Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montaj alarma la inchiderea din fabrica
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
oancea13pbz
Salut!
Sunt posesorul unei Solenze din 2003 ,primele modele lansate , cele care au o cheie cu buton iar cealalta simpla. Cheia cu buton nu mai activeaza inchiderea centralizata si sunt nevoit sa o incui din cheie si butonul din interiorul masinii.
Am mai citit pe forum si am ajuns la concluzia ca s-a defectat,iarasi, UCE decodorul si am luat decizia sa nu-l mai schimb ci sa montez o alarma care sa fie sincronizata cu inchiderea. Adica sa preia comenzile de pe cheie, de inchidere si deschiderea a usilor...nu ma intereseaza in mod explicit sa si faca galagie... eventual doar la socuri puternice gen fortat usi sau spart geamuri.
Rugamitea mea ar fi sa ma ajutati cu informatii referitoare la legarea firelor de la alarma la cele de la masina biggrin.gif ... presupun ca trebuie sa le leg la firele care intra in UCE decodor dar care la care....?
Multumesc anticipat pentru ajutor !
alinushy
in mare o sa ai de legat:
- + permanent (sub volan, de la contact)
- + dupa contact( la fel dar sa ai + cu contactul pus)
- masa(un surub sanatos care este prins de caroserie)
- masa de la butonul de la usa(ala de pe stalp care iti aprinde plafoniera cand deschizi usa)
- + catre goarna
- si inca 2 fire care le legi la butonul din bord(ala de incuie si descuie usile din interior, langa cd)
bafta
iuliano_smile
Eu zic sa schimbi UCE cu un UCH, decat sa montezi alarma. Posibil sati se defecteze si cheia aceea si pe urma nu mai pleci cu masina wink.gif .
Asa iti pui UCH care iti ofera mai multe posbilitati, pe langa si fuctia de alarma tongue.gif
killpacient
@ alinushy : poti sa detaliezi mai mult in legatura cu cele 2 fire legate la butonul din interior?
ca si eu sunt posesorul unei alarme auto... si vreau sa o leg la inchiderea de fabrica a masinii... (dacia solenza 2003)
curentat
intrebarea mea este....cum montezi tu alarma si sa folosesti telecomanda cheie a masinii daca tie nu-ti functioneaza comanda din cheie...pur si simplu nu-ti da comanda la uch cheia asa ca iti trebuie o alarma cu 2 telecomenzi
crick
Contactele celor 2 relee din alarma(unu pe inchidere si unu pe deschidere) dau la masa picioarele 1 si 5 din butonul de pe consola(piciorul 3 este legat la masa).Pentru telecomanda din cheie poti incerca o sincronizare simpla (este descrisa pe un topic pe aici).Uce se schimba (cu UCH) in momentul in care nu mai recunoaste cheia la pornire,pana atunci poti folosi varianta alarmei fara probleme.Eu asa folosesc,rar mai incui din cheie ,doar atunci cand vreau sa incui fara sa activez alarma,dar acum sunt alarme care incuie direct ,fara armarea alarmei.
alinushy
cum a spus si colegul, o sa ai la alarma 2 fire dedicate, care o sa-ti comande inchiderea si deschiderea, astea le legi la butonul din bord, cel mai simplu pune o scanare cu manualul alarmei, sau un link catre asa ceva si iti explicam mai bine care fir unde se leaga
adicorbos
i-a legatura cu userul spiridon, el are inchidere centralizata cu cheie tip briceag, montajul este foarte simplu, eu am montat pe loganul de servici
uite si un tel 0741024494 viorel spiridon
killpacient
asta e problema... alarma e facuta de un pioner chinez si nu scrie nimic pe ea decat two way auto (e alarma cu pager) manualu nu lau mai facut baietii ca erau costurile prea ridicate smile.gif)
rais
am cumparat si eu o larma pilot si as vrea sa o leg la inchiderea centralizata din fabrica. am inteles ca se poate lega la butonul din bord. daca puteti sa ma ajutati si pe mine cu o schema ceva sau le leg direct acolo? si in legatura cu luminile am inteles ca se pot pune pe avarii. cum? am pus o schema care am gasit-o aici pe forum. multumesc!
ovidiu87
Butonul din mijloc are 5 pini , dintre care 2 gri (primu si ultimu) , la fiecare din ele se conecteaza firul 12(albastru) si 13 (verde) de la alarma ta. Ca sa le gasesti e mai simplu sa le iei de langa UCE/UCH sa nu mai tragi fire pana la butonul din mijloc.
Referitor la avarii daca desfaci butonul de avarii ai sa observi ca semnalu e separat pt partea stanga si pt partea dreapta (pe o parte e un fir portocaliu si pe cealalta roz).Firele astea 2 le gasesti sub bord .Atentie , foloseste diodele pt ca tu ai un singur fir ce iese din alarma pt avarii (4) .in caz ca nu ve i folosi diodele cand ve i semnaliza , se vor aprinde avariile biggrin.gif

Bafta si verifica inainte de a face legaturile .


