Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Amortizoare spate
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
lymphor
Buna tuturor,
Dacia mea 1310 Break din 2000 s-a cam lasat jos si ma gandeam sa-i schimb amortizoarele spate.
Puteti sa ma sfatuiti ce marca/model/tip sa-mi iau?
Cam care ar fi preturile?
Pot sa-mi pun niste amortizoare de papuc?
Am vazut ca unii au Dacia foarte ridicata in spate, cica si-ar fi pus niste "innaltatoare". Ce parere aveti de varianta asta?
Multumesc anticipat tuturor celor care-mi vor raspunde!
Alex
pavel_daniel
Salut.Daca ti s-a lasat masina de spate nu se putea din cauza amortizoarelor.Acelea au alt rol si nu acela de a sustine greutatea masinii.Problema ta pare sa vina de la arcuri.Acelea trebuiesc schimbate.Nu-ti ai cum sa pui arcuri de papuc .Pune-ti arcuri noi.Parerea mea,tu faci cum crezi de cuviinta.Succes.
lymphor
Multumesc, adevarul e ca sunt cam afon la mecanica smile.gif
Ce altceva m-ai sfatui sa-i schimb?
CGDBZ
Nu-ti recomand sa pui inaltatoare deoarece arcurile sunt moi si cand vei pune ceva greutate ele se vor comprima mult iar amortizoarele vor avea o cursa foarte mica asta ducand la uzara lor rapida si la o mai slaba stabilitate plus ca nu treci ITP-ul cu inaltatoare .Cel mai bine e sa pui arcuri noi , sa te interesezi de unele de calitate buna , si eu sunt interesat de o marca de arcuri bune. Eu am inaltatoare si nu sunt multumit de ele , o sa renunt la ele cat de curand in favoarea unor arcuri noi .
lymphor
Multumesc CGDBZ, daca afli o marca de arcuri bune te rog da-mi si mie de veste. Thx!
baranga
arcuri bune: compa sibiu wink.gif cereti arcuri de break
kog
QUOTE(CGDBZ @ 8 Mar 2010, 15:59)
Nu-ti recomand sa pui inaltatoare deoarece arcurile sunt moi si cand vei pune  ceva greutate ele se vor comprima mult iar amortizoarele vor avea o cursa foarte mica asta ducand la uzara lor rapida si la o mai slaba stabilitate plus ca nu treci ITP-ul cu inaltatoare .Cel mai bine e sa pui arcuri noi , sa te interesezi de unele de calitate buna , si eu sunt interesat de o marca de arcuri bune. Eu am inaltatoare si nu sunt multumit de ele , o sa renunt la ele cat de curand in favoarea unor arcuri noi .
*


a mea trece itp-ul de17 ani cu inaltatoare. Acuma nu mai trebuie ca am schimbat arcurile de pix pe arcuri calumea icon_mrgreen.gif
Merced
Pai pana acum patru ani nici nu era nevoie de masina, decat de talon. Asa ca puteai sa n-ai nici roti. wink.gif
adrianadrian
si eu am inaltatoare pe brecul meu....de trecut a trecut itp-ul si l-am facut acu vreo 8 luni...e pe bune treaba asta ca se uzeaza mai repede amortizoarele?nu intreb asa ca sa ma aflu in treaba doar ca si eu tre sa schimb amortizoarele spate...imi danseaza"gagica" de numa numa...si troncane cand iau cate o groapa...aveti parere ce preturi au?m-ar interesa ceva care sa ma tina oleaca...ma gandeam sa iau de la dezmembrari,se merita sa pun noi?
lymphor
Da chiar: cand se schimba amortizoarele? Adica care sint "simptomele"?
@baranga: multumesc wink.gif
adrianadrian
vrei simptome...deschizi haionul si apesi cu mana...daca topaie e clar...eu stiu ca atunci cand amortizoarele is ok trebuie sa se intample in felul urmator:daca te apesi pe ea..trebuie doar sa se ridice nu sa sara in sus si in jos...nu trebe sa topaie
lymphor
Danke!
panter1
QUOTE(CGDBZ @ 8 Mar 2010, 15:59)
Nu-ti recomand sa pui inaltatoare deoarece arcurile sunt moi si cand vei pune  ceva greutate ele se vor comprima mult iar amortizoarele vor avea o cursa foarte mica asta ducand la uzara lor rapida si la o mai slaba stabilitate plus ca nu treci ITP-ul cu inaltatoare .Cel mai bine e sa pui arcuri noi , sa te interesezi de unele de calitate buna , si eu sunt interesat de o marca de arcuri bune. Eu am inaltatoare si nu sunt multumit de ele , o sa renunt la ele cat de curand in favoarea unor arcuri noi .
*




