Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tampoane cutie viteze rupte?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
canea_dragos
salutare....am o problema dezbatuta pe inca 2 topicuri dar fara succes...si anume: masina cand vine in frana de motor sa zicem in treapta a doua(se manifesta in treapta 1,2,3...in 4 si 5 nu am apucat) smuceste de 3-4-5 ori cand ajunge la 1200 rot/min si face clonc-clonc alaturi de miscari violente ale schimbatorului, la fel face si cand incerc sa accelerez de la relati cand ajunge in dreptul valorii de 1200 rot/min.

din ce am vazut/citit/auzit....miscarea schimbatorului e din cauza bieletei anticuplu....clonc-cloncul fie e de la acea bieleta fie din diferentialul cutiei....bieleta anticuplu are vreo 10 luni de cand am schimbat-o

si acuma vine durerea mare: ce sa fie?

mi-a zis azi cineva cu o super nova ca sunt tampoanele de la cutia de viteze...intrebarea e unde sunt ele localizate?...sa fie de la ele?

va rog sa-mi puneti niste poze daca se poate cu locatia acelor tampoane pentru ca eu nu am gasit...eventual si un pret al acestora

in cazul in care nu este nici una diin cele enumerate de mine astept parerile voastre

de 4 luni nu-i dau de cap...e stresant si sunt cu nervii la pamant....nimeni nu i-a dat de cap....nici macar in service acum 4 luni cand am fost cu aceasta problema...sad.gif(((.....va rog ajutati-ma
curentat
de unde esti?
canea_dragos
de fel din ploiesti...dar stau in bucuresti

stiu ca fix la acea turatie de 1200 rot/min in treapta a doua ECU baga benzina...dar ce produce acele smucituri?...ce nu functioneaza din cele mentionate?

exista vreo intrunire in solenzari la care sa vin poate se uita careva la ea?

multumesc
rratzoiusexos
cand ai schimbat bieleta anticuplu,ai cumparat de origine?adica ai dat peste 110 roni?ca eu mi am luat una cu 70 de roni si dupa 6 luni a inceput sa cloncane...aaa ..o sugestie...si inainte sa mi schimb planetarele se auzea un cloncanit dintr asta inspre roat la plecarea de pe loc sau cand porneste calc injectia intr a intaia...
canea_dragos
da...a costat 170 lei...sad.gif....am schimbat-o alaturi de tamponele motor tot de origine, distributie(eu am vrut mai devreme)...mai multe am schimbat atunci....masina are 56000 km....

bieleta s-a uzat foarte repede....si ma gandesc ca acest fapt se datoreaza altor probleme de pe la sistemul de prindere al cutiei...adica al tampoanelor acestea

ambreiajul nu cred ca are vreo treaba in aceasta chestie asa ca il exclud

exista sansa sa faca asa si de la bujii?....oare nu da vreuna scanteie cum tb?...au cam 15000 km bujiile si nu sunt nici equiem nici NGK...e drept se simte ca e mai lenesa masina in sarcina...sau sa fie altceva legat de sinstemul de alimentare?

planetarele nu cred ca au treaba...nu-mi cloncane/trosneste nimica cand plec de pe loc normal...doar la viraj stanga cand plec in forta/cu scart de roti cloncane putin planetara dreapta

mai adaug ca acele smucituri se simt exact sub schimbatorul de viteze...deci e de la bieleta banuiesc...

da..cand porneste calculatorul injectia in 1, 2 si 3 atunci smuceste+cloncane+se misca schimbatorul
ionutiulia
scuza-ma ca-ti spun dar tot ceea ce ai descris tu mai sus este numai din cauza ta, a exploatarii defectuoase a comenzilor masinii .este un lucru foarte grav ceea ce faci tu cu treapta a 3 a la 1200 de ture.la acea turatie greutatea masinii devine prea mare pt a fi sustinuta de treapta a 3-a.daca tu nu mai accelerezi o face calculatorul in locul tau.dar nu poate duce greutatea si de aceea se produc acele smucituri.in treapta 1 fiind treapta de forta nu suporta aceleratii mari 3, 4 mii de ture.de la 900 la 2500 daca accelerezi si decelerezi brusc orice masina face acest fenomen.mai este si o pr de conceptie si constructie a diferentialului.fiind motor transversal toate socurile (gropi , pietre denivelari) se simt la schimbatorul de viteze in special cand pui lanturi iarna.poti sa schimbi toate tampoanele si bieletele de la toata masina pt ca tot asa va face.mai consulta si alti mecanici..imi cer scuze daca te-ai simtit jignit sau te-am jignit cu ceva.
andri1940
Canea_dragos, mai mult ca sigur ce ti se intampla e de la bieleta antirasucire. Verifica daca e uzata. Poate si sa iti atinga in scut daca asta e deformat. Ia vezi, ca sigur de acolo e.
canea_dragos
ionutiulia nu m-am simtit jignit deloc...sa stii ca nu merg cu a 3-a la 1200 rot/min ci doar am facut un test sa vad daca face asa si in alte trepte...la a 4-a si a 5-a nu am mai incercat ca nu avea rost...

