nu a mai fost nicio problema.
GeorgeVAG
MULTUMESC FRUMOS!!! Sa vad dak am inteles bine:senzorul de turatie e sub masina:infipt prin cutie.il scot il curat si merge.

P.S: Masina are momente:porneste dar se opreste nu neaparat imediat,cateodata dupa ce merg cu ea cativa km.
Si cateodata dupa ce se opreste, porneste imediat si cateodata trebuie sa o mai las vreo 5 min.fara sa ii fac nimik si porneste singurik.si la fel, ori plec cu ea imediat ori se opreste iar.
SCUZATI-MA DAK VA STRESEZ DAR NU AM AVUT NICIODATA SOLENZA PANA ACUM.
INK CEVA: MOTORASUL PE UNDE ESTE AMPLASAT SI CUM IL CURAT????
ramsen
senzorul de turatie...curata virful lui si bagal la loc...bafta
GeorgeVAG
Lamuriti-ma si pe mine cU:CORPUL CLAPETA, SI MOTORASUL PAS CU PAS
Unde le gasesc si cum le curat.poze dak se poate VA ROG FRUMOS

MULTUMESC
cgc64
este topic referitor la mpp si corpul cclapeta cu tot ce doresti.este sub carcasa filtrului de aer

21 Jan 2010, 12:47:
http://www.daciaclub.ro/motoras-pas-cu-pas...tml#entry850304
klaus
QUOTE(curentat @ 20 Jan 2010, 21:48)
  Klaus ......George Vag a zis ca invarte dar nu porneste sau porneste si motorul merge bine ...deci daca motorul invarte si nu porneste atunci pompa de benzina este ...verifico George
*


Demarorul invarte independent de orice alt sistem electric de pe masina. Poate fi UCE injectie bulit, poate sa nu mearga nimic pe masina aia dar demarorul sa invarta.
Daca nu porneste este fie aleimentarea, fie partea de aprindere.
Alimentarea poate fi pompa (defecta - ar putea fi si releul ei dar nu e cazul pentru ca ala nu se decupleaza in mers), poate fi regulatorul de presiune, pot fi conductele de alimentare (la DSN era in special aia de retur, la solenza nu mai e retur), injectoare.
Manifestarea fiind aleatoare cel mai probabil ar putea fi de la pompa sau de la gunoaie pe alimentare in cazul sistemului de alimentare cu combustibil.

Pe partea de scanteie poate fi bobina/mufarile ei, bujiile, fisele sau controlul scanteii.
Controlul scanteii e dat de senzorul de turatie. Daca senzorul nu da semnale corespunzatoare scanteia nu apare neam de neamul ei.
Fiind aleator, cel mai probabil ar putea fi de la senzorul de turatie care are o mufare defectuoasa (in principal)

Pe partea de alimentare cu aer, singura posibilitate ar fi de la motorasul pas cu pas, care sa fie blocat partial si care sa dea opriri la relanti.
Informatiile au fost vagi (nu a spus daca in mers se opreste cand sta la semafor sau in sarcina) dar, desi ar fi o posibilitate sa fie si de la motoras, aceasta e destul de mica.

Din experienta mea si cele enuntate, probailitatea cea mai mare revine senzorului de turatie si pompei de benzina.
Insa daca e de la senzor e zero lei remedierea problemei (curatare, spray contacte, indoit un pic piciorusele sa faca contact)
Daca nu e de la senzor, oricum pana acum a costat zero lei. Deci se poate trece mai departe la verificat pompa si mizeriile din rezervor.
curentat
eu raman la ideea ca este pompa de benzina 99% nu va suparati ca o zik la sigur dar cum a spus colegul merge in mers se aude pompa si deodata se opreste pompa si motorul se opreste uitasem de releu pompa benzina sa-l verifici ...asta e parerea mea
klaus
e destul de probabil sa fie de la pompa, insa daca incepe cu ea si era de la senzor, a dat banii degeaba.
Repararea problemei de senzor e ieftina.
d-aia zic, e mai bine sa inceapa cu verificarea senzorului, poate scapa mai ieftin. daca e de la pompa, il va costa pompa. Dar are o sansa sa fie mai ieftin daca incepe cu senzorul
adicorbos
Poate fi motorasul pas-cu-pas. eu am patit ceva asemanator, se oprea motorul in mers, doar in momentul in care eram pe liber si nu o mai acceleram, la inceput am curatat mpp-ul dar dupa scurt timp a trebuit sa-l schimb caci se formase niste canaluri pe conul din var. l-am luat super-ieftin de pe bursa, 40 lei
GeorgeVAG
AM REZOLVAT-O. Era de la instalatie electrica sau de senzorul de turatie nu satiu sigur.k am gasit si niste bube pe la instalatia electrica.si am curatat si senzoru de turatie.si acum merge.

