Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inaltatoare fata SLZ
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
gogo
Nu stiu daca s-a mai discutat despre acest lucru, eu n-am gasit nimic dupa o prealabila cautare.
Avand in vedere ca Solenza este mai joasa in partea din fata,fapt ce conduce la lovirea scutului de n-spe ori (la mine s-a soldat si cu schimbarea catalizatorului) am in vederea ridicarea botului cu 2-5cm. Acum intrebarile:
1. In primul rand exista inaltatoare pentru SLZ???
2. Afecteaza dinamica masinii instalarea unor astfel de inaltatoare??
3. Are cineva? E multumit/dezamagit de rezultate?
4. Daca cineva si-a montat asa ceva ne poate spune si locul unde le-a montat precum si pretul instalarii acestora??
Multumesc anticipat
thunder
Ai verificat suspensia, poate amortizoarele nu mai lucreaza cum trebuie si masina ia balans pe fata la denivelari ? Nu stiu cat de bine este sa-ti maresti garda la sol. Poate nu afecteaza prea mult stabilitatea masini, dar totusi 5 cm e mult. Eu am amortizoarele cam duse la DNS si masina incepe sa ia balans la denivelari, si mai ales in curbe, se apleaca mai mult spre exterior. Eventual arcuri si amortizoare mai tari.
Asa ca fapt divers, am auzit de un taximetrist din Pitesti care si-a inaltat masina, asa sa fie mai confortabila, si pe fata si pe spate si intr-o curba in afara localitatii, pe care omu era obisnuit sa o ia cu o anumita viteza, s-a rasturnat. Teoretic daca inalti masina, ii schimbi si centru de greutate.
Daedalus
Poate tu mergi numai pe drumuri de tara ca eu in Bucuresti nu am atins niciodata cu scutul in vreo groapa nici cu Solenza nici cu vechea berlina. Personal nu as pune asa ceva pentru ca, parerea mea, afecteaza stabilitatea masinii.
bolt
Si eu sunt interesat de acest lucru. Stau intr-un oras cu multe dealuri si intersectii cu diferente de nivel intre strazi si am dat vreo doua burti. mad.gif Cat despre dinamica, cu siguranta ca se va simti la viteze peste 100km/h. sad.gif
gogo
Oau! Se pare ca am pus pe toata lumea in incurcatura. Chiar nu a auzit nimeni de inaltatoare pt. SLZ?? Am vazut ca la SN exista pentru spate...
boby13
Din cate stiu, asemenea modificari trebuie MUSAI omologate!
Pe de alta parte, nu vad rostul...SLZ nu e mai joasa decat orice masina straina actuala.
Mai degraba ar fi cazul sa te dezveti de urcatul pe borduri, de "luat gropi" cand poti sa le eviti, sau de trecut peste bolovani...
Sunt convins ca dinamica (mai ales stabilitatea) masinii are de suferit, daca ar avea loc modificarea propusa de tine.
bogdan_o
Pe fata nu se prea gasesc inaltatoare. Pe spate e alta poveste, ca lumea mai care diverse cu masina si sa nu se lase prea mult. Modificarile de genul asta nu sunt omologate, nu vor putea fi omologate, dar nici nu o sa se ia nimeni de tine. Stabilitatea are de suferit serios, in toate cazurile
gogo
M-ati lamurit. Nu-mi pun.
Eu am grija de masina, ocolesc gropile sau canalele si nu urc borduri mari. Intradevar, n-am dat cu scutul in Bucuresti, ci in Moldova pe un drum pietruit, dar pe care Daciile 1300 n-aveau probleme. Am dat cu scutul tocmai datorita balansului provocat de suspensiile moi.
Inlocuirea amortizoarelor cu altele mai tari ar afecta tinuta de drum, sau numai confortul pasagerilor???
johnsws
pai de fapt aici e problema la balans, ca inaltimea e cat de cat ok. teoretic chiar ar trebui sa se imbunatateasca stabilitatea daca pui amortizoare mai tari. daca-ti pui sa ne anunti ca m-ar interesa si pe mine sa nu mai dau masina cu burta de pamant.
tye
QUOTE(johnsws @ 12 Apr 2005, 08:19)
pai de fapt aici e problema la balans, ca inaltimea e cat de cat ok. teoretic chiar ar trebui sa se imbunatateasca stabilitatea daca pui amortizoare mai tari.  daca-ti pui sa ne anunti ca m-ar interesa si pe mine sa nu mai dau masina cu burta de pamant.
*



Are dreptate omul.
Nu garda la sol este problema, ci suspensia foarte moale la aceasta masina.
Solutia ar fi un set de amortizoare mai ferme, mai tari. As vrea sa spun sport dar alea sunt prea rigide si poate dai in altele.

PS: Nici eu n-am avut problema asta, cu lovitul scutului .... poate ar trebui sa-ti schimbi si stilul de condus.

