Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cablu acceleratie/ pedala acceleratie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
GABONE77
Nu stiu daca s-a mai discutat problema asta dar treaba sta in felul urmator si as vrea sa stiu daca s-a mai confruntat cineva cu asa ceva si care a fost rezolvarea.

1 - exista si la voi joc in pedala in sensul in care cu piciorul luat de pe pedala se mai duce in sus cam 2-3 cm?

2- la un moment dat mi se pare ca pedala s-a intarit parca merge mai greu

Astept raspunsurile voastre eventual ale celor care s-au confruntat cu asa ceva.
free_fiber
Ha, nu inteleg cum se duce singura in sus cand iei piciorul de pe acceleratie, dar... in ceea ce priveste mersul greu al pedalei, problema (parerea mea) vine de la cablul de acceleratie, care probabil s-a dus pe apa sambetei si nu mai e uns pe interior. Schimba-l ca nu e scump.
Cib
pedala are un joc in sus (daca impingi tu pedala) care e normal pentru ca nu are limitator ca la frana. Cat despre mersul mai greu poate nu mai are ungere. Pune 2 picaturi de ulei pe cablul de acceleratie, acolo unde intra in protectia lui si o sa-si faca ungerea singur
GABONE77
masina are aproape 6000 km de aia mi se pare cam suspect sa am probleme deja. la care capat gresez la cel din interior sau la cel de la motor?
P.S. am vazut cum se face legatura intre pedala si cablu azi. aia e cumva o piesa din cel mai prost plastic urechea aia de prindere intre cablu si pedala sau mi s-a parut mie?
JohnDoe1
Da si la mine a inceput sa mearga mai greu pedala de acceleratie; de fapt si pedala de ambreiaj are aceeasi soarta numai ca fata de cea de acceleratie, scartaie.
Am 29k in momentul de fata;

in schimb ce nu prea inteleg eu la solenza e altceva; daca iau piciorul de pe pedala de acceleratie si dupa ce se mai decelereaza putin, ma hotarasc sa apas pe ea din nou, motorul incepe sa scoata niste icnete; e ca si cum ar vibra, cel putin asa il simt eu; daca repet faza asta de cateva ori, face urat de tot; practic ca sa nu faca asa, trebuie sa apas putin si pe ambreiaj putin si pe urma sa eliberez ambreiajul.

Am observat ca la masinile straine nu face asa; daca te-ai hotarat sa iei piciorul de pe acceleratie si pe urma o calci iar, nu face nici cel mai mic zvacnet. merge lin si fara probleme.

asta ma calca pe nervi la solenaza. se mai intampla la cineva?
bogdan_o
Depinde ce turatie are motorul in momentul in care iei piciorul de pe acceleratie si depinde pe urma cat de rau o calci. Ca daca iei piciorul la 1500 de ture si dupa aia lipesti pedala de podea e normal sa tremure masina, fiind subturata.
toto
dar la 3000?
ca mie asa imi face cateodata si la 3000...sad.gif
bogdan_o
La 3000 de ture ar fi bizar sa se comporte asa, ca nu ar avea de ce. Motorul este in apropierea turatiei de cuplu maxim si nu ar avea voie sa aibe un astfel de balbait.
Cib
la Motor se greseaza. E mai usor.
JohnDoe1
bogdan_o, eu ma refeream ca motorul se balbaie nu cand e subturata; ci cand merg normal si nu apas pedala pe urma pana la fund, ca e clar ca asa o sa faca cum ai zis tu.

De ex merg si vreau sa am o viteza constanta sa ziceam; ca sa se intample asta trebuie sa mentin pedala de acceleratie la un nivel constant; daca ridic putin piciorul de pe pedala si o las sa ii scada putin viteza dupa care apas iarasi putin pe pedala, mototul face un zvac destul de puternic; ca sa contracarez acest lucru, cand ma hotarasc sa apas pedala de acceleratie(usor), trebuie inainte de asta sa apas si putin pe ambreiaj si pe urma sa-l eleiberez fin.

altfel incepe motorul sa faca balbe si o data cu motorul toata caroseria; eu am mai semnalat asta pe la diferite service-uri cand am fost cu alte probleme mai grave, dar au zis ca e normal sa faca asa; in schimb nu am observat asta la alte masini straine.
La alte masini de ex am observat ca pt treapta de viteza a 3-a poate merge de la 30km/h pana la 80km/h; daca apas sau iau piciorul de pe pedala de accelaretie in acest interval motorul merge super silentios nu face balbe la schimbarea sensului pedalei(apasat/relaxat).
i96nds
Si la mine face balc-balc cum zici tu. Insa numai atunci cand e deja subturata, adica de ex daca ajung cu a III-a la 20Km/h si accelerez, uitand sa schimb in treapta a II-a. Deci daca ajung cu ea sub 1300 rpm atunci face urat.
cronul
Salut!
Mie mi se intampla un lucru mai ciudat. Cand iau piciorul de pe accelaratie, motorul revine la ralanti, dupa care se accelereaza pana la 1200rpm, iar revine la ralanti, iar se duce tot la 1200rpm si in cele din urma se stabilizeaza blink.gif
Am fost cu ea la ipso, le-am explicat fenomenul, am mers in probe cu specialistul in probe si m-a ametit ca nu are nimic, ca din cauza inertiei mecanice a nus'ce clapeta.
Pana la urma am lasat-o balta, deocamdata.
i96nds
QUOTE(cronul @ 17 Apr 2005, 02:51)
Salut!
Mie mi se intampla un lucru mai ciudat. Cand iau piciorul de pe accelaratie, motorul revine la ralanti, dupa care se accelereaza pana la 1200rpm, iar revine la ralanti, iar se duce tot la 1200rpm si in cele din urma se stabilizeaza  blink.gif
Am fost cu ea la ipso, le-am explicat fenomenul, am mers in probe cu specialistul in probe si m-a ametit ca nu are nimic, ca din cauza inertiei mecanice a nus'ce clapeta.
Pana la urma am lasat-o balta, deocamdata.
*



Nu prea am inteles.... Toata povestea asta se intampla la accelerarea pe loc (adica masina e pe liber) sau in timpul mersului cu masina ? Adica mergi cu a II-a la 40 Km/h, ai 3000 rpm si iei piciorul de pe acceleratie. Apesi si ambreiajul sau nu ???
Daca nu apesi ambreiajul, ar trebui sa ai frana de motor si ar fi ciudat ce zici tu.

