Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motor cu apa
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3
BOGDAN DSN
Amestecul de apa si benzina dezvolta o putere mai mare decat benzina simpla
Prima Dacie cu motor care consuma apa


articol preluat din Libertatea, 10 aprilie

In 2002, ziarul Libertatea anunta ca inventatorul Mihai Rusetel a brevetat la OSIM un motor care functioneaza cu apa (facsimil). Inventatorul promitea la acea ora ca va utila o Dacie cu un asemenea motor si va demonstra ca se misca. Demonstratia s-a petrecut marti, 5 aprilie 2005.

Rusetel ne-a invitat sa dam o tura cu o Dacie 1300, care are motorul clasic adaptat in asa fel incat sa mearga jumatate cu benzina, jumatate cu apa - adica o aplicatie a brevetului de baza. Desi pare incredibil, amestecul de apa si benzina dezvolta o putere mai mare decat benzina simpla. Mihai Rusetel lucreaza la proiectul motorului cu apa de peste 30 de ani.

Printr-un concurs de imprejurari, pe cand lucra in cadrul CFR, Rusetel a avut ocazia sa cunoasca la Craiova un profesor de chimie, pe nume Ionescu, care fusese inginer in armata celui de-al III-lea Reich. Acesta l-a invatat cateva chichite ale tehnologiei aburului, folosite de armata lui Hitler in timpul celui de al II-lea razboi mondial.

In ultimii ani ai conflagratiei, Wermacht-ul ramasese fara combustibil si era nevoie urgenta de solutii. Una din alternative, la care a lucrat si Ionescu, a fost adaptarea motoarelor cu abur de la senilate. Lucru care s-a si intamplat. Transportoarele senilate germane, cele folosite in special in spatele fronturilor, au inceput sa fie echipate cu motoare miscate prin puterea aburului.

Drept combustibil pentru incalzirea apei era folosit orice material inflamabil, de la carpe si paie, la lemne. "De la profesorul Ionescu am luat primele lectii despre metodele de a produce abur mult cu agent termic putin. Unele din aceste lectii le-am experimentat in laboratoarele de la Craiova.

" A urmat studierea "cazanului Traian Vuia", sau "cazanul cu abur in regim instantaneu", o inventie a celebrului constructor de avioane, care e folosita inca la locomotivele Diesel-electrice pentru incalzirea vagoanelor. "Proiectul motorului meu a fost gata in 1980, cand am cerut inscrierea lui la Oficiul pentru Inventii si Marci.

Nu mi s-a dat brevetul, in schimb, am fost trimis la Biroul pentru Dosare Secrete, care l-a verificat si mi-a propus sa-l cesionez statului. Am tergiversat predarea proiectului, pe motiv de perfectionare, pana la Revolutie. La sfarsitul lunii ianuarie 1990, am cerut ajutorul unei cunostinte de la societatea Romconsult, care m-a trimis la Crescent.

Aceasta firma-fantoma romaneasca din Cipru se ocupa pe timpul lui Ceausescu, printre altele, cu vanzari-cumparari de brevete mai speciale. Nici una, nici doua, presedintele firmei, Dan Voiculescu, mi-a cerut prototipul. Bineinteles ca l-am refuzat", isi aminteste Mihai Rusetel.

Concret, inventia brevetata in 2002 se refera la un motor cu ardere interna, in doi timpi, care foloseste drept combustibil apa. Energia folosita rezulta din spargerea moleculei de apa in atomi de hidrogen si oxigen la contactul lichidului pulverizat peste o suprafata incandescenta, in interiorul cilindrilor motorului. Fenomenul fizic e cunoscut sub numele de calefactie.

Dupa ce a realizat un prototip de motor cu apa, care functioneaza, Mihai Rusetel a primit medalia de bronz la Salonul de inventica de la Geneva, apoi a primit diplome in Franta, i s-a oferit un milion $ pentru cesionarea inventiei, a fost contactat de diferite persoane dubioase pentru colaborare, dar fara un contract ferm s.a.m.d.

Rusetel nu a cedat nervos ci, ajutat de Guvernul Romaniei, a primit o finantare pentru a realiza si omologa prototipul standard. El va fi gata in cursul anului viitor. Pentru utilizarea motorului care sa mearga exclusiv cu apa, va fi nevoie insa sa se modifice destul de mult liniile de fabricatie ale masinilor actuale. "M-am gandit sa adaptez ideea la actualul parc auto.

Astfel, a aparut motorul de Dacie, normal, care merge jumatate cu apa, jumatate cu benzina. L-am realizat singur, cu banii mei. Practic, masina porneste cu benzina, dar cand motorul ajunge la temperatura de 90 de grade Celsius, fac comutarea pe alimentare cu apa. Am un rezervor in portbagaj, care e plin cu apa - ca la sistemul GPL, oarecum.

Cum e posibil sa amestec benzina cu apa in acelasi motor clasic de Dacie, e treaba mea", explica Mihai Rusetel.

Cand parametrii motorului vor ajunge la un standard acceptabil, respectiv sa consume mai putin de 10 litri de amestec apa/benzina la suta de kilometri - "pentru a nu umbla omul cu ditamai rezervorul de apa dupa el", dupa cum spune inventatorul - va cere omologarea la Registrul Auto si se va apuca de productie, cu puteri proprii. Ideea se poate aplica la orice motor cu ardere interna.

