Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1.5 dci 85cp
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2
bogdan_t
salut,

vreau sa-mi schimb masina, momentan am un 1.4 laureate. conducand vreo 3 ani o fiesta cu motor 1.4 diesel, masina firma, de care chiar am fost impresionat dpdv al cuplului, optiunea mea ar fi un logan diesel.

citesc pe acest forum si pe altele de acest gen cum ca diesel de 65 sau 70 ar cam avea probleme la sistemul de injectie, probleme care la acesta mai nou de 85cp nu s-ar mai regasi.

ii rog pe posesorii de logan dci (i rosu) sa posteze parerile si impresiilor lor despre acest motor.

multumesc.
einstein1984
Probleme alea nu au disparut de tot, insa sunt mai reduse (macar de treaba cu pilitura ar fi trebuit sa scape).
djasu82
pai de ce nu readuc loganurile la dacia pitesti daca au asemenea probleme precum au adus japonezi toyotele din cauza pedalei de acceleratie care se blocau.
Stiu replica traim in romania tongue.gif
IRONICK
QUOTE(djasu82 @ 1 Feb 2010, 14:05)
pai de ce nu readuc loganurile la dacia pitesti daca au asemenea probleme
Nu toate au probleme. Sa le aduca la Pitesti doar de dragul de a le aduce sau ce?
einstein1984
Sa-si viziteze hala natala.
Intre un injector care pica si o problema grava de siguranta vezi vreo diferenta?
bogdan_t
si alta intrebare va rog. ati avut probleme cu pornirea acum cu frigurile astea?

este f important pentru mine ca sunt din Radauti si am avut peste -30 saptamana trecuta pe aici.
driverx
Depinde mult de motorina. Cu multe motorine ai ceva sanse sa nu o pornesti.

einstein1984
Cu alpine diesel cica porneste mai bine. Dar exista aditivi, exista spray-uri de pornire.
RACeMAN
QUOTE(einstein1984 @ 1 Feb 2010, 15:38)
Dar exista aditivi, exista spray-uri de pornire
Exista si festila, ca doar suntem in 2010.
vijelie
Pentru ambreiaj hidraulic care tremura la plecat de pe loc la numai 12k km nu prea exista sprayuri.
djasu82
mi se pare aiurea cadai atita bani pe un kkt careiti infunda instaltia deci nu e fiabil desi al naibi motor e ceva de capul lui . La cat costa mai bine iti iei un sh strain ... caaltfel dai 200 de lei in fiecare an sa schimbi injectoarele .
CatalinCTM
Salut , eu am un logan 1.5ci . Am cu el 4025km , in diferite conditii , a mers tata cu el si pe drum forestier , etc.. Pot sa spun ca sunt multumit de masina , cum merge , cum se infige , de consum . Recent am fost convis de cineva ca nu isi mai are rostul diesel , mi-a calculat pe loc ce si cum , totul (revizii , consumabile) , suma de bani data in plus la achizitie . Si ca sa ies in castig , trebuie , fie sa fac 50.000 km pe an (eu fac cam 30k km ) fie astept 15 ani wink.gif) . Personal , daca ar fi sa cumpar un logan nou , mi-as lua 1.6 16v (platesti 900 de euro in plus) , pe cand la 1.5dci (2050 in plus ), ma refer pentru laureate, deci din start la benzina ramai cu 1150 de euro pentru combustibil , sau pentru alte investii (cauciucuri iarna, alte cauciucuri vara , alarma sau alte prostii) . A si inca 1 sfat , fa-ti casco pentru ca este sfant... Aceasta este parerea mea .
vijelie
Sa nu uiti sa postezi impresiile la 4026 km smile.gif
CatalinCTM
Este buna gluma , sa speram ca voi posta la 4026(poate voi posta la 4030-4040, depinde cat merg baietii cu ea in service =)) ) din moment ce masina este buf bum poc si momentan este in service.... Eu am mai mers cu logan , am cam 8000 (4000 cu benzina si 4000 cu asta diesel) .
djasu82
QUOTE(CatalinCTM @ 1 Feb 2010, 17:00)
Salut , eu am un logan 1.5ci . Am cu el 4025km , in diferite conditii , a mers tata cu el si pe drum forestier , etc.. Pot sa spun ca sunt multumit de masina , cum merge , cum se infige , de consum . Recent am fost convis de cineva ca nu isi mai are rostul diesel , mi-a calculat pe loc ce si cum , totul (revizii , consumabile) , suma de bani data in plus la achizitie . Si ca sa ies in castig , trebuie , fie sa fac 50.000 km pe an (eu fac cam 30k km ) fie astept 15 ani wink.gif) . Personal , daca ar fi sa cumpar un logan nou , mi-as lua 1.6 16v (platesti 900 de euro in plus) , pe cand la 1.5dci (2050 in plus ), ma refer pentru laureate, deci din start la benzina ramai cu 1150 de euro pentru combustibil , sau pentru alte investii (cauciucuri iarna, alte cauciucuri vara , alarma sau alte prostii) . A si inca 1 sfat , fa-ti casco pentru ca este sfant... Aceasta este parerea mea .
*