Daca apesi ambreiajul... sa ne spui si noua.
cronul
QUOTE(i96nds @ 20 Apr 2005, 14:04)
Nu prea am inteles.... Toata povestea asta se intampla la accelerarea pe loc (adica masina e pe liber) sau in timpul mersului cu masina ? Adica mergi cu a II-a la 40 Km/h, ai 3000 rpm si iei piciorul de pe acceleratie. Apesi si ambreiajul sau nu ???
Daca nu apesi ambreiajul, ar trebui sa ai frana de motor si ar fi ciudat ce zici tu.

Daca apesi ambreiajul... sa ne spui si noua.
*



Debraiez si las motorul sa revina la turatia de ralanti. Atunci se intampla fenomenul descris mai sus.
klaus
Se pare ca ala de la IPSO a zis bine. Problema cu acceleratiile intempestive la Solenza (istorie veche, si numai pe solenza) s-ar datora reglarii mai defectuoase a pozitiei de repaos a clapetei de la corpul clapeta (din surub).
Nu bag mana in foc ca asa este, dar vorba prin service-uri este ca-i de acolo...
xplorerseara
Si eu am o problema cu acceleratia. Cand merg incet cu I-a la turatie mica nu accelereaza-decelereaza lin, sare direct la 1500 dupa care merge lin si sub 1500 sare la relantiv... ce sa fie? (am masina de curand si e primul meu logan)
Mai o chestie atunci cand decelerez (in gol) nu isi revine chiar imediat la relanti , inainte aveam o dacie berlina si cand luam picioru de pe acceleratie revenea instant la relanti, nu stiu daca e un defect sau asa sunt ele.
ramsen
va salut
nu amesteca berlina cu loganul,asta este prostia noastra a romanilor cind facem tregem de la berlina la una gen logan,la berlina relantiul revine repede la turatia minima care ai reglato tu iar loganul revine mai lent ,asa sint concepute aceste motoare.si eu la SLZ cind o scot din viteza se tureaza un pic pina revine la 700 ture.nu trebuie sa te alarmezi ca nu este nimik rau
AAA...vezi ca aici este sectiunea DACIA SOLENZA,scrie si tu la DACIA LOGAN
A539
sal,am si eu o prbl in genu colegilor de mai sus cand vreau sa schimb viteza si sa ii dau talpa in loc masina sa isi ia in timp viteza ea se balbaie da in nas de cateva ori si abea dupa ce face asa isi ia viteza..aveti idee de la ce ar fi?nu mi-a facut asa pana cum am 165 mii km..pana la 130mii masina a fost a tatalui meu nici el nu a avut problema asta..nu pot sa imi dau seama de la ce e..
canea_dragos
postez si eu cu o intrebare

pe loc,cu frana de mana trasa,masina merge la relanti....apas repede(cam o secunda...poate si mai putin) pedala de acceleratie astfel incat nu sare de 1100 rot/min...in 50% din cazuri vine frumos la relanti lin cum e normal si normal...restul de 50% scade brusc pe la 500 rpt/min dupa care revine la 750 rot/min(relanti)...mentionez ca asa face si daca am vreun consumator pornit gen faruri si daca nu am nici un consumator pornit

ce sa fie?...senzorul de turatii sau MPP?
ramsen
corpul clapeta necuratat ...pune miina si curatal...mai bine ma suni sa iti explic ca este de rau pe acolo daca misti ceva...
am mai explicat in topicul probleme acceleratie solutia
canea_dragos
as incerca sa curat mai intai senzorul de turatie

in caz ca face la fel ma apuc de curatat corp clapeta si MPP

corpul clapeta se curata frumos cu spray de carburator,apa,carpa uscata care nu lasa scame...etc...la el nu sunt probleme...nu are ce sa se strice....in afara de garnitura respectiva

dar la MPP cum se face curatare?...stiu ca e un topic dar nu-l gasesc acuma....se da cu spray pe el pana se curata si atata nu?...fara sa miscam conul acela sau sa incercam sa bagam/scoatem acel con cu arc....din ce am citit nu se misca nimica la el.
A539
am rezolvat problema...era mult mai simplu era abreaj mult prea sus si nu prindea corect...am strans ambreajul si acum nu mai da in nas!
Roger34
Salut, am urmatoarea situatie...masina s a oprit in mers la viteza de 80 - 90 km/h, am tras pe dreapta masina nu a mai pornit, pedala de acceleratie a devenit moale, m-am uitat la cablu de acceleratie si vad ca lucreaza. Motorul inverte dar nu porneste. Pompa amorseaza. Am verificat sigurante, senzorul de turatie, urmeaza bujiile. Dar pedala de acceleratie desi lucreaza mi se pare prea moale fata de cum era. Dupa prea multe incercari de pornire miroase a benzina la motor si trebuie sa incarc si bateria ca vad ca s-a mai descarcat. Astept niste sfaturi. Multumesc anticipat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.