Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zdrangane rau prin gropi
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
LivStyle
Am o slz 1.4 si se aud zgomote cand merg cu viteza prin gropi.Am schimbat tot nuj ce sa mai fac.Exista ceva sa bag in usi sa nu se mai auda nu stiu.va rog sa imi dati raspunsuri
VyRuZ
Există. Audi A4, Octavia 2 și așa mai departe. smile.gif
Solenza este slab antifonată și... asta este.
Dacă e zdrăngănit de metal, adică "bate" ceva, nu doar zgomot de table și plastice și scaune etc., atunci ai o problemă și poate e bara stabilizatoare ale cărei bucși s-au făcut praf.
canea_dragos
salutare

din cate cunosc eu zgomotele provenite din gropi pot preveni din:
- amortizoare
- bucsi
- caseta directie
- arcuri
- pivoti
- capete de bara
- bielete
- flanse amortizor


cel mai frecvent se duc bucsile de care spunea si colegul VyRuZ de la bara stabilizatoare...mai mult de 10000 km in caz fericit nu duc

de asemenea iti poate troncani caseta de directie(daca nu ai servodirectie), pentru ca la cele cu servo mi se pare ca nu se aude datorita presiunii....sa ma corecteze cineva daca gresesc

amortizoarele teoretic daca nu sunt gropi mari si adanci nu prea ar tb sa se auda deoarece nu au timp sa efectueze cursa pana la capat, ci doar sterpelesc groapa

pivotii,bieletele si capetele de bara daca sunt pe duca prezinta simptome,de exemplu daca iei mana de pe volan masina o ia inspre partea cu uzura,dar nu neaparat

tecile de la arcuri provoaca un zgomot ca de fier pe fier
burtica
si eu am schimbat aproape tot la a mea pe fata inafara de arcuri dar sincer va spun ca nu am simtit diferenta. DSN mea e foarte rigida sad.gif , pe un drum de piatra, gropi sau la rosturile de pe sosele zdrangane din toate incheieturile. Dar ce pretentii sa am de la o masina de 8 ani ? (in cazul meu)
VyRuZ
Și, să nu uităm, de la o mașină care a făcut, să zicem, 5000 de euro FULL (în cazul Solenzei).
Tince1290
@burtica: ambele sunt antifonate prost si au cam aceleasi probleme dar supernova are si chederele mai dure si cred ca si antifonarea mai proasta...nu putem compara....solenza e mai bine inchegata...iar solenza are si altfel de arcuri/amortizoare
Relu_GTT
solenza are suspensie mai moale (dsn zdruncina umpic mai tare dar si e si ceva mai stabila in viraje) si in plus are bancheta dintr-o bucata rigidizand putin caroseria (dar nu e problema se poate face si la sn o rigidizare buna in plus) si mai are cui la haion slz in rest la capitolul asta e la fel
Tavy84
In cazul de fata mai poate fi dupa parerea mea si scutul, si eu am avut la un momentdat aceeasi problema pe care am rezolvat-o foarte simplu prin strangerea suruburilor de la scut. Schimbasem si eu atunci cam tot ce se putea ca bucsaraie iar dupa cateva sute de km incepuse iar sa bata si iar i-am strans mai bine scutul si nu mai batea si zdranganea. Bafta
rratzoiusexos
mie imi zdrangane spatele..am facut tot ce e pe forum si degeaba...
AsmVax
LivStyle,
eu nu inteleg cum poti sa spui ca ai schimbat tot si tot mai face.
Se pare ca nu intelegi sensul cuvantului "tot".
Da si tu mai multe detalii: unde se aude mai exact, la ce viteze face, face mai mult cand accelerezi etc....
rratzoiusexos
poi mai are de schimbat doar caroseria.ce nu intelegi ca zdrangane cand merge cu viteza prin gropi?

e foarte mult de munca daca vrei sa scapi de zgomot.de la schimbat ul pieselor de suspensie unzate,la insonorizare,pana la eliminarea de mici zdranganeli din habitaclu,usi(actuatoare),tetiere,scaune,bancheta,si faimosul haion,rezerva etc

eu cred ca topicul asta se incadreaza la "asa face toate" bineinteles mai tare sau mai incet
LivStyle
AsmVax am spus si eu asa.tot=toate bucsile,amortizoare,arcurile,planetare,pivoti,bieletele.masina are aproape 55.000 km,dar cred k stiu dc zdrangane pt ca merg eu prea repede-90km/h prin gropi