In fiecare zi, patru romani cer cate un brevet de inventie Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) inregistreaza 1.500 de cereri de brevete pe an, adica patru pe zi. Din acestea, 350 primesc patalamaua care da autorului dreptul de exclusivitate asupra inventiei sale.

"Din inventiile care primesc brevet, abia 20% sunt aplicate, desi calitatea inventiilor romanesti e foarte buna, avem foarte multe premii internationale la activ, asa cum e cazul domnului Rusetel. Celelate, ori sunt cumparate de mari firme occidentale, care le baga la sertar pentru a nu da peste cap un anumit interes economic mondial, fie raman in asteptare.

La noi, brevetele sunt cerute, in proportie de 70%, de persoane fizice, care chiar daca au idei stralucite, nu au bani. Restul sunt inaintate de firme particulare si institute de cercetare. In Occident e invers: 70% din cereri vin din partea unor mari companii", ne-a declarat ing. Valeriu Geambazu, purtator de cuvant al OSIM.

Libertatea, Sorin Golea, 11 apr 2005

Credeti ca o sa fie brevetat asa ceva?
Sau il "ascunde" pe nenea asta?
costi
Credeam ca brevetul apartine deja benzinarilor care dupa cum stim (din pacate) vind deja benzina cu apa.
Atita doar ca nu s-au gindit saracii sa puna mai multa!
os
Īhīm... si daca montezi motoru' īn submarinul-avion (Evenimentul Zilei, circa un an in urma) ai dat lovitura.

Exista motive de natura energetica pentru care povestea nu poate functiona, cel putin nu asa cum e descrisa. Inca o dovada de profesionalism proverbial la jurnalisti.
BOGDAN DSN
QUOTE(costi @ 11 Apr 2005, 11:01)
Credeam ca brevetul apartine deja benzinarilor care dupa cum stim (din pacate) vind deja benzina cu apa. 
Atita doar ca nu s-au gindit saracii sa puna mai multa!
*



Da costi dar nenea asta zice ca motorul functioneaza in amestec 50-50 sau fifty-fifty.
La benzinarii inca nu gasesti asa amestec. biggrin.gif
Sper sa nici nu gasim vreodata. mad.gif
Slider
Amestecul ala nu ii amestec....eu stiam ca se injecteaza apa in motor intr-un anumit moment al arderii...De aceea are si rezervor separat de apa.
draku
daca va intereseaza mai multe, e un topic intreg pe forumul electronistilor...
http://forum.izatech.ro/viewtopic.php?t=2911&highlight=apa
Sony
La motoarele cu reactie se foloseste injectie de apa in camera de ardere pentru a mari puterea motorului in anumite regimuri.
Slider
Acum citva timp au aratat pe nu's ce post de tv un mosulica care modificase un motor de aro si care tot asa functiona cu 50% apa.
IsNa
In primul rand, articolul e varza! Ba vorbeste de vaporizarea apei, ba de spargerea moleculelor, ba de amestec de benzina-apa, ba de motor exclusiv pe apa... wacko.gif

Apoi: oricine a terminat clasa a 11-a la liceu stie ca lucru mecanic fara energie nu se poate. Deci benzina (sau alta sursa de energie) va fi intotdeauna necesara in orice motor.
Ce se poate intampla: prin presiunea aburului se genereaza mai multa forta pe piston, dar vaporizarea apei consuma energie in sine. Daca in final gazele de esapament ies substantial mai reci din motor ca din cel clasic, s-ar putea realiza o crestere a randamentului motorului. Dar: ecologizarea gazelor prin CAT devine imposibila (acolo e nevoie de temperaturi mari).

Mai simplu e NOS biggrin.gif
vv
Hopa... stai putin ca faci o afirmatie general valabila "lucru mecanic fara energie nu se poate" si deduci ceva fara nici o legatura ("motor pe apa nu se poate"). Da' cine zice ca apa nu are energie?
1. E=mc^2, inclusiv pentru apa
2. Prin fuziune, desparti apa in H+O si dup-aia transformi H in He => o cantitate gigantica de energie. Da' ma indoiesc ca baiatul asta a reusit sa faca fuziune controlata.
3. Despartit apa in H+O, ars H pentru a obtine energie... asta nu cred. Nu de alta, dar din ardere rezulta... apa.
Una peste alta - solutii poate ca exista, am aratat chiar eu doua solutii prin care se poate obtine energie din apa. Toata lumea se grabeste sa anunte ca a 3-a solutie e imposibila - da' poate ca nu e singura. Inainte de a respinge ceva, trebuie cel putin sa incercam sa intelegem - si cu siguranta din articolul ala, nu se poate intelege nimic.
IsNa
Bine, mai vv... Daca baiatul asta a reusit sa implementeze un reactor de fuziune in Dacia, eu mananc foaia pe care am scris. aaa.... Monitoru'. Il mananc cu mustar!
Slider
Ati incercat vreodata sa stingeti tigaia cu ulei aprins cu apa?
os
Ziceam mai sus pe scurt ca "exista motive energerice...". Treaba a fost detaliata putin apoi de IsNa cu referire la manualul de fizica de cl. a11-a.

