Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema pornire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
noo_yd
masina e nova pe injectie nu porneste deloc masina, bateria invarte , benzina ajunge in carburator dar nu cu presiune .....cand am dat capacul de la flitru aer jos si am dat la automat a dat rateu in carburator ....si nu vrea deloc sa porneasca ....s-a mai intamplat cuiva asta ? care e cauza ? din carburator or fi ?
stef88
dry.gif Dap si mie mi se intampla la fel...de 2 zile ma chinui sa o pornesc...bateria scoasa de pe redresor, incarcata full...si abia se misca piesele in ea si mi-a dat si un rateu...degeaba are injectia aia nu-i buna de nimic...de parca DACIA NOVA ar fi facuta sa porneasca doar vara nu si iarna...cineva mi-a zis ca sa pun baterie cu amperaj mai mare ca nu are putere destula asta de 55mAh...o sa o pornesc la primavara daca iarna nu vrea mellow.gif
YonutzSchumy
Azi am pornit fara probleme desi erau -21 grade, bine la a doua cheie, dar se aude un fasait in zona borcanului cu lichid de frana ( dar nu i-mi dau seama exact de unde ). Scapa presiune pe undeva ??? mie sa nu raman fara frane sad.gif. dar nu stiu exact daca e de la frane dar in alta parte nu prea e presiune in acea zona.
Anonim5
QUOTE(YonutzSchumy @ 26 Jan 2010, 16:29)
Azi am pornit fara probleme desi erau -21 grade, bine la a doua cheie, dar se aude un fasait in zona borcanului cu lichid de frana ( dar nu i-mi dau seama exact de unde ). Scapa presiune pe undeva ??? mie sa nu raman fara frane  sad.gif. dar nu stiu exact daca e de la frane dar in alta parte nu prea e presiune in acea zona.
*



"fasait"-ul respectiv s-ar putea sa fie de la servo-frana. verifica sa nu ai membrana sparta de la servo-frana ca sigur ramai fara frane. De fapt frane o sa ai, dar o sa apesi extrem de greu pedala de frana. smile.gif
PH-06-BOA
Mai toti pornim greu. Eu am incalzit cu pistol cu aer cald pompa de benzina, fisele si delcoul (pentru uscare), carburatorul si p-afara si inauntru, ulei 15w, baterie de 55/680A. Nu m-asteptam sa porneasca la prima cheie, dar porneste. Eu fac naveta 15+15 km zilnic , la serviciu. Azi au fost minus 25, si am plecat . La minus 25 de grade, la ce v-ati astepta, mai ales daca macar nu luati bateria in casa noaptea? V-am spus de zeci de ori, ca la ZERO grade, bateria ajunge la jumatate din capacitate. La minus 25, la ce v-asteptavi? Imbracati-o macar cu ceva, sa stea mai calda. Sau mai luati o masina... de aer cald. Spune cineva c-a avut-o la incarcat. Dar uleiul si celelalte? Daca masina e pusa cum v-am mai spus, in curent de aer umed si rece, sau dsca seara a fost pornita un minut pentru mutare mai hacana, n-ai nicio sansa de pornire dimineata, ca seara totul s-a aburit si apoi bruma sau zapada, peste tot, chiar si in carburator. Credeti ca-s nebun?
mutulica_ionutz
la fel mi sa intamplat si mie.. kt am avut`o.. serile astea in parcarea subterana de la munca.. a pornit fara nici o prb..cum am lasat seara .. adica..24 spre 25.. knd a fost.. cel mai frig..am coboart ieri de dimineata.. sa o pornesc.. nimic!! abea invartea..dadea sa o ia ..dar nu avea putere necesara.. mai ales fiindk..si uleiul in baie..sa intarit..de la ger..si motorul invarte mai greu.. am luat`o in casa..si .. nici dupa 10-12 ore...nu se incalzise calumea.. se mai simtea rece... smile.gif asa ca.. dk nu plecati a doua zii cu ea.. luati bateria la caldura..biggrin.gif
danciusergiu84
eu tin masina afara si bateria (de un an 62Ah - e un minim recomandabil) nu o duc in casa, masina a stat de vineri dupamasa pana luni dimineatza nefolosita exact cand a fost geru mai mare (noaptea temperaturile au coborat sub -20 de grade nu stiu exact cat fiinca n-am masurat), si totusi a invartit greu dar a pornit din prima