problema e ca in treapta a doua se simte cel mai mult si e aproape imposibill in Bucuresti sa nu mergi cu treapta la 2-a la 1200 si chiar sub uneori cand de ex ala din fata merge in coloana iar tu nu poti sa dai a 1-a nici macar cu dubla debaiere(mai merge cateodata prin dubla debraiere) si trebuie sa mergi cu a doua aproape de relanti...sper ca intelegi ce spun...plus ca la inceput nu facea asa...nu mai zic de faptul ca am mers cu mai multe solenze fie de la prieteni, fie de la firme si nici una nu face ca la mine...coboara si urca foarte usor si lin in turatii fara pic de smucitura....una chiar avea ambreiajul praf facut

andri1940 da asa e, bieleta presimt si eu ca e praf facuta...ce ma nelinisteste pe mine e faptul ca s-a uzat prematur...si ma stresez sa aflu ce a determinat acea uzura prematura...cineva mi-a zis de tampoanele cutiei de viteze. scutul nu e deformat...asta din ce stiu...l-am lovit eu scutul ca am dat-o cu burta de astfalt cand am coborat o borduri ca ma grabeam dar l-am indreptat in cateva zile.

astazi am saltat capota si m-am uitat cat mi-a fost permis sa vad unde s-ar putea prinde cutia...dar fara succes...in afara de bieleta si cel de sub baterie nu am zarit nimica....o fi prinsa doar de acel tampon de sub baterie care tine si motorul si o mai fi prinsa de motor si atat?
andri1940
Motorul si cutia se tin doar in cei doi suporti- unul la baterie si cel hidroelastic din partea cealalta. Pe dedesubt e doar bieleta antirasucire, prinsa de cutia de viteze, care nu sustine greutatea, ci doar impiedica motorul sa "basculeze" la acceleratii sau in frana de motor.

Deci la bieleta e logic sa te uiti si sa o verifici.
canea_dragos
multumesc pentru informatie....tampoanele motor(ambele)+bieleta au fost schimbate toate acum 10-12 luni nu mai stiu exact...toate de origine

exista sansa sa se uzeze prematur din cauza tampoanelor motor?...desi originale si noi sa nu fi fost montate(stranse) cum trebuie...etc?....spun asta pentru ca am incercat cu tubulara sa mai strans suruburile la cel hidroelastic de pe caroserie si cel din interior si au mai mers stranse...bine ca mai mergeau dar mi-era ca strang prea mult si se taie/strica ceva pe acolo

o sa ma uit la bieleta cand plec la ploiesti ca am un vecin care are canal ca la ce cancer e afara nu ma apuc sa o salt pe cric sa ma bag sub ea
ionutiulia
am inteles ce spui tu.daca ai testat si alte masini , si fenomenul nu este similar , atunci schimba bieleta.sa ne spui si noua dupa ce o inlocuiest daca se schimba datele problemei.multumesc
i96nds
Si eu am acelasi comportament de multi ani si tot nu i-am dat de cap. Sunt de acord cu Dragos ca nu e vorba de condus "neregulamentar" - ci se intampla... Eu observ problema la cocoasele de camila cand incetinesti intr-a doua iar cand sa pleci iarasi dupa ce treci de denivelari.... ai cam 1200 rpm - si apare acel CLONK CLONK.

Si eu am schimbat bieleta anti-rasturnare... si tot degeaba. Era de origine si cea noua. Nici un rezultat.
De vreme ce nu se agraveaza... o las asa. Doar ca nu sunt asa stresat ca Dragos ca sa o rezolv - mai bine fac altceva de banii aceia smile.gif
canea_dragos
i96nds ma streseaza foarte tare faptul ca in orice viteza merg schimbatorul se misca in fata si in spate foarte repede ca la daciile vechi de zici ca mesteca unul in mamaliga pe sub masina iar schimbatorul e in loc de facaletz:D...

plus ca daca mergi cu bieleta terminata se distrug si tampoanele motor

cand o schimb va anunt cum sta tb

31 Jan 2010, 20:42:
fratilor am o nedumerire

am gasit la cineva din dezmembrari bieleta la 50 ron care omul zice ca are vreo 2-3000 cu ea ca a schimbat-o aproape cu distributia la 60000....masina avand 66000 cica.......problema e urmatoarea...o recunosc usor daca e originala sau nu dupa codul 8200171178...dar cum imi pot da seama ca are doar cateva mii si nu vreo 15-20000?
curentat
Salutare la toata lumea....va spun eu de la ce provine cloncanitul acela ???

eu am avut la a mea si i-am dat de capat ..aveti suruburile slabite la suportii care prinde aceea bara anti-rasturnare de sus sunt cu cheie de 14 si verificati si suruburile de strangere ale casetei de directie sigur aveti suruburile slabite deoarece cum v-am spus am patit la a mea se auzea acel clonk-clonk si s-a rezolvat.......

....bafta.....

31 Jan 2010, 22:35:
am marcat cu roz acei suporti ...mai sus sunt niste suruburi de care sunt prinsi suportiii aceia ...verificati suruburile

31 Jan 2010, 22:37:
sper sa ma fac inteles .....nu acel surub de prindere al barei ....de pe suporti in poza nu se vede dar daca veti ridica masina pe un elevator se vede
vladut88
daca nu ar fi seara acuma as verifica ca si eu am probleme cu acel concanit,si sunt programat la itp in data de 4 maine ii fac o revizie si schimb ce e de schimbat
vladut88
ai avut dfreptate ca vine de la suportul ala cloncanitul eu de un an tot am cautat peste tot dedesubt si nu iam dat de cap pana azi si intradevar erau slabite suruburile leam strans si acuma e stas nu se mi aude cloncanitul
curentat
bafta...ramai dator cu o bere in iasi smile.gif))

