Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce scule trebuie sa avem in portbagaj?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
mihai_bucuresti
sunt incepator, n-am decat un patent si o surubelnita + cricul si 'coarba' aia de desfacut roti. ce trebuie sa cumpar si e musai sa le am?
multumesc
Cosmin.nova
Pei trebuie sa te gandesti ce trebuie sa ai doar in cazul ca faci pana, ramai fara benzina..pentru ca daca ti se buleste ceva la motor nu cred ca ii faci tu mare chestie.
ROATA DE REZERVA; Cric+cheie cruce; un bidon de 5 L; pompa electrica; carpe si un carton sa te asezi in genunchi; un set de sigurante; cheie bujii + bujii de rezerva; o surubelnita si niste chei..
pe langa vesta, trusa de prim-ajutor, stingator si triunghi.
Cam astea..totusi mi se pare cam idioata intrebarea wink.gif
klaus
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=29650&hl=
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=27484&hl=

Recomand pe viitor folosirea functiei de cautare a forumului inainte de postarea unui topic nou.
danciusergiu84
lera (pentru reglat distanta platina, distanta electrozi bujii, poate ajungi sa te bagi la jocul supapelor), vreo 2 surubelnite normale din care una mai sanatoasa si una mai fina, o surubelnita in cruce, chei fixe 8-9, 10-11, 13-14, 17, si orice tubulare sau inelare tot cam de dimensiunile astea dar nu neaparat depinde cat lucrezi ca sa ai nevoie de ele, ceva set de tubulare mici si cateva mai mari
eu mai am si o seringa pentru ulei+ac daca trebe sa mai bag la iale sau diferite surube - incheieturi, vazelina, banda izolatoare, ulei motor de complectare, becuri
plus altele care le dobandesti dealungul timpului in functie de necesitati

L.E. am postat simultan, nu stiam de acele topicuri
C@talin
voi chiar tineti un service intreg in masina ,nu e de gluma smile.gif
Cosmin.nova
eu am spus decat strictul necesar..aa si pe vremea asta nu strica sa ai o lopatica, o punga mica de nisip, raz pentru parbriz si un bidonas metalic de votka xD
cannis88
QUOTE(mihai_bucuresti @ 10 Feb 2010, 13:57)
sunt incepator, n-am decat un patent si o surubelnita + cricul si 'coarba' aia de desfacut roti. ce trebuie sa cumpar si e musai sa le am?
multumesc
*




QUOTE(danciusergiu84 @ 10 Feb 2010, 14:22)
lera (pentru reglat distanta platina, distanta electrozi bujii, poate ajungi sa te bagi la jocul supapelor), vreo 2 surubelnite normale din care una mai sanatoasa si una mai fina, o surubelnita in cruce, chei fixe 8-9, 10-11, 13-14, 17, si orice tubulare sau inelare tot cam de dimensiunile astea dar nu neaparat depinde cat lucrezi ca sa ai nevoie de ele, ceva set de tubulare mici si cateva mai mari
eu mai am si o seringa pentru ulei+ac daca trebe sa mai bag la iale sau diferite surube - incheieturi, vazelina, banda izolatoare, ulei motor de complectare, becuri
plus altele care le dobandesti dealungul timpului in functie de necesitati

L.E. am postat simultan, nu stiam de acele topicuri
*





e inceprator, ce ii zici tu de jocul supapelor...



eu de cand am luat nova, de 4 ani, am in ea decat 19 pt prezoanele la roti, cheia de bujii, patent, o surubelnita sanatoasa 2-3 becuri plus cateva sigurante inghesuite in scrumiera, si cam atat!In conditiile in care atunci cand te duci la vulcanizare sa verifici presiunea in roti, verifici si presiunea in roata de rezerva, mi se pare in plus o pompa electrica!Eu am purtat bidonul de benzina dupa mine decat la incaput, pentru a vedea cati kilometri pot sa merg cu beculetul galbem aprins.m-am convins, am alimentat, si am renuntat la bidon,pentru ca beculetul galbem imi asigura o autonomie de vreo 30-40 de km in oras.intr-adevar, banda izolatoare am si eu in torpedou, insa nu mi-a folosit niciodata cand am plecat la drum...cand mi-am luat nova am considerat ca nu e necesar sa merg cu ditamai lada de chei si surubelnite si fise, si bujii si alte cele, lada pe care, desigur, o aveam in fosta dacie fabricatie '86, si la care am renuntat la a o mai purta dupa mine pe unde merg...Acum insa depinde si de cata incredere ai in masina ta, si cat de intretinuta e...
danciusergiu84
e adevarat ca sunt prea multe, dar nu am garaj personal, acasa nu-si au rostul ca ar sta degeaba (Doamne fereste sa fie nevoie de ele la drum - inca nu a fost cazul) si pe unde unde mai fac lucrari de intretinere imi sunt utile - in fata blocului doar cand a fost urgenta (nu mi s-a mai intamplat de aproape 2 ani, sau in curte la socrii unde iar n-am scule dar vara imi place sa ma mai bag pe la masina sa o intretin, iar la garaj la tatal meu, unde efectuez lucrari mai tehnice, ne place sa nu ne amestecam sculele deci nu le las pe acolo dar binenteles daca avem nevoie ne folosim impreuna de ce avem