Fenomenul enuntat de Slider nu are decīt aparent legatura cu discutia.

Punctul enuntat de vv la 3 (descompunerea apei in H si O urmata de arderea lor) este in teorie energetic neutru (adica se consuma pentru descompunere atīta energie cīta se obtine prin ardere), dar practic endoenergetic (din cauza randamentelor).

Bunica mea aprindea focul in soba folosind putina cenusa. Dar ca sa arda, mai trebuia sa-i puna si gaz. Cam asa e cu apa.
tase
QUOTE(Sony @ 11 Apr 2005, 15:50)
La motoarele cu reactie se foloseste injectie de apa in camera de ardere pentru a mari puterea motorului in anumite regimuri.
*



in primul rind, la motoarele cu REACTIE injectia de apa are rolul de a mari masa de REACTIE, cantitatea de material (aer+gaze+apa) aruncata de motor pe teava de evacuare -> cresterea tractiunii. injectia se face dupa camera de ardere, sau in camera de ardere dupa zona de combustie intrucit asa cum stim totii combustibil + apa nu arde bine.

la motoarele cu ardere interna de obicei injectia de apa se face dupa aprindere cind apa introdusa in amestecul de gaze fierbinti din cilindru se transforma in abur, isi mareste volumul si contribuie la forta de apasare pe piston -> putere mai mare.

de asemena mai exista posibilitatea de a injecta apa inainte de aprindere pentru a impiedica detonatia cu degradarea de rigoare a eficientei termice, de exemplu la motoare turbo cu raport de compresie mare. aici insa plusul de putere e dat de turbo+compresie mare, apa nu face decit sa impiedice detonatia. intrucit un efect similar il are si NO2, aceasta solutie constructiva e putin utilizata.

toate aceste solutii exista de zeci de ani, unele dinaintea ww2.

deci romanasul nostru sau n-a inventat nimic original sau a creat un motor cu aburi. asta din ce-am citit in articol. daca pe de alta parte scula lui merge mai bine, eficient, curat decit motoarele existente prin indiferent ce minune sau gaselnita, atunci bravo lui.
Slider
"Fenomenul enuntat de Slider nu are decīt aparent legatura cu discutia"....
Da? De ce crezi asta? Nu se discuta aici despre motorul cu apa?
os
QUOTE(Slider @ 12 Apr 2005, 11:27)
"Fenomenul enuntat de Slider nu are decīt aparent legatura cu discutia"....
Da? De ce crezi asta? Nu se discuta aici despre motorul cu apa?
*


Tocmai: se discuta despre "motorul cu apa", iar nu despre "tigaia cu ulei".

Īn cazul uleiului aprins, la adaugarea de apa se produc urmatoarele:
1. apa se scurge īn ulei (fiindca-i mai grea)
2. In acest timp, se incalzeste rapid la o temperatura mare (posibil superioara punctului de fierbere)
3. Apa fierbe cu degajare masiva de vapori
4. Care parasesc uleiul aplrins, antrenīnd picaturi fine de ulei
5. Care se aprind; suprafata de contact cu aerul fiind mult mai mare, arderea devine foarte violenta.

Observa ca uleiul este cel care arde, apa are in acest numai efectul de a pulveriza combustibilul.

De asta nu se "pupa".

Ma asociez observatiei din finalul postarii lui Tase ("daca...bravo lui").
IsNa
Slider, fenomenul la care te referi se poate obtine stropind apa de carbuni foarte incinsi. Dar e greu de obtinut carbuni ata de incinsi.
Avand o oarecare experienta in focuri de tabara tongue.gif , pot spune ca am reusit de cateva ori cu lemn de carpen f. uscat, si e interesant sa vezi flacara cum se ridica unde stropesti cu apa.

Dar oricum, fenomenul e neutru energetic. Nu se obtine caldura. Descompunerea moleculei de apa necesita exact atata energie cat elibereaza arderea H-lui.
ydaniel
sa injectezi asa apa mi se pare o mare minciuna!lipseste ceva important din descrierea asta!
Slider
Apare si fenomenul de hidroliza al apei. Deci descompunerea sa in oxigen si hidrogen. Buun. O cantitate mai mare de oxigen in camera de ardere duce la o ardere mai buna (completa) a combustibilului. creste puterea motorului in acest caz? Scade consumul de combustibil?
Revenind la hidrogenul degajat. Arde? se degaja o energie oarecare?
os
Slider,

pentru ca molecula de apa sa se descompuna este necesara o anumita energie. Acesta energie (si nu mai multa) e cedata la recombinarea H-O in apa. de aceea fenomenul este in cel mai bun caz neutru din punct de vdedere energetic.
Mihai_E
incendiile din rafinarii (de la rezervoarele cu produse petroliere) nu se sting niciodata cu apa, pentru ca in anumite conditii apa e combustibilul ideal fiind formata din H care arde si O2 care intretine arderea.