4 Feb 2010, 22:45:
eu singur am descoperit asta su nus mecanic ...doar cat sa ma pricep cat trrebuie .....baftaAAA
i96nds
Dragos, incearca tu solutia descrisa mai sus. Poate merge ! La mine nu e asa grav, nu mi se misca schimbatorul de viteza.... Doar zgomotul se aude insa nu e asa de amplificat cum zici tu. Melesteul sta cuminte in mamaliga smile.gif
canea_dragos
da...asa am sa fac...numai ca e o mica problema...nu am cum sa ma bag sub ea deoarece cricul meu e pe duca si nu am curaj sa ma bag sub ea...cand am sa ajung la tara peste vreo 2 saptamani am un vecin cu canal in garaj si o rezolv la el...

i96nds nu doar zgomotul pronuntat e la mine...ci se simte motorul si cutia de parca vor sa sara din caroserie...smuceste toata masina de zici ca accelerezi in suturi cu frane prompte

am sa va anunt dupa ce umblu acolo sa vad care e tb

multumesc tuturor pentru informatii
curentat
cum v-am spus asa facea la mine avea smuncituri si leam rezolvat prin strangerea suruburilor care nu erau starnse
canea_dragos
salutare

in sfarsit am "ajuns" si eu sub masina sa inspectez vestitele suruburi de care zice curentat...le-am gasit...sunt 4 si sunt stranse foarte bine...si bieleta e buna,nu e rupta,desi cand am bagat surubelnita in gaura cauciucului se misca destul de usor acel cauciuc...ma rog...poate asa o fi normal...si nu am avut ce sa fac decat sa o montez la loc...numai ca la montare am montat-o invers si anume cu "PARTEA ALBA" in jos si cu "CAUCIUCUL" in sus....in poza este exact inversul la cum am montat eu.

vorbeam cu un coleg asta seara...cumva acea "PARTE ALBA" e o protectie ce trebuie inlaturata?....sau pur si simplu asa trebuia montata de la inceput cum am montat-o eu?

de asemenea am strans-o cat am putut:D

am atasat 2 poze...in cea de-a doua cred ca se vad mai bine componentele despre care vorbesc.

in urma "operatiei" masina nu mai smuceste si nu se mai aud acele cloncanituri...
decat intr-un caz...si anume cand incetinesc aproape de relanti la trecerea peste "politzisti morti","cocoloase","tzatze"...cum vreti sa le spuneti de la trecerile de pietoni se aude un mic clonc si parca o mica frana de motor se simte dar nu smucitura....dar nu mereu

sa rezum....e corect cum am montat-o?...acea "PARTE ALBA" se elimina sau nu?

multumesc
djasu82
plasticul ala are si el un rol pentru a tine o anumita distanta , tot ce e acolo se incalzeste si se uzeaza cauciucul asa ca plasticul se comporta altfel la temperaturi.
Bagate sub ea si schimb-o asa cum trebuie.
Eu pun mereu frana de motor si in 8 ani nu am schimbat nimic , nu stiu cum la alti apar asemenea probleme .
george_scala_2004
salut,

si eu am achimbat-o. se numeste bieleta inferioara. iar acel plastic - parte alba, este fixata de bieleta. atunci cind se schimba acea parta alba se arunca, odata cu bieleta defecta.
la mine se dusese partea opusa partii albe: cauciucul acela in forma de cruce. nu se mai tinea decit in 2-3 punctisoare.

bafta,
canea_dragos
am inteles sa traiti:D

cu prima ocazie ma bag sub ea si o pun la fel cum era

daca tot cloncane si smuceste sa-nteleg ca e pe duca si cere alta noua nu?

este posibil ca acele smucituri sa apara si din cauza unor eventuale posibile gunoaie pe traseul de alimentare?...daca da pe unde anume?...pompa benzina,injectoare,bujii...etc...explicatii va rog

multumesc
canea_dragos
revin cu inca o chestie legata de acele smucituri+cloancanituri+miscari ale schimbatorului:si pusa invers mai face cateodata dar nu cu aceeasi intensitate

problema e insa alta...ieri am fost plecat cu masina pe zapada asternuta in Bucuresti...bineinteles ca eu avand cauciucuri de vara eram sanie cu zurgalai si de cele mai multe ori cand plecam de pe loc mi se invarteau rotile in gol aparand o problema...cand rotile patinau pe zapada schimbatorul se misca urat ,cloncanea si ceva sub masina(bieleta probabil) si se simteau batai puternice la rotile din fata(la amandoua se simte)...ca la planetare bulite...ca si cum rotile topaiau pe zapada si nu se invarteau rotund(tampita exprimare...stiu)

mentionez ca doar foarte putin la viraj stanga in forta parca plange putin planetara dreapta...dar destul de rar....in rest nu se aud/simt in mers deloc

este posibil ca smuciturile sa provina de la planetare...sau vreun cap de bara/bieleta sa fie raspunzatoare de acest lucru?...pivotii au fost schimbati anu trecut in fata si ii exclud

sper sa stie careva care sunt cauzele:(

multumesc!

canea_dragos
revin cu o chestie

cand am scos bieleta sa o pun invers mai intai am desfacut surubul din cutie,apoi cel din acea bucsa,dar surpriza,nu a vrut sa iasa bieleta dintre cele 2 table parelele in care prinsa bucsa...a trebuit sa trag cu toata forta de ea in jos si abia a iesit...e normal?

