Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Turbina 1.5 dCI
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3
mitzaboxx
Spuneti-mi si mie va rog ce efecte poate avea asupra motorului sau asupra turbinei daca umbli la tija aia din spate.??? .astept pareriile voastre.
natalia
tija din spate se numeste wastegate.daca strangi cateva spire obtii putere mai mare a motorului, dar este posibil sa spargi tubul care vine de la turbina. este un tuning ieftin. wink.gif . dar mai bine nu umbla la ea.
mitzaboxx
nu e pt masina mea
vruiam numa sa stiu ce se poate intampla, ca imi ca-mi da cu virgu;a
yanos
Motorul stok are din fabrica 6 bari din remapare poti ajunge undeva la 8 bari presiune in turbo iar cu reglajul de la piulite poti ajunge pina la1,4 bar 3 spire la cel de 65hp daca dai mai mult de trei spire risti sa spargi furtune si se pot intimpla alte chestii pe la motor
Eu o am facut reglajul de la tija merge nu ai treaba in plus ajuta la amestecul de aer cu motorina baga mai mult aer in cilindrii si nu mai scoate asa fumla accelerarea progresiva
ArtVandelay
glumesti cu aia 6-8 bari, nu? blink.gif
yanos
a scuze 0,6 0,8
mitzaboxx
esti din tm?ne putem intalni vreodata sa imi arati sau?
sa nu fac o boacana
einstein1984
VEzi ca daca dereglezi aia, nu prea mai are cine sa o regleze la loc, va ramane asa, dupa ureche. Manulalul de reparatie zice ca odata desfacuta aia, poti sa schimbi turbina.
yanos
Ai putea sa dai o explicatie de ce sa schimbi turbina ?

24 Jan 2010, 15:06:
Mai multe detalii aici
&feature=player_embedded
vladrehau
eu merg cu ea stransa din primavara trecuta...inafara ca mi sa rupt pana pinionului de pe arborele cotit si a sarit distributia nu am patit nimic ... biggrin.gif ...si ce crezi ca m am linistit? nuuu tot 100 de iepe am radmasa.gif
einstein1984
Yanos, da as putea. Pentru ca reglajul ala e facut din fabrica pe un echipament care nu se gaseste in service. Si e individual pentru fiecare turbina.
vladrehau
nu mai umbla cu ...''bau bau '' eu am logan de 68 cp si am desfacut piulitele alea tura cu tura pana a dat eroare....mergea din ce in ce mai frumos..e nasol cu eroarea(cand ajunge la 1,5 bari) ca iti taie injectia si iti face frana de motor ....adica daca esti intro depasire e nasol !
adiya
Ce impact are asupra consumului aceasta modificare?
yanos
adya Nu are nici un impact
vladrehau Pai normal ca taie alimentarea de la 4800 ture sau ai desfacut prea mult piulitele
mitaboxx Daca nu te descurci te ajut
vladrehau
taia alimentarea inainte de 4800 chiar si pela 3500 daca acolo avea 1.5 bari.....si punea o frana urata de motor chiar daca apasam pedala de acceleratie ...acum merge bineam date vreo 4 spire ....
yanos
Ai motor de 65 hp ? dai 3 spire nu 4
adiya
Cum ai determinat cate ture la fiecare tip de motor?
einstein1984
QUOTE(vladrehau @ 25 Jan 2010, 14:24)
nu mai umbla cu ...''bau bau ''  eu am logan de 68 cp  si am desfacut piulitele alea tura cu tura pana a dat eroare....mergea din ce in ce mai frumos..e nasol cu eroarea(cand ajunge la 1,5 bari) ca iti taie injectia si iti face frana de motor ....adica daca esti intro depasire e nasol !
*