Da dar cat dai dupa aceea pe benzina tu nu mai pui in calcul si tot la acelasi drac ajungi biggrin.gif eh daca nu era problema cu pompa de injectie era super pentru multi ... si cu loganul 1.5 85cp poti scoate mai mult din el daca il ridici prin mapare la 115cp fata de 1.6-16V care are 105 plus mapare mai mult de 113 cp nu scoti evident daca nu modifici si altceva...
E bun 1.5 85 cp consum mic dar te omoara pisele , 1.6-16 v e ok dar te papa la benzen , eu nu as cumpara nici un model .. parerea mea.
vijelie
Oricum o dai, ba te omoara ba te papa.
Nu cumva esti cam fragil la buzunar?
bogdan_90
QUOTE(djasu82 @ 1 Feb 2010, 17:22)
Da dar cat dai dupa aceea pe benzina tu nu mai pui in calcul si tot la acelasi drac ajungi biggrin.gif eh daca nu era problema cu pompa de injectie era super pentru multi ... si cu loganul 1.5 85cp poti scoate mai mult din el daca il ridici prin mapare la 115cp fata de 1.6-16V care are 105 plus mapare mai mult de 113 cp nu scoti evident daca nu modifici si altceva...
E bun 1.5 85 cp consum mic dar te omoara pisele , 1.6-16 v e ok dar te papa la benzen , eu nu as cumpara nici un model .. parerea mea.
*


este ca esti cam ciufut? daca e 16v trage dar consuma, daca e diesel are consum mic da iti e frica sa nu se strice si te costa mai mult intretinerea. este ca e mai usor cu metroul?
bobo77
Pai ce aveti bre daca omul nu sufera loganul, partea prosta este ca-si da si el cu parerea desi a recunoscut ca nu prea a mers cu aceasta masina...
adiya
QUOTE(CatalinCTM @ 1 Feb 2010, 16:00)
Recent am fost convis de cineva ca nu isi mai are rostul diesel , mi-a calculat pe loc ce si cum , totul (revizii , consumabile) , suma de bani data in plus la achizitie . Si ca sa ies in castig , trebuie , fie sa fac 50.000 km pe an (eu fac cam 30k km ) fie astept 15 ani
*


Crezi ca poti face un scan la socoteli?
membru_DC
QUOTE(djasu82 @ 1 Feb 2010, 14:05)
pai de ce nu readuc loganurile la dacia pitesti daca au asemenea probleme
*


te-ai gandit ca poate au iesit bine la testele de fiabilitate facute cu motorina de referinta; acu' n-ai vrea sa faca teste in fiecare saptamana cu sute de monstre de motorina prelevata de pe la toate statiile peco din Romania wacko.gif

QUOTE(driverx @ 1 Feb 2010, 15:33)
Depinde mult de motorina. Cu multe motorine ai ceva sanse sa nu o pornesti.
*


apropo de asta, am vazut cum arata motorina normala dintr-un PET de plastic (2L) pe gerurile de sapt trecuta @ -30°C -> era PARAFINA curata... iti dai seama ce o fi in filtru de motorina blush.gif
CatalinCTM
adiya , omul mi-a prezentat ce a facut el cu masina lui , chitantele lui , bonuri combustibil , revizii si restul. Legat de 1.6 16v , mananca si el , dar nici chiar asa de mult (stiu pe cineva care face acelasi drum ca mine si scoate 6.5l/100 si iarna scoate 7-7,5l/100 , iar eu cu dieselu am scos 5,2 si iarna 5.5-6.5 l/100 , dar la dieselul meu o sa mai scada ceva pentru ca inca este in "rodaj" motorul , inca nu s-a lasat , o sa mai scada ceva dupa 6000km(sper) , fac referire la iarna asta care a fost , este si a trecut. Oricum adiya o sa incerc sa fac un calcul , mai am pe cineva cu 1.6mpi (faza 2) , cand o sa facem aman 2 12-13.000 km.
OAP
Daca va pasioneaza actualizati si voi calculele din documentul atasat. apoi trageti o concluzie.
In alta ordine de idei cam orice masina poate sa se strice....considerati acest aspect inainte de a devenii paranoici cu pilitura sau consumul la 16 V wink.gif
trisaba
am dci de 85 cai de nou.am luat diesel pentru ca sunt fan diesel pur si simplu. in 7 luni-19000 km nici o problema(remapat la 4000).motorina de la petrom si schimbat vitezele dupa ce s-a incalzit motorul peste 2500.garda inalta are si plusuri si minusuri:nu mai ai nici o treaba cu bordurile, gropile, etc., te bagi aproape unde vrei; dar pe curbe trebuie sa o lasi mai usor pentru ca se cam inclina(daca ai pretentii sportive exista arcuri/suspensii care o lasa mai jos si o rigidizeaza).
un alt capitol la care pierizi pe langa depreciere este imaginea-una e sa te dai jos dintrr-un bmw sa zicem si alta e dintr-un logan, dar daca nu suferi si vrei o masina in care sa nu bagi bani(cel putin primii ani) eu zic ca merita
slider2
si pana se incalzeste motorul la ce turatii schimbi??
bogdan_t
inca o intrebare va rog.