eu si in conditiile astea imi pare rau ca nu am invelit bateria in ceva sau sa o duc in casa, cel putin e bine ca folosesc doar ulei semi-sintetic mai de calitate (10w 40 castrol) ca altfel ramaneam inghetat

si un pic off-topic
am ramas uimit acuma cu temperaturile astea exteme cat de greu mergea cutia de viteze, parca aveam vazelina in ea desi am pus tot ulei castrol exact ce recomanda manualul 80w90 API-GL5 si pana acuma mi s-a parut ca am scapat de ingrosarea uleiului la rece, oricum poate mai trebe complectat si o sa-l mai subtiez cu un 75w80 cum au daciile de la super-nova incoace
ahyle_blue_eyes
Mie imi porneste din prima.N-am avut niciodata probleme.Dar inainte sa vina iarna tot timpul schimb filtrul de aer si benzina, reglez tachetii, curat senzorul de turatie si sonda lambda cu o carpa curata verific distanta la bujii si eventual vad in ce stare sunt fisele=> porneste faorte rapid indiferent de temperatura(mentionez ca bateria o iau in casa la temperaturii f. scazute ca sa aiba curent)
Aceiasi problema am avut-o si eu cu schimbatorul de la cutie ca mergea foarte greu dimineata......aveam nevoie de ceva muschi sa schimb......intr-o zi m-am bagat sub masina si la timonerie sunt 2 tije care intra in cutie (una mai scurta avea burduf de protectie cealalta nu)iar la cea fara burduf i-am pus un alt burduf si cu seringa ii bag ulei cu vaselina( cam odata la 2 sapt pe timp de iarna) si merge surprinzator de usor.....aproape cum merge vara.
PH-06-BOA
S-a mai incalzit si, totusi:
marian_bv
imi cer scuze ca postez aici dar sa nu mai deschid alt topic.....am si eu o problema cu nova mea...mu-mi merge deloc o bujie...vreau sa spun ca am schimbat toate cele 4 bujii cu bujii pt injectie si fisele....acelasi simtom....
Al3XxX
Si eu am avut probleme iarna asta, dar numai din cauza bateriei.
Cam ciudat ce mi s-a intamplat, bateria nu are nici o jumatate de an si dupa o noapte friguroasa, dimineata invarte de 2 ori si gata, moarta.
danciusergiu84
@marian_bv - cred ca ar fi bine sa verifici si bobina dar si compresia pistonului

@Al3XxX - cred ca ar trebui sa incepi cu verificarea incarcarii bateriei, banuiesc ca nu a scazut nivelul de acid din baterie
ORIJINAL21
marian-bv verifica si capacul delcou ca daca este fisurat la una din borne care ti face legatura cu fisa nu ti mai da scanteia
apollo
QUOTE(marian_bv @ 31 Jan 2010, 10:52)
imi cer scuze ca postez aici dar sa nu mai deschid alt topic.....am si eu o problema cu nova mea...mu-mi merge deloc o bujie...vreau sa spun ca am schimbat toate cele 4 bujii cu bujii pt injectie si fisele....acelasi simtom....
*




Scuze de off-topic dar cred ca ma fac corector de acum.Cititi si voi mai atent.
Unde vine delcoul ala la injectie? smile.gif tongue.gif
danciusergiu84
@ahyle_blue_eyes - ce fel de burduf ai pus la timonerie cutie de viteze? ai gasit de nova sau ai adaptat?

trebuie schimbate si la mine am observat joi cand am bagat niste ulei ca vazelina mai bagasem de cateva ori, deja pot spune ca s-a inbunatatit considerabil, cred ca intra sare si nisip de pe drum... recomand curatare si gresare periodica altfel se distrug toate subansamblele la timonerie, rezultatele se vad clar pe vre-o 2 topicuri mai recente
apollo
Referitor la cutie, am vreo doua probleme.