Tin sa te contrazic.. eu am inaltatoare si am carat: cartofi, pepeni, bidoane cu vin, saci de ciment, porci, vitei, pe distante si de 300 km, si nu de putine ori stergeam cu aparatorile de noroi pe jos din cauza greutatii.. etc.. Iar amortizoarele se prezinta destul de bine.. Nu stiu de unde ai scos-o pe asta ca daca ai inaltatoare ai cursa mai mica la amortizoare si se va uza.. cred ca confunzi cu taierea arcului pentru a lasa garda mai jos.. atunci da.. va fi o cursa mai mica la amortizor.. insa nu stiu cu ce are a face uzura lui prematura.. Amortizoarele se uzeaza cel mai mult la gropi luate cu viteza.. avand si greutate, atunci masina vrea sa faca balans ca de barca iar amortizoarele se forteaza sa nu lase masina sa faca acel balans care te poate arunca usor de pe sosea daca iei o groapa in curba cu viteza avand amortizoarele duse...

Daca te referi ca arcurile care se presupune ca oricum sunt lasate mult, tu observi asta, ii pui inaltatoare iar spirele alea se strang asa mult incat nu mai da voie la cursa asa mult.. e.. atunci amortizorul se simte cel mai bine.. pentru ca greutatea, balansului o va prelua spirele stranse la maxim si nu el.. deci nu se va uza.. ci te va zgudui pe tine bine in masina deoarece nu mai are unde sa se mai stranga arcul.. Si cred ca la asta te refereai.. Daca ar fi asa ar mai exista avantajul ca nu vei mai agata tobele asa usor pentru ca nu are unde sa se mai lase arcurile.. si discutia deja e lunga.. sau oricum cu tot cu inaltatoare.. nu ajug spirele alea niciodata sa se stranga la maxim,cand acele spire ajung sa fie stranse la maxim incat sa fie nevoie sa limiteze cursa amortizorului podeaua masinii taraie bine de tot cu tot ce are ea pe acolo, tobe, scut, chiar si spoilere de plastic..in toata splendoarea ei de asfaltul de pe drum sau de ce anume este drumul.. Concluzia.. iarasi pica ideea. Scuzati postul lung.. continuati voi discutia asta daca nu sunteti lamuriti..