mi-e greu sa greu sa cred insa ca intr-un motor cu ardere interna (fie el si de dacie biggrin.gif ) se indeplinesc conditiile ca apa sa poata constitui un combustibil.

in cel mai bun caz se poate obtine o crestere a puterii conform celor spuse de tase mai inainte
florin_eusebio
hai sa spun si eu ceva despre benzina si apa. desfacerea moleculei de apa in doua cred ca se face numai cu ajutorul curentului electric cand dupa cum stiti, la un electrod se degaja O si la celalalt H. in motorul incins apa doar se transforma in vapori care au rolul de a produce o dilatatie si de a raci partial motorul prin preluarea caldurii degajate de explozie. Povestea cu apa si benzina intradevar este veche numai ca acolo era o injectie care printr-un mod controlat se produceau particule foarte fine de amestec ce aveau in mijloc o parte apa si erau inconjurate de benzina/motorina care intretineau arderea, ceva de genul a doua sfere introduse una in celalta. rolul acestei miraculoase particule era sa explodeze si sa aiba o eficienta destul de buna, adica ceva mai mica cu cativa cai decat cand se folosea numai combustibil. Ma rog astea sunt parerile mele si cine le va intalni pe undeva sa stie ca eu le-am citit dintr-o revita de electronica.
BAC
Motorul care a fost pus la punct e de Dacie in doi timpi! Deci modificarile sunt mult mai mari. Cum poti schimba un motor construit in 4 timpi intr-unul in 2?
andreic
QUOTE(ydaniel @ 13 Apr 2005, 08:27)
lipseste ceva important din descrierea asta!
*


Garantat lipseste, doar nu era sa dea omul public tot ce a creat.
judedanarad
Eu am avut din 92 o Dacie pe care am cumpart-o din Ungaria care avea acest sistem cu apa . Avea in fata bateriei un rezervor cu apa si un furtun (ca si cele de perfuzie) care intra in carburator (nu mai stiu exact unde). Masina consuma cam 8,5% in oras (arad). La 200Km consuma un rezervor, adica 5 l apa.Din pacate cind am facut motorul la service mi-am schimbat si carburatorul si am renuntat la sistemul cu apa. Dupa Ce am renuntat masina a inceput sa consume 10% in oras.
AL
Eu cred ca e vorba de urmatorul principiu de functionare:
1. presiunea creata in cilindru este cea care transforma forta chimica in forta mecanica...
2. benzina in amestec cu aerul explodeaza in clindru si creaza acea presiune... cu cat e mai mare cantitatea de combustibil, cu atat presiunea e mai mare
3. apa, la temperaturi mari vaporizeaza ... rezulta abur ...in continuare aburul, la temperaturi si mai mari, capata presiune din ce in ce mai mare....
Din toate cele de mai sus rezulta urmatorul rationament: motorul functioneaza cu benzina pana se ating anumiti parametrii...adica o anumita temperatura... apoi se trece la injectarea apei si se reduce cantitatea de combustibil... combustibilul asigura o parte din presiune iar diferenta o asigura aburul, adica apa care vaporizeaza datorita caldurii degajate de explozia combustibilului... caldura este in fapt un reziduu inc azul motoarelor clasice...reziduu folosit pentru generarea de abur de mare presiune care, in cilindru, suplimenteaza presiunea creata de axplozia combustibilului si, ca urmare, contribuie la dezvoltarea de energie mecanica!

problema mare este sa realizezi tehnologic si sa controlezi/comanzi un astfel de motor... probabil ca cineva a reusit asta....
lar
Bai baieti mie cand mi s-a impuscat garnitura de chiulasa pe raposata berlina si a inceput sa intre apa in cilindri a rezultat o energie suplimentara uriasa, dar nu a motorului, ci a mea, pe care am eliberat-o prin spume si injuraturi de mama focului. biggrin.gif Sorry pt. off-topic. AL cred ca rationamentul tau e ok, asta ar trebui sa fie explicatia functionarii motorului cu adaos de apa.
Cristi
Cam scrie "hoax" pe toata intinderea articolului, cred eu... Sau "barbi", pe romāneste...

Ori vorbeste despre motoarele cu aburi (alta mancare de peste), ori despre cele cu ardere interna; apoi vorbeste despre un motor care foloseste "drept combustibil apa", dar apa este pulverizata pe o suprafata incandescenta (da, cine a incalzit-o ? tot apa ?...); apoi se refera la "calefactie" ca proces chimic (ce descompune apa in atomii componenti), apoi ca unul fizic (vaporizare), cand calefactia este doar fizic (vezi: http://www.vocabular.ro/list/c.html -> calefactie ); in fine, "epopeea" inventatorului este putin stranie, ca sa nu zic inventata (si ea biggrin.gif)