1.imi picura usor ulei pe la axul de la cutie.nu cel inversor.Am acel simering, dar cum il bag eu acolo?
2.Ce pot sa-i fac ca sa opresc uleiul, tot de la cutie sa nu mai urce pe cablul de la kilometraj?
danciusergiu84
2 se poate schimba pinionul de actionare a kilometrajului, nu stiu daca el etaseaza sau mai este vreo garnitura

ai gasit burduf nou pentru timonerie?
mihai_bucuresti
am cumparat de curand (1000 euro) o Nova '98 gt de 1.6, cu carburatorul schimbat (nu stiu daca e de Dacie 1300 sau 1400). masina o am de vreo 3 saptamani. am mers primele 4 zile cu ea si a pornit ok. apoi a venit gerul ala din ianuarie si n-a mai pornit neam. am apelat la vecini, am bagat bateria in casa 24 de ore, am pus bujiile pe aragaz si le-am dat cu peria de sarma si in 2 randuri am reusit s-o pornesc in parcarea din spatele blocului(am fatait-o vreun metru pe-acolo). problema e urmaioarea: dupa ce incalzeam bine motorul(in parcare cate juma' de ora) speram ca se va incalzi, dezgheta,etc, dar daca-i dadeam iar cheie peste 2 ore, n-o mai lua(si ziua, cand era mai cald). ce defecte poate sa mai aiba ? m-a disperat cu pornitul! imi vine sa pun benzina pe ea si sa-i dau foc! azi e miercuri 9 feb 2010, peste 2 zile, vineri, trebuie sa merg cu ea la RAR pt identificarea masinii (pt inregistrare). si am luat iar bateria-n casa(desi nu-i asa frig afara), am luat si bujiile sa le pun pe aragaz, si tot mi-e frica ca-mi da rasoleala si nu porneste vineri. mi-e si rusine de vecini - sunt oameni mai in varsta, deranjai vreo 2 in cate 2 ori pe fiecare, i-am cinstit, etc. bateria e noua, are 2 saptamani.
sunt incepator si ca sofer. de mecanica, habar n-am! atat stiu - scot bujiile si bateria!
ce-i de facut?! ce poate sa mai aiba?
apollo
In primul rand faci o mare prostie cu bujiile si peria de sarma.Daca le dai cu peria ai sanse sa strici stratul izolator si sa-ti duca scanteia in alta parte.Asa citisem pe aici.

Bujiile le incalzesti la flacara si cureti locul in care da scanteia cu smirghel fin, atat doar.

Verifica asa : distanta la bujii, dar cel mai bine pune bujii noi,schimba fisele, capacul delcou si platina.Eventual schimba si melcul acela, distribuitorul de scanteie sau cum ii zice si condensatorul.Asta pe partea de aprindere.

Mai verifica sau schimba membrana la pompa de benzina, filtrele de benzina(in caz de ai si nu-s schimbate),membrana la pompa de sprit si macar sufla carburatorul.

Acum nu stiu ce sa-ti mai zic...vezi tu

danciusergiu84
peria de sarma nu ar trebui sa atinga vreo bujie, face niste sgarieturi mai ales pe izolatorul de portelan care pot genera fisuri pe unde fura curent, si nu se vad acei pori, nici macar electrozii nu trebuie slefuiti, ca sa se respecte suprafetele lor plane si sa nu se piarda din grosime, lungine aceasta influenteaza mult temperatura de incalzire a bujiei care duce la alte probleme,
deci cel mai bine daca sunt ude se pot usca in aer liber ca doar benzina e foarte volatila, daca sunt incalzite pe aragaz e bine sa nu fie incinse deoarece portenanul respectiv si metalul se dilata diferit si de aici alte probleme cu fisurile care fura curent, cel mult eu le sterg pe la 10k cu carpa depunerile, ma gandeam uneori la o periuta de dinti ar accesa mai bine acele suprafete eventual in combinatie cu o solutie care ajuta la indepartarea calaminei (am mai multe variante in cap dar nu sunt sigur de nici una), dar daca deja bujia prezinta semne de uzura cred ca motorul merita un set nou
elm
Apropos de bujii,
citisem pe motociclism.ro ca se folosesc bujii cu cifre termice diferite, in functie de anotimp, mai exact: "vara 14NP21 (cifra termica 240), iarna 14NP18 (cifra termica 225)".