Pentru initiatorul topicului: Gandeste-te la ce vrei sa folosesti masina aceia.. la carat marfuri, la mers pe campuri sau terenuri de tara accidentate, sau de plimbare de 4-5 oameni la drumuri lungi asfaltate.. Daca pentru carat vei fi nevoit sa mergi ceva mai incet si mare grija la bruscat volanul pe asfalt uscat, la fandarile bruste de ocolire a unui obstacol(exemplu: testul elanului la care Logan il cam pica din cauza ca-i inalt) si in curbe cu masina goala.. te poti rasturna mai usor.. Daca pentru drum lung, si in special plimbari, vei avea mai multa stabilitate cu o masina mai joasa.. Dar daca totusi vrei sa o ridici din motivele mentionate mai sus.. pune arcuri de fata, cele din fata sunt mai tari.. stie mecanicul cat sa mai taie din ele, vei avea o masina mai rigida la gropi, le vei simti mai din plin, nu va mai fi confortabila pentru plimbari ci buna pentru hamaleala(carat).. gandeste-te bine ce iti doresti, eu regret si acum dupa dacia veche cu arcuri moi la care nici nu simteai gropile de ziceai ca este straineza.. blush.gif
CGDBZ
" Nu-ti recomand sa pui inaltatoare deoarece arcurile sunt moisi cand vei pune ceva greutate ele se vor comprima mult iar amortizoarele vor avea o cursa foarte mica "
Daca arcurile sunt moi , cum sunt si cele ale initiatorului topicului ,cum sunt si ale mele , ele se vor comprima mai mult decat de obicei iar amortizorul va avea o cursa mai mica ca de obicei , va sta mereu in presiune si va fi solicitat mai tare (la gropi ,denivelari care din pacate sunt foarte multe la noi) asta ducand la uzura lui mai rapida . Inaltatoarele nu sunt o solutie buna , ele te ajuta doar sa nu atingi de jos , se va intampla exact ce am scris mai sus.
Sper ca ai inteles panter1 .
lymphor
Multumesc tuturor pentru raspunsuri, si in special lui panter1 pentru explicatia cu amortizoarele.
Pana la urma m-am gandit sa nu-mi pun inaltatoare pentru ca masina mea o folosesc rar la carat.
Scopul meu era sa rezolv cat mai bine problema "lasari in jos" a masinii pe termen lung.
Daca existau niste modele de arcuri ranfortate mi-as fi luat biggrin.gif
Numai bine!
deceneu32
QUOTE(lymphor @ 8 Mar 2010, 15:55)
adevarul e ca sunt cam afon la mecanica  smile.gif
*


Esti afon la muzica,nu la mecanica. wink.gif
lymphor
QUOTE(deceneu32 @ 12 Mar 2010, 15:16)
Esti afon la muzica,nu la mecanica. wink.gif
*



Licenta poetica, vorbire plastica, expresie metaforica, etc. wink.gif
ghitza
eu nu car asa de mult cu ea decat rara dar 4-5 oameni suntem pt.ca fac naveta la servici(cam 40 de km pe zi )si as vrea sa imi pun doar inaltatoare la arcuri ,e bn oare ce fac?
lymphor
Totusi mi-am dat seama ca trebuie sa schimb si amortizoarele spate.
Puteti sa ma sfatuiti ce marca/model/tip sa-mi iau?
Cam care ar fi preturile?
Thx!
ghitza
eu merg pe Bilstein am avut si la dacia dinainte pe fata si nu am avut nici o treaba si in prezent circula tot cu ele si nu au nimic
lymphor
Multumesc ghitza!
bashtalu
readucem un pic la viata topicul asta, acum un an am schimbat amortizorele pe spate dar datorita faptului ca sunt arcurile cam duse nu s-a simtit nici un efect, acum o sa schimb amortizoarele pe fata ca si alea sunt praf.

intrebarea mea este asa: daca am arcurile duse, imi vor strica in timp si amortizoarele? se recomanda schimbare arcuri si amortizoare?

tare imi e ca nu gasesc un service sa-mi verifice duritatea arcurilor si ma gandesc sa fac o treaba buna daca tot dau un ban