19 Feb 2010, 21:50:
Vreau sa va spun ca dak nu merg prin gropi masina se comporta ok si nu zdrangane.dar mai rar gasesti sosea buna
andreiy
QUOTE(LivStyle @ 19 Feb 2010, 21:47)
...dar cred k stiu dc zdrangane pt  ca merg eu prea repede-90km/h prin gropi...
*


N-are legatura.La viteza asta prin gropi nici musca n-ar trebui sa se auda in masina...
PS:Masina e dotata din fabrica si cu frana wink.gif
jas2
Mai pustiulica....Ma tu esti cu capu' rau.

Citind celelalte thread-uri ale tale credeam ca totusi mai scapi...Greu,dar iti mai dadeam o sansa...

Da'nu mai scapi ma.Esti dus. popa.gif
NiNiU
Una dintre solutiile la toate zgomotele din solenza e simpla ... alta masina, mai noua.
Eu dau muzica mai tare...
LivStyle
Aha deci nu prea exista solutii decat sa fiu mai atent la gropi
Daedalus
Problema in astfel de cazuri e tacanitu de la volan. Stii tu la care ma refer wink.gif
costinn
poate de la haion?
romanvs
Zdrangane si a mea dupa iarna asta parca a inebunit in special pe fata. mad.gif
Cred ca s-au dus iar bucsile de la bara antiruliu.Am miscat un pic de roata si cred ca are joc in rotule.Am sa o ridic pe cric zilele astea ca nu se mai poate.Au aproape 50000km si cred ca s-au cam dus.
Cu drumurile astea o sa ne facem masinile praf. dry.gif
canea_dragos
sa nu uitam ca e dacie...si la mine zdrangane bordul ca toti dracii chiar si la unele denivelari...am strans tot ce am putut...am pus burete prin bord...s-a mai diminuat dar putin...hayonul nu mai zic...in schimb puntea fata nu face galagie...se incadreaza la "asa face toate"