Cand e frig o sa dea mai repde eroare, cand e cald mai greu... cu reglajul din fabrica nu am auzit sa dea.
vladrehau
cu reglajul din fabrica turbina baga gazele in motor la 0,6 bari ....senzorul de suprapresiune taie alimentarea la 1,5 bari ...aaa am uitat sa zic mi sa rupt si racordul de la turbo la motor ala metalic si gofrat biggrin.gif da nu cred ca din cauza presiunii mai curand a trepidatiilor motorului ....facea tare urat cand porneam in 2 injectoare....
problema cea mai mare e ca racordul ala cu flansa nu prea se gaseste de cumparat nou cel putin nu l am gasit in zona moldovei si a trebuit sa l sudez mad.gif ....
driverx
deci asa e cu sfaturile de la oameni de genu' lui vladrehau.

Mere BINE, n-are nici o treaba, in afara de niste distributii, racoarde sudate, limitari la injectie. Da' mergeeee......

Gizas craist.....ce gandire....
einstein1984
Niste amatori aia din fabrica.
cristidb
Daca vreti mai multa putere faceti o remapare si se creste moderat atat presiunea pe care o face turbina cat si cantitatea de motorina. Nu se umbla la reglajul wastegate-ului la nicio turbina. Va bateti joc de ele.
klaus
Imi explica si mie cineva cum creste presiunea data de turbina la motorul de 65 cp prin remapare?
einstein1984
Asta intrebam si eu dar pe alt topic.
C a t a l i n
E un fenomen special care se produce, numit autosugestie...Combinat cu necunoașterea și credulitatea, aduce bani buni firmelor de "tuning".
cristidb
Are ceva special motorul asta de 65 de cai incat nu poate fi controlata presiunea pe care o face turbo prin intermediul ECU? Intreb doar, nu stiu ce-i cu motorul asta. La majoritatea turbo dieselurilor prin remapare se mareste putin presiunea facuta de turbina, si se schimba cantitatea de motorina injectata si momentul in care e injectata.
einstein1984
Nu are electrovana de control a presiunii de supraalimentare.
cristidb
Ok, inteleg. Pai atunci n-o sa iasa 84-92 de cai din el prin remap cat apare pe la unii "tuneri". Poate doar cateva martoage si mult fum.
yanos
Waste-gate-ul e un dispozitiv de siguranta mecanic pus sa evite suprapresiunea
eu am facut modificarea si merge bine nu am rupt nimic pe la masina cum am citit pe aici, in plus nu mai scoate asa fum
Daca vreti sa masurati presiunea o puteti face cu un ceas de boost
vladrehau
unii posteaza doar ca sa se bage in seama ...bai drivere eu mi am rupt masina in bucati pana am scos ceva din ea nu ca tine de copaci asa ca nu mai fa misto de sfaturile mele...la orice modificare facuta unei masini e posibil sa se intample ceva rau !!!
klaus
Una e sa ti-o rupi ca-ti iese un dobitoc in fata, alta e sa ti-o rupi ca dobitocul nu e altul ...
C a t a l i n
Păi și de ce trebuie să modifici? Mai ales când te documentezi pe youtube...
Acum zboară? Ai modificat un mare rahat...
vladrehau
biggrin.gif merge mult mai bine decat una stok
C a t a l i n
La remat merge mult mai bine ca una "stok"...
vladrehau
pai e masina mea si pot sa i dau si foc daca vreau tu nu ai decat sa o duci la remat pe a ta... dar hai sa nu o mai dam in off topic ... zi daca ai sa i dai vreun sfat omului sau nu...? eu am zis ca merg cu westgateul strans cel putin 3 spire de juma de an si am avut probleme dar nu renunt... blush.gif e prea misto senzatia ...
klaus aveam alta parere despre tine ...nu cred ca sunt dobitoc doar experimentez...
driverx
QUOTE(vladrehau @ 26 Jan 2010, 19:02)
...la orice modificare facuta unei masini e posibil sa se intample ceva rau !!!
*



Bine spus. Si pana la urma e oarecum normal sa treci prin pasii astia, nimeni nu contesta asta. Problema e cand vii tu si altii cu aeru asta de figurantii siguri pe sine, cu figuri de superioritate ca altii ar fi prea mucosi si stresati la idea CE s-ar putea intampla. Pentru ca nu toata lumea are figuri de reisari in cap, sa incerce sa "rulz" si ei undeva daca in pat sau in viata profesionala nu prea reusesc....Pentru moajoritatea masina NU e un fier de care sa iti bati joc...

