Cosmin.nova
13 Feb 2010, 13:44
Fenomen; nu se mai opreste ELV desi ceasul imi arata ca temperatura e ok, sub nivel. Sa fie oare termocupla?..Si cat e una
Ce este aceasta?
[attachmentid=1627592863]
danciusergiu84
13 Feb 2010, 15:36
poate fi si termocupla, mai verifica si de la releu ca de acilo se alimenteaza
apollo
13 Feb 2010, 16:35
e releul.pe contraaripa stanga...cum te uiti spre ea..
si la mine aseara, fenomen ciudat...oprisem lumini, oprisem tot...armez masina si dau sa plec, cand deodata in spatele meu lumina.Ma uit in spate, faza lunga se aprinsese...
ma gandeam ca uitasem pe cineva in masina...dar totusi...
Aseara a plouat rau si luasem cateva balti si a intrat apa in releu...de asta mi-a si tinut lunga cuplata.
Cosmin.nova
13 Feb 2010, 17:38
nu cred ca e de la releu. termocupla..
si cilindrul ala negru din poza
ce este???
apollo
13 Feb 2010, 19:01
E filtrul de carbon...ceva de recirculare a gazelor din rezervor sau de ardere a gazelor...nu mai tin minte.
N-as crede ca e termocupla.
Tu acum cum ai oprit ELV-ul?
Scoate un papuc de la termocupla...daca tot se invarte inseamna ca 100% e releul.Daca se opreste, atunci e termocupla.
burtik4u
17 Feb 2010, 00:54
dupa cum ati vazut, in spatele farului sunt doi papuci, care sunt intrati unul in altul, poate are facuta o modificare si atunci cand pune contactul sa ii porneasca si electroventilatorul
stef88
17 Feb 2010, 09:30
Tocmai acest fenomen mi s-a intamplat si mie acu 2 zile...ELV-ul nu a vrut sa se mai opreasca...a trebuit sa scot borna de la baterie ca sa-l opresc...in zilele urmatoare trebuie sa verific ce are.
Parerea mea e ca releele alea sunt prost pozitionate acolo la aripa, tot timpul ajunge apa la ele.
Si am mai observat ceva...de cand nu se mai opreste ELV-ul nici martorul de la injectie nu se mai stinge...o fi tot de la relee?
Au fost multe balti zilele trecute si cred ca a cam intrat apa prin toate partile.
danciusergiu84
17 Feb 2010, 12:11
ELV nu se opreste la luarea contactului ci cand termocupla opreste alimentarea releului care alimenteaza ventilatorul, daca e motorul incalzit incat pornete ELV si motorul este oprit ELV merge mult deoarece apa sta pe loc in circuit si termocupla se raceste mai greu
o legatura intre martorul injectie si temperatura motorului este si anume acesta sta aprins cand motorul nu poate ajunge la temperatura normala de lucru
stef88
17 Feb 2010, 15:30
Azi am reconectat bateria si surpriza: se aude un zgomot ciudat chiar la releul de sub far...eu cred ca e un scurt pe undeva pe acolo...si am observat ca am un singur releu, nu doua, unul lipseste...deci solutia electricianul auto, eu deja imi prind urechile.
danciusergiu84
17 Feb 2010, 16:12
cel de sub semnalizare e pentru altceva (proiectoare), daca bazaie schimba releul poate a intrat apa in el
apollo
17 Feb 2010, 21:21
Stai asa.Poza e facuta pe partea stanga.Pe acea parte, sub semnalizare ai releul de la electroventilator.