Acum lucruri serioase:
Daca masina (pe care o are inventatorul) functioneaza (si) cu apa, atunci, IMHO, nu contine altceva decat dispozitivul pe care l-a avut si judedanarad si care se stie de multicel. E vorba de pulverizarea fina a apei in galeria de admisie, alaturi de amestecul combustibil propriu-zis.
Vaporizarea apei absoarbe caldura, astfel incat umplerea cilindrilor este mai buna (amestec mai rece = amestec mai dens = mai mult combustibil) [De aceea afirma si inventatorul ca "da drumul la apa" cand temperatura a ajuns la 90°C, deoarece, cand motorul e rece, pulverizarea apei este inutila...]. Umplerea mai buna are efecte pozitive asupra randamentului. In plus, apa are proprietati antidetonante, astfel ca motorul poate functiona cu un avans mai mare (creste randamentul) sau poate folosi benzina inferioara (scad costurile). Pe de alta parte, prezenta apei micsoreaza īntrucātva temperatura finala a gazelor arse, deci randamentul scade. Nu in ultimul rand, apa este coroziva.
Dupa cum se vede, tendintele sunt divergente (ca, de altfel, si parerile privind utilizarea apei in acest mod... laugh.gif). Cred ca este posibil, prin experimentari atente, ca aditia de apa sa aiba rezultate moderat-pozitive (repet, este o parere personala !).

Cateva referinte (de notat, in aceste referinte, referirile la al II-lea razboi mondial; parca am mai auzit pe undeva... wink.gif ):
http://www.imoc.co.uk/technical/article/octane.htm (vezi "What does water injection achieve?")
http://www.rallycars.com/Cars/WaterInjection.html
http://users.frii.com/maphill/wi.html
Un Google dupa "water injection engine" va da, celor doritori, mult mai multe informatii...
BAC
Eu cred ca dezavantajele la injectia cu apa ar fi urmatoarele:
-nu se poate folosi la temperaturi ambientale de sub -1 grad celsius
-apa este mai dura decat motorina si benzina, injectoarele s-ar uza mai repede, deci ar trebui emulsionata
-depunerile de calamina vor fi inlocuite cu depuneri de rugina(acelasi fenomen posibil si in cazul motoarelor cu hidrogen)
coco35
nu prea cred.....cel putin la dacia nu o sa vedem niciodata asa ceva.... ph34r.gif
nedbear28
QUOTE(AL @ 14 Apr 2005, 10:28)
Eu cred ca e vorba de urmatorul principiu de functionare:
1. presiunea creata in cilindru este cea care transforma forta chimica in forta mecanica...
2. benzina in amestec cu aerul explodeaza in clindru si creaza acea presiune... cu cat e mai mare cantitatea de combustibil, cu atat presiunea e mai mare
3. apa, la temperaturi mari vaporizeaza ... rezulta abur ...in continuare aburul, la temperaturi si mai mari, capata presiune din ce in ce mai mare....
Din toate cele de mai sus rezulta urmatorul rationament: motorul functioneaza cu benzina pana se ating anumiti parametrii...adica o anumita temperatura... apoi se trece la injectarea apei si se reduce cantitatea de combustibil... combustibilul asigura o parte din presiune iar diferenta o asigura aburul, adica apa care vaporizeaza datorita caldurii degajate de explozia combustibilului... caldura este in fapt un reziduu inc azul motoarelor clasice...reziduu folosit pentru generarea de abur de mare presiune care, in cilindru, suplimenteaza presiunea creata de axplozia combustibilului si, ca urmare, contribuie la dezvoltarea de energie mecanica!

problema mare este sa realizezi tehnologic si sa controlezi/comanzi un astfel de motor... probabil ca cineva a reusit asta....
*

eu cred ca este singura expilcatie plauzibila.La acelasi lucu m-am gandit si eu cand am citit articolul
ydaniel
uau ce sistem a avut junedaarad NU AM AUZIT pana acum deloc!!!!!mai multe detalii se poate?
Lucian123
QUOTE(AL @ 14 Apr 2005, 11:28)
Eu cred ca e vorba de urmatorul principiu de functionare:

3. apa, la temperaturi mari vaporizeaza ... rezulta abur ...in continuare aburul, la temperaturi si mai mari, capata presiune din ce in ce mai mare....
Din toate cele de mai sus rezulta urmatorul rationament: motorul functioneaza cu benzina pana se ating anumiti parametrii...adica o anumita temperatura... apoi se trece la injectarea apei si se reduce cantitatea de combustibil... combustibilul asigura o parte din presiune iar diferenta o asigura aburul, adica apa care vaporizeaza datorita caldurii degajate de explozia combustibilului... caldura este in fapt un reziduu inc azul motoarelor clasice...reziduu folosit pentru generarea de abur de mare presiune care, in cilindru, suplimenteaza presiunea creata de axplozia combustibilului si, ca urmare, contribuie la dezvoltarea de energie mecanica!


*




Asta e principiul. Nu stiu daca se poate practic, dar teoretic e perfect realizabil.