Ca se intampla sa apara probleme, cum am zis mai sus......nimeni nu ataca asta. De atacat e combinatia asta facuta de unii ca tine...crapa...da' mere. Stii care e problema. In mintea altora, le ramane doar partea aia cu "mereeeee". Adica i-ai cam indus in eroare....
yanos
Daca vrei sa o rupi o rupi si pe aia stok problema e la ala care nu stie ce face
Remapatul nu se face pentru liniute cum vreti voi se face pentru optimizare
vladrehau
radmasa.gif eu am facut remaparea pentru ca nu tragea cand porneam aerul conditionat...odata ce te bagi la facut modificari trebuie sa fi pregatit sa iti cada ceva ...poate nu iti cade daca ai noroc...masina mea nu are o piesa defecta pe ea orice ar pica schimb imediat !
driverx
QUOTE(vladrehau @ 26 Jan 2010, 19:26)
...masina mea nu are o piesa defecta pe ea orice ar pica schimb imediat !
*



Si piesa sudata intra la categoria "schimb imediat" ? tongue.gif
vladrehau
aia nu am gasit o si la cat a durat sa o scoata si sa o puna la loc adica vreo 7 sau 8 ore o sa o schimb data viitoare cand pica biggrin.gif nu e chiar o tragedie sa ramai fara turbo am mers 500 km asa tongue.gif ca mi sa rupt in drum spre Bucuresti
C a t a l i n
QUOTE(yanos @ 26 Jan 2010, 19:23)
Remapatul nu se face pentru liniute cum vreti voi se face pentru optimizare
*



Ai dracu proștii ăia cu diplomă de au proiectat motoarele, că habar n-au să le optimizeze... Noroc că există omu cu laptopu', școlit pe forumuri rusești, și optimizează el motoarele...
yanos
Si la masinile stok sau in garantie se schimba de ex injectoare asa ca nu ride ca ce doresti altuia ti se poate intimpla chiar tie
vladrehau
Daca desteptii aia cu diploma aveau habar de ceva Dacia era mult in fata la vw si bmw...dar na hai sa ne mandrim cu ei ca au facut loganul radmasa.gif
C a t a l i n
Cei care au proiectat motoarele de pe Logan acum ceva ani (probabil peste 10) nu sunt români...
vladrehau
aici se discuta de turbo la disel 1.5 dci sad.gif
Lord Hades
buna treaba si asta. cat o sa mai dureze pana o sa inteleaga toata lumea ca, imbunatatiri remarcabile nu se pot obtine prin balacareli dinastea ieftine?
De exemplu, ia sa scoatem noi filtrul ala de "aier" ca e pus acolo de niste prosti, si incurca la admisia aerului in motor!

Ia toata lumea, filtrele jos!!!!!
vladrehau
vezi ca topicu cu filtre e mai jos... mad.gif
Lord Hades
stimabile vladrehau, daca tu ai logan supercharged eu il dau cu gem si il pap pe tot la micul dejun. tongue.gif

26 Jan 2010, 20:47:
QUOTE(vladrehau @ 26 Jan 2010, 20:43)
vezi ca topicu cu filtre e mai jos... mad.gif
*


ce rapid ai fost! ce am scris eu se dorea a fi o ironie ...
vladrehau
pai vino pe la mine ca iti fac si ceai... radmasa.gif
C@talin
cu filtru de logan ? radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.