toate chestiile gen scule, extinctor si trusa de prim-ajutor le-am pus in cateva cutii mici care stau fixe in oale si spatarul banchetei, spatiu nu ocupa mult deci nu ma incurca si intre chei am bagat carpele sa nu faca zgomot, toate cred ca au maxim 2 kg ceea e e neglijabil

L.E. - ziceam de jocul culbutorilor doar ca si exemplu, nu fac o stiinta exacta din chestia asta cu sculele, eu tin in masina cam ce s-a adunat in timp fiinca am folosit, daca unii isi repara orice amanut in service, sau nu fac lucrari de intretinere, sau nu le e teama cand pleaca dintr-o parte a tarii in alta fara scule nu am nici cea mai mica problema si nimeni n-ar trebui sa aibe, dar nu uitati ca si vice-versa e valabila

am impresia ca e mai subtire cu tehnica dar complectam cu politica
apollo
asa am zis si eu...strictul necesar.
dar cu timpul, am ajuns sa am un arsenal de chei, nu mai stiu cate capace pentru delc, surubelnite o gramada si lista continua pana la cele mai mici surubele.

Prima data am avut o cutie de scule care era goala, cred ca in 3 luni am umplut-o , ca mereu ai nevoie de ceva.cumperi sau aduci din casa, acea unealta ramane in masina... smile.gif
mihai_bucuresti
Cosmin.nova, nu e idioata intrebarea cred, atata timp cat e prima masina si habar n-am ce trebuie sa am la mine. vad aici foarte multi oameni pasionati, carora le place sa mestereasca. eu , recunosc, sunt cam atehnic, si nici nu ma pasioneaza mecanica. dracu m-a pus sa iau rabla de Dacie! de fapt nu dracu' , ci lipsa de bani. dar nu ma asteptam sa trebuiasca sa ma transform in mecanic, sa am atatea griji si sa-mi ocupe atat mintea. merg 6 luni cu ea(o am de 3 saptamani), invat mai bine sa conduc si la vara o vand de nu se vede. am amici care habar n-au de mecanica, au masini bune, conduc si atat. frate, te faci sclavul masinii: bujii, surubele, dracovenii,etc ! iti ia jumate din viata. fir-ar mama lor de rable, ca daca stiam la ce ma bag... mai pun vreo 10 milioane si sper sa-mi iau altceva. am un samsar de masini vecin (mi-a promis ceva mai bun la 5000 de RON), dar l-am descoperit abia acum si m-am potcovit cu rabla!). ce sa fac, nu sunt genul care sa stea in fata blocului din pasiune si sa mestereasca masina.. e o meserie frumoasa, recunosc, cred ca e normal ca baietii sa fie pasionati, dar pe mine nu m-a prins...cred ca o sa fiu ala care da cu banu' la service-uri sau o sa revin la Ratb...!

multumesc celor care au raspuns
Cosmin.nova
pei masina nu e rabla..daca o ingrijesti.
Macar pe injectie trebuia sa-ti fi luat; ca la asta n-ai probleme cu motorul. In fine bine ai venit in familie..a novistilor.
danciusergiu84
e buna observatia legata de injectie, de aceea ii recomand ca urmatoarea masina sa fie pe injectie indiferent de natie daca pana la vara nu se transforma intr-un surubar cu rezultate satisfacatoare pentru el, si astfel sa fie nevoie sa merga la service mai mult pentru lucrari de intretinere mai putin reparatii la motor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.