In general oameni de tipul asta (visatori, inteligenti si foarte perseverenti) schimba istoria. Cand Rudolf Diesel facea experiente toti apropiatii lui si cine mai stia de activitatea lui radeau de el.
Cam asta se intampla cu fiecare geniu.
Asta nu inseamna ca respectivul e unul dintre ei. tongue.gif
Gabriel Paduraru
Utopii si iar utopii.
Treaba e foarte simpla. Doi atomi de H sunt legati prin 2 legaturi covalente de un atom O. Aceste legaturi reprezinta o forma de energie chimica. Ca sa le desfaci trebuie sa vii cu un aport energetic exterior care sa depaseasca energia socata de cele 2 legaturi. Cu energie electrica . Buuun. Obtinem la un electrod H si la celalalt ce? Apa distilata daca o supuneti electrolizei o sa asteptati mult si bine si electroliza nu va avea loc. De ce? simplu pt ca nu exista ioni mobili. Atunci ce-i de facut? punem un pic de sare sau o picatura 2 de acid, incepe bolboroseala si la anod se obtine clorul de exemplu. O parte din curentul electric se va transforma in caldura deoarece solutia supusa electrolizei are si ea o rezistenta. Hidrogenul obtinut este unul atomic. In conditii normale acesta se recombina si se obtine hidrogenul molecular care reprezinta doi atomi de H legati printr-o legatura covalenta. Le gatura covalenta prin distrugerea ei cu o alta forma de energie, termica, scanteia de ex., in prezenta oxigenului din aer va produce combinarea H cu O si se va obtine apa si o cantitate de energie termica ce prin degajare va pune in miscare un piston (energia mecanica). Toate aceste procese reprezinta o transformare ciclica a energiei chimice care bineinteles are un randament si niste pierderi. Nu am pomenit nimic de legaturile Wan der Waals care sunt legaturi ionice ce se realozeaza intre moleculele de apa si care sunt destul de puternice si trebuie distruse si ele pt ca sa poata avea loc disocierea. De aceea este mult mai simplu sa folosesti curentul electric pentru a obtine energie mecanica. Nu mai punem la socoteala pompele de alimentare, supape elctovalve etc. care inseamna tot un consum de energie.
Adausul de apa peste carbuni incinsi ca si peste ulei sau motorina nu fac alceva decat prin mici explozii sa fragmenteze in particule si mai fine combustibilul. Fierarii folosesc asta prin stropirea cu o maturica a carbunilor sau ii da cu pleaftura... In instalatii moderne se injecteaza in arzatoare pulbere de carbune de granulatie foarte fina, coloidala.
Asa zisele motoare cu apa folosesc o cantitate de apa peprin injectie pe capul pistonului fierbinte care se transforma in abur care la randul sau suplimenteaza puterea exploziei din cilindru.
In vremea razboiului s/au folosit astfel de solutii dar in razboi ca si in dragoste totul e permis si investitiile nu cunosc limite.
Problema cea mare care se pune in aceste cazuri ca si in cazul motoarelor cu hidrogen sau cele cu abur este COROZIUNEA care nu e de loc neglijabila si depunerile de calcar. O sa spuneti ca folositi apa distilata. Ei bine, nu se poate pt ca apa distilata datorita prezentei bioxidului de carbon dizolvat favorizeaza depuneri de siliciu, ioni de care nu se scapa prin distilare si care desi sunt in cantitati infime distrug cazanele din termocentrale de aceea se practica desalinarea si degazarea apei in astfel de instalatii. Costul unui motor care sa reziste in acest caz este cu mult mai mare decat economia realizata din reducerea consumului de carburant.
Sa nu uitam, mai intai a aparut bezina si apoi masina!
DAVIDK
Eu cred ca o parte din aceste principii de mai sus sunt adevarate. Probabil ca se poate obtine lucru mecanic vaporizand apa in cilindru, cu ajutorul energiei degajate de arderea benzinei (sau alt combustibil). Dar aberatiile legate de calefactie si hidroliza enuntate de autorul brevetului ma fac sa cred ca autorul pur si simplu a prins din zbor niste idei cu adevarat savante si le-a legat cum s-a priceput el mai bine (sau mai rau).
Eu am facut niste calcule mai de mult si a rezultat ca pentru a vaporiza 1kg de apa sunt necesari cca 0.6kWh. Evident, la condensare va rezulta o energie aproape egala, tinand cont de randamentele termodinamice. Daca s-ar adauga apa ca inlocuitor pentru o parte din benzina, ar rezulta ca energia benzinei ramase va fi folosita pentru a incalzi si vaporiza apa, care va produce la randul ei lucru mecanic datorita maririi volumului (prin vaporizare).
Intrebarea e: este randamentul global mai bun in acest caz, fata de cazul motorului OTTO clasic?