multumesc,
ghitza
pai normal ca arcurile lucreaza impreuna cu amortizoarele acuma eu sincer nu am schimbat numai pe spate arcurile dar la cealalta nici atata doar amortizoarele pe fata .sunt chiar asa de duse aecurile tale incat trebuie sa le schimbi?
bashtalu
pe spate arcurile sunt duse, masina sta lasata, se vede cu ochiul liber
pe fata sunt ok la prima vedere, dar nu sunt specialist si daca tot am amortizoare noi, ma gandesc la arcuri noi, macar daca fac un efort financiar sa-l fac pana la capat, zic si eu...
lymphor
Eu am schimbat acum cateva luni amortizoarele pe spate + toate arcurile.
Am o Dacie 1310 Break din 2000 cumparata noua iar dupa 65.000 km in 10 ani arcurile erau atat de ruginite incat mai era un pic si se rupeau. Nu era nevoie sa schimb si amortizoarele, mecanicul chiar mi-a spus ca sint intr-o stare buna, dar am vrut sa fac o treaba completa.
Din pacate la arcuri am luat teapa, am batut palma pt Autospeed made in Poland si am primit Asam made in Iasi.
Sa te feresti de ele, sint foarte proaste si pe eticheta nici nu scrie Asam ci CONEX (care este firma distribuitoare).
Dupa 4-5 luni si cateva drumuri incarcate masina deja a inceput sa se lase un pic in jos pe spate mad.gif
Norocul meu este ca mecanicul a fost inspirat si pe fata mi-a pus T-uri de papuc (care sint mai inalte) astfel pe fata n-am probleme smile.gif (in schimb o data cu montarea T-urilor au inceput sa-mi bata planetarele care oricum la 65.000 km cat aveau trebuiau schimbate)
Asa ca daca te intereseaza amortizoarele mele ti le dau ieftin, pot sa-ti trimit si poze.
Multa bafta! cu ochiul.gif
ydaniel
autospeed sunt facute prin china.
arcuri si amortizoare de compa sibiu.
bashtalu
amortizoarele sunt de sibiu-bilstein, arcuri tot de compa voi lua
pt mine important era daca un arc vechi imi poate strica in timp, un amortizor nou
perfinox
cea mai buna varianta pentru cei care vor sa rezolve cu suspensia pe spate, ar fi sa puna arcuri de fata taiat din fiecare 2 spire si masina va sta perfect, nici nu se va mai lasa la greutate( se lasa 1 cm daca pui 100 kg in spate), inaltatoarele sau arcurile suplimentare pe punte sunt cea mai mare prostie, nu zic ca nu merg, dar sunt solutii mult mai bune, iar pentru cei ce au si un mers mai sportiv si pe fata si pe spate, arcuri de spate de la dacia nova, o coboara cu 4 cm si amortizeaza foarte bine.
C a t a l i n
Arcul nu amortizează. wacko.gif
bogdanelkva
Esti asa sigur?Poate arcul face pizza,mai stii?
http://ro.wikipedia.org/wiki/Arc
C a t a l i n
În ansambul unei suspensii auto, arcul are rolul de a prelua oscilația verticală a roților. Arcul este prin construcție destinat să stocheze această oscilație. Problema lui e că nu poate disipa această energie suficient de rapid, astfel că o mașină fără amortizoare s-ar legăna precum o barcă.

Aici intervine amortizorul, care, ghici ce face? Amortizează, adică preia această energie oscilatorie și o transformă în căldură, folosind ulei sau gaz.

http://auto.howstuffworks.com/car-suspension1.htm
bogdanelkva
Daca destinatia arcului e sa stocheze oscilatia,de ce mie nu-mi oscileaza masina in garaj dupa ce vin de pe un drum plin de gropi?
Ca arcul nu reduce oscilatia asa rapid ca amortizorul,asta e alta treaba,tocmai de aia s-a pus amortizorul pe masini.
C a t a l i n
QUOTE(bogdanelkva @ 17 Jan 2013, 13:46)
Daca destinatia arcului e sa stocheze oscilatia,de ce mie nu-mi oscileaza masina in garaj dupa ce vin de pe un drum plin de gropi?
*



Pentru că ai amortizoare.

Dacă arcul n-ar stoca energia aia, atunci ar transmite-o în caroserie, și în loc să oscileze roata, ai oscila tu, cu aceeași amplitudine. Fără amortizor, energia aia stocată de arc, s-ar retransmite în caroserie printr-o decomprimare mult mai rapidă a arcului, și iar o comprimare, astfel încât, în loc să resimți pragul peste care ai trecut, o să resimți vreo 50 consecutive.
bundaionut
o intrebare: acesta poate fi un amortizor de spate?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.