Pe partea dreapta e releul de la proiectoare(cum te uiti spre masina).
freeman30
17 Feb 2010, 23:03
am patit si eu asa,a ramas termocupla blocata si mi-a invartit electroventilatorul pana dimineata cand s-a terminat bateria. am schimbat-o si nu am mai avut probleme
danciusergiu84
18 Feb 2010, 08:29
la mine soclu pentru releul proiectoarelor si releul ELV e pe partea pasagerului, deci nu pe partea soferului
apollo
18 Feb 2010, 17:56
Da, scuza, vina mea.Acum m-am uitat si am vazut ca are GTi
Pe aceeasi parte la voi e si releul de la pompa de benzina, nu?
danciusergiu84
18 Feb 2010, 20:07
releul la pompa de benzina e impreuna cu cel de la sistemul de injectie (alimentare sonda lambda) si sigurantele aferente toate sunt prinse pe aripa stanga a masinii (partea soferului)
stef88
20 Feb 2010, 09:41
am cumparat o termocupla noua, asa am primit recomandare de la electrician, insa a aparut o noua problema...vechea termocupla e intepenita in radiator si exista un risc mare sa se rupa cu totul cand bag cheia sa o desfac...au mai patit-o si altii...si uite asa imi fac de lucru cu radiatorul...alti bani,alta distractie...
burtik4u
20 Feb 2010, 11:26
daca electricianul ti-a zis ca e sigur termocupla, trage tare de ea si desfa-o..
daca cumva se rupe, asta e, o sa sudezi acolo, ca e fier.. merge sudat cu autogenul din cate imi amintesc eu
danciusergiu84
20 Feb 2010, 19:33
nu e de fier, e de cupru sau aluminiu, daca e de cupru se cositoreste la vre-unu care face ciuterne, daca e de aluminiu nu se prea poate face nimic ca e prea subtire radiatoru
PH-06-BOA
21 Feb 2010, 13:42
Desfa-o cand e cald radiatorul, sau da-l jos si bate la doua ciocane in piulita, sa se disloce filetul. E cocsat.
Puneti comanda data de termocupla, prin contact, sau alt releu prin contact , care sa opreasca termocupla cand opresti motorul. E inacceptabil si inutil, sa mearga ventilatorul , dupa oprirea motorului.
-De la +bobina de inductie, un fir cu papuc la termocupla, si altul de la termocupla la releul (bobina lui), existent. Asa , termocupla comanda releul numai cu motor pornit.
- Intrerupi un fir de la termocupla, cele doua capete le legi la contactele unui releu (universal), de la +bobina de inductie duci un fir la un plot al bobinei releului, iar celalalt plot al bobinei releului, cu alt fir, la masa.
danciusergiu84
21 Feb 2010, 19:22
nu poate sa duca plus de la bobina de inductie ca e pe injectie, si chiar daca ar fi pe carburatie nu merita deoarece ar scadea tensiunea de alimentare a bobinei de inductie inplicit a scanteii deoarece firul de alimentare al bobinei are diamentru prea mic ca sa reziste la alt consumator (mai ales asa de mare)
burtik4u
21 Feb 2010, 20:20
un fir de la contact este firul verde care intra in releul de incarcare de pe alternator daca ai nevoie
ai putea lua de acolo ... sunt doua fire legate intr-o mufa
danciusergiu84
21 Feb 2010, 22:58
eu n-as trece alimentarea ELV direct din contact ci as pune un releu (cam mare curentul sa reziste contactul plus instalatia, firele nu-s calculate pentru asa ceva), excitatia acestuia sa fie prin contact si prin contacte sa intrerupa plusul ce venea normal de la baterie
am discutat si eu problema alimentarii pe contact a ELV si cineva motiva ca e mai bine pe direct, ca nu ar lasa motorul sa pateasca ceva daca e incalzit la maxim, apa poate circula si fara ajutor
burtik4u
22 Feb 2010, 09:06
totusi, ai dat vreo 5 topicuri si din toate astea tot nu am inteles cum vrei tu sa faci.. numai zici "nu as face, nu as pune" dar nu spui ce vrei sa faci... sa dai o idee
danciusergiu84
22 Feb 2010, 11:07
eu, eu ca idee, am tras fir direct de pe baterie, ca la mine cel din instalatie era copt si nu pornea la timp ELV ci cum avea acel fir chef, asa mi-a fost mie mai la indemana ca nu prea am avut conditii sa lucrez la masina si se respecta configuratia standard, fac modificari spre imbunatatirea unor subansamble si echipamente dar evit punerea in pericol a altora
ca o imbunatatire as face ce a spus un alt coleg de forum PH-06-BOA pe un alt topic "> problema racire, da apa afara" -
http://www.daciaclub.ro/problema-racire-t1...ml#entry2292699QUOTE(PH-06-BOA @ 21 Feb 2010, 13:01)
"Ca IDEE, daca pe sonda de apa a becului (cea care scrie 105 C, sau aproape), legati comanda unui releu, si la contactele lui puneti firele de care se vorbeste mai sus. Cam tarziu, dar totusi termocupla va pleca fara a fi supravegheat acul de la bord. Nu stai cu ochii pe el tot timpul. Mai e o femeie pe margine... Sau chiar la bip-ul de la "faruri aprinse" daca aveti, legat printr-o dioda."