la fel cand am bagat-o la loc am fortat-o sa intre...am dat cu podul palmei in ea si abia a intrat...imi atinge rama de cauciuc si parca si rama argintie a bieletei de cele 2 table.

am vorbit cu ramsen si am inteles ca trebuie sa intre destul de usor si ca trebuie sa atinga cele 2 table doar partea rotunda din interiorul bucsei prin care intra surubul de prindere(e o poza la postul 21)

oare de acolo e 100% cauza smuciturilor pe care le am?...bucsa bieletei nu e rupta deloc

bieleta e originala...stie cineva cum pot distanta putin cele 2 table astfel incat sa atinga doar cele 2 cercuri din capetele bucsei si nu si rama acesteia?

astept un raspuns ca maine merg la ITP

multumesc
ramsen
dai jos suportul ala de se prinde bieleta si il largesti un pic
ti-am spus ca la mine bieleta acolo unde la tine este fixa de suport,eu cu podul palmei o misc pe a mea

12 Mar 2010, 15:51:
sageata neagra directia de impins cu podul palmei...si trebuie sa se miste un pic si nu sa stea fixa ca la tine...
bogdanelkva
QUOTE(canea_dragos @ 6 Feb 2010, 00:33)
...ci se simte motorul si cutia de parca vor sa sara din caroserie...smuceste toata masina de zici ca accelerezi in suturi cu frane prompte

*



dragos,tie iti smuceste cand accelerezi sau cand schimbi vitezele?la mine e o usoara 'smucitura' cand schimb vitezele,dar nu intotdeauna.poate iau prea repede piciorul de pe ambreiaj,nu stiu... huh.gif
canea_dragos
cand accelerez/decelerez smuceste sub 1500 rot/min(pe la 1200 mai exact)...de asemenea cateodata cand turatia e mica,undeva sub 1500 rot/min cand apas ambreiajul smuceste putin....

am fost azi la magazinul DACIA de pe Mihai Bravu de la Obor...am cumparat cabluri ridicare far+buton 71 lei alaturi de claxon bitonal 55 lei si un spray degripant 26 lei si am cerut special sa vad o bieleta sa o analizez atent

distanta care iese in exterior din bucsa aceea(ma refer la rotundul pe unde intra surubul) fata de rama bucsei e de vreun mm...infim de mic...la mine ori s-au apropiat tablele alea 2...ori s-a uzat bucsa(daca s-ar fi uzat bucsa banuiesc ca ar trebuie sa aiba un pic de spatiu acolo,adica sa intre mult mai usor)...suportul de bieleta(tablele alea 2) costa 12 lei adus de la Pitesti....bieleta 170 lei

"partea alba" e dublu ca grosime fata de "cauciucul" din partea cealalta(in postul 21 sunt 2 poze ce clarifica ce spun) deci bieleta nu mai sta paralela cu cutia in cazul de fata(la mine e montata invers si sta la un mic unghi inclinata)...cu prima ocazie(dar nu maine la ITP ca vreau sa-l trec din prima:D) o pun invers si incerc sa vad daca pot cracana acel suport...sau eventual cumpar unul nou si daca atinge si la cel nou nu stiu ce sa mai fac...daca nu atinge inseamna ca erau putin indoite tablele

sper sa iau maine ITP-ul avand in masina claxonul ,cablajul de faruri si bineinteles "atentia" cuvenita in cazul in care obiecteaza ala ceva:D

numai bine!
canea_dragos
salutare

am fost vineri la vechiul proprietar ca sa rezolv problema cu tablele suportului de bieleta antiruliu

am pus cate o saiba intre bucsa bieletei si tabla suportului...cate una in fiecare parte...si astfel nu mai ating tablele de rama bucsei...ci de seibi,iar seibile de bucsa...astfel bieleta lucreaza frumos in bucsa aferenta

dupa aceasta operatiune am constatat cu stupoare ca face la fel masina...smuceste rau,schimbatorul face ca toate alea....e nasol:((

vechiul proprietar mi-a zis ca si lui de la inceput(de noua) i se auzea un clonck-clonck dar nu smucea si ca mai mult ca sigur la mine e problema de la grupul conic din cutie "slabit"....cica "nu mai intra cat trebuie dinte in dinte cat e in viteza,ci doar putin si are joc si ca trebuie strans ceva pe acolo"

a ramas saptamana asta intr-o zi sa mergem la un mecanic bun(asa zice el pe motiv ca si-a mai reparat masina la el(o skoda fabia 1) si e foarte multumit...manopera mica etc) si ca mai are sa-i repare nu stiu ce ala si sa merg cu el sa se uite ala la masina si ca sigur imi spune ce are

acuma va intreb pe voi...se poate repara acel grup conic...ca sincer dupa ce ca vine Pastele,mai e si praful asta de criza n-am bani de aruncat...se poate strange ceva acolo cum zice el?