Bafta.
adysomnolenta
salut

am vazut pe o sn tampoanele de cauciuc care inalta spatele puse pe fata la partea de sus a arcului, este vizibil m-ai inalta dar restul efectelor nu il cunosc.
Daedalus
Desi este mai enervant ai putea sa mergi mai usor pe portiunile respective. Si eu mai atingeam cu scutul la 2 strazi de mine cand veneam spre casa (daca va arat drumul ala nici cu bicicleta nu ati merge pe acolo prea usor) dar merg cat mai usor posibil. Si de atunci pot sa zic ca nu mai am nici o problema de genul asta. Sa nu intelegi ca iti critic stilul de mers, era doar o parere subiectiva.
johnsws
smile.gif dar intr-un oras aglomerat cu probleme cu parcarea, daca mai lucrezi si intr-o zona populata e obligatoriu sa parchezi si pe trotuar, iar daca bordura e putin mai nalta ai pus-o. oricum cobori cu f multa grija, si ca urmare poti sa faci febra musculara la muschii fesieri cu amortizoarele astea. wink.gif
cristyyy2003
Foarte interesant ar fi totusi daca existe. Si va spun si de ce: cei care au SLZ Diesel au garda la sol mai mica pentru ca este si motorul mai greu. Am un prieten care de fiecare data cand se duce la garantie isi intreapda si scutul mellow.gif
johnsws
eu inaltatoare nu mi-as pune, dar niste amortizoare putin mai tari ar fi interesant, dar nici unele sport nu ma intereseaza.
free_fiber
Haideti baieti ca si pe mine ma intereseaza niste amortizoare mai bune. Care-i treaba cu astea sport? de ce sunteti impotriva lor?
De unde as putea sa iau niste amortizoare "mai tari, da nu sport"? Cam la ce pret le gasesc?
Dorian
sal
vad ca discutati despre garda la sol.
anul trecut prin septembrie mi-am luat si eu o SLZ si am hotarat impreuna cu familia sa mergem la munte. stici ce drum a putit sa indure saracuta masina??? am dus-o pe drumuri unde nici macar cu jeepul nu te induri sa mergi si sa nu uit: era in rodaj biggrin.gif. pe tot drumul am luat o gramada de pietroaie cu scutul de am vre-o 15-20 de de dungi paralele pe tot scutul plus ca s-a indoit. cand treceai de 80km/h incepea sa huruie ziceai ca am toba sparta biggrin.gif. acum scutul e lasat cu 5 cm mai jos fata de pozitia initiala si e naspa ca mai merg la tara si sunt gropi pe care e mai greu sa le ocolesti si ating cu scutul de pietre. asta e. trebuie indurata si chestia asta ca doar io am dus-o pe munte biggrin.gif
bogdan_o
Doriane,scutul ca scutul. Bucsele/pivotii etc toate astea palesc ca valoare in fata catalizatorului. Si daca dai mai serios cu scutul de pamant te faci si de-un catalizator nou.
valispeed
Puneti-va amortizoare sport si vedeti atunci stabilitate si suspensie rigida...
stefanflorin77
ar fi utile un set de jenti de 15".mai inalta masina,,un pic,, dar cred ca ar reduce mult numarul denivelarilor care ating scutul slz!
Andrei K
Eu am inaltat suspensia fata la SLZ proprie
1) am montat niste distantiere din duramid intre caroserie si talerul arcului, de care este prins si telescopul, inaltimea distantierului este de 25mm.
2) intre spirele arcului din fata am introdus 3 bucati de elastomer, amplasate echidistant (la 120 grd), micsorind astfel posibilitatea de comprimare a spirei din mijloc al arcului. Prin aceasta operatie numarul spirelor active ale arcului fata s-a redus de la 5,5 la 4,5, crescind rigitatea cu 22%.
Cu aceste modificari rulez de 8000 km, nu am avut nici o problema.
Stabilitatea nu s-a modificat deoarece garda la sol = 120mm +0, -20mm. Acum am o garda la sol de 130mm.
Important este faptul ca nu mai dau cu scutul cind ma duc pe drumuri mai rele (romanesti). Crescind rigitatea suspensiei nu mai intra in balans cind intrii in groapa, iar in curbe nu se mai inclina aproape de loc.
Pentru cine este curios de distantiere pot sa le dau desen in format DWG (Autocad 2000).
rolleyes.gif
e-mail : komjatya@yahoo.com
EvilOne
AndreiK, chestiile alea se pot folosi si sa impiedici destinderea arcului. Sa legi spirle intre ele?
Andrei K
EvilOne, probabil ca s-ar putea folosi, dar trebuie sa fii atent ce materiale si solutii folosesti, pentru ca sunt multe socuri, si un numar mare de solicitari, eu nu as recomanda asa ceva. excl.gif
Am citit undeva pe forum despre taierea unei spire din arc.
Avantaje - suspensie mai tare, stabilitate in curbe. smile.gif
Dezavantaje - garda la sol mai joasa sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.