P.S. daca mergeti cu a I-a la relanti chiar si prin gropi garantat nu m-ai zdrangane nimica...probat de mine:D
barenboim
La mine zdrangane ceva cand motorul ajunge la turturatie ceva mai mica. Vine de undeva din dreapta, sub picioarele pasagerului din dreapta. Stie cineva ce poate fi?
nikuniku
poate ai cadru motor slabit,verifica toate suruburile,sau bucsile de la bascula si cu ocazia asta verifici si prinderea la altermator+firele care vin prinse de el
Daedalus
Se pot face imbunatatiri majore la capitolul antifonare, dar e munca multa si trebuie facute ca lumea sa si tina in timp. Eu de exemplu am desfacut toate fetele de usi, am aluband in usile din fata si la toate usile am scos toti braduletii care sustin cablurile ce trec prin usi si le-am fixat prin lipire. Braduletii aia zornaiau intr-o veselie. Trebuie fixat bine orice poate sa rezoneze la trepidatii si aici e de munca dar se poate face si se simte. Mai testezi pe drum cu denivelari, mai dai cate un pumn si vezi ce si unde zdrangane si acolo intervii.
totaldeacord
salut...si a mea zdranganea rau prin denivelari: dupa ce am facut directia si m-am convins ca nu e de acolo am incercat sa gasesc alte cauze. se auzea ca o tabla batand. m-am uitat peste tot si am gasit 2 cauze:
1) hayon care avea joc si i-am desurubat putin tampoanele de cauciuc
2) (asta doar in cazul meu)un surub de la scut lipsa-astfel scutul bate rau
Uitati-va peste tot,trebuie sa gasiti ceva...poate ceva la care nu va gandeati.
catalin_p6
Am si eu o problema asemanatoare care ma scoate din minti.Un zgomot care pare ca de cauciuc cand trec prin denivelari ca un fel de scartait nici nu stiu cum sa-i spun , un (hat-hat).Am dat fetele de usi jos scoica de la bord la fel nu gasesc nimic.A mai patit cineva asa ceva ?
shake
da , la mine era pe partea dreapta (spate) ca numai aveam tecile pe arcuri , am dat cu vaselina si a disparut "hataiala"
vld22
revin si eu cu aceeasi problema:dupa ce am schimbat arc pe dreapta,bucse bara stabilizatoare,bieleta partea stg,pivoti,de vreo 2 zile(cam 200km facuti dupa inlocuire piese) se aude la ambele roti cum ar bate fier pe fier,in special la denivelari,ce ar putea fi?vreo bucsa sau s-a slabit ceva??
vld22
revin cu rezolvarea la problema mea:am fost la mecanic azi si a ridicat-o pe elevator si surpriza:bataia de care vorbeam se auzea de la placutele de frana,arcul care le tine este slab si cred ca si placutele sunt uzate asa ca maine intra la schimbat de placute frana,arcurile care le tine.. biggrin.gif
p.s. inca ceva:ca sa ma conving ca placutele fac asa urat,mecanicul mi-a zis sa apas usor pedala de frana in momentul cand se aude..am facut lucrul asta si are dreptate,sunetul dispare
eugen261
in cazul in care ferodoul este bun, suficient de gros, se bat usor cu un ciocan cele doua aripioare metalice de gidaj, apoi se pileste, polizeaza usor, pana ce placuta culiseaza usor dar fara joc in etrier, e vorba de laturile extreme ale suportului metelic.un set nou prost va dura cat aceasta rectificare atent facuta, da-ti place. Succesuri!
vld22
ideea sta in felul urmator:am stat la mecanic cat timp a schimbat piesele si surpriza?cand a dat jos placutele de frana(care erau si uzate) a constat faptul ca sigurantele lor lipsesc,cu aceasta ocazie am pus placute noi(ferodo) si am schimbat si sabotii pe spate...alta viata acum,fara sunete ciudate si franare buna ... biggrin.gif
marius80_eugen
Dupa 9 ani de la fabricatie e normal sa se auda si astfel de zgomote mai ales daca nu ai schimbat / reglat nimic la ea . A mea nu mai face zgomot de cand am schimbat amortizoare fata si spate , bucsele fata , capetele de bara , pivotii , bieleta anti-ruliu si cam tot ce am gasit cu cauciuc pe acolo . E o placere sa merg cu ea si in afara de a incerca sa mai ocolesc gropile cand ma gandesc la gaura in buget ... altceva nu am ce sa-i fac . Se comporta exemplar la franare si chiar la viteza , iar denivelarile mai bine le iau cu viteza decat incet , cu toate astea urasc hopurile de limitare de viteza si m-am saturat cate sunt in Bucuresti pe stradute . Dupa ce ca nu sunt in stare sa repare strazile mai si instaleaza alte piedici care sa ne termine suspensia si directia la masina . Apoi si sub 30 km/h daca le iei , asa cum sugereaza , tot te troznesc de nu te vezi .
Maskatu
In general pe la noi prin romanica este cam greu cu evitatul gropilor. Eviti una dai de alta. Imi aduc aminte si pot sa dau si ca exemplu drumul de la barajul vidraru care cel putin acum 2 ani arata ca dupa bombardament. Pai unde sa eviti groapa daca era cate una din 30 in 30 cm?

Greierasi si zdranganeli au si masinile mai de doamne ajuta. Greierasii apar si la renault dupa nici 2-3 ani de exploatare decenta. Nu o fi renault vreun reper de exceleneta in domeniul auto insa ca si pret de pornire a fost si este cam dublu fata de solenza.

Ca si rezolvare, o varianta mai scumpa ar fi o izolare fonica cap coada. Aluband sau ceva similar. Costurile sunt destul de mari, munca la fel, insa in final tot vor ramane zdranganeli pe undeva.

Varianta mai ieftina ar fi sa luati un mp3 mai ok, difuzoare mai sanatoase, si sa incercati sa tineti volumul la peste un sfert. Efectul este garantat, zero greierasi! biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.