rtulea
salutare,
dupa cum se stie Romanul poate sa faca bici si din rahat. Dar dupa toate discutiile despre cum se scindeaza atomii de hidrogen din apa si cam cat lucru mecanic se realizeaza cat se consuma e.t.c, cred ca urmatoarele lucruri sunt mai concludente. Hai sa ne imaginam ca inventatorul isi omologheaza prototipul apoi seria zero si in sfarsit masina este gata de intrare in productie. Oare ce vor zice marile companii petroliere despre chestia asta constienti fiind ca odata cu intrarea in fabricatie a motorului cu amestec apa+benzina le va scadea simtitor vanzarile la benzina. Ori nu cred ca managerii vor fi atat de prosti incat sa accepte asa ceva. Asa ca eu cred ca mai avem mult
sa auzim din ce in ce mai bine si sa facem masini ce merg si fara benzina
BAC
Daca companiile petroliere nu sunt interesate in schimbarea combustibilului si nici tarile exportatoare in schimb producatorii de autovehicule si motoare ar fi, pt. a-si creste vanzarile.
Gabriel Paduraru
Iar scenarii si utopii. Companiile petroliere si producatorii de masini nu au nici un amestec in toata aceasta pseudo inventie. Pai atunci s-ar mai fi inventat injectia multipunct care in primul rand creste randamentul deci micsoreaza consumul de carburant? S-ar mai fi inventat si produs motoare Diesel cu common rail sau injectie directa etc. ? S-ar mai fi facut gaze ca Matiz sau Tico sau Smart care sa consume putin? Nu , s-ar fi fabricat numai motore V8 cu carburator ca la IMS sau GAZ unde benzina curge in fir subtire... biggrin.gif laugh.gif
Vreti un amestec ieftin? Hai ca va spun eu: cumparati benzen si amestecati-l juma juma cu benzina ca e neaccizat si e mult mai ieftin dar in nici un caz nu bagati apa in benzina sau in carburator.
Admitand ca ar merge, de fapt merge doar la ralanti nu si in sarcina, si ar fi utilizabil un motor de acesta, dupa o saptamana de stat in parcare mai poti sa-l pornesti? Apa la temperaturile din cilindru produce o coroziune destul de rapida. De ce ruginesc tobele? Pt ca atunci cand trec gazele fierbinti peste condensul din interior vaporii devin foarte agresivi.
Ce rol avea tetraetilul de plumb? Un dublu rol de antidetonant si de antioxidant. Acum se folosesc alti aditivi care sa nu credeti ca sunt mai putin toxici decat tetraetilul de plumb dar sunt tinuti la secret pana se vor gasi altii si atunci CE va schimba normele de poluare smile.gif Deocamdata nu-i alta solutie ca Pb otraveste catalizatorul si-i infunda sitele dar astept, in curand se va fabrica benzina sintetica la un pret convenabil si atunci izooctanul pur nu mai are nevoie de antidetonanti.
Atunci sa vezi cum o sa scada pretul la benzina , asta incercati sa inventati o metoda ieftina de a obtine izooctan pur sau 98% macar...
Spor la lucru tuturor inventatorilor.
Gabriel Paduraru
Am uitat sa intreb un lucru, daca segmentii nu sunt perfect etansi si nu sunt ca nu au cum sa fie (mai ales la Dacie)ce faci cu apa care intra in baia de ulei?
Transformi tot uleiul in smantana...
draku
QUOTE(Gabriel Paduraru @ 16 Apr 2005, 13:50)
Iar scenarii si utopii. Companiile petroliere si producatorii de masini nu au nici un amestec in toata aceasta pseudo inventie. Pai atunci s-ar mai fi inventat injectia multipunct care in primul rand creste randamentul deci micsoreaza consumul de carburant? S-ar mai fi inventat si produs motoare Diesel cu common rail sau injectie directa etc. ? S-ar mai fi facut gaze ca Matiz sau Tico sau Smart care sa consume putin


parerea mea este ca nu ai dreptate afirmand asa ceva. bineinteles ca se produc automobile economice, numai ca se produc MAI MULTE, iar efectul final, care este interesul producatorilor de petrol, este ca se consuma mai multa benzina. pentru utilizatorul final, care isi cumpara o masina care consuma putin, este o economie de carburant, dar global, consumul este mai mare datorita numarului sporit de masini.
danu
QUOTE(draku @ 16 Apr 2005, 14:06)
parerea mea este ca nu ai dreptate afirmand asa ceva. bineinteles ca se produc automobile economice, numai ca se produc MAI MULTE, iar efectul final, care este interesul producatorilor de petrol, este ca se consuma mai multa benzina.
*



da... si daca, prin absurd, se face un automobil care sa mearga cu apa, nu l-ar vinde producatorii de masini in cantitati mult mai mari (chiar si daca ar fi ceva mai scumpe initial decat cele pe benzina/motorina/...) => profit mult mai mare pentru ei ? sleep.gif

de ce sa imparti banii cu vanzatorii de petrol cand ii poti avea tu pe toti ?
draku
putem incepe o discutie pe tema asta, dar deviem de la subiect...
insa iti sugerez sa studiezi un pic pe internet cum si cand au aparut, de ex., CD-ul, DVD-ul, etc, de ce nu dispare de pe piata CD-ul (DVD-ul a ajuns destul de popular...)
o sa-ti dai raspunsul singur....
numai bine
andu911
QUOTE(Gabriel Paduraru @ 16 Apr 2005, 13:50)
Iar scenarii si utopii. Companiile petroliere si producatorii de masini nu au nici un amestec in toata aceasta pseudo inventie.
*




Adica daca maine inventeaza cineva un motor de-asta, sa inteleg ca americanii au intrat degeaba in irak ? Sau rusii se bat degeaba cu cecenii ?Arabii fac degeaba atentate. Nu intelegi ca cine are petrol are putere ? Si deodata apare nea' Costel cu motoru lui pe apa si da peste cap afacerile americanilor, rusilor, si ale tuturor oamenilor cu bani din lume si inchide benzinarii si rafinarii si petroliere si conducte de sute, mii de km...