pentru cine vrea ca pornirea ELV sa fie conditionata de contact recomand folosirea unu releu intermediar, punerea contactului sa anclanseze releul iar contactele acestuia sa alimenteze mai departe releul ("original" proiectat de fabricanti) de pornire a ELV prin termocupla - sunt multe motive care sustin aceasta idee
@burtik4u - nu am personal nimic cu nimeni, spun ce cred, si nu o fac intr-un mod transant ca sa nu se simta nimeni ofensat din aceasta cauza spun "nu as face, nu as pune", daca ideile mele sunt in anti-teza cu ale altui user (sau moderator) o fac doar pentru a directiona pe cei cu probleme intr-o directie buna atat cat pot eu pricepe, poate cateodata gresesc sau am nevoie de complectari dar mie mi-ar place sa fiu corectat ca sa nu fac eu vre-o prostie sau sa nu imping pe cineva la asa ceva
burtik4u
22 Feb 2010, 11:13
nu m-a deranjat, doar ca nu spuneai concret ce vroiai sa faci. acum e bine
PH-06-BOA
22 Feb 2010, 22:03
Danciu, cred ca nu ai inteles (daca-i asa), iar cei cu care ai discutat sunt paraleli, ca n-au stiut sa te lamureasca.
-Prin termocupla, trece un curent foarte mic, pentru ca e inseriata cu bobina de la releul ELV. Bobina releului are sarma subtire, prin care trec doar cativa mA. Asa e cu sarma de la bobina de inductie, e subtire. Dar pentru cativa mA in plus (la cine are bobina clasica), nu are de suferit scanteia.
-Traseul e cam asa: plus permanent (nu trece prin contact), care se duce la unul din cele doua contacte ale releului.De la calalalt contact, se duce la ELV (deci e un intrerupator). De la acelasi plus permanent (de unde intra la contactul releului)se duce la un plot al termocuplei, iar de la celalalt plot, la bobina releului. Celalalt capat al bobinei releului se duce la masa. Deci termocupla e un intrerupator al tensiunii de comanda a releului universal.
-Acum, daca plusul de comanda a releului nu-l mai vei lua de la plusul permanent , ci de la un plus care trece prin contact, indiferent de unde, ventilatorul se va opri odata cu motorul. E de ajuns sa se scoata de la termocupla firul care vine de la plus, si sa se inlocuiasca cu unul care trageti de la un plus contact.
-Cred ca tu ai inteles ca, plusul de alimentare al ventilatorului sa-l treci prin contact. Trebuia sa fiu tampit, cand contactul nu rezista nici la cele doua bobine - starter si inductie - sau mai vechi, faruri.
-Daca mai e vr-un dubiu, intrbati-ma. Daca cineva se incapataneaza sa creada ca ajuta mersul dupa oprirea motorului, e doar din orgoliu.