caldura cat de repede da?


multumesc!
OAP
Caldura ai destul de repede pentru un diesel. Are rezistenta electrica ce ajuta pana se incalzeste motorul
florian90
QUOTE(OAP @ 4 Feb 2010, 08:45)
Caldura ai destul de repede pentru un diesel. Are rezistenta electrica ce ajuta pana se incalzeste motorul
*




chestia asta e valabila si la alte masini diesel de alte marci de automobile?
slider2
nu. in functie de nivelul de echipare, au sau nu aceste rezistente electrice, sau vreun alt sistem auxiliar de incalzire.
rratzoiusexos
am fost zilele trecute intr o reprezentanta dacia din bucresti-nu i dau numele sa nu aiba probleme omu-sa mi reglez culbutorii la sonita mea...catam asteptat pe acolo m am dat la vorba cu mecanicul sef al service ului--nenea ala in halat care e mai zmeu pe acolo,dar care nu face nimic,si vorbeam de una de alta.mi a raspuns la obiect si destul de corect...

l am instiintat de intentia mea sa mi cumpar un logan,sau poate duster 1.5dci 85 cp.omul,m a sfatuit prieteneste sa nu mi iau diesel,ca la el in service au venit o gramada de loganuri diesel cu probleme grave,si dupa putini km ,mai ales din cauza calitatii proaste a motorinei.m a sfatuit sa aleg motorul in 16 supape,fiind din statistica lui cel mai fiabil
argon
e la moda sa dea vina pe motorina, ciudat, ca si TDI-urile, TDCI-urile, CDI-urile, etc merg pe aceasi motorina de 'calitate proasta' si nu au nici o treaba.
aphophis
da de dieselurile comonrail de la vag nu zici nimic? ca si alea au beleau asta smile.gif
zodrac
QUOTE(rratzoiusexos @ 8 Feb 2010, 02:03)
m-a sfatuit prieteneste sa nu mi iau diesel,ca la el in service au venit o gramada de loganuri diesel cu probleme grave,si dupa putini km ,mai ales din cauza calitatii proaste a motorinei
*



Ce fel de probleme grave? si oare de ce numai cele care au ptini KM?

PS eu am 75K si nu am schimbat suplimentar decat o bujie si o bieleta directie.
pyngi
Eu am dci de 85 CP (doar ca noua ne plac numerele rotunde ca el are de fapt 63 kw = 85.9) cu 45.000 la bord. O am de noua, numai eu am umblat cu ea si pot sa zic ca e ca si noua din toate punctele de vedere (s-a stricat suportul lombar in rest nimic) si ma bucur in fiecare zi ca am ales 85 in loc de 70 + vopsea metalizata. Eu sunt foarte multumit de motor si consider ca e cel mai bun lucru din masina asta (parere personala si nu vreau sa conving pe nimeni). Am toate bonurile de motorina de cand o am si la 39.600 de km am facut un calcul si am avut consumul mediu pe aceasta distanta de 5.9 L ceea ce nu-i rau luand in considerare ca in timpul liber fac si taxi cu ea.
robyfro
Am avut Logan 1,5 Dci,nou, de la firma, 5km in bord, am facut cu el 63000 km intr-un an si jumatate, alimentat numai de la petrom, reviziile la fiecare 15000 km, nicio problema cu motorul. In ceea ce priveste consumul mai mult de 5,4% n-a papat niciodata. Am fost foarte multumit cu exceptia plasticurilor din bord si habitaclu care la un moment dat incep sa scartaie.
Acum am Logan 1.6 16V luat cu 4km in bord. Am cam 6000 km facuti, prea putin sa dau un verdict, dar ce pot spune in privinta consumului, 7,1-7,3 extraurban si 8,1-8,4 oras.
vali2
QUOTE
1.5 dci 85cp, e ok sau nu?