Nu vezi ca romanii nu inchid cateva amarate de mine din Valea Jiului si tu zici sa se inchida tot ce e legat de petrol pe intreg globul
dizzy
Articolul prezentat aici e un amestec stupid de realitate, fictiune si rea vointa. Pur si simplu tov. ziarist nu are idei de fizica elementara.
Am citit despre motorul prezentat in acest articol prin 2002 unde era prezentata solutia pe larg. Solutia se bazeaza pe crearea instantanee a ABURULUI cu temperatura si presiune ridicata prin pulverizarea apei pe o suprafata incinsa la 2-300C. ABURUL impinge pistonul in jos. Nu "crapa" nici o molecula de apa in H si O, asta e o gogomanie cat capul ziaristului de mare.
E o idee care poate functiona, fara proleme. Totul e sa fie imbunatatita dpdv tehnic.
Nu as avea nimic impotriva sa car dupa mine vreo 100litri de apa cu conditia sa fac macar 100km. As folosi masinutza asta in oras, practic pe gratis.
danu
Candva tot o sa se termine si petrolul ala (sau o sa ajunga mai scump un rezervor decat masinile, precum e la imprimante)... parerea mea.
fiderzen
uite aici 2 poze cu dacia care merge cu apa
body
QUOTE(Mihai_E @ 13 Apr 2005, 17:07)
incendiile din rafinarii (de la rezervoarele cu produse petroliere) nu se sting niciodata cu apa, pentru ca in anumite conditii apa e combustibilul ideal fiind formata din H care arde si O2 care intretine arderea.

mi-e greu sa greu sa cred insa ca intr-un motor cu ardere interna (fie el si de dacie  biggrin.gif ) se indeplinesc conditiile ca apa sa poata constitui un combustibil.

in cel mai bun caz se poate obtine o crestere a puterii conform celor spuse de tase mai inainte
*


Cine ti-a spus tie care sunt sistemele de PSI la rafinarii ?
Eu tocmai in astfel de gen de proiectare lucrez iar sistemele sunt cu apa ( acum lucru pt 2 asemenea unul pt Mina Al Ahmadi -Kuwait si unul pt Tolkan - Kazachstan).
Nu mai aruncati vorbe aiurea!
Bafta
os
Doamnelor si Domnilor,

dupa ce am expus aici in esenta opnia "hai, dom'le ca-i vrajeala" ma intorc cu o constructie ipotetica cu care sar putea imbunatati randamentul folosind apa (pentru recuperarea directa a energiei din gazele evacuate). De la bin inceput subliniez ca ramīn dificultati tehnologice nu mici, care insa probabil pot fi rezolvate. Mea culpa.

Sa consideram un motor cu 2 cilindri. Unul din ei functioneaza normal dupa ciclul Otto. In al doilea cilindru se afla un "ceva" (de exemplu material spongios) prin/peste care sunt conduse gazele evacuate de primul cilindru.
Acest "ceva" se preia energia gazelor (se incalzesze - de clarificat daca e posibil sa se incalzeasca suficient de repede si la o temperatura suficient de mare). Dupa ce au incalzit "ceva"-ul, gazele racite sunt evacuate. Indata ce "ceva" are temperatura necesara se injecteaza pe el apa care se vaporizeaza, impinge pistonul si este evacuata (sau condensata si refolosita) etc. Desigur este necesar un aranjament convenabil al pistoanelor, galeriilor si distributiei. De asemenea mai trebuie gasita natura lui "ceva".
SnoopDogg
Daca o sa mearga pe viitor sa vedeti voi ce osa se scumpeasca apa...
DSops
Cu slabele mele cunostinte de chimie am inteles urmatoarele:

Benzina este folosita doar pentru incalzirea motorului, pe principiul lampii cu benzina. Peste suprafetele incandescente se injecteaza o seringa de apa plata. Datorita presiunii de injectie, pistonul este pus in miscare. Mai mult decat atat, apa cand da de caldura se desface imediat in bucatele de oxigen, hidrogen si saruri minerale, care alearga in toate directiile si imping si mai departe pistonul folosind principiul tigaii incinse. Exista undeva doua orificii pe care scrie: Oxigen, Hidrogen. Oxigenul si hidrogenul ies fiecare pe unde este voie, iar sarurile minerale raman in cilindru pentru a a repara fisurile produse de apa rece care intra in contact brusc cu pistonul fierbinte. Oxigenul si hidrogenul sunt folosite in al doilea timp (motorul este in doi timpi), in care se recombina producand energie si apa si incalzind din nou pistonul la incandescenta. Simplu, nu? Dar de ce mai se consuma apa? Aici este chestiunea. Masina mai are un rezervor secret care contine cocs (carbune in forma de oua). O parte din oxigen si hidrogen, fierbinti, se dirijeaza peste cocs, cu care se combina formand benzina. Astfel aceasta masina transforma apa in benzina in timpul mersului. De aici si teama petrolistilor ca voi ramina fara paine.

O varianta mai complexa se poate construi pentru vapoare, cu avantajul suplimentar de a genera sare de bucatarie, combustibilul fiind la indemana.

Astept cu nerabdare inventia mileniului: avionul care merge cu aer!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.