Cum pt nova am gasit:
"Denumire DACIA
Tip Nova
Motor 1.6
Litri 1.6
Putere motor (kW) 53kW
An fabricatie 05.1996 -
Tip bujie 14NP21 14NP21B"

oare ar fi bine sa extindem ideea folosirii bujiilor 14NP18 pe timp de iarna si pt nova?

PS: intrebarea e si mai arzatoare in contextul in care am o bujie (daca nu chiar doua) care nu prea vrea la rece, trebuie obligatoriu pre-incalzit motorul, altfel trepideaza ca dracii
apollo
referitor la bujii, a mea nu vrea deloc cu sinterom.merge sacadat rau motorul

Equyem sau Brisk...

Acum nu inteleg care e treaba.am pus bujii equyem dar putin diferite...cat is reci merge bine motorul, cand se incalzesc mai tare, apar rateurile.
danciusergiu84
functionarea corecta e bujiilor e reprezentata de culoarea acestora (in special a izolatorului), cafenie-caramizie, ceea ce denota si un mers echilibrat al motorului

o culoare prea deschisa catre alb inseamna ca bujia se incalzeste prea tare, bujie prea calda - cifra termica prea mica, iar daca are o culoare inchisa inspre negru poate insemna ca bujia nu se incalzeste suficient, bujie rece - cifra termica prea mare, culoarea inchisa mai poate insemna si consum de ulei care se depune la ardere, se observa depunerile negricioase care se desprind usor usor cu unghia de pe marginea bujiei care e la inceputul filetului si ajunge in camera de ardere

avansul si amestecul deasemenea pot schimba culoarea bujiei implicit mersul motorului, avans mare inseamna ca arderea are loc mai mult timp in camera de ardere deci aceasta se incalzeste mai tare rezultatul e incalzirea mai tare a bujiei si invers pentru avans mai mic unde caldura se degaja mai usor inspre galerie evacuare, un amestec prea bogat se materializeaza prin depuneri cafenii si izolator inchis la culoare, amestec sarac izolator albicios - datorita oxigenului in exces arderea e mai violenta si produce caldura mai mare (nu si o expandare a gazelor mai mare pentru a genera o forta mai mare motorul), aceste temperaturi mai ridicate pot distruge supape, garnitura chiulasa daca motorul incepe sa fiarba

urmatoarea lista o reprezinta echivalenta dintre vechile/noile coduri ale cifrei termice:
Cod vechi/Cod nou
95/6;
145/9;
175/12;
195/15;
225/18;
240/21;
260/24;
280/27;
310/30;

recomand reglajul standard din manuale pentru aprindere, carburatie, joc culbutori si urmarirea culorii bujiilor pentru a efectua corectiile necesare, astfel se pastreaza puterea motorului, se prelungeste viata lui si ofera consumul cel mai bun fara a renunta la putere

mai jos atasez o definitie a bujiei dintr-un manual auto si un tabel cu cele mai uzuale echivalente

recomand schimbul bujiilor pe la 10k maxim 20k pentru carburatie, la mine la injectie le schimb la 20k fiinca rezista mai bine datorita optimizarii continue a aprinderii si amestecului, deasemenea si calitatea (de obicei pretul o dicteaza) e un factor impotant care decide durata de viata a bujiei nu doar o ardere corecta a motorului

motoarele pe injectie au nevoie de bujii care au o rezisteta incorporata pentru o functionare corecta - reprezentata prin litera R din codul bujiei

urmatoarea lista contine modelul de sinterom recomandat pentru gama dacia, se gaseste pe http://www.sinterom.ro/