e ok !!! biggrin.gif
Trofin Liviu
E cea mai reusita motorizare din gama. Merita banii in plus chiar daca nu-i amortizezi.
slider2
si pe baza la ce, spui asta??
Trofin Liviu
Pe baza senzatiilor oferite cand am condus. Pe baza impresiilor celorlalti. Pe baza articolelor din presa de specialitate!
slider2
am inteles. un motor este declarat cel mai bun din gama si pe baza fiabilitatii, unde pana acum motoarele 1.5dci nu au stat chiar asa de bine.

iar legat de senzatii nu stiu daca ai condus un 1.6 16v, dar condus ca lumea nu asa de florile marile...
Trofin Liviu
Mie, ca simplu sofer, care circula absolut normal si prudent, mi-a lasat o impresie mai buna dci-ul de 85 cp decat 1.6/16V. De ce? Pentru ai mai mult mai de jos. Poate daca stiam sa scot totul dintr-o masina l-as fi apreciat pe benzinar. Dar asa... Uite acum conduc benzinar si mi-e dor dupa un diesel.
slider2
si 1.6 16v iti poate lasa o impresie foarte buna, daca retrogradezi. asta e dezavantajul motoarelor pe benzina, trebuie sa le dai ture, si lumea se cam fereste de asta, de ce exact nu stiu...
bradone
eu te contrazic si iti spun ca 1.6 16v e cel mai bun pt logan
de ce? pur si simplu pentru ca ajunge la 6000rpm
e un argument la fel de bun ca cel spus de tine...
vali2
QUOTE
motoarelor pe benzina, trebuie sa le dai ture, si lumea se cam fereste de asta, de ce exact nu stiu...


uzura, consum, zgomot, si tot disconfortul creat de acestea sau pur si simplu nestiinta ca motoarele pe benzina suporta turatii mari
bogdan_t
salut,

am discutat cu un amic care are un 1.5 dci 65cp. din cate am inteles de la el se incalzeste destul de greu motorul... mai ales pe timp de iarna.

sunt curios comparativ cu un 1.4 mpi cat e de mare diferenta (timp sau nr de km) pana ce ambele motoare ajung la temperatura optima, 4 linii.


multumesc.
adiya
Daca ai pus intrebarea din punct de vedere al confortului trebuie mentionat ca dci-urile au incalzire electrica auxiliara.
bogdan_t
salut,

nu, nu dpdv al confortului. am citit despre incazirea auxiliara, stiu ca exista si e binevenita.

sunt curios dpdv al incalzirii motorului. la mine acum, 1.4 mpi, in 5 minute pot trage serios de el.

la diesel cum sta treaba, dupa cat timp il pot tura normal?

si vorbesc despre incalzire in mers, nu in relanti.

multumesc.
slider2
o turatie normala pentru motor, fie diesel sau benzina, inseamna plaja de turatii 2500-3000rpm. asta inseamna ca poti folosi motorul in acest segment de pe turometru, chiar daca acesta nu a ajuns la temperatura optima, deci nu-i chiar asa o problema asta. in concluzie singurul impediment al incalzirii mai lente ar fi consumul mai mare de combustibil. cineva zicea intr-un topic ca atunci cand e rece, cb-ul ii afisa 3.2l/h, iar la temperatura optima, 0.7l/h. asta fiind consum la ralanti, dar nu mai tin minte despre ce masina si ce motor era vorba.

eu am facut de curand trecerea de la benzina la diesel, ma rog tata conduce in principiu masina, dar am mers si cu ea si in ea si stiu cum se incalzeste. cel putin in cazul meu, timpul de incalzire al motorului este aproximativ dublu. dar asta pe gerurile care au fost. acum numai decat se ridica acul. ca si distanta nu stiu sa-ti spun exact pentru ca in bucuresti mai mult stai pe loc...
juliano
E ok, consuma rezonabil, iar puterea si cuplu' sunt rezonabile.
vali2
"la diesel cum sta treaba, dupa cat timp il pot tura normal?

si vorbesc despre incalzire in mers, nu in relanti."

dupa 4-5 km motorul se incalzeste la 2 liniute mergand usor cu el pana in 2000 rot/min asta in conditii de temperaturi usor negative -3 -5 grade.
4 liniute... mai la vara sau daca tragi tare de el
slider2
de ce sa mergi cu el pana in 2000rpm?? ca sa-l omori?? sa-ti bati joc de turbina??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.