vorbeam cu cineva si suspecta placa de presiune a ambreiajulca smuceste cand debraiez,dar imi intra frumos in viteze(atat la cald cat si la rece),nu patineaza...etc

am observat cateva chestii:cand dau sa schimb din a I-a intr-a II-a cu ambreiajul la fund exact cand intra in viteza(ambreiajul e la fund,nu e saltat deloc) smuceste un pic masina(se aude si un mic clonck) exact ca la motociclete care nu au sincroane...la fel se aude si cand bag marche-arriere si salt putin ambreiajul sa plec de pe loc se simte smucitura si face clonck(cam tare se aude)

de asemenea cu roata data jos si in viteza(treapta I) cand misc de disc la butuc se misca vreo 2 cm,iar sus vreo 5 cm...daca e roata pusa ajunge la 10 cm

eu tind sa cred ca ar fi grupul conic...si nu ambreiajul sau altceva gen planetare(nu bat deloc deci le exlcud)

astept pareri ca deja am "albit":(

multumesc
serviccom
Daca as fi in locul tau as verifica strangerea la suportul cutiei de viteze ca sunt mari sanse sa fie de acolo, eu am patit-o si cand miscam de motor se misca cu tot cu cutie si se auzea un zgomot de la suportul cutiei, acesta se afla sub baterie. Strange-l si mai vorbim, incearca sa il strangi si pe cel de la motor in alea 4 suruburi si piulita de sus.
Spune-i vecinului tau ca spre deosebire de clasica dacie, la solenza grupul conic nu are domeniu de reglaj, acesta avand joc fix care se obtine prin strangerea carterelor cutiei de viteze.
Nu are nici o treaba ca are joc cand invarti de roata stanga-dreapta, jocul ala provine din altceva, nu ma apuc acum sa iti explic toate astea, in principiu orice masina cu cutie de viteze manuala are jocul ala.
CIPTUNING
Cloncanitul din cutie este la fel ca si clantanitul ambreiajului: boala generalizata. Nu va stresati atat de tare.
i96nds
Si eu zic sa stai linistit si sa nu arunci banii pe geam. Ceea ce merge cat de cat acceptabil... nu incerca sa schimbi ca vei strica mai rau !
C@talin
sa nu vina cloncanitu si din jocu planetarei,planetara bate in viraje ?
canea_dragos
sa nu se inteleaga gresit...pe mine nu cloncanitul ma deranjeaza ci smuciturile!

deja s-a agravat....cand apas pedala de acceleratie sau iau piciorul si apas iara masina smuceste un pic...se aude concanitul si se misca putin violent schimbatorul...valabil toate vitezele

planetara dreapta bate foarte putin la viraj stanga in forta(am plecat si mai in forta mai recent si nu a batut)...gen plecari cu scart de pe loc cu rotile virate maxim stanga

am strans suruburile de la tamponul de sub baterie(nu eu un vecin pana la maxim)...si pe cele de la cel hidroelastic(e drept mai mergeau dar mi-a fost frica sa nu strang ca nesatulul si sa rup ceva pe acolo)

asta seara am facut un test in parcare(deja cred ca m-au catalogat vecinii drept noob in ale conducerii:D): am mers cu a I-a si a II-a la relanti si apoi dadeam un sprit la acceleratie si in 20% din cazuri masina demara frumos in forta(cand luam piciorul de pe acceleratie si decelera iara facea urat) si 80% smucea+cloncanea+miscari de schimbator(ca si in cazul stergatoarele care nu mai revin pana jos si au 3 cm cursa moarta si cand le dai comanda pleaca abia atunci cand ajunge sa prinda surubul...sper ca intelegeti ce spun) si apoi pleca frumos in forta...la fel si la marche-arriere

eu o consider o problema destul de serioasa...e ceva de genu cand accelerez zici ca da in nas si apoi pleaca...numai ca la mine datul in nas e inlocuit de smucituri+cloncanituri+dans special al melesteului
C@talin
bre intrun fel cand o turezi tare in a1 a si porma o lasi in frana de motor orice masina smuceste.e perfect normal asta . wink.gif
exagerezi prea mult,smucituri de genu asta in 1 si a 2 sunt normale treptele sunt scurte .

anormal e sa smuceasca cand retrogratezi din a 3 a in a2 sa faci frana de motor.da aici nu cred ca ai probleme.

poate aveau dreptate vecini cu condusu blush.gif
canea_dragos
C@talin daca ai fi avut rabdare sa citesti de la inceput acest topic nu ai mai fi spus tampenia cu condusul...nu am carnet de ieri de azi...am condus destul de multe masini si nici chiar dacia 1310 condusa nu facea asa...nu mai zic de 3 solenze ale unor prieteni care merg exemplar(una fiind de firma chiar)...daca ma apuc sa enumar masinile pe care le-am condus ma apuca maine(nu mai dau mare)...nu mai zic ca eu conduceam pe stradute mici dinainte sa am permis si chiar si atunci nu-mi aduc aminte sa fi facut asa masinile respective(o solenza 1.4 mpi si un logan 1.6 mpi)...restul de masini conduse pot spune ca "merg singure" si ies din discutie...gen WV,Porshe...etc

am sa rezum simptomele si ce am incercat ca sa nu-mi mai aud vorbe ca soferul e de vina si nu masina ca deja ma simt luat la misto si nu sunt sofer ca aia de la Pitesti care au luat carnetul pe bani!

