Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schimbarea vitezei la 16.16v
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
ag51sky
Salutare!
Stiti cumva la ce turatie a motorului de 1.6 16 v este optima schimbarea vitezei in mers....2000 tur/min, 2500 tur/min?
Masina (Logan Prestige) am cumparat-o acum 6 luni.
Multumesc.
MARCI
Eu schimb dupa 3000 rot./min. Daca schimb mai repede (ex: 2500) acul turometrului cade prea jos ,sub 2000 si este cam subturata. Parerea mea smile.gif Motorul are cuplu max. la 3750 asa ca nu are numic daca treci de 3000 ture.
Andy_ACS
@ag51sky - nu e o regula generala. Depinde de ce urmaresti sa faci cu masina in momentul ala.
Daca vrei sa mergi relaxat pana la urmatorul semafor poti schimba la 2300-2500rpm, daca esti in urcare cu masina incarcata trebuie sa mentii turatia cat mai sus, ceea ce inseamna ca o sa schimbi mai sus, la fel la depasiri - poate chiar 5000rpm.
Ca o regula generala (exista si exceptii) trebuie sa urmaresti ca dupa ce schimbi in treapta superioara turatia sa nu scada sub 1800-2000rpm. La treptele 1-2 merge si mai putin, insa la 4-5 ar fi bine sa nu o lasi prea jos.
Evident o incalcare a acestei 'reguli' nu va duce la defectarea motorului, insa pe termen lung e posibil sa ai neplaceri cu injectoare infundate, catalizator infundat, ungere deficitara, etc.

Bafta!
ArtVandelay
fix la 2575,9, asa reiese din calcule. daca schimbi altfel se farama
argon
cand ma gandesc ca prin trafic alaturi de mine sunt o multime se soferi adevarati ce-s cu ochii in turometru de fiecare data cand schimba viteza imi vine sa stau acasa.
michou
Schimba intre 2800-3200 rpm si e ok functioneaza impecabil.....sau in functie de nevoie...
caphonne
Salutare posesori de Logane cu motor 1.6 16v ca posesor de Supernova 1,4 8V vin cu rugamintea de a-mi spune si mie ce parere aveti despre acest motor.Este fortos are demaraj cum se prezinta la drum lung cam cat consuma in afara (ca in oras nu iti poti da seama sigur)etc.Intreb pentru ca ma bate gandul sa-mi iau mai mult ca sigur un Duster varianta 1.6 16v pentru ca DCi-ul este prea scump si nu suport masinile diesel.
Am scris aici pentru a nu mai deschide inca un topic.
Va multumesc.
Legat de schimbarea treptelor ce stiu de la Opelul Vectra 1.6 16v (am si unul din asta) si de la Laguna 1 F2 tot 1.6 16 v (are un coleg si l-a tot plimbat) este ca acest tip de motor este un motor de turatie iar subturarea lui duce la consum deci e bine macar unde ai loc sa-i dai un pic in gura si sa schimbi treapta undeva pe la 3500 ture.
tkx
turatia de schimbare a diferitelor trepte depinde de multi factori. ex. dintr-a 3a in a 4a daca urci o coasta e bine sa schimbi dupa 3500 sau mai sus, la coborare invers poti schimba sub 2000 lejer
slider2
si de ce ai schimba in panta sub 2000rpm?? ca masina sa nu fie in frana de motor si sa consume?? sau ca sa pleci de la sub 2000rpm (adica subturat) cand se indreapta drumul??
bradone
daca la trecerea intr-o treapta superioara, turatia pleaca de la aprox. 2000rpm, este chiar ok, sub 2000 se simte subturata
daca imi aduc bine aminte, pe la 2200 rpm ar fi disponibil cam 90% din cuplu, iar la greutatea foarte mica a masinii, motorul se simte in largul lui
mi se pare foarte usor de dozat din acceleratie, foarte usor de exploatat si consuma si destul de putin - comparatie cu fostul 1.6 8v-; pentru logan este un motor ideal
slider2
pai el a zis ca schimba la sub 2000rpm, adica accelereaza si cand ajunge acul turometrului la aceasta turatie, schimba intr-o treapta superioara. intr-adevar in situatia descrisa de el este vorba de coborat o panta, dar totusi nu se face asa ceva...
tkx
ba se face. in functie de panta daca initiez schimbarea la 2000 in a 3a pana efectuez manevra cand am ambreiat pt a patra deja pornesc de la 2000. cand cobor pantele lungi de pe dealu negru si din diferite motive trebuie sa reduc viteza cand accelerez din nou asa schimb vitezele. n-are rost sa schimb la 3000 doar ca asa scrie in carti
slider2
nu e vorba de schimbat cum scrie carti, ci:

1. frana de motor se foloseste la orice masina, acest lucru fiind si recomandat si de producator. prin frana de motor se intelege franarea fara apasarea ambreiajului, adica fara decuplarea treptei de viteza. aceasta frana de motor este cu atat mai eficient cu cat turatia este mai mare, miscarea mecanica opunand mai multa forta de rezistenta. daca ceva se intampla si va trebui sa franezi brusc, masina va opri mai repede daca la 50km/h esti in treapta a 3a, decat daca la aceeasi viteza ai fi in treapta a 4a. daca Doamne fereste, ai un prost in spatele tau, care vine ca melteanu' peste tine, singura scapare este sa accelerezi. intr-un fel accelerezi de la 1500rpm, si in altul de la 2500rpm. din aceasta cauza se recomanda ca trecerile peste caile ferate sa fie facute intr-o treapta cat mai mica, astfel incat sa ai turatii mai mari, ca in caz de vine trenul sa poti baga piciorul in acceleratie si sa fugi de acolo. lucru care nu se prea poate daca treci cu a 2a si o ti usor din ambreiaj.

2. in timpul franei de motor, computerul masinii taie alimentarea cu combustibil, motorul functionand din inertie. totusi aceasta oprire a alimentarii se face pana la anumite turatii, care difera de la o motorizare la alta, de la un model de masina la altul, de la o marca de masina la alta. de exemplu in treapta a 5a, computerul reia alimentarea daca turatia a scazut sub 1800, chiar daca piciorul soferului nu se afla pe acceleratie. consumul la ralanti este sub 1l/h, consumul in momentul reluarii alimentarii de catre computer este mai mare, consumul in frana de motor este 0.
Geox16v
Prestige-le pe care l-am avut vedea aproape in fiecare zi 6500 rpm fara sa se supere deloc. Acum am si eu o intrebare Locul meu de munca e in afara localitatii. Cind plec de acolo am o linie dreapta de vreo 3,5 km pe care se circula destul de tare si la plecare motorul meu e rece bineinteles. Cit il afecteaza turatiile mai mari la rece tinind cont si de faptul are turbo? (TDI wink.gif )
slider2
orice motor rece, nu este bine sa-l suprasoliciti. in principiu pana n-ajunge la temperatura optima, este recomandat sa nu depasesti 3000rpm, si sa nu bagi acceleratia in podea. presupunand ca nu faci teste de acceleratie pana la 100km/h, consider ca poti merge normal pe acel sector de drum, chiar si cu motorul mai rece. totusi tinand cont ca ai diesel, in treapta a 5a de viteza la 3000rpm ai sigur peste 120km/h, ceea ce cred ca e suficient.
AL
despre cum se conduce o masina discutati va rog la cafenea... aici se inchide.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.