QUOTE(CGDBZ @ 26 Jan 2010, 13:57)
O baterie in stare buna (si una nou nouta) se descarca in timp cu un procent, este un procent pe care nu-l mai tin minte , procent ce depinde de perioada de stationare si de temperatura mediului ambiant , cu cat e mai frig cu ata procentul e mai mare .
Ai să rămâi surprins, însă o baterie de tip VRLA (cu acid-plumb, dar sigilată, cu valve) se descarcă mai repede la temperaturi de peste 20 de grade Celsius decât la temperaturi mai mici de 20 de grade Celsius,
dacă n-o folosești. Odată cu scăderea temperaturii îi scade însă capacitatea, ceea ce e o problemă într-adevăr.
Date extrase dintr-un tabel de la Panasonic, pt. bateriile lor de tip "fără mentenanță" (VRLA):
1) Performanță optimă: +20 Celsius. Adică dacă tragi dintr-o baterie de 40 Ah în mod constant 2 Ah, la +20 Celsius ai 100% din capacitate, la 0 Celsius ai 85% iar la -10 Celsius ai fi pe la 77. la -20 Celsius deja ai 63% din capacitate. Mai pe scurt, dacă tragi constant 2Ah dintr-o baterie la 20 Celsius, te ține 20 de ore. La 0 grade te ține 17 ore iar la -20 te ține 12.6 ore. Despre curentul la pornire știu doar că cel scris pe baterie (nu cel în Ah ci cel în A) este scris pt. -18 Celsius;
2) Stocare optimă: +20 Celsius; poate varia între -15 și +30 Celsius. Rata de descărcare aproape se dublează odată cu creșterea temperaturii de stocare cu 10 grade Celsius. Adică la 40 Celsius (constant) o încarci la 4 luni dacă stă, la 30 Celsius la 9 luni și la 20 Celsius la 12+ luni.
Despre temperaturile mai mici de 20 nu am găsit relații.
Date extrase de
aici.
Nu-s expert în baterii, doar cât de cât documentat.