22 Feb 2010, 22:31:
O schema aproximativa, unde ce-i cu rosu subtire se adauga, dupa ce se inlatura de la foarfeca.
danciusergiu84
22 Feb 2010, 22:59
da ai dreptate eu am inteles gresit si tot tu ai explicat ce anume, ideea e ca mai citesc neatent si nu ma exprim perfect nici in scris, nu ma deranjeaza ca ai explicat detailat dar electronica e hobby de cand nu eram la scoala (ma rog... imi amintesc cu nostalgie cum imi aducea tata becuri, intrerupatoare, transformatoare... etc) deasta am facut si studiile medii in domeniu, la cele superiore deviat la calculatoare ca nu am gasit job decat in service calculatoare, dar mai lucrez si acuma si repar ce pot (putin fata decat visam) dar oricum e bine ca ai scris ca vor avea nevoie si altii
chestia ca merge elv si dupa oprirea motorului nu sunt convins daca e buna sau rea, unii ziceau ca e buna pentru motor dar am mers pe ideea ca daca tot a pornit elv oricum las motorul pornit pana se opreste sa nu afecteze bateria, mai caut postul respectiv sa vad ce s-a argumentat acolo
PH-06-BOA
23 Feb 2010, 22:12
Nu era nevoie, stiam ce-ai inteles.
Oricare-ar fi argumentul pentru mersul ventilatorului dupa oprirea motorului, dupa logica mea, e aiurea. Sunt mult mai multe dezavantajele , decat avantajul de a nu fierbe-cine-radiatorul? De indata ce pompa de apa s-a oprit, ce rost mai are ventilatorul ? Pai e deja mult mai rece decat cea din chiulasa , mai ales daca e termostatul inchis. Cu termostatul inchis, pompa chiar de merge, circuitul mare e blocat, adica motor-radiator. De ce sa mearga dupa oprire? Sa nu friga trecatorii? Pai nu spuneam ca trebuie , si e deja mult mai rece? Dati un motiv, sa-mi schimb parerea.
Cosmin.nova
24 Feb 2010, 16:19
termocupla a ramas blocata, schimbata - s-a rezolvat.
EU am mutat toate releele pe partea soferului (cum te uiti spre masina) unde e un loc mai uscat si ferit. Faceti la fel.
[attachmentid=1627596547] [attachmentid=1627596548]
stef88
24 Feb 2010, 22:31
QUOTE(Cosmin.nova @ 24 Feb 2010, 16:19)
termocupla a ramas blocata, schimbata - s-a rezolvat.
EU am mutat toate releele pe partea soferului (cum te uiti spre masina) unde e un loc mai uscat si ferit. Faceti la fel.
[attachmentid=1627596547] [attachmentid=1627596548]
Cand ai schimbat termocupla nu ai avut probleme la scoaterea ei din radiator?...nu ai crapat portiunea aia din radiator?...nu era intepenita?
Cosmin.nova
25 Feb 2010, 00:49
nu...ma asteptam sa crape dar am reusit. putin lichid de frana ajuta.
QUOTE(burtik4u @ 21 Feb 2010, 20:20)
un fir de la contact este firul verde care intra in releul de incarcare de pe alternator daca ai nevoie
ai putea lua de acolo ... sunt doua fire legate intr-o mufa
Sorry de offtopic, dar n-as mai deschide un alt post...
Deci... Firul verde din mufa aia cu doua contacte duce la plus contact. Celalalt unde duce?
Intreb pentru ca nu mai am regulator de tensiune de nova, ci de'l clasic de dacie si desi vreau sa las regulatorul de dacie, as vrea sa repun in functiune circuitul original de nova, adica si lampa din bord
danciusergiu84
25 Feb 2010, 11:23
din cate stiu unul dintre cele doua fire de la mufa aceea a regulatorului original de nova duce chiar la becul din bord
PH-06-BOA
25 Feb 2010, 21:33
Da, dar cred ca nu e direct, c-am incercat si eu sa-l repun in rol, chiar printr-un releu alimentat cu alternativ de la stator, serie cu o dioda (cum aveam la berlina), dar m-am oprit. Ceva nu era in regula, si n-am mai avut timp.
krapcarasu
26 Feb 2010, 00:22
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.