Pt mai multe detalii YM "ovidiu87_us@yahoo.com"
rais
multumesc ovidiu! o sa ma pun sa vad ce iese si daca o sa am vre-o problema pot sa te caut pe mess? inca ceva daca scot alimentarea de la baterie o sa am vreo problema cand o un la loc de genul nu mai porneste ca nu are nu stiu ce cod?
ovidiu87
doar la casetofon cere cod , daca il ai pe cel original .in rest nu sunt probleme . Daca nu te pricepi intra sa vorbim inainte.
bnedea
Intrebare: unde leg comanda de deschidere / inchidere a alarmei pentru a pastra facilitatea de aprindere / stingere a plafonierei si la actionarea inchiderii din alarma? nedumerire.gif
crick
Se pare ca acea facilitate se pierde( la UCE sigur,nu stiu la UCH),o varianta ar fi sa realizezi un dispozitiv de aprindere a plafonierei comandat de alarma cu care sa-l dublezi pe cel de pe masina.Ai mai putea lega firul de la usa impreuna cu contactul de deschidere din alarma(prin 2 dipde de separare) sa se aprinda odata cu descuierea(posibil sa mearga si la incuiere).Dar toata aceasta chestie nu ajuta prea mult,mai bine un sistem de aprindere-stingere temporizata pozitii(eventual si faruri) la armare-dezarmare naughty.gif .
alexandrusiri
si stii cum s-ar putea face aceasta chestie cu aprinderea temporizata a pozitiilor sau a farurilor la deblocarea de pe telecomanda alarmei sau a cheii la solenza cu uce?
crick
Stiu "cum s-ar putea face" dar nu stiu "cum se face", "chestia"este doar in faza de idee si pana la partea practica mai este de studiat,oricum nu este de nerealizat.Problema este de conectare la instalatia masinii pentru ca se lasa cu taiat niste fire si pentru siguranta trebuie facuta operatia cu multa grija tinand cont de faptul ca va exista tensiune permanenta pe acele conexiuni.
alexandrusiri
am inteles.multumesc pt raspuns
rais
am reusit sa montez alarma dar fara inchidere si lumini ca nu aveam tot ce imi trebuia. releul de oprire al motorului l-am folosit pentru deschiderea portbagajului din telecomanda alarmei. am facut rost de 2 relee de semnalizare de dacie pentru lumini. unde gasesc firele pentru lumini le gasesc langa volan si cum pot sa ma leg de butonul pentru inchiderea din fabrica daca defac partea de sus a bordului am acces la el?
bnedea
firele pentru lumini le gasesti jos sub usa soferului pentru ca se duc in spate la stopuri. Cel mai sigur mergi la portbagaj, verifici culoarea la firele de semnal (roz si nu mai stiu ce) pentru stanga si pentru dreapta si apoi desizolezi manunchiul de fire langa prag la usa soferului.
Daca desfaci partea de sus a bordului sigur ai acces la butonul de usi de langa casetofon

QUOTE(crick @ 9 Apr 2010, 21:26)
.Ai mai putea lega firul de la usa impreuna cu contactul de deschidere din alarma(prin 2 dipde de separare) sa se aprinda odata cu descuierea(posibil sa mearga si la incuiere).
*



Nu merge asa pentru ca pe toata durata mentinerii usilor descuiate ar fi si plafoniera aprinsa.
Sa vedem ce idei ne mai vin cu montajul separat
crick
Contactele de inchis/deschis pe care le face alarma sunt de scurta durata(nu sunt facute in permanenta) pentru ca altfel ar bloca butonul din consola,problema este ca alarma "simte" ca este usa deschisa si in cazul unei apasari accidentale a telecomenzii ,nu mai incuie dupa 30 de sec(in cazul nedeschiderii usii),deci solutia nu este utila.Totusi lumina pe care o ofera plafoniera nu ajuta prea mult in afara masinii,asa ca eu mi-as dori mai degraba un montaj care sa-mi stinga luminile la incuiere si sa le aprinda la descuiere(si ma refer la pozitii+faza scurta).Acesta ar fi o solutie si pentru lumini uitate aprinse/stinse mai ales ca se circula din ce in ce mai mult cu faza scurta aprinsa si pe timp de zi.
bnedea
Hmm destul de complicat daca tinem cont ca alarma incuie usile dupa pornirea motorului. iti stinge becurile. Trebuie un montaj care sa tina cont si de starea motorului.
rais
Am gasit o schema pentru un astabil cu timp de on/off variabil si as vrea sa o folosesc pentru sirena de marsarier. poate cineva sa ma ajute sa-mi spuna daca e buna? valorile pentru piese sunt: R1=5k-reglabil, R2a=5k reglabil, R2b=25k-reglabil, C1=220uF ,D1=D2=1N4148( sau 1N4007 ? ), D3=1N4007.
rais
Nu are nimeni nimeni idee?
bnedea
ba da... nu e buna!

Probabil ca schema functioneaza, DAR:
Sirena (goarna) alarmei are 20-25W. 555-ul are un curent maxim de 200mA deci la 12 V rezulta 2,4W. Abia misca membrana goarnei, se va incalzi foarte tare posibil chiar sa se arda pus asa fara niciun etaj de amplificare.

Poate poti sa pui un releu de 12 V intre ea si goarna (depinde cat de rapid e semnalul) daca nu ii pui un tranzistor de putere.
rais
Pai timpii sunt reglabilli eu ma gandisem la on 0.3 sec si off 2.4 sec, ar fi bun un releu ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.