DACIA Logan Motor K7M Litri 1.6 Putere motor (kW) 66 An fabricatie 5.2004 - Tip bujie HR14LP21B

DACIA Logan Motor K7J Litri 1.4 Putere motor (kW) 55-59kW An fabricatie 05.2004 - Tip bujie HR14LP21B

DACIA Solenza Motor 1.4 Litri Putere motor (kW) 55-59kW An fabricatie 2002 - Tip bujie HR14LP21B

DACIA Super Nova Motor 1.4 Litri Putere motor (kW) 55-59kW An fabricatie 2001 - Tip bujie HR14LP21B

DACIANova Motor 1.4 Litri Putere motor (kW) 47kW An fabricatie 05.1996 - Tip bujie 14NP21 14NP21B

DACIA Nova Motor 1.6 Litri Putere motor (kW) 53kW An fabricatie 05.1996 - Tip bujie 14NP21 14NP21B

DACIA Nova Motor 1.6 i (inj. monopunct) Litri 1.6 Putere motor (kW) 53kW An fabricatie 05.1996 - Tip bujie R14NP18B

DACIA 1400, 1410 Motor 1.4 Litri 1.4 Putere motor (kW) 48kW An fabricatie 01.1977 - Tip bujie 14NP21 14NP21B

DACIA Tip 1310 Motor 1.3 Litri Putere motor (kW) 40kW An fabricatie 01.1977 - Tip bujie 14NP18 14NP18B

DACIA Tip 1300 Motor 1.3 Litri Putere motor (kW) 37kW An fabricatie 01.1977 - Tip bujie 14NP18 14NP18B

DACIA 1100 Motor 1.1 Litri Putere motor (kW) 37kW An fabricatie 01.1977 - Tip bujie 14NP18 14NP18B
PH-06-BOA
Pentru a porni usor, din cate spui tu, ar fi de vina modul cum se alimenteaza cu benzina. Uita-te in carburator, la camera de nivel, jiclorul de relanti sa nu fie infundat, sa ai diuza pe furtun, daca s-a facut adaptarea corect, sau undeva in flansa de adaptare e facuta direct. Dupa doua trei chei date si nu a pornit, nu-i mai da pana nu remediezi ceva, si uita-te peste clapeta de acceleratie, sa nu fie benzina in exces, sau sa vina suvoaie ca dupa inundatie. Clapeta ar trebui sa fie aproape uscata, afara de ce baga pompa de sprit, care nu are mare rol la pornire. La rece e necesar neaparat socul. Si acesta se regleaza in asa fel, ca atunci cand e tras, clapeta sa nu fie deschisa prea mult, sa tureze prea tare, din acea sarma in forma de Z, ce leaga cele doua clapete, de soc si acceleratie. Daca inunda, pornirea va fi cat se poate de grea, mai ales daca nu sti ce sa-i mai faci. Scanteia sa fie cat mai buna (de culoare albastra) si probeaza la una din fisele de la bujii,sau chiar la fiecare, nu la fisa centrala. Daca n-ai scanteie, verifica bobina, platina , condensator, fise, chiar si contactul poate fi de vina, sa taie alimentarea bobinei cand dai la automat. Pune un bec pe bobina la plus si la masa, si ar trebui sa stea aprins cand dai la demaror. Daca se stinge, e de vina contactul. Cu bujiile si cifra termica, sau ca trebuie facuta frectie cu o anumita crema, e doar legenda. Eu le ard cu autogenul(stiu si cum), nu le schimb niciodata (din 92 in '98, n-am schimbat bujii, si am vandut-o cu aceleasi, si am mers aproape de suta de mii).Facem pariu.Din '98 in 2009, un singur set am schimbat, si mi-a parut rau, ca mergea mai prost. Dar spui ca nu te prea pricepi, si explic mai degeaba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.