MULTUMESC PT SFATURI
dimaiulianct
Am avut si eu problema. Invartea fara sa porneasca. In rest ok: vedea cheia. Mi-a umblat un mester la senzor si e bine acum. Succes.
klaus
Sa vezi cand te-o lasa releu de injectie si mesterul tau "bun" o sa umble tot la sezor...
serviccom
Adica releul actuatori, care nu mai stiu cine s-a dus in service ca nu ii mai mergea masina si a gasit defect releu actuatori, dar mesterii nu stiau care e ala.
ramsen
pai in service-uri avem mecanici de elita...sint super meseriasi la stricat
andreiask
Buna seara tuturor. Am si eu o problema legata de acest fenomen ciudat. Am o Dacia Solenza Scala 2004. In urma cu vreo 3 luni a inceput sa se manifeste in felul urmator : Am dat cheie , invarte normal ,dar nu porneste. Am luat contactul , l-am pus iar , se stinge becul, dau cheie iar invarte si nu porneste . Aceasta operatiune o faceam de 2- 10 ori , cand era cald .
Acum , de cand a venit cretul ( frigul) , dau cheie , invarte , parca mai greu , nu porneste . si tot scade intensitatea parca la baterie , pentru ca invarte din ce in ce mai greu . Puteti sa ma ajutati va rog , cu o posibila rezolvare . Mentionez , ca nu se opreste in timpul mersulu, iar uneori face asta chiar si dupa ce a fost pornita ,oprita iar apoi dupa un timp scurt iar porninta .
Inca ceva, sunt zile cand porneste si la sfert/cheie , atunci cand era mai cald biggrin.gif
alex_DNK
contact imperfect electromotor, sau carbuni dusi la electromotor
andreiask
QUOTE(alex_DNK @ 29 Nov 2010, 16:17)
contact imperfect electromotor, sau carbuni dusi la electromotor
*




alex_DNK daca era electromotorul nu trebuia atunci cand dadeam cheie sa nu invarta nimic ? Intreb , pt ca nu ma pricep la mecanica.
tr04www
senzorul de turatie trebuie curatat.
si cred ca si bateria e pe duca daca zici ca invarte greu.
andreiask
QUOTE(tr04www @ 29 Nov 2010, 17:31)
senzorul de turatie trebuie curatat.
si cred ca si bateria e pe duca daca zici ca invarte greu.
*




Ms mult tr04www . Am sa merg la service .Bateria cred ca trebuie incarcata la redresor pentru ca in urma cu ceva timp s-a rupt cureaua de la alternator si am mers pe baterie . iar dupa reparatie nu am mai pus-o pe redresor .

Si mai am o intrebare . Daca senzorul de turatie nu "vede" volanta, nu ii da benzina sa porneasca ? Ca m-am contrazis cu mecanic de la service ,care zicea " domne, e pompa k nu da benzina " desi pompa tiuie , si se aude asta clar. Ma gandesc k e pe principiul " nu "vede" ca se invarte volanta, nu ii da pompa benzina .
ramsen
corect...la cita mizerie si pilitura este pe virful de la senzorul de turatie ce sa mai citeasca ca volanta se invirte...am patit-o si eu la fel ca tine...dupa ce l-am curatat nu mi-a mai facut problemele astea...daca tot il cureti pe asta curata si corpul clapeta sa nu ai mai tirziu probleme...
andreiask
QUOTE(ramsen @ 29 Nov 2010, 19:33)
corect...la cita mizerie si pilitura este pe virful de la senzorul de turatie ce sa mai citeasca ca volanta se invirte...am patit-o si eu la fel ca tine...dupa ce l-am curatat nu mi-a mai facut problemele astea...daca tot il cureti pe asta curata si corpul clapeta sa nu ai mai tirziu probleme...
*




Multumesc mult de tot ramsen pentru ca mi-ai confirmat banuielile. Am sa merg la "doctor" sa il curete si am sa va tin la curent cu noile fenomene in acest caz.
erikmihail
sal aceasi problema o am si eu invarte dar nu porneste,am curatat senzorul de turatie si a pornit dar dupa aceea intr-o dimineata iar nu a mai pornit,nu vreau sa cred ca este pompa de benzina pt.ca nu facea figuri la relanti si nici in timpul mersului nu avea variatii de turatii....statea acul la 800 la relanti,ce ar putea fi?astept o parere....multumesc!!!
ramsen
mai detaliat...mai verifica mufa de la senzorul de turatie...pompa de benzina daca se aude cind pui contactul este ok...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.