SIMPTOME:

- plecat frumos de pe loc cu a I-a la eliberarea ambreaiajului de tot(nu brusc,ci normal cum e firesc) masina smuceste usor
- schimbat dintr-a I-a intr-a II-a(undeva la 20-25 km/h) cu ambreiajul calcat la fund exact cand schimbatorul intra in treapta a II-a masina smuceste putin(ambreiajul fiind calcat la fund,ambreiajul este reglat sa debraieze undeva la jumatate) ca la motociclete cand bagi pe loc a I-a si te smuceste un pic ca nu e sincronizata cutia
- cand retrogradez din V in IV si din IV in III nu se simte nimica,dar din III in II(exclud din II in I chiar prin dubla debraiere ca iara imi aud vorbe,desi totusi nu ar trebui sa faca nimica la viteze de sub 10 km/h prin dubla debraiere...la alte solenze nu face nimica anormal-smucituri) masina smuceste destul de tare...sa nu-mi ziceti faze gen "frate e frana de motor" ca de la 35 km/h intr-a III-a schimband a II-a nu e asa mare branza in frana de motor mai ales daca dai drumul usor la ambreiaj
- cand merg pe drum drept cu a II-a pe la 25-30km/h eventual si mai putin sau chiar ceva mai mult daca iau doar piciorul complet de pe acceleratie(usor nu brusc) masina smuceste putin+miscare schimbator+cloncanit si cand apas usor inapoi iara smuceste+cloncanit+miscare schimbator
- la fel si cu treapta I si II mers la relanti cand dau sa accelerez smuceste...sau daca o las sa mearga singura smuceste in continuu de zici ca abia trage(parca pasa brusc din 2 in 2 secunda pedala de frana,desi eu nu apas pe nimica)
- cu viteza a IV-a si a V-a schimbatorul se misca repede fata-spate de zici ca e o sita de faina la cernut
- cand dau in marche-arriere 20% din cazuri pleca frumos,80% smuceste+cloncane+schimbatorul face urat
- cand cobor o panta sa zicem 5-10% inclinatie(deci nu mare,mai mari e si mai nasol pana in momentul cand ia viteza si trece de 1500 rot/min) frana de motor a masinii e de tot cenzuratul(scuze de expresie)...coboara in suturi de zici ca am o funie legata in spate si ma trage unul din 2 in 2 secunde si zice "ho cu tata unde fugi?" ca la caruta...sa nu aud vorbe ca e normal ca stiu cum e in frana de motor...la mine zici ca trage unul de motor spre habitaclu si ii da drumul brusc inspre radiator brusc...asa se simt smuciturile

INCERCARI:

- in spatele blocului pe stradute cu a I-a si a II-a plecari de la relanti putin mai in forta,sau si de la 20km/h(intr-a II-a) masina nu pleca frumos in 80% din cazuri ci smuceste si apoi pleca,20% fuge pamantul de sub ea si pleca frumos...sa nu se inteleaga ca apas brusc accelereatia si apoi dau drumul...NU...calc pedala aproape de jumate/doar putin sau pana la fund depinde...la fel face in toate cazurile
- luat picior de pe acceleratie pe la 50 km/h atat intr-a III-a cat si intr-a IV-a si apoi apasa frumos inapoi(fara sa apas ambreiaj,frana) si smuceste usor+cloncane+schimbatorul se misca putin

imi cer scuze pentru cei care sunt atenti la acest topic,dar m-am suparat rau pe tema condusului si am hotarat sa scriu dinnou toate simptomele pentru a deovedi ca MASINA are ceva si nu SOFERUL!!!

cine nu crede il invit sa facem o tura(el la volan) si daca face la fel(am curaj sa fac pariu pe ce vrea ca stiu ca am sa castig) inseamna ca ori amandoi suntem noobi in ale condusului ori intr-adevar masina are ceva

prin urmare exclud planetarele,ambreiajul si bieleta antiruliu...banuiesc ceva din cutie gen grup conic

astept pareri...exclus tampenii cu sofatul!

multumesc

EDIT:azi am fost intr-un service pe langa AUCHAN si cei de acolo mi-au facut o constatare si vedictul a fost bieleta antiruliu si tamponul de sub baterie cu probleme...cauciucul nu e rupt dar s-a inmuiat(mai era un "destept" pe acolo cu "asa face toate" si i-am retezat-o de nu s-a vazut...am ramas trasnit cand am auzit...au un an de cand le-am schimbat...adica vreo 15000 km

le-am cerut sa faca un PV sau sa sa scrie in constatare piesele defecte,sa puna stampila iar eu am sa merg la service-ul unde le-am schimbat sa le dau peste bot si sa-mi rezolv problema in baza constatarii facute de ei...dar au zis ca nu pot face asta...au scaldat-o si le-am zis ca nu le dau nici un ban in cazul asta(40 ron cereau)

cand au auzit asta mi-au zis sa revin maine sa faca o expertiza amanuntita si o sa-mi dea scris ce piese sunt defecte

din pacate asta seara am aflat ca service-ul unde am schimbat eu tampoanele scartaie spre faliment...sad.gif

pana la urma maine le spun ca am de gand daca sunt seriosi am sa repar la ei defectele dar in cazul in care nu este ce au semnalat ei ii pun sa-si ia piesele inapoi si nu le dau nimica

va anunt ce am rezolvat
canea_dragos
azi am fost dinnou in service cum am spus

tamponul de sub baterie cu probleme...cauciucul s-a inmuiat...desi are un an:(

au mai strans niste suruburi pe sub masina si s-a mai ameliorat,dar dupa Paste merg sa schimb acel tampon(undeva la 150 ron e unul nou)

cablul de ambreiaj mai trebuie schimbat(debraiaza in trepte...asta stiam...dar nu cred ca are vreo legatura cu problema smuciturilor...20-25 ron unul nou)

cam asta e problema

numai bine
karaoche
salut
ce ai mai rezolvat? blink.gif
dar cu acel joc la roata?, care cica spuneai ca e de la grupul conic? huh.gif
numai bine
wacko.gif
canea_dragos
nu e de la tampoane...tampoanele sunt bune...bieleta e noua...si nici din grupul conic nu cred...vineri merg la un mecanic sa clarific treaba...din ce i-am spus la telefon ar fi de parere ca vreo planetara e de vina
canea_dragos
am aflat sursa problemei in legatura cu smuciturile pe care le am

ca sa nu mai repet si aici cititi va rog topicul "Cand nu bagam bine in viteza"...acolo am explicat in detaliu

postul numarul 46
canea_dragos
revin cu problema in cauza...astazi am aflat de unul singur adevarata cauza a smuciturilor pe care le are masina

nu este vorba nici de vreo planetara nici de ceva prin cutie gen diferential ci...surpiza...suportul de bieleta antibasculare....sau suport GMP cum i se mai spune

eu cu ceva timp in urma am mai batut in el....la fel a mai facut si vechiul proprietar astfel ca s-a strambat in partea de jos

eu ca sa bag bieleta intre urechile suportului fata sa le cracanez nu pot...dupa ce le cracaneam trebuia sa le apropii ca nu intra surubul...astfel stateau strambe...surubul intra destul de greu batut cu ciocanul

bun...cu bieleta bagata intre suporti ma iau sa strang piulita la surubul din partea suportului nu cel care intra in cutie si care au avut oarece probleme unii colegii...deci in acest caz bieleta atarna in jos sa spun asa...si ma iau sa strang piulita...si strang pana la capat si constat ca nu pot roti bieleta astfel incat sa o prind si in partea dinspre cutie....upsss....si observ cauza: partea de jos a fiecarei urechi de la suport atinge de rama bieletei...damn!...asta nu e bine....din cauza asta eu aveam smucituri ca bieleta nu lucra frumos in bucsa...si infranata

am incercat sa bag cate o saiba intre ureche si bucsa pe fiecare parte...dar nu am reusit ca e spatiu foarte mic plus ca daca cracanez prea mult urechile nu mai intra surubul...pana la urma am strans piulita pana cand am observat ca nu se mai misca usor bieleta in sensul rotirii in sus ca sa o pot prinde si in cutie....atunci am pus alta piulita contra astfel bucsa bieletei are un joc de 1 mm

avand urechile de la suportul de bieleta strambe...micul luft dintre bucsa si urechi...in mers schimbatorul nu mai smuceste...nici masina nu mai smuceste...insa se simte bieleta cum se misca sub masina si fac clanck-clacnk cand atinge de urechile suportului GMP

concluzie...masina nu mai smuceste in schimba se simte bieleta cum lucreaza nefiind stranse la maxim urechile suportului de bucsa bieletei

astfel am sa cumpar un nou suport GMP care era vreo 12 lei acum 2 luni la magazinul DACIA de pe MIhai Bravu de la Obor si zic eu scap de probleme
i96nds
12 lei?
O poza cu vinovatul, please.... smile.gif
canea_dragos
asa mi-a zis vanzatorul de la magazinul DACIA de la Obor...cand am sa-l cumpar cam sa-i fac si poza ca momentan nu mai am ocazia sa ma bag sub masina ca sa-i fac:D...e acel suport ce tine bieleta antibasculare....vestitul suport la care se mai slabesc suruburile;)

EDIT: Stefan daca la tine se simte o mica smucitura cand incetinesti spre relanti la cocoloasele alea de la trecerile de pietoni, iar cand dai sa accelerezi se misca rapid schimbatorul si se simte acea smucitura a masinii iti spun 100% ca daca ai bieleta antibasculare buna e sigur de la suportul acesteia!

bieleta trebuie sa intre usor si frumos intre urechile suportului, iar apoi surubul ce intra prin urechi si bucsa bieletei trebuie sa intre usor si frumos...ori la mine pe langa ca intra greu bieleta intre urechi si surubul intra greut ca trebuie batut usor cu ciocanul, plus ca am urechile strambe

la mine fiind strans la maxim cum era si normal acel surub nu lasa bieleta sa se miste in cei 3 mm fata-spata ai bucsii...ci freca de urechile suportului astfel ca in sarcina motorul o tragea intr-o parte destul de greu si cand era sa revina ea nu mai revenea si atunci smucea cu totul cand o tragea motorul in sens contrar...toata miscarea cutiei si a motorului nu mai era amortizata de bieleta antibasculare ci era transmisa prin intermediul suportului bieletei catre masina....tare nasol e....dar ma bucur ca am rezolvat-o:)....luna asta sa vad cum fac rost de bani sa merg sa cumpar acel suport si cu prima ocazie ii fac poza

este o poza cu bieleta antibasculare prinsa pe masina si se vad urechile acelui suport...e in topicul Bucsa sustinere motor la postul numarul 3 al lui ramsen....urechile sunt notate cu 1 si 2
i96nds
Adica aici :
http://www.daciaclub.ro/Bucsa-sustinere-mo...t178452-s0.html

La mine nu se misca deloc schimbatorul... De aceea as inclina sa cred ca nu e exact aceeasi problema.
Sunt curios cum vei rezolva. Eu zic sa nu fii inca suparat pe masina ta ca ea nu are nici o vina ca mecanicii sunt varza smile.gif
canea_dragos
poi rezolvarea e cat se poate se simpla...schimb acel suport...cate 2 suruburi pentru fiecare ureche de desfacut...adica 4 suruburi si gata....smile.gif

EDIT: azi am fost plecat cu masina si am observat mai bine unele chestii:
- cand plec de pe loc are o cursa moarta ffoarte mica bieleta banuiesc astfel ca atunci cand incep sa dau drumul la ambreiaj schimbatorul vine putin catre mine iar cand prinde bieleta sa amortizeze face clanck...schimbatorul nu mai smuceste...nici masina...insa se simte destul de bine bieleta pe sub picioare
- schimbatorul la punctul mort si in orice treapta de viteza ar fi are un joc fata-spate si stanga dreapta de 1 cm...in lateral dupa acel 1 cm se simt arcurile care aduc schimbatorul la punctul mort ceea ce e normal...cat am fost sub masina am miscat de tija schimbatorului masina fiind in treapta 1 si avea un joc de 1 cm fata-spate....e normal?
- in treapa II daca dau sa accelerez masina nu mai smuceste dar se simte bieleta destul de tare sub masina cum are curse rapide fata-spate si face clanck-clanck(aici banuiesc ca se loveste de urechile suportului)
- cand dau sa accelerez/decelerez sa simte bieleta cum se misca destul de mult sub masina...ca si cum daca nu ar fi montata bieleta ar misca cineva de cutie repede fata-spate asa se simte...de fapt chiar se misca iar in capetele de cursa(sau cat permite bucsa bieletei) se aude clanck-clanck
- cand dau sa accelerez/decelerez schimbatorul are un mic zvac...dar nu se compara cu smuciturile pe care le aveam
- am incercat sa urc o foarte mica bordura cu spatele...s-a intamplat ca ambele roti spate sa urce concomitent bordura...rezultat: s-a simtit bieleta cum venea spre mine si s-a auzit un puternic clanck...masina nu a smucit deloc,nici schimbatorul...ce sa fie fost?
- daca accelerez brusc bieleta are o cursa foarte rapida iar schimbatorul se smuceste foarte putin
- tamponul hidorelastic e intreg, nu e spart, nu are urme de lichid in jurul lui, are toate suruburile stranse
- tamponul de sub baterie are toate suruburile stranse,insa nu stiu daca e rupt sau nu pe dedesubt
- daca sa zicem plec in marche-arrier sau in fata cand dau drumul la ambreiaj face clanck si pleaca masina...atunci cand parchez stiti cu totii ca nu dati complet drumul la ambreiaj...ci jonglati ambreiajul cu accelereatia...daca apas la loc ambreiajul cat timp masina se misca catusi de incet si apoi dau drumul ca si cum as pleca se simte o smucitura din partea bieletei si face clanck

Concluzie:
- acele smucituri pe care le avea masina si acele miscari violente ale schimbatorului s-au atenuat in proportie de 98%, cateodata in treapta II cand bieleta se misca ca nebuna sub masina, masina are un balans fata-spate si nu smucitura cum era inainte, iar schimbatorul are un zvac rapid fata-spate mult mai putin pronuntat ca inainte
- toate smuciturile si miscarile schimbatorului au fost inlocuite cu miscari destul de rapide si pronuntate ale bieletei antibasculare...se simte destul de tare sub picioare si se si aude clanck-clanck
- in mers cand accelerez normal se simte bieleta cum se balanseaza fata-spate sub masina

Ce sa determine aceste miscari rapide si bruste ale bieletei antibasculare?...cumva tamponul de sub baterie daca e rupt sa transmita asa ceva?...daca nu ar exista aceste curse ale bieletei atat de pronuntate nu s-ar simti nimica si masina ar merge exemplar. Cand surubul era strans la maxim bieleta avea tot aceleasi miscari rapide si bruste numai ca era infranata de suportul acesteia si se transmiteau in toata masina de aceea aceasta smucea.

P.S. Sunt de parere ca motorul si cutia se misca cam mult iar bieleta nu poate sa amortizeze prea bine aceste miscari. Ce determina miscarea fata-spate brusca si rapida a bieletei antibasculare? Tamponul de sub baterie daca e rupt poate transmite asa ceva? Vreo planetara daca ar avea joc la tripoda ar putea transmite asa ceva?
canea_dragos
astazi am cumparat suportul de bieleta antibasculare

va atasez cateva poze cu piesa alaturi de codul produsului

piesa a costat 13 ron

eu am cam stramb de la jumate in jos suportul astfel imi freaca de rama bieletei daca strang la maxim surubul...asta observ ca e destul de tare
psychoo
te sfatuiesc sa iei piesa la smirghel, dai cu grund pe urma cu antifon peste, altfel o sa rugineasca rapid.
vopseaua aia neagra e pusa de forma acolo...ca sa nu rugineasca piesa cat sta pe raft
canea_dragos
da...am observat si eu ca se ia acea asa zisa vopsea...daca dau dau cu smirghel si apoi cu vopsea direct are ceva? grund nu cred ca are tata pe acasa, dar are vopsea normala alba din care am si dat putin pe tabla masinii unde sarise putin si vad ca rezista destul de bine...merci mult pentru sfat;)
psychoo
o cutie de grund costa vreo 10 lei.
eu as zice sa dai si cu grund deoarece este anticoroziv si adera mai bine vopseaua la el.
in lipsa poti sa pui vopseaua direct pe tabla dupa ce ai curatat`o temeinic pt ca oricum e mai buna decat